Mies on tunnekylmä? Vai onko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tunnekylmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tunnekylmä

Vieras
Nelisen vuotta seurustelua takana ja en voi ymmärtää miehen tyyliä hoitaa perheensä asioita.

Esimerkiksi vanhempansa. Miehellä ei ole mitään antipatioita/riitoja/traumoja vanhempiansa kohtaan, olen kysynyt tästä monta kertaa ja aina kun on isänsä ja äitinsä kanssa tekemisissä on rentoutunut ja iloinen.

Mutta kun se ei oikein ikinä halua viettää aikaa vanhempiensa kanssa. Tänä vuona on nähnyt vanhempiaan ehkä kaksi kertaa vaikka asuu samassa kaupungissa. Isä on kohta 70-v. sairas eläkeläinen joka monta kertaa vuodessä pyytämällä pyytää että poika tulisi käymään. Eikä se koskaan mene. Viime kuussakin miehellä oli pari viikkoa lomaa jolloin isä heti tuon kuultuaan kysyi tulisiko poika moikkaamaan ja tämä vastasi että saattaa tullakin (jota miehen isä odotti kuin kuuta nousevaa!) mutta viimetingassa mies päätti ettei menekään vaan menee kaverinsa kanssa pelaamaan pokeria kuten joka ainoa viikonloppu muutenkin.

En voi käsittää. Tälläkin kertaa yritin kannustaa miestä menemään isänsä luokse ja puhuin siitä pariin otteeseen miten iloiseksi isänsä tekee ja mieskin myöntyili iloisenoloisena että niin pitää mennä mutta sitten näin. Kuten aina.

Miehelläni on myös outo hyötyajattelu sukulaissuhteissa. Esim. kun oma veljeni tuli pariksi päiväksi omistamaani tyhjään asuntoon käydessään paikkakunnalla ehdotti mieheni että minun pitäisi pyytää veljeltäni noista muutamasta päivästä vuokraa 50e päivä! Lisäksi se että palkatta hoidan kummityttöäni muutaman kerran vuodessa ihan siitä ilosta että saan olla sen kanssa herättää siinä joka kerta kysymyksen että miksen pyydä palkkaa...

En voi tajuta tällaista käytöstä kun mies muuten on ihan normaalinoloinen, ei mitenkään pihi tai minua kohtaan kylmä (paitsi riitatilanteissa). Mietin vaan miehen persoonallisuutta että tuleeko tämä tunnelylmyys ylittymään vielä minuunkin jonain päivänä ja muutenkin vaan hämmentää tällainen käytös.

Vaikuttaa omituiselta. Minä en ollut missään erityisen lämpimissä väleissä äitini kanssa ja silti pidettiin yhteyttä monta kertaa kuussa ja nähtiinkin vähintään kerran kuussa kun asuttiin samalla paikkakunnalla.

Myös tuo rahanahneus on jotenkin outoa.

No sitä en just voi ymmärtää kun sillä ei ole mitään antipatioita vanhempiaan kohtaan että mitäs tämä on. Olen kysynyt tosiaan eikä kuulemma ongelmia.

Tunnen tyyppejä joilla on aika samanlainen suhtautuminen perheeseensä, eikä siinä periaatteessa ole mitään outoa, jotkut ei vain ihan samalla tavalla ymmärrä sitä miten ne puolittaisetkin lupaukset on toiselle iso juttu ja niiden "pettäminen" satuttaa. Omalta kohdalta tuo tuntuu kyllä oudolta, mutta siis tiedän sen että jotkut eivät vain pidä niin tärkeänä kovin usein pitää yhteyttä, ihan jo senkin takia etteivät kyseiset tyypit ainakaan omasta lähipiiristä oikeasti tajua sitä ettei ne vanhemmat tai isovanhemmat, kuka ikinä, ole välttämättä kauhean kauaa enää olemassa. Sellainen "sitten joskus" ajattelu, tavallaan. Ymmärräks yhtään? :D

Mutta tuo rahapuoli.. Siis jos mies on ihan tosissaan niin tuo on tosi outoa. En halua olla mikään pahanilmanlintu, mutta tuollaisen ihmisen kanssa jos EI tule mitään rahaongelmia jatkossa, on kyllä ihme..

Yhteistyössä