Mies juo liikaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tehdä

Vieras
Siis juo melkeen joka päivä vähäntääs sen 1-2 kaljaa,useammin enemmän. ja viikonloppuna tietysti vielä vähän enemmän.
Itse alkoholistivanhempien lapsi enkä siedä tuollasta,mutta mies ei sitä kunnioita. tai sanoo että ymmärtää kyllä,mutta mitään ei tee asialle. Kamala puolustelu vaan ja käy esim vertaamaan juomistaan minun herkkujen syömiseen tai muuhun (mitä en kyllä todellakaan edes joka päivä harrasta). Mitä pitäisi tehdä,onko se vaan jaksettava katsella ja niellä oma pettymyksensä ja kiukkunsa? ja mahdollisestihan tuo tuosta vaan lisääntyy ja kohta onkin täysi juoppo.

Itselläni on kokemusta kahdesta juopottelevasta miehestä, kun en kerralla oppinut. :ashamed: Olen tullut siihen tulokseen, että vaihtoehtoja juopon kanssa olemiseen on neljä:

a) antaa miehen juoda ja tyytyä tilanteeseen
b) alkoholisoitua itsekin (joka on se huonoin vaihtoehto, mutta jonka valitettavan moni kuitenkin valitsee )
c) odottaa että mies itse tajuaa lopettaa liian juomisensa (jota ei ehkä koskaan tapahdu)
d) lähteä kälppimään.

Itse olen noiden kahden kanssa yrittänyt ensin kestää, sitten puhua lopettamisen puolesta, ja kun se ei ole onnistunut, olen lähtenyt.

Voimia sulle paljon, mihin ratkaisuun sitten päädytkin. :hug:

Kiitos.. itsekkin miettinyt että näinkö sitä etsin itselleni kuitenkin alkoholiin menevän miehen niinkuin omakin isäni oli :/
vaikka muuten onkin täysi vastakohta,on paljon lasten kanssa ja tekee kotihommia yms.

Mutta jotenkin pistää mietityttämään kun ei lupauksistaan huolimatta ole pystynyt olemaan montaakaan päivää juomatta. Niin aikamoinen ongelma jo taitaa olla vaikka itse ei sitä missään nimessä myönnä. Tarvitsee vaan ne muutamat kun "maistuu hyvälle ja rentouttaa".

Mutta kiitos sinulle vastauksestasi, miettimistähän tämä tosiaan vaatii

Voi sua, mä oon luullu että miehellä on ongelma kun juo melkein joka VIIKONLOPPU! Arkisin siis selvä paitsi lomalla, heh heh. Ei taida ongelmaa oikeasti olla koska tiedostaa alkon vaarat ja ymmärtää että haittoja voi tulla pysyviäkin joita ei saa muutettua enää millään kuten mm. töpöttävä kävely (ensimmäinen oire aivovauriosta). Taida olla aika onnellinen nainen kun mieheni tietää rajansa ja itse asiassa on vähentänyt paljon juomistaan.

Hei ! Ymmarran suhtautumisesi alkoholin kayttoon,mutta sanoisin Sinulle ,etta 1-2 kaljaa ei ole ylen suuri maara , jos se pysyy siina.En tietystikaan sanois tata Sun miehelle.Jos miehesi on muuten ihan normi mies en olis peloissani. Voithan tietysti keskustella asiasta miehesi kanssa,jos 1-2 olutta on mielestasi liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos.. itsekkin miettinyt että näinkö sitä etsin itselleni kuitenkin alkoholiin menevän miehen niinkuin omakin isäni oli :/
vaikka muuten onkin täysi vastakohta,on paljon lasten kanssa ja tekee kotihommia yms.

Mutta jotenkin pistää mietityttämään kun ei lupauksistaan huolimatta ole pystynyt olemaan montaakaan päivää juomatta. Niin aikamoinen ongelma jo taitaa olla vaikka itse ei sitä missään nimessä myönnä. Tarvitsee vaan ne muutamat kun "maistuu hyvälle ja rentouttaa".

Mutta kiitos sinulle vastauksestasi, miettimistähän tämä tosiaan vaatii

Tämä sun teksti voisi olla minun kirjoittama, eli ihan samankaltainen tilanne on meilläkin. Lupauksista huolimatta kaljanjuonti on vaan lisääntynyt ja itse mietin että pitääkö tosiaan lähteä kävelemään. Eilen tosin kun asiasta keskusteltiin, hän ensimmäisen kerran myönsi että hänellä on alkoholin kanssa ongelma mutta jää nyt nähtäväksi muuttuuko mikään.

Yhteistyössä