mies pitää exän viestejä puhelimessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marja

Vieras
Olen ollut poikaystäväni kanssa lähes 1,5vuotta ja asutaan yhdessä. En ymmärrä miksi hän edelleen pitää exänsä tekstareita puhelimessa (hän tosin säilyttää paljon, ellei kaikkia, muitakin viestejä). Ärsyttää tosi paljon. Olen muutenkin tosi mustasukkainen siitä, että hänellä on pitkä suhde takanaan exän kanssa. Ollaan onnellisia yhdessä mutta en silti pääse yli siitä että hänellä on paljon menneisyyttä takanaan. Olen välillä melkein hajoamispisteessä kun ajattelinkin exää ja heidän suhdettaan.. ja kun näenkin jonkun valokuvan esim naamakirjassa niin ahdistaa. Mikä avuksi.

niin teki minunkin mieheni..tosin poisti ne viestit noin puoli meidän suhteen jatkuttua. itse olen kova hamstraamaan viestejä ja kaikkea muuta mahdollista menneisyydestäni, mutta kyllä itsekin poistin kaiken aikanaan. jos toista ei kaipaa ja rakastaa nykyistä, ei luulisi sellaisia säilyttelevän..ehkäpä hän on vain "unohtanut" viestit? tai toisin sanottuna ei vain ole ottanut asiakseen niitä poistaa. säilyttääkö hän muuta, esim. valokuvia siitä entisestään? oletteko puhuneet asiasta? olisi var,aan hyvä nostaa kissa pöydälle; joko selviää että hän ei ole päässyt eksästään yli tai sitten todella ei ole asiaan vain kiinnittänyt huomiota, jolloin ne voi mieliksesi varmasti huoletta poistaa.

niin teki minunkin mieheni..tosin poisti ne viestit noin puoli meidän suhteen jatkuttua. itse olen kova hamstraamaan viestejä ja kaikkea muuta mahdollista menneisyydestäni, mutta kyllä itsekin poistin kaiken aikanaan. jos toista ei kaipaa ja rakastaa nykyistä, ei luulisi sellaisia säilyttelevän..ehkäpä hän on vain "unohtanut" viestit? tai toisin sanottuna ei vain ole ottanut asiakseen niitä poistaa. säilyttääkö hän muuta, esim. valokuvia siitä entisestään? oletteko puhuneet asiasta? olisi var,aan hyvä nostaa kissa pöydälle; joko selviää että hän ei ole päässyt eksästään yli tai sitten todella ei ole asiaan vain kiinnittänyt huomiota, jolloin ne voi mieliksesi varmasti huoletta poistaa.

Mutta jos mainitsen asiasta sitten hän saisi myöskin selville että olen tutkinut hänen puhelintaan. Emme myöskään ole oikeastaan puhuneet hänen existään... en ole ikinä ottanut puheeksi koska ajattelin sen olevan mustasukkaisuuteni kannalta parempi...

Viimeksi muokattu:
Uskoisin, että kuitenkin parempi ottaa puheeksi ja samalla vaikka sitten paljastaa tuo puhelimen urkkiminen kuin jättää asia vaivaamaan..jos et pääse siitä asiasta yli, se tulee heijastumaan suhteeseenne varmasti. voit tietysti ostaa miehellesi lahjaksi uuden puhelimen :) ja katsoa siirtääkö hän viestit mukana..se valaisisi asiaa aikas paljon. koita vaihtoehtoisesti keksiä jokin toinen lähestymistapa puhua entisestä suhteesta.l. toisaalta, ellei muuten ole mitään merkkejä tai muita näkyviä muistoja siitä, että miehesi haikailisi menneisyyttä, yritä unohtaa koko asia. viestit voivat hyvinkin olla täysin merkityksettömiä hänelle, vaikka sinulle ne toki näyttävät ja vaikuttavat isolta asialta.

Miehellä on siis juurikin uusi puhelin johon hän siirsi kaikki vanhat viestit :(

mihin se vanha puhelin joutui? onko viestit vielä siellä muistissa? teeskente, että oma luurisi menisi rikki ja lainaat hänen vanhaa puhelintaan..näin näkisit viestit "luvallisesti" ja voisit ottaa asian puheeksi..muussa tapauksessa melkein sinuna keksisin keinon kuin keinon puhua asiasta..minua ainakin vaivaisi.. :/ tsemppiä.

Viimeksi muokattu:
Mikä ihme siinä on, ettei kyetä hyväksymään ihmisen menneisyyttä? Sellaisen ihmisen ei kannata edes alkaa suhteeseen, joka kuvittelee kaiken lähtevän aina nollasta. Mustasukkaisten sekopäiden ei kannattaisi seurustella.

Mulla kävi niin et mentiin tapaamaan poikaystävän kaveripariskuntaa. Jätti vaan kertomatta että on seurustellut sen naisen kanssa pari vuotta (monta vuotta sitten). Ja sain tämän selville sattumalta vasta myöhemmin.

Olen muutenkin tosi mustasukkainen siitä, että hänellä on pitkä suhde takanaan exän kanssa. Ollaan onnellisia yhdessä mutta en silti pääse yli siitä että hänellä on paljon menneisyyttä takanaan.

Kannattaa hakea ne poikaystävät suoraan synnytyslaitokselta, jos menneisyyttä ei saa olla. Et pysty eikä poikaystäväsikään pysty muuttamaan menneisyyttä miksikään. Siinä mielessä kiukuttelulla menneisyydestä vain hajotat itseäsi ja puolisoasi. Minusta sinun pitäisi vain hyväksyä se että poikaystävälläsi on ollut elämä jo ennen kuin astuit mukaan kuvioihin. Kun pääset sen asian yli niin kuvat ja viestit eivät enää tunnu missään.

Minulla on ollut nykyisen suhteen lisäksi yksi pitkä ja vakava parisuhde. En todellakaan ala heittää pois kuvia, joissa exä on, koska siinä menisi mukana aika paljon muitakin muistoja matkan varrelta, perhealbumia tyhjäksi jne. Eikä kihlattuni sitä vaadikaan, koska hän ymmärtää että se oli silloin ja nyt on nyt, ja siihen on myös ihan pätevät syyt miksi ex on ex ja olen kihloissa hänen kanssaan :)

Viimeksi muokattu:
Olen muutenkin tosi mustasukkainen siitä, että hänellä on pitkä suhde takanaan exän kanssa. Ollaan onnellisia yhdessä mutta en silti pääse yli siitä että hänellä on paljon menneisyyttä takanaan. Olen välillä melkein hajoamispisteessä kun ajattelinkin exää ja heidän suhdettaan..

Kuullostaa että sulla on nyt suurempi ongelma kuin nuo tekstiviestit. Suurempi ongelma on että et kestä miehesi menneisyyttä, ja siinä on nyt kuule kyse sun huonosta itsetunnosta ja liioitellusta mustasukkaisuudesta.

Paljonko sulla on ikää? Entä miehellä, onko hän sinua vanhempi? Kyllä se niin vain on että useimmilla aikuisilla on jonkinlaista rakkauselämää myös menneisyydessään ja jos et sinä pysty sitä hyväksymään niin et taida olla vielä henkisesti kypsä vakavapohjaiseen parisuhteeseen. Sun täytyy tehdä työtä itsesi kanssa (lue: kasvaa aikuiseksi) ja oppia elämään sen asian kanssa että miehelläsi (ja mahdollisilla tulevilla miehillä) on takanaan entisiä suhteita. Exät ovat nimenomaan exiä ja sinä kuulut miehesi elämään NYT.

Sekin on ihan varmaa että jos et pääse yli tuosta "hajoamispisteestä" niin varmasti tuhoat suhteesi turhalla hajoilulla. Jos alat murjottamaan, kiukuttelemaan tms. miehesi menneisyyden takia niin varmasti kuulut itsekin pian sinne menneisyyteen :(

Viimeksi muokattu:
Minun ex-mieheni ei meinannut millään päästä yli siitä, että olin nauttinut seksistä ennen häntäkin. Koskematon minun ei tarvinnut olla (olenhan sentään äiti-ihminen), mutta en olisi saanut tykätä seksistä.

Olimme silloin melkein neljäkymppisiä...

Yhteistyössä