Mies kertoi pettäneensä mua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosi vaikea tilanne, kun mukana on lapset. Jos eläisitte ihan kaksistaan neuvoisin jättämään sian ihan välittömästi. Koskaan ei tule varmasti suhteenne olemaan entisellään ja vaikka ajan myötä kipu helpottaa, ei sitä pettämistä koskaan unohda, voin kokemuksesta sanoa.

Lasten takia ota aikalisä ja yritä vielä miehen kanssa, mutta jos et saa rauhaa vihaltasi ja kivulta edes ajan myötä, jätä mies ihan oman mielenterveytesi vuoksi. Paljon voimia!

Sanoi että minulla on oikeus tietää ja valita, rukoile antaa anteeksi ja että teke kaikensa suhteemme eteen. silloin oli kännissä,kun se tapahtui...Mutta mä en va tajua, se on sanonut monta kerta ettei ikinä pystyisi sellaiseen, ei ikinä ja mä uskoin...aina...ja nyt koko elämäni on poikki, lapset on ainut itä mulla on...

No ensalkuun ei kannata olla niin sinisilmäinen että uskoo 100% ihmiseen. Tulee tilanteita ja olosuhteita, voimakkaimmatkin voi kaatua. Tulee vain pettymyksiä, siksi kannattaa säilyttää terveellinen luottamus ihmiseen.

Toiseksi, nyt ei ole aika miettiä mitään muuta kuin että miten selviät lasten kanssa tulevista viikoista, arjesta. Mitään suuria päätöksiä ei voi tehdä tällaisessa myllerryksessä. Tiedän mistä puhun. Mieheni petti minua ja se oli elämäni kovin paikka. Mutta sen yli pääsee jos kummatkin tekee töitä. Se ei tapahdu hetkessä eikä tarkoita että asiat unohtuu. Silti se on mahdollista.

Nyt kuitenkin keskity elämään hetki kerrallaan. Keskity lapsiin. Itke ja sure. Jossain vaiheessa teidän pitää puhua vakavasti mutta ota ensin etäisyyttä ja aikaa. Pikaistuksissa sanotut asiat on yleensä tyhjänpäiviä. Paljon, melkein 100%, riippuu miehesi asenteesta ja katumuksesta.

Itse en ymmärrä tuota kaikke häsellystä pettämisen takia? .... Oikeesti..eikö se nyt ole vaan miehen oma häpeä tuollainen! Häntä ihmiset tulee tylysti katsomaan. Jos puoliso kuolisi niin ymmärtäisin tälläisen suruvalittelun mutta camoon...petti sua? ei luultavasti edes miettinyt mitään kun sen meni tekemään..yksinkertaisesti jos haluat jatkaa miehesi kanssa niin unohda se mitä tapahtu ja jatka normielämää niinkuin ennen..

Ethän sinä nyt vaikka äitiäsikään unohtaisi ja jättäisi elämästäsi jos hän virheen tekisi...miksi unohtaisit sitten oman miehesi? puolisosi? Lastesi isän?...Ajattele järjellä äläkä pikkulapsen tavoin aikuinen nainen!

[QUOTE="tiina";27671755]Miksi jäätte suhteeseen missä mies pettää?lasten takia ei kannata.[/QUOTE]

Siksi että kaikki ei aina kaikissa tapauksissa ole niin mustavalkoista. Ja ihmiset suhtautuu eri lailla pettämiseen. Esim. juuri kännipano, miten sellaisen takia voi heittää KAIKEN pois? Ei se ole oikein ja aiheuttaa surua ja luottamuspulaa, mutta asiat pitää suhteuttaa.

[QUOTE="tiina";27671755]Miksi jäätte suhteeseen missä mies pettää?lasten takia ei kannata.[/QUOTE]

Siksi, koska en välttämättä voisi yhden virheen takia heittää pois kymmentä vuotta, viedä lapselta kotia ja itseltäni miesta, jota kuitenkin rakastan. Olen itsekin tehnyt virheitä, niitä katunut ja anteeksi saanut. En kylläkään pettänyt. Mutta tosiaan elämä ja ikä on opettaneet.

Avioliitossa/suhteessa petetään usein, oli se oikein tai ei ja samoin toimii niin miehet kuin naisetkin. Itse ajattelen niin, että jos mieheni pettäisi minua, voisin luottaa mieheeni, jos hän kertoisi asiasta, vaikkakin varmasti tietäisi että asettaisi suhteen vaakalaudalle, mielestäni se on rehellisyyttä. Varmasti järkyttyisin sydänjuuriani myöten ja miettisin miten tästä selvitään, mutta tosiasia on se että ihminen on erehtyväinen. Antaisin anteeksi, mutta toista kertaa ehkä en. Itse en koskaan pettäisi.

Siksi että kaikki ei aina kaikissa tapauksissa ole niin mustavalkoista. Ja ihmiset suhtautuu eri lailla pettämiseen. Esim. juuri kännipano, miten sellaisen takia voi heittää KAIKEN pois? Ei se ole oikein ja aiheuttaa surua ja luottamuspulaa, mutta asiat pitää suhteuttaa.

Minusta on nurinkurinen ajatus, että petetty heittää kaiken pois, jos jättää pettäjän. Pettäjä ihan itse aikuisena ihmisenä valitsee pettää puolisoaan ja heittää näin kaiken pois.

Itse suhtaudun pettämiseen luottamuksen pettämisenä ja ajattelen, että pettäjä ei oikeasti arvosta parisuhdettaan ja perhettään vaan vain omaa mielihyväänsä. Jokainen tietysti itse päättää, kuinka paljon tällaiset asiat vaikuttavat omaan parisuhteeseen ja miten paljon on valmis taipumaan pysyäkseen parisuhteessa. Itse pärjään lasten kanssa yksinkin enkä tarvitse miestä muuhun kuin ystäväksi ja rakkaaksi. Pettäjää en tarvitse.

Aloittajan miehellä oli sentään sen verran selkärankaa, että kertoi pettämisestä. Moni on nykyään niin moraaliton, että pystyy pettämään, mutta ei kohtaamaan pettämisen seurauksia.

Kuinka pieniä lapset ovat? Se vaikuttaisi minun päätökseen. Jos todella pieniä, tai allekouluikäisiä molemmat, saattaisin antaa anteeksi ja antaa miehelleni "lisäaikaa"perheen takia. Mutta jos lapset jo isompia, ottaisin varmaan eron heti. En osaa selittää miksi tekisin näin. Pienet lapset ansaitsevat saada olla ehjässä perheessä, jopa yhden pettämisen voisi unohtaa. Mutta isommat lapset tajuaisivat oudon ilmapiirin, ja äidin katkeruuden isää kohtaa, ero olisi ehkä parempi ...

mä oon aina miettinyt sitä, että miksi ihmisen pitää olla niin paska, että pettää toista. pettäminen jättää ikuiset arvet. ja vaikka kuinka sovittais, että jatketaan, ja toinen vakuuttais, että se oli se yksi ja ainut kerta, tai että ei enää ikinä petä. niin kyllä se luotto ja usko toiseen kärsii niin kovan kolauksen, ettei se koskaan täysin palaudu. näin kävi meilläkin. ukko petti. ja aikaa on mennyt siitä jo monta monta votta, mutta edelleenkään mä en osaa luottaa mieheen. jos mies sanoo lähtevänsä käymään yksin vaikka laskettelemassa tai vaikka lääkärissä toisella paikkakunnalla, niin kyllä se heti tulee mieleen, että meneekö oikeesti sinne lmihin aikoo, vai mihin on mlenossa.