Mies on kiukuttelija

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26750351:
No voisko tuota sopia jotenkin niin, että mies ei baarista tullessaan herättäisi sua vaan menisi vaikka olohuoneen sohvalle nukkumaan? Enkä nyt tarkoita sitä, että miehen pitäisi alvariinsa voida juosta baareissa, mutta onhan se kavereiden kanssa kiva edes välillä juhlia.

Ja juu, onhan tuokin mahdollista, että kun sut on nyt "sidottu" yhteisellä talolla ja yhteisellä lapsella - ja luultavasti ainakin jossain määrin myös taloudellisesti - mieheen, niin mies tiedostaa sen, ettet voikaan noin vain siitä häippästä. Ainakaan ennenkuin lapsi on syntynyt, äitiysloma loppunut ja olet palannut taas takaisin töihin.

Näin on sovittukin. Ja joskus tehty. Mutta ei se ongelma oo siinä, vaan siinä että miehen ajatusmaailma pyörii tuossa itsekseen menemisessä ja juomisessa. Mikään perheen kesken ei kiinnosta, kuulen valitusta ja kitinää jatkuvasti, vain sen takia kun mies ei voi mennä just sillon kun haluaa. Eli siis yleistä tyytymättömyyttä joka ikiseen asiaan.

En nyt näkisisi niin, että alkoholistin puolisona tulisi alkaa järjestelemään asioita niin, että miehellä olisi mukavampi ryypätä. Ihan sama sietääkö tilannetta nyt jotenkin, kun ei se tuosta mihinkään parane, pahenee vaan. Nyt kun alkaa hyysäämisen, niin sitä saa tehdä sitten seuraavat vuosikymmenet. Ja häippästä tosiaan voi. Sitä ei yhteinen talo ja äitiysloma mitenkään estä. Kuka oikeasti haluaa katsella äitiyslomallaan ryypiskelevää miestä. Siinähän on yksi juomisen aihe taas miehelle lisää, kun lapsi itkee ja ei saa nukkua.

Yritä nyt laajentaa ajatusmaailmaasi. Kierrät kehää (ja kauan), jos jäät vaan tuohon yhteen ajatukseen kiinni. Miehen ryyppäämistä tuskin pystyt muuttamaan ja tuskin kyseisestä ihmisestä muutenkaan voi tehdä unelmapuolisoa, mutta loppu on omissa käsissäsi.

[QUOTE="vieras";26750377]En nyt näkisisi niin, että alkoholistin puolisona tulisi alkaa järjestelemään asioita niin, että miehellä olisi mukavampi ryypätä. Ihan sama sietääkö tilannetta nyt jotenkin, kun ei se tuosta mihinkään parane, pahenee vaan. Nyt kun alkaa hyysäämisen, niin sitä saa tehdä sitten seuraavat vuosikymmenet. Ja häippästä tosiaan voi. Sitä ei yhteinen talo ja äitiysloma mitenkään estä. Kuka oikeasti haluaa katsella äitiyslomallaan ryypiskelevää miestä. Siinähän on yksi juomisen aihe taas miehelle lisää, kun lapsi itkee ja ei saa nukkua.[/QUOTE]
Mä en nyt vielä ap:n kirjoituksista ole täysin vakuuttunut siitä, että kyseessä olisi alkoholisti. Kyse voi olla myös siitä, että mies on alkanut jänistämään/katumaan. Toki voi olla kyse alkoholismistakin, mutta ei välttämättä. Alkoholistihan kyllä juo sitten kotonakin, jos baareihin ei ole mahdollisuus mennä.

[QUOTE="aapee";26750376]Näin on sovittukin. Ja joskus tehty. Mutta ei se ongelma oo siinä, vaan siinä että miehen ajatusmaailma pyörii tuossa itsekseen menemisessä ja juomisessa. Mikään perheen kesken ei kiinnosta, kuulen valitusta ja kitinää jatkuvasti, vain sen takia kun mies ei voi mennä just sillon kun haluaa. Eli siis yleistä tyytymättömyyttä joka ikiseen asiaan.[/QUOTE]
Oletko kysynyt mieheltä, onko hän tullut katumapäälle teidän yhteen muuttamisestanne ja lapsen hankinnasta? Ja mä en nyt ole hakemassa mitään oikeutusta miehesi kiukuttelulle vaan etsimässä syitä sille. Ilman syitä kun ei oikein voi keksiä ratkaisuehdotuksiakaan.

[QUOTE="aapee";26750405]Niin ja tosiaan on sitä kahdenkeskistä aikaa, mutta kun mies haluaa silloin rentoutua ja ottaa olutta.. Ei siitä mitään tule.[/QUOTE]
Montako olutta? 1-2 vai humalaan asti?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26750536:
Montako olutta? 1-2 vai humalaan asti?

Esim viimeksi kun oli puhe, että vietetään aikaa kahden kesken ja voi ottaa muutaman oluen siinä.. Niin tuli kaljalaatikon kanssa töistä kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26750527:
Oletko kysynyt mieheltä, onko hän tullut katumapäälle teidän yhteen muuttamisestanne ja lapsen hankinnasta? Ja mä en nyt ole hakemassa mitään oikeutusta miehesi kiukuttelulle vaan etsimässä syitä sille. Ilman syitä kun ei oikein voi keksiä ratkaisuehdotuksiakaan.

En tiiä, mutta minä ainakin olen.

[QUOTE="vieras";26750449]Yritä nyt laajentaa ajatusmaailmaasi. Kierrät kehää (ja kauan), jos jäät vaan tuohon yhteen ajatukseen kiinni. Miehen ryyppäämistä tuskin pystyt muuttamaan ja tuskin kyseisestä ihmisestä muutenkaan voi tehdä unelmapuolisoa, mutta loppu on omissa käsissäsi.[/QUOTE]

En ymmärrä miksi mun pitää laajentaa ajatusmaailmaani ja hyväksyä sitä sun tätä ja ottaa vastaan miehen valitukset joka asiasta? Mitä teen kumppanilla, joka ei halua kanssani aikaa viettää??

[QUOTE="aapee";26750860]Esim viimeksi kun oli puhe, että vietetään aikaa kahden kesken ja voi ottaa muutaman oluen siinä.. Niin tuli kaljalaatikon kanssa töistä kotiin.[/QUOTE]
Ja joi ne kaikki? Tai ainakin melkein kaikki? Jos näin, niin miehesi käsitys "muutamasta" oluesta lienee ihan erilainen kuin sinulla. Miten te ratkoitte tätä asiaa silloin, kun ette vielä virallisesti asuneet yhdessä? Vai alkoiko tämä vasta yhteen muuttamisen jälkeen?

[QUOTE="aapee";26750872]En tiiä, mutta minä ainakin olen.[/QUOTE]
Enkä yhtään ihmettele :) Yleensä jos puolisot ovat itselle tärkeistä asioista merkittävästi eri mieltä, niin se aiheuttaa skismaa. Mitä luulet, onko olemassa sellaista kompromissia, minkä molemmat teistä voisi hyväksyä?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26750884:
Ja joi ne kaikki? Tai ainakin melkein kaikki? Jos näin, niin miehesi käsitys "muutamasta" oluesta lienee ihan erilainen kuin sinulla. Miten te ratkoitte tätä asiaa silloin, kun ette vielä virallisesti asuneet yhdessä? Vai alkoiko tämä vasta yhteen muuttamisen jälkeen?

Heitin sen pihalle. Ja olikin ryyppyhommissa kaksi päivää. En tiedä kuinka paljon joi, joiko ne kaikki... Silloin tuli myös yöllä takaisin, ja kävi käsiksi minuun. Poliisit vei pois. Tää on oikeasti helvettiä.

[QUOTE="aapee";26750941]Heitin sen pihalle. Ja olikin ryyppyhommissa kaksi päivää. En tiedä kuinka paljon joi, joiko ne kaikki... Silloin tuli myös yöllä takaisin, ja kävi käsiksi minuun. Poliisit vei pois. Tää on oikeasti helvettiä.[/QUOTE]
No tuossa tapauksessa mun mielestä ei ole mitään syytä edes miettiä kompromisseja.

[QUOTE="aapee";26750882]En ymmärrä miksi mun pitää laajentaa ajatusmaailmaani ja hyväksyä sitä sun tätä ja ottaa vastaan miehen valitukset joka asiasta? Mitä teen kumppanilla, joka ei halua kanssani aikaa viettää??[/QUOTE]
Käsisit väärin. Olen sanonut jo monta kertaa, että tuollaisella miehellä et tee mitään. Mutta kumppaninvalinnassa jokaisella on kuitenkin itsellään vastuu. Jos miehellä on jo selvää alkoholiongelmaa aikaisemminkin suhteen alussa, niin se jatkuu samanlaisena tai pahenee.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26750946:
No tuossa tapauksessa mun mielestä ei ole mitään syytä edes miettiä kompromisseja.

Niin.. Mun mielestä mies ei osaa edes oikeasti katua sitä, että on (enemmän kuin kerran) satuttanut mua fyysisestikin tämän raskauden aikana. Että kuka vielä sanoo, että liioittelen suhtautumisessani hänen alkoholin käyttöönsä? Se ei sille sovi. Meidän suhteen jatkumisen ehtona on tässä nyt useita kertoja ollut juuri se, että ei juo. Tai sitten kun olen vähän hellittänyt otettani, niin että ei juo minun läsnäollessani. Mutta ei, ei se toimi, tulee yöllä takaisin jankuttaan jotain paskaa.

[QUOTE="aapee";26750988]Niin.. Mun mielestä mies ei osaa edes oikeasti katua sitä, että on (enemmän kuin kerran) satuttanut mua fyysisestikin tämän raskauden aikana. Että kuka vielä sanoo, että liioittelen suhtautumisessani hänen alkoholin käyttöönsä? Se ei sille sovi. Meidän suhteen jatkumisen ehtona on tässä nyt useita kertoja ollut juuri se, että ei juo. Tai sitten kun olen vähän hellittänyt otettani, niin että ei juo minun läsnäollessani. Mutta ei, ei se toimi, tulee yöllä takaisin jankuttaan jotain paskaa.[/QUOTE]
Tämä miehen väkivaltaisuus tuli esiin vasta näissä viimeisimmissä viesteissäsi. Aiemmin tuli lähinnä ilmi se, että mies on juotuaan ääliö. Ja suurin osa ihmisistä on juotuaan ääliöitä, jos heitä katselee itse selvinpäin, mutta eivät silti ole väkivaltaisia.

Mitä luulet, etteköhän te ole jo tarpeeksi monta kertaa yhteiseloa noilla ehdoilla kokeilleet ja lopputulos on kerta toisensa jälkeen ollut se, että homma ei toimi? Olisikohan aika laittaa lusikat jakoon?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26751021:
Tämä miehen väkivaltaisuus tuli esiin vasta näissä viimeisimmissä viesteissäsi. Aiemmin tuli lähinnä ilmi se, että mies on juotuaan ääliö. Ja suurin osa ihmisistä on juotuaan ääliöitä, jos heitä katselee itse selvinpäin, mutta eivät silti ole väkivaltaisia.

Mitä luulet, etteköhän te ole jo tarpeeksi monta kertaa yhteiseloa noilla ehdoilla kokeilleet ja lopputulos on kerta toisensa jälkeen ollut se, että homma ei toimi? Olisikohan aika laittaa lusikat jakoon?

Ajattelin, etten jaksa siitä asiasta nyt puhua.. Ei noita voi kyllä unohtaakaan, eikä antaa anteeksi. Halveksin suunnattomasti, että pystyy tekemään sellaista raskaana olevalle kumppanilleen. Kun tämän otan puheeksi ja kerron kuinka ne asiat ahdistaa ja tunnen turvattomuutta, niin mieshän hermostuu vain ja sanoo, että minä liioittelen asioita. Eli, vähättelee tekojansa. Ja joo, miehessä on hyviäkin puolia, eikai niistä tarvitse erikseen kertoa? Mutta nämä negatiiviset asiat, ne taitaa olla liian isoja? :(

Oikeastaan haluaisinkin miehestä eroon, pelottaa vain jäädä yksin lasten ja syntyvän vauvan kanssa. Entä asuntolaina? Kumpi muuttaa, ei mies suostu ainakaan?! En voi mennä töihin, jos nyt erotaan.. Aivan tosi hankalia asioita!

[QUOTE="aapee";26751070]Ajattelin, etten jaksa siitä asiasta nyt puhua.. Ei noita voi kyllä unohtaakaan, eikä antaa anteeksi. Halveksin suunnattomasti, että pystyy tekemään sellaista raskaana olevalle kumppanilleen. Kun tämän otan puheeksi ja kerron kuinka ne asiat ahdistaa ja tunnen turvattomuutta, niin mieshän hermostuu vain ja sanoo, että minä liioittelen asioita. Eli, vähättelee tekojansa. Ja joo, miehessä on hyviäkin puolia, eikai niistä tarvitse erikseen kertoa? Mutta nämä negatiiviset asiat, ne taitaa olla liian isoja? :(

Oikeastaan haluaisinkin miehestä eroon, pelottaa vain jäädä yksin lasten ja syntyvän vauvan kanssa. Entä asuntolaina? Kumpi muuttaa, ei mies suostu ainakaan?! En voi mennä töihin, jos nyt erotaan.. Aivan tosi hankalia asioita![/QUOTE]
Jos kumpikaan ei pysty/halua ostaa toista asunnosta ulos, niin asunto menee silloin myyntiin ja myyntituloilla maksetaan laina pois. Jos ei riitä, loppu asuntolainasta jaetaan sen mukaan, miten se on otettukin. Hankala tilannehan tuo on, koska sun pitäisi alkaa nyt etsimään itsellesi ja lapsillesi asuntoa. Mutta vielä hankalampaa se on sitten, kun sulla on pieni vauvakin. Olet pärjännyt yksinhuoltajana ennenkin, joten mikset pärjäisi nytkin?

Kuulostaa jotenkin samanlaiselta kuin oma isäni kolmekymppisenä (paitsi ettei ollut väkivaltainen). Viina pyöri mielessä koko ajan, viikonloppuisin piti päästä kavereiden kanssa kapakkaan ja omia tekoja tietenkin aina vähäteltiin. Ei siinä kauaa mennyt, kun alkoivat jo juomaputket, eikä töihin selvinnyt maanantaisin. Lähde pois mieluummin ennen kuin myöhään.

Miten hankin asunnon, kun samaan aikaan pitäisi lyhentää asuntolainaa ja maksaa talon kuluja? Niin ja töissä pitäisi vielä hetki käydä, mutta en pysty ilman miehen apua!

Lainanlyhennykset laitetaan tauolle. Jos et voi käydä kolmivuorotöissä, niin sitten täytyy jättäytyä tuosta työstä pois. Tilanne on silloin sama kuin ennen kuin tapasit miehen. Et kai oikeasti väkivaltaiselle miehelle halua jättää lapsiasi hoidettavaksi.

[QUOTE="aapee";26751248]Miten hankin asunnon, kun samaan aikaan pitäisi lyhentää asuntolainaa ja maksaa talon kuluja? Niin ja töissä pitäisi vielä hetki käydä, mutta en pysty ilman miehen apua![/QUOTE]
Onko sun äitiyslomasi alkuun vielä pitkäkin aika? Sun tilanteessa voisi olla helpompaa, jos eroat vasta silloin. Nythän mies voi eropäätöksestäsi kertoessasi heittäytyä hankalaksi eikä enää vahdi lapsiasi, kun olet töissä. Tai voisitko edes raskauden loppuvaiheessa tehdä pelkkää päivävuoroa eli voisiko asiasta neuvotella työnantajan kanssa?

Tuossa jo vieras ehdottinkin, että lainanlyhennykset tauolle siihen asti, että asunto saadaan myytyä. Pankin kanssa siis sovitte asiasta.

Siis jätätkö oikeesti tuollaselle hermoheikkitissuttelijalle lapsesi hoitoon illoiksi/öiksi? Pikkusen voi tenavat olla peloissaan kun lähdet töihin. Viikonloppuisin kännitappeluita ja viikolla vittuilua! Pientä oireilua voi olla kohta havaittavissa.