Mies pettäisitkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lissu

Vieras
En pääse yli ajatuksesta, että kaikki miehet ovat pettureita ja koska omani on vielä todella hyvännäköinen niin mietin joka kerta hänen ulos lähtiessään, että tällä kertaa se pettäminen tapahtuu... Itse en henkisesti pettämistä kestäisi ja suhde olisi kerrasta poikki. Yritän aina kaikin mahdollisin keinoin (välttääkseni kuitenkaan olemasta sairaalloisten mustasukkainen tai mielisairas kyttääjä) varmistaa ettei pettämistä ole tapahtunut.

Mutta siis haluaisin tietää miehet, että kun kerran melkein kaikki pettävät niin eikö mies ajattele pettäessään ollenkaan sitä, että kannattaako sitä tehdä? Eli meidänkin tapauksessa on niin, että mikäli mies jäisi kiinni pettämisestä ja tulisi ero menettäisi mies asuntonsa (olemme rakentaneet vanhempieni tontille ja sopineet minulle lunastusoikeuden eron sattuessa), 2 lastaan joita rakastaa yli kaiken (tai no tapaamisoikeushan säilyisi mutta silti), kesämökkipaikan jossa viihtyy koko kesän sekä tietenkin sukulaiseni joista on tullut hänelle jo kuin oma perhe, jopa tärkeämpiä. Keskustelemme aika avoimesti ja mies usein sanookin ettei todellakaan olisi niin tyhmä, että pilaisi kaiken pettämisellä. Läheltä olemme nähneet vain sotkuisia eroja ja sen jälkeen onnettomia ihmisiä ja taloudellisia katastrofeja. Molempien vanhemmat ovat nuoresta saakka olleet yhdessä ilman eron mainintaakaan. Miehelleni on tärkeää omistaa ja näyttää että on ja hän tietää että erotessamme hänen taloudellinen tilanteensa heikkenisi huomattavasti. Mies myös mainitsee aina ettei ikinä halua mitään eroperheen lapsia, että lapsillemme emme sitä edes voisi tehdä. Myös siitä hän aina sanoo ettei kestäisi eroa senkään vuoksi että niin läheiset ja tärkeät suhteet katkeaisivat kuten omaisen kuollessa.

Kuitenkin epäilen suuresti miehen sanoja ja tekoja. Ei voi olla niin, että mies jolla on todella paljon kysyntää (aina kun olemme baarissa naiset roikkuvat hänessä) ei pettäisi ikinä. Miehelle kun alkoholikin maistuu ja se tunnetusti heikentää moraalia... Ja miesten luonteen tuntien... Onko aivan mahdotonta että mies voisi pysyä uskollisena? Etkö sinä miehenä pohdi pettämään lähtiessäsi mikä saattaa olla yhden ihanuuden hintana?

Onko aivan mahdotonta että mies voisi pysyä uskollisena? Etkö sinä miehenä pohdi pettämään lähtiessäsi mikä saattaa olla yhden ihanuuden hintana?[/quote]

Kyllä se voi olla mahdollista Lissu hyvä...mutta jos niin ikävästi käy , että ukko lipeää niin muistappa, että Jaakko on olemassa.
Kerroppa hieman lisää siitä kiinteästä omaisuudestasi ja mahdollisista takametsistä...

Kun mies pettää niin samalla kaikki nuo asiat menevät rikki. Molemmat menettävät jotain tosi tärkeitä asioita. Tarkoitan lähinnä perhe, lapset, ystävät. Ei se taloudellinen tilanne ole niin tärkeä. Perhe, lapset ja ystävät ei voidaan ostaa rahoilla! Talot, kesämökit ym. voi ostaa. Kyllä oma vaimoni on niin tärkeä etten tekisin jotain niin tyhmästi että loukkaan hänen tunteet minuun.

No voi Lissu raukka, lopeta tuo ajatteleminen.
Jos se on tapahtuakseen, se tapahtuu, jos ei niin sitten ei. Takuita ei ole.

On myös mahdollista, että mies pettää ja sinä et saa koskaan tietää. Mitäs sitten? Elät elämäsi onnellisena loppuun saakka.
Tai sitten mies ei koskaan petä, mutta sinä elät onnettomana, koska pelkäät ja epäilet koko ajan, että mitäs jos sittenkin.

Sinun on vaan hyväksyttävä elämän arvaamattomuus ja oltava murehtimatta ennakkoon sellaisia, joita ei ole edes tapahtunut.

Ei kysymys ole tilaisuudesta vaan tahdosta. Murehtisitko vähemmän jos hän olisi rumempi?
Olen työmatkoilla ollut pitkään poissa kotoa, puolitoista kuukautta ilman seksiä jne. Sitten tulee vastaan uskomattoman kaunis tyttö hinkkautumaan kainaloon, ja tiedän että yö hänen kanssaan maksaisi alle 20EUR. Moni tuossa tilanteessa ostaisi hoidon; kätevää, tyydyttävää, halpaa ja ei minkäänlaista kiinnijäämisen mahdollisuutta kunhan ei itse kerro. Mutta minä en petä, vaikka tiedän että kotona seksielämä ei mitään kummoista ole. Kaksi seikkaa tärkeysjärjestyksessä:

1. Olen luvannut olla uskollinen, enkä ole ikinä valehdellut vaimolleni.
2. Menettäisin aivan liikaa, koska en voisi salata asiaa kuitenkaan. Ja kuten yllä sanottiin, raha ei merkkaa toisin kuin ihmissuhteet.

Vinkki: Lopeta murehtiminen ja keskity olemaan hyvä puoliso.

Alkuperäinen kirjoittaja Ile:
Ei kysymys ole tilaisuudesta vaan tahdosta. Murehtisitko vähemmän jos hän olisi rumempi?
Olen työmatkoilla ollut pitkään poissa kotoa, puolitoista kuukautta ilman seksiä jne. Sitten tulee vastaan uskomattoman kaunis tyttö hinkkautumaan kainaloon, ja tiedän että yö hänen kanssaan maksaisi alle 20EUR. Moni tuossa tilanteessa ostaisi hoidon; kätevää, tyydyttävää, halpaa ja ei minkäänlaista kiinnijäämisen mahdollisuutta kunhan ei itse kerro. Mutta minä en petä, vaikka tiedän että kotona seksielämä ei mitään kummoista ole. Kaksi seikkaa tärkeysjärjestyksessä:

1. Olen luvannut olla uskollinen, enkä ole ikinä valehdellut vaimolleni.
2. Menettäisin aivan liikaa, koska en voisi salata asiaa kuitenkaan. Ja kuten yllä sanottiin, raha ei merkkaa toisin kuin ihmissuhteet.

Vinkki: Lopeta murehtiminen ja keskity olemaan hyvä puoliso.

Mistä löytäisin tavallasi ajattelevan miehen kuin sinä, vaimosi saa olla kiitollinen!

Alkuperäinen kirjoittaja korjaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Haihattelija:
On myös mahdollista, että mies pettää ja sinä et saa koskaan tietää. Mitäs sitten? Elät elämäsi onnellisena loppuun saakka.

Paremminkin, että elät valheessa elämäsi loppuun saakka

Absoluuttisesti katsoen se on noin.
Mutta entä subjektiivisesti koettuna?
Jos en tiedä mieheni pettävän, lähden olettamuksesta että hän ei sitä tee. Siispä olen onnellinen siinä tilanteessa. Voidaan kysyä, mitä merkitystä sillä on, jos elää tietämättään valheessa mutta onnellisena? Jonkun mielestä se on sinisilmäisyyttä, minun mielestäni se on luottamusta. Ja olen valmis luottamaan mieheeni kunnes toisin todistetaan - ja vähän vielä sen jälkeenkin.

Mistä sinä AP olet saanut päähäsi, että lähes kaikki miehet pettäisivät? Pelkosi ja mustasukkaisuutesi ovat tainneet ottaa ylivallan ajatuksistasi.

Miten muuten miehesi komeus tähän vaikuttaa? Jos näin olisi, olisit valinnut rumemman miehen. Semminkin kun komeus on katoavaista, mutta rumuus sen kun lisääntyy. Uskon vakaasti, että moni "rumempi" mies pettää aivan yhtälailla. Kas kun huono itsetunto saa ihmisen testaamaan viehätysvoimaansa ja yritteliäisyys takaa taatusti samat mahdollisuudet kuin komea ulkonäkökin. Sitäpaitsi maksulliset eivät ole niin kranttuja ulkonäön perään.

Toivottavasti omaisuus ja lapset eivät ole suurimpia syitä, mikä pitää miehesi kaidalla tiellä. Sinun kunnioittamisesi pitäisi olla se suurin syy, mutta sinun täytyy ansaita se kunnioitus. Toivottavasti olet uskollisuuden arvoinen.

Joo. Oikeasti mies tarvitsee vähän piristystä egoaan nostaakseen. Ei kai nyt kukaan mies ole niin tossu, että vain omaisuuden, perheen, lasten, sukulaisten takia tekisi omat päätöksensä omasta miehisyydestään??!!

Jos et naisena ole riittävä niin se on menoa, ja se on sitä samaa seuraavallakin miehellesi, joten turhaan lemppaat ja taas lemppaat... sillä konstilla jäät vain itse yksin lopulta.

Avioliitto kestaa vain, jos on kykyä antaa anteeksi ja suvaita.

Tuolla sinun moraallillasi se ei toimi. Tuomitset ja jaat sanktiot jo ennen kuin mitään on tapahtunutkaan. Ja kun se tapahtuu... et pysty sitä kestämään. Sori. Elämä on.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
En pääse yli ajatuksesta, että kaikki miehet ovat pettureita ja koska omani on vielä todella hyvännäköinen niin mietin joka kerta hänen ulos lähtiessään, että tällä kertaa se pettäminen tapahtuu... Itse en henkisesti pettämistä kestäisi ja suhde olisi kerrasta poikki. Yritän aina kaikin mahdollisin keinoin (välttääkseni kuitenkaan olemasta sairaalloisten mustasukkainen tai mielisairas kyttääjä) varmistaa ettei pettämistä ole tapahtunut.

Mutta siis haluaisin tietää miehet, että kun kerran melkein kaikki pettävät niin eikö mies ajattele pettäessään ollenkaan sitä, että kannattaako sitä tehdä? Eli meidänkin tapauksessa on niin, että mikäli mies jäisi kiinni pettämisestä ja tulisi ero menettäisi mies asuntonsa (olemme rakentaneet vanhempieni tontille ja sopineet minulle lunastusoikeuden eron sattuessa), 2 lastaan joita rakastaa yli kaiken (tai no tapaamisoikeushan säilyisi mutta silti), kesämökkipaikan jossa viihtyy koko kesän sekä tietenkin sukulaiseni joista on tullut hänelle jo kuin oma perhe, jopa tärkeämpiä. Keskustelemme aika avoimesti ja mies usein sanookin ettei todellakaan olisi niin tyhmä, että pilaisi kaiken pettämisellä. Läheltä olemme nähneet vain sotkuisia eroja ja sen jälkeen onnettomia ihmisiä ja taloudellisia katastrofeja. Molempien vanhemmat ovat nuoresta saakka olleet yhdessä ilman eron mainintaakaan. Miehelleni on tärkeää omistaa ja näyttää että on ja hän tietää että erotessamme hänen taloudellinen tilanteensa heikkenisi huomattavasti. Mies myös mainitsee aina ettei ikinä halua mitään eroperheen lapsia, että lapsillemme emme sitä edes voisi tehdä. Myös siitä hän aina sanoo ettei kestäisi eroa senkään vuoksi että niin läheiset ja tärkeät suhteet katkeaisivat kuten omaisen kuollessa.

Kuitenkin epäilen suuresti miehen sanoja ja tekoja. Ei voi olla niin, että mies jolla on todella paljon kysyntää (aina kun olemme baarissa naiset roikkuvat hänessä) ei pettäisi ikinä. Miehelle kun alkoholikin maistuu ja se tunnetusti heikentää moraalia... Ja miesten luonteen tuntien... Onko aivan mahdotonta että mies voisi pysyä uskollisena? Etkö sinä miehenä pohdi pettämään lähtiessäsi mikä saattaa olla yhden ihanuuden hintana?

Vaikuttaa siltä, että odotat tilaisuutta erota miehestäsi. En tiedä pitääkö paikkaansa tai tajusitko itse, mutta olet kenties ajatellut "valttikortiksesi" omaisuuden ja ehkä myös lapset. Lapsia älä ikinä sotke eroonne jos sellainen tulee!!! He ovat viattomia!

Mustasukkaisuudestasi ei ole kuin haittaa niin parisuhteellenne kuin eniten ehkä itsellesi. Kulutat tuolla tavoin itsesi loppuun ja samaan aikaan alat kiukutella miehellesi ja niin on parisuhteen lopun alku alkanut.

Harvoin näissä pettämisjutuissa tuodaan esille sitä näkökulmaa, että mikä saa puolison pettämään. Helposti syyllistetään se kolmas osapuoli sekä se pettävä puoliso.

Ap-kirjoittaja kirjoitti, että ”Yritän aina kaikin mahdollisin keinoin varmistaa ettei pettämistä ole tapahtunut”. Kirjoittaja näkee sen uhan, että näin voisi tapahtua, mutta ei mieti sitä, että miksi niin tapahtuisi. Kirjoittaja myös luettelee taloudellisiä seikkoja, mitä tapahtuisi, jos puoliso pettäisi ja tulisi ero.

Ap-kirjoittaja ei kuitenkaan sanallakaan puhu omasta ja puolisonsa suhteesta. Se ei varmaan ole kunnossa, jos tuo pelko pettämisestä on aiheellinen. Kirjoittajahan ”omistaa” puolisonsa taloudellisesti, mutta parisuhde on muutakin. Jos toinen käy vieraissa, niin silloin tuo suhde ei toimi. Eli kannattaisikohan kiinnittää huomiota siihen, mikä siinä parisuhteessa mättää ja mikä saa puolison menemään vieraisiin?

Kiitos kaikille vastauksista. Joukossa oli myös muutama todella ihana jotka saivat mieleni paremmalle tuulelle, kiitos niistä!

Niin... en maininnut viestissäni muusta koska vain nämä asiat tällä hetkellä mielessäni pyörivät vaikka toki tiedostan että esim. pettämiseen vaikuttaa myös kaikki muut asiat kuin esim. vain taloudellinen puoli. Itse ajattelen kuitenkin, että jos pettämistä edes harkitsee ei luonnollisesti paljoakaan toisen tunteista välitä jolloin on aivan sama miten ihanana puolisoaan pitää, mutta luulisi että silloinkin tällaiselle kylmälle paskalle merkitsisi edes ne faktat jotka tulisivat eteen jos pettäminen tulisi tietoon. Meillä muuten suhde on ihan kunnossa. Lastenkin jälkeen olen pitänyt itsestäni huolta niin ettei kropassa todellakana ole liikakiloja tai vatsassa ylimääräistä ja muutenkin olen omasta ja miehenikin mielestä hyvännäköinen jos sellaisia luokituksia haluaa käyttää. Baarissa vaan kun on aina löydettävissä vielä parempaa ja vielä isompi rintaisempaa naista jos ulkonäkö merkkaa... Laitan myös paljon ruokaa (joka päivä vähintään 1 lämmin ateria) ja mieheni rakastaa kokkailujani. Olen myös itse ehdottoman uskollinen. Luonnevikainenkaan en tunnusta olevani. Seksikin meillä sujuu edelleen 2-5 krt viikossa. Joten näissä asioissa en näe suoria syitä etsiä uutta suhdetta.

Ja tuosta ulkonäöstä niin kyllä olisin varmasti onnellisempi "rumemmasta" miehestä ja vähemmän mustasukkainen. On todella raastavaa kun mies on oikeasti hyvännäköinen ja esim. ollessamme yhdessä ravintolassa saattaa vain yhden illan aikana tulla 2-3 naista puristelemaan miestä munista tai keikuttelemaan itseään seksikkäästi viereen tai ottamaan miehen aurinkolasit ja laittamaan ne omille silmille... Kyllä vähän maistissa olevat naiset ovat valmiita käyttämään kaikki mahdolliset kikka kolmoset kun oikeasti hyvännäköinen mies on liikkeellä. Siinä on työtä varmaan uskollisemmallakin sanoa aina ei... mitä jos joskus tulee kerta jolloin tarjokas on todella hyvännäköinen, itse hieman maistissa ja fiilis on katossa... Tiedän ettei tätä auta murehtia mutta en voi sille mitään että aina välillä etenkin näin äitiyslomalla kun itse ei voi ottaa eikä juuri kotoa poistua niin mielessä pyörii nämä asiat...

Ja siitä että yritän kytätä miestäni niin teen sen siksi että koska meillä on yhteiset kaverit olisi kauheinta mitä tiedän että mies olisi pitänyt peliä salassa selkäni takana niin että kaverit kuitenkin tietäisivät asiasta... Eli jos näin joskus käy, haluan minä olla yhtä ajan tasalla kuin muutkin. Teen tämän "kyttäämisen" myös tarkoituksella, että mieheni tietää etten ole yhtä sinisilmäinen kun joidenkin kavereiden tyttöystävät joista esim. yksi nukkui ja mies tuli kotiin kuuden jälkeen (oli ollut pettämässä ja vielä ilman ehkäisyä),mies sanoi vaimolleen hiljaa että kello on neljä jatka vain unia ja tyttöystävä uskoi ja jatkoi uniaan ja esim. tämänkin pettämisen muut ystäväpiirissä tietävät paitsi tämä tyttöystävä itse.

Esitit paljon syitä, joiden takia miehesi ei kannata pettää sinua, mutta mutta...

Miksi sitä kuitenkin tapahtuu ja miksi on niitä katastrofeja kuitenkin? Monet miehet tekee tätä aivan sumeilematta, vaikka kuinka tietäisivät, että vaimon korviin kantautuessaan nämä jutut saavat aikaan suurin piirtein maailmanlopun.

Jos mies on pettävää sorttia, ei häntä mikään pitele. Mitä kielletympi hedelmä, sen houkuttelevampi. Oikeastaan mies ei usko sen eron tulevan ihan noin vain. Tällainen mies ei siis ota vaimon etukäteispelotteluja tosissaan. Ja monet uskoo pystyvänsä hyvinkin salaamaan kaiken. Seikkailuahan siinä on ja jännitystä elämään.

Minusta teet hiukan tyhmästi, jos maalailet miehen eteen tällaisia uhkakuvia mahdollisen pettämisen seurauksista. Et voi itsekään aivan tarkkaan tietää, miten menettelisit, jos kuulisit miehen pettäneen sinua. Jos kuulisitkin jostain, että miehesi petti sinua kerran viisi vuotta sitten, lähtisitkö saman tien hakemaan eropapereita? Tai jos miehesi väittäisi kiven kovaan, että olet saanut väärää tietoa? Ei nämä niin yksinkertaisia asioita ole.

Lisäksi mies voi oikeasti rakastua toiseen. Se onkin jo sellainen juttu, jossa ei välttämättä mitkään talot ja tavarat paina.

Jossain elämän vaiheessa tuollainen "et voi pettää minua, koska sinulle käy niiiiin huonosti", voi muuttua jopa ahdistavaksi kahleeksi. Voi syntyä salainen uhma tehdä just niin kuin huvittaa. Elämäntilanteet muuttuvat, lapset kasvavat jne.

Neuvoisin, että älä pohdi tätä niin kipeästi. Oikeastaan älä edes puhu koko asiasta miehellesi. Hän voi kiusaantua tästä, jos se on niin selkeästi esillä kaiken aikaa. Ota asenteeksesi, että luotat mieheesi niin kauan, kuin hän luottamuksen arvoinen on. Pidät häntä siis uskollisena aviomiehenä ja sillä siisti. Tilanne muuttuu, jos hän pettää sinua, mutta se onkin sitten eri asia. Mitä sitten tapahtuu, se on hämärän peitossa.

Lissu!

Vaikuttaa, että teillä on ihan oikeasti parisuhdeongelma.

Kun kirjoitit, että teillä on suhde kunnossa, niin kiinnitit huomiota parisuhteen toisarvoisiin seikkoihin: kropassasi ei ole liikakiloja tai vatsassa ylimääräistä, olet hyvännäköinen, laitat vähintään kerran päivässä lämpimän aterian, sinä olet uskollinen, et ole luonnevikainen ja seksiäkin harjoitatte yhdessä. Miehesi on hyvännäköinen.

Mutta nuo parisuhteen kantavat elementit tuntuvat puuttuvan. Et arvosta että kunnoita miestäsi ja epäilet varmuuden vuoksi. Vaikutat olevan myös aika itsekeskeinen. Ette varmaan osaa myös käsitellä lainkaan tunteitanne, oletteko te edes koskaan puheneet niistä? Osaatko sinä kertoa miehellesi tunteistasi? Annatko miehellesi tilaisuuden puhua omista tunteistaan?

Vinkki: Lopeta murehtiminen ja keskity olemaan hyvä puoliso.[/quote]

Mistä löytäisin tavallasi ajattelevan miehen kuin sinä, vaimosi saa olla kiitollinen!

[/quote]

Onhan meitä :-)

Minunkin mielestäni Lissun suhteessa on todellakin paljon vikaa. Ei siihen toimivaan liittoon riitä kaikki mainitsemasi asiat jos teiltä kuitenkin puuttuu keskinäinen luottamus.
Ja tuo ehdoton asenne pettämiseenkin minusta kielii vain huonosta itsetunnosta ja lapsellisesta omistuksenhalusta.
Onko tosiaan niin, että jos mies sattuu tekemään yhden ainoan kerran hirvittävän erehdyksen, jota katuu katkerasti, niin sinä lyöt koko elämän paskaksi sen yhden virheen takia ? Vaikka mies olisi muuten kuinka hyvä ja ihana tahansa? Missä on se kuuluisa anteeksianto ?

Mitä sinä lopulta menettäisit siinä jos mies kävisi kännissä naimassa jotakuta toista? Et yhtään mitään, tavallisestihan pettämisessä menee sinisilmäinen luottamus toiseen, mutta teillähän sitä luottamusta ei nyt ole muutenkaan, joten et jäisi yhtään sen vähemmälle kuin nytkään! Sinun elämäsi Lissu menee ihan hukkaan murehtimalla asioita, joita voisi tapahtua. Keskity hyvä ihminen siihen kaikkeen ihanaan mitä sinulla on.

Alkuperäinen kirjoittaja korjaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Haihattelija:

Paremminkin, että elät valheessa elämäsi loppuun saakka

Vastauksena hyvä, mutta putkahti mieleeni, että emmeköhän elä kuitenkin jatkuvassa "valheen virrassa" koko elämämme, aivan kaikilla päivittäisellä tasollakin?
Siinä virrassa sitten koitamme selviytyä kaaoksesta jokainen omalla taidollaa?
Asioita ei vaan pidä liikaa miettiä, elämä vaan on niin tätä.
Ja kuten joku viisas on sanonut, eikös koko liiketoiminta, bisnes, ole valheelista ja huijaavaa toimintaa?

Lissu, täytyy sanoa näiden muutamien vastausten jälkeen, että ymmärrän sinua täysin!! Vaikka minulla ja avomiehelläni ei varmasti ole yhtä pitkää menneisyyttä eikä lapsia, nuo sanat voisivat olla kuin omasta kynästäni. Minun mielestä tuollaiset ajatukset ovat ihan normaaleita, eri asia sitten on, kuinka hyvin ne hallitsee. Päästääkö fobiansa valloilleen vai elääkö ns. normaalisti. En usko että kukaan luottaa kumppaniinsa 100 %, ainakaan jatkuvasti. Varmasti kaikille tulee epäilysten hetkiä, se on inhimillistä. Ihminen on itsekäs - haluamme omistaa toisen, vaikkemme siihen ikinä täysin pysty.

Ja se, että lissu mainitsi kropastaan jne. ei merkitse sitä, että heiltä puuttuisi se suhteen tärkein asia eli luottamus. Täällä palstoilla nyt on tapana vilautella sitä seikkaa, että mitäs jos vika onkin sinussa: olet liian lihava, tyhmä, köyhä, laiska sängyssä jne. Se taas pakottaa kirjoittajat ja kysyjät kertomaan ns. epäolennaisuuksia, jottei kommentoijat lähtisi aivan harhapoluille.

Minun mielestä siis suhteenne kuulostaa aivan normaalilta, hyvältä. Olet vain ehkä keskivertoa epäilevänpi, niinkuin minäkin. Muttet varmasti lähelläkään vainoharhaista =)

Ope olet edelleen ikävä kyllä väärillä jäljillä. Mainitsin etten ole luonnevikainen ja että suhteemme on kunnossa ja tällä kuittasin tavallaan kaikki mainitsemasi suhteen peruselementit. Täällä netissä kun tosiaan on turha alkaa selittää mitään montaa sivua suhteen henkisistä kantimista. Etenkin kun edelleen uskon että ne henkiset kantimet pitää kiinni miestä aika vähän siinä vaiheessa kun hän pettää... Jotenkin sitä tuntuu vaan että nykyaikana tuo pettäminen etenkin miehillä on niin hirveän yleistä. Olen itse töissä rahoitusalalla ja muutama hyvännäköinen sinkkuystäväni saa pikkujouluissa ja muissa aina seuraa varatuista ja myös jo naimisissa olevista miehistä, en varmaan koskaan ole kuullut tai huomannut kenenkään kieltäytyvän heidän seurastaan... Puhumattakaan jutuista joita muualla näkee ja kuulee ja ihan lehdissä ja telkkarissakin on tätä koko ajan. Alkaa mietityttää onko ylipäänsä kukaan tänä päivänä uskollinen... Ja ihan totta vaikka täällä nyt paasaan tästä asiasta niin ei tämä nyt mikään joka päiväinen elämää hallitseva juttu tod. ole, mutta ajoittain pyörii mielessä ja koska nyt halusin siitä tänne kirjoittaa niin luonnollisesti nämä viestit nyt ovat täynnä tätä pelkoa ja mustasukkaisuutta... Ehkä olen tällä hetkellä vain aivan liian epävarma itsestäni. En tiedä. Halusin kuitenkin herättää keskustelua ja kysyä miehiltä merkkaako heille mitään vaakakupissa ne faktat, mutta ilmeisesti ei koska näitä juttuja kuitenkin niin paljon tapahtuu... Yleensä vaan on niin että mies jää taloudellisesti paremmalle tasolle kuin nainen, mutta meillä se tosiaan olisi toisinpäin ja miehellä ei tulevaisuudessakaan ole tiedossa että tulisi tienaamaan tai saamaan mistään omaisuuksia, ellei sitten löydä uutta varakkaampaa puolisoa. Siis eihän näiden juttujen kuulu merkata parisuhteessa (tiedän kyllä) mutta mies on luonteeltaan materialisti ja nämä nyt olisi niitä kylmiä faktoja eron tullessa.
Jotenkin enemmän kuin sitä että mies edes pettää on se että en jaksa sitä että toinen puhuu ihan muuta kuin tekee. En tiedä mistä minulle on alkanut näitä epäilyksiä tulla, varmaan ulkoisesta maailmasta.

Kiitos rilli tuesta, ihana kuulla että meitä on muitakin! Olisikin se niin helppoa kuten muut neuvovat että lopeta murehtiminen! Voi haluaisinkin... :)

Olisko niin, että olet kauhean mustasukkainen luonne, mutta et ole saanut miestäsi mistään kiinni. Siksi pyörittelet näitä asioita mielessäsi, vatkaat ja käännät joka kantilta. Aika kuluttavaa sellainen. Kyllä itseään voi kouluttaa, opettelet nyt vaan olemaan miettimättä turhaan. Löysit kultakimpaleen, miksi väkisin yrität tehdä siitä katinkultaa?

Minusta Lissu olet väärillä jälijillä juuri siinä pettämisen suunnitelmallisuudessa kun kyselet, että merkitsevätkö miehelle "faktat" mitään. Eli kun kyselet, että eikö pettämisen ja kiinnijäämisen jälkeen tapahtuvat kauheudet estä pettämästä.

Suurin osa pettämisistä kun kuitenkin tapahtuu hetken hurmassa, ei suunnittelusti eikä harkiten, vaan tilaisuus tekee varkaan. Sitä hetken antaa itsensä kuvitella, että teoista ei joudu vastuuseen ja antaa palaa. Siinä tilanteessa ei mietitä mitä tapahtuu huomenna tai vuoden päästä vaan ajatukset täyttää vain se himo toista ihmistä kohtaan.

Juurikin noin lissu. Pettämissoopaa tulee niin paljon eri puolilta, että kyllähän siinä väkisinkin käy mielessä että mitäs jos..

Ei varmastikaan helpota yhtään sinun oloasi, mutta voin kertoa, etteivät nuo pelot ole aina ihan aiheettomia. Avomieheni nimittäin petti minua, sain tietää sen pari viikkoa sitten. Ihminen, josta en olisi kuuna päivänä sitä tosissani uskonut (pelkäsin kyllä, kuten jo kerroinkin), teki minulle sen pahimman. Nyt olen sillä linjalla, ettei kehenkään voi täysin luottaa. Jatkamme edelleen yhdessä, rakastamme toisiamme niin paljon, että eroaminen olisi vielä hirveämpää kuin tämä tuska. Niin ja lisäyksenä vielä mahdollisille kommentoijille: en "ajanut" häntä pettämään epäluuloisuudellani, sillä hän ei varsinaisesti tiedä peloistani. Me epäluuloiset keksimme kyllä "kyttäyskeinot", suora nalkuttaminen, uteleminen ei toimi. Mutta niinkuin Lissu sanoi, selusta pitää varmistaa..

Kuumimmat

Yhteistyössä