Mies matkalle ilman meitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vera86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja s:
No on se eri asia jos mulle kaatuu lapsenhoito sen takia että mies tekee töitä kuin että kaatuilee ojaan kännissä jossain Välimeren rannalla. Etkö itse näe eroa?

Kysymyksessä on yksi viikko vuodesta, 7 päivää. Ja jos itse tahdot niin voit tehdä samanlaisen reissun.. Mikä tässä on epäreilua ja hankalaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Meillä on tapeltu samoista asioista. Mies lähti katsomaan formuloita Monacoon enkä tykännyt yhtään. Meillä on kotona kaksi pientä lasta jotka minä sitten hoidan, oli hän Monacossa tai ei. En muutenkaan ole tuollaisten mies tai naisporukoilla tehtyjen ulkomaanmatkojen puolesta puhuja. Tiedän olevani vähemmistössä tässä kuten jo tämän ketjun lukeminenkin osoittaa. Mutta meillä se on niin että miehelle on normaalia lähteä poikaporukalla ulkomaille mutta annas olla jos ehdotan samaa että minä lähden niin johan alkaa murjottamaan. Joten parempi sitten ettei kumpikaan lähde.

Ja kyllä sitä lepäämistä voi tehdä muutenkin kuin ulkomailla. Esimerkiksi kaverien mökeillä.

Mitä eroa sillä sitten on missä se mies on jos sä kerta lapset hoidat jokatapauksessa, ja teki se mitä vaan niin sä murjotat.

Teillä on nyt ongelma suhteessa ihan joku muu kuin se et mies menee formulaa kattomaan.

No on se eri asia jos mulle kaatuu lapsenhoito sen takia että mies tekee töitä kuin että kaatuilee ojaan kännissä jossain Välimeren rannalla. Etkö itse näe eroa?

Ja jos se vaikkapa kerran vuodessa tekee tuollaisen reissun niin se on ylitsepääsemättömän hankalaa ja sä et selvii siitä ikinä?

Ja miks sun miehes kaatuilee kännissä jossain, mun mies ainakin osaa ottaa kohtuudella. Ja onko se sit eri asia jos se siellä kaverin mökillä makaa humalassa kuin Välimerellä? Ainoo et siitä on lyhempi matka kotiin hoitamaan krapulaa, ja sekin on sun mielestä varmaan kamala.

Ihanko oikeasti ap olisi viemässä 10 kk vanhaa brittien jalkapallopeleihin, ja ihmettelee kun se ei ole miehen mielestä sama kun äijäporukalla futismatsiin?

Jos mies ite reissunsa maksaa, niin en tajua mitä väliä onko Tampereella kattomassa Ilveksen matsia vai lähteekö Liverpooliin, jos aika on suht sama ja vaimo ei joudu maksamaan. Menette sinne perhelomalle sitten erikseen. Ja käy sinä vaikka shoppausreissulla kaverin kaa Pariisissa tai Tukholmassa tai missä nyt lie tykkäätkään.

Musta ois järkyttävää jos en vois lähteä enää koskaan kaverien kanssa johonkin viikonloppureissulle kun mies ei päästä.

No se on ehkä eri asia koska mun miehen käsitys lomasta ei ole ojaan kaatuilua jossain Välimeren rannalla. Jos se on sun miehes ainoa käsitys renotutumisesta niin sun suurin ongelma ei todellakaan oo miehen halu lomalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Ihanko oikeasti ap olisi viemässä 10 kk vanhaa brittien jalkapallopeleihin, ja ihmettelee kun se ei ole miehen mielestä sama kun äijäporukalla futismatsiin?

Jos mies ite reissunsa maksaa, niin en tajua mitä väliä onko Tampereella kattomassa Ilveksen matsia vai lähteekö Liverpooliin, jos aika on suht sama ja vaimo ei joudu maksamaan. Menette sinne perhelomalle sitten erikseen. Ja käy sinä vaikka shoppausreissulla kaverin kaa Pariisissa tai Tukholmassa tai missä nyt lie tykkäätkään.

Musta ois järkyttävää jos en vois lähteä enää koskaan kaverien kanssa johonkin viikonloppureissulle kun mies ei päästä.

Se suhde loppuis mun osalta sit siihen. Vaikka ollaanki perhe, ei se tarkoita sitä ettei olis minkäänlaista omaa elämää. Siis sen perheen ulkopuolella.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:

Se suhde loppuis mun osalta sit siihen. Vaikka ollaanki perhe, ei se tarkoita sitä ettei olis minkäänlaista omaa elämää. Siis sen perheen ulkopuolella.

Peesi. Mä olen äiti, vaimo ja minä. Jos äitiydelle ja vaimoudelle vaaditaan omistautumista, mä koen että mulla on myös oikeus omistautua itelleni. Ja saman suon myös miehelle.

Ymmärrän ap:n tunteita, koska olen itsekin ollut tuore äiti. Se muutos elämässäni oli niin suuri, etten sitä edes tajunnut silloin. Meni kauhean kauan, ennen kuin huomasin ja oivalsin, että se muutos oli minun henkilökohtaiseni. Mieheni otti lapsemme syntymän eritavoin. Hänen maailmansa muuttui eritavalla. Olin loukkaantunut, kun hän ei ajatellut samoin kuin minä. Mutta millä oikeudella? Ei minulla ollut oikeutta vaatia, että hänen pitää tuntea samalla tavalla, koska hän kuitenkin toimi ja tunsi aivan hyväksyttävällä tavalla, ei mitenkään alkanut hunsvotiksi tai ollut vastuuton. Mutta ei silti tuntenut halua tehdä kaikkea yhdessä koko ajan, eikä mitään yksin. Minulle se äityis oli samaan aikaan onni ja ansa, johon lankesin muutamiksi vuosiksi.

Minulle olisi ok, jos mies kerran lähtisi kaveriporukalla matkoille. Vuosittain käymisestä en tykkäisi yhtään, sillä talous ei kestä todellakaan vuosittaisia reissuja, ja jos kestäisikin sen yhden vuodessa, niin turha luulo, että hän voisi käyttää sen kaverien kanssa lomailuun. Sitten, jos rahaa olisi tuhlattavaksi asti, voisimme tehdä kumpikin oman reissun plus yhteisen lisäksi. Mutta ei tulisi kuuloonkaan, että minä ja jälkikasvu istuisimme vuosikausia kotona ja mies hummailisi pitkin maailmaa - edes sen 7 päivää vuodessa.

Joo, ei se ole sama asia jos vaimo ja lapsi on mukana. Ehkä voisitte mennä jollekin yhteiselle reissullekin...? Toisella kertaa.

Mä mietin, millainen se matka sitten olisi jos te kaikki kolme lähtisitte ko. reissulle. Osaatko liikkua itsenäisesti vierailla kaduilla vauvan kanssa sillä välin kun mies käy matseissa vai olisitteko vaavin kanssa kaksin hotellihuoneessa ja katselisitte töllöä?

Omalla kohdallani mä jättäytyisin suosiolla poikien reissusta pois ja suunnittelisin koko perheen lomaa, lähinnä lasten ehdoilla.

No minä puolestani patistin mieheni juuri laskettelureissuun Alpeille kun on niin vähän käynyt missään. Jouduin pyytää ystäväänsä houkutteluapuun, mutta onnistuttiin ja nyt ovat lähdössä neljästään kaverukset reissuun. Ja mieskin on innoissaan! Ja juurikin lomaa meistä halusin miehelleni suoda! Itse lähden sitten syksyllä ystäväni kanssa vaeltamaan Lappiin mikäli reissu onnistuu. Näillä eväillä parisuhde pysyy tuoreena. Ihana nähdä toista pienen eron jälkeen! :heart:

Jos meillä olisi rahaa kuin roskaa, voitaisiin reissata erikseen ihan hyvin. Vaan kun ei ole, jos ulkomaille edes päästään, sinne on turha haaveilla yhden lähtevän itsekseen perheen säästöjä törsäämään.

Laivaristeilyt on eriasia, niitä saa edullisesti ja niillä käydään erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos meillä olisi rahaa kuin roskaa, voitaisiin reissata erikseen ihan hyvin. Vaan kun ei ole, jos ulkomaille edes päästään, sinne on turha haaveilla yhden lähtevän itsekseen perheen säästöjä törsäämään.

Laivaristeilyt on eriasia, niitä saa edullisesti ja niillä käydään erikseen.

Joo, no tää on meidänkin todellisuus...mutta noin niinkuin teoreettisesti. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Maaemo:
No minä puolestani patistin mieheni juuri laskettelureissuun Alpeille kun on niin vähän käynyt missään. Jouduin pyytää ystäväänsä houkutteluapuun, mutta onnistuttiin ja nyt ovat lähdössä neljästään kaverukset reissuun. Ja mieskin on innoissaan! Ja juurikin lomaa meistä halusin miehelleni suoda! Itse lähden sitten syksyllä ystäväni kanssa vaeltamaan Lappiin mikäli reissu onnistuu. Näillä eväillä parisuhde pysyy tuoreena. Ihana nähdä toista pienen eron jälkeen! :heart:

Kivahan se on jos raha riittää, mutta meillä ei matkailla edes yhdessä järin usein vaan joudutaan aika pitkään säästämään. Ihan vaan rahatilanteen takia, pienempiä reissuja vain ja oma aika otetaan sitten kotimaan kamaralla ilta tai kaksi kaveriporukalla. Parisuhde kuitenkin on jostain kumman syystä ihan tuoreena pysynyt siitä huolimatta, että me emme retkeile alpeille tai jalkapallo-otteluihin eurooppaan, ehkä se on sitten kiinni meillä jostain muusta kuin tästä..

Meillä on mies sitä mieltä että meidän muiden pitäs raahautua sen mukaan kaiken maailman motoristitapahtumiin ja laskettelemaan. Kun ei millään kiinnosta meitä muita ja isolla köörillä aika raskastakin, siis minulle ei miehelle. Ei meinaa millään lähtee jonkun kaverin kanssa vaikk akuinka sanon. Aikuisten pitää saada ja lähteä omille lomille.

Antaisin mennä, vaikka kyllä se päähän ottais, kun ei ite pääse. Meillä mies käy risteilyllä välillä, tallinnassa ja jopa amerikassakin oli 2 viikkoa. Varmaan sit vapaalla meistä kanssa. Se vaan että mulla ei ole varaa tehdä sitä itse vastavuoroisesti.
Mutta annan mieheni mennä kuitenkin, mielummin siellä sitten kun kotona kiukuttelemassa.

Minä olen juuri lähdössä ystävättäreni kanssa viikoksi etelään. Mies käy miesporukassa syksyisin viikon metsästysreissulla + vielä päälle muut lyhyemmät reissut ja kalareissut.

Ihan ok, kun molemmat pääsevät matkustelemaan yhtä paljon, eikä se ole vain toisen etuoikeus.

Kysymyksessä on yksi viikko vuodesta, 7 päivää. Ja jos itse tahdot niin voit tehdä samanlaisen reissun.. Mikä tässä on epäreilua ja hankalaa?

Anna olla.

Höpö höpö. Ei kukaan ole tuollainen tiukkis.

Minusta ihan ok. jos mies menee. Minä teen sitten niin, että lähden lasten kanssa yksin kun minulla loma. Välillä sitten toisinpäin. Välillä mennään kaikki yhdessä.

En ymmärrä näitä mies/naisporukassa tehtyjä reissuja ollenkaan jos ovat säännöllisiä. Kyllä sen tietää mitä siellä tapahtuu. Ei tarvitse olla rakettitiedettä ollenkaan. Ja kyllähän näistä rantaromansseista kirjoitetaankin aika paljon naistenlehdissä.

Nyt kaikki sanomaan nopeasti ei mun mies ainakaan :)

Anna hyvänen aika mennä. Hyvää se oma aika joskus tekee itselle ja suhteellekin. On tosiaan eri asia käydä futisreissulla poikien kanssa kuin vaimon ja vauvan kanssa. Käy itsekin jossain, laivalla, tai jossain Euroopan kaupungissa tyttöporukalla.

Alkuperäinen kirjoittaja faktahan on:
En ymmärrä näitä mies/naisporukassa tehtyjä reissuja ollenkaan jos ovat säännöllisiä. Kyllä sen tietää mitä siellä tapahtuu. Ei tarvitse olla rakettitiedettä ollenkaan. Ja kyllähän näistä rantaromansseista kirjoitetaankin aika paljon naistenlehdissä.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja äiti77:
Anna hyvänen aika mennä. Hyvää se oma aika joskus tekee itselle ja suhteellekin. On tosiaan eri asia käydä futisreissulla poikien kanssa kuin vaimon ja vauvan kanssa. Käy itsekin jossain, laivalla, tai jossain Euroopan kaupungissa tyttöporukalla.

Entäs sitten kun tuliaisena tulee sukupuolitauti? Sanotko sittenkin että teki hyvää suhteelle?

Joskus on hyvä olla kokeilematta kuinka pitkälle luottamus kantaa. Noilla miesten retkillä on usein mukana nimittäin kyseenalaisia juttuja mutta tuskinpa niistä kotona mainitaan. Mutta kaikki tavallaan toki.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja faktahan on:

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Eka tuli jo.

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti77:

Entäs sitten kun tuliaisena tulee sukupuolitauti? Sanotko sittenkin että teki hyvää suhteelle?

Joskus on hyvä olla kokeilematta kuinka pitkälle luottamus kantaa. Noilla miesten retkillä on usein mukana nimittäin kyseenalaisia juttuja mutta tuskinpa niistä kotona mainitaan. Mutta kaikki tavallaan toki.

Sen sukupuolitaudin voi saada ihan kotimaassa baaristakin. Jos mies haluaa pettää, niin siihen ei ulkomaan futiskeikkaa tarvita, töissäkin voi pettää ja saada klamydian ja jos haluaa olla uskollinen niin se on sama minne se matka suuntautuu. Meillä suhde perustuu vapaaehtoiseen yhdessäoloon. Tää on meidän tapa ja onnellisia ollaan yhdessä ilman alaosaston kutinoita oltu kaikki nämä vuodet;) Mä luotan mun mieheen ja se luottaa minuun. Sinisilmäistä tai ei, niin mulle se on ainoa tapa olla parisuhteessa, en jaksa ketään vahtia.

Yhteistyössä