Mies pudotti aikamoisen pommin!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Taustaa sen verran, että mies seurusteli ennen minua ensirakkautensa kanssa,ja yrittivät vauvaa ennen eroa puolen vuoden ajan.

Seurusteltiin 3 kk ennen kuin mentiin sänkyyn. Käytin pillereitä ehkä kuukauden,kun yhteisestä sopimuksesta jätettiin ne pois.
Tulin raskaaksi melko pian,sain keskenmenon (tuulimuna ilmeisesti).
Ensimmäinen lapsi syntyi vasta 6 v seurustelun jälkeen. Mentiin siinä naimisiin ja haaveiltiin toisesta lapsesta.

Nyt lapsia on 3 kpl, ja ollaan eletty lasten ehdoilla,siis me molemmat!
Kumpikaan ei käytä alkoholia,eikä käy baareissa. rahat laitetaan mieluummin lasten kanssa kotimaassa matkusteluun (käydään tosi usein leirintäalueilla esimerkiksi omalla asuntovaunulla).

Jos ylimääräistä rahaa on,ostetaan AINA jotain trampliineja tai käydään lasten kanssa kylpylässä. Lapsia ei pidetä hoidossa vaan hoidetaan kotona,panostetaan harrastuksiin,opiskeluun jne.

Nyt kolmannen lapsen synnyttyä sovittiin että lapsiluku on täynnä. Otan pillerit taas käyttöön,synnytykset ovat olleet vaikeita, ja näissä lapsissa on ´kädet täynnä työtä´.
Mies pudotti siinä aikamoisen pommin sitten
´- Hän ei edes ole lapsirakas! lapset on tullut hommattua ja ovat toki hänelle rakkaita´.

Jäin miettimään tuota lausahdusta ja olen tavallaan tarkkaillut meidän perhe-elämää siitä asti.ja tosiaan,mies leikkii lasten kanssa tosi harvoin,en ole sitä ennen edes huomannut,kun itse olen koko ajan lasten kanssa. Ei ole tarvinnut kysellä miestä ´lapsenvahdiksi´.
Meillä ei kuitenkaan riidellä,ja parisuhde on hyvä.

Ei vaihda vaippoja,oikeastaan vaan harrastaa omia juttujaan,korjailee autoa ym...

Olisin toivonut että tuo ´lapsirakkaus´olisi selvinnyt mulle aikaisemmin.Miksi niitä lapsia piti ´tehdä´? Luulen että molemmat sokaistuttiin tuosta alkuvaiheen lapsettomuudesta.

Olen miettinyt olisiko elämä parempaa jonkun lapsirakkaan miehen kanssa.Sellaisen joka mielellään harrastaisi täällä kotonakin,leikkisi ja hoitaisi.

No olisiko se lapsille kuitenkaan parempi jos eroaisitte, vaikka se "uusi isä" olisikin aktiivisempi lasten kanssa? Jos tämä mies kuitenkin on muuten hyvä mies ja hyvä isä, kohtelee lapsia hyvin vaikkei heidän kanssa niin aikaa vietäkään?

Mitä kamalaa tuossa on jos mies kuitenkin rakastaa lapsiaana ja teillä on asiat hyvin? En minäkään ole lapsirakas, mulla on kaksi lasta. Välillä kaipaa muutankin kuin sitä perhearkea, ehkä mies haluaisi käyttää rahaa muuhunkin kuin lapsiin?

Muistathan että lapset ovat teillä vain lainassa. Kasvavat isoiksi ja joskus olette taas kaksin. Parisuhteeseenkin pitää panostaa.

Miksi sen miehen pitäisi lapsien kanssa leikkiä, meillä lapset leikkivät ihan keskenään, en minäkään leiki. Muuta puuhaa kyllä mies keksii lasten kanssa, vaikkapa nyt haravoimista, traktoriajoa, opettaa pyörällä ajoa ilman appareita jne.

Minusta lapsirakkaus ei ole mikään edellytys hyvään vanhemmuuteen. Ja ap:n mies kuulostaa hyvältä vanhemmalta. Miten edes koko lapsirakkautta mitattaisiin? Mikä tunne se edes on? Ja jos on lapsirakas, eikö tarvitse olla aikuisrakas? Missä vaiheessa lapsirakkaus hiipuu? Onko joku lapsen ikäraja? Täysi-ikäisyys?

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Niin? Miehesi elää kuitenkin lasten ehdoilla. Hän vaan oli nyt ilmeisesti väärässä paikassa sinulle rehellinen. Voisin kuvitella sanovani samoin, sillä en nauti korvatulehduksista, kumisaappaiden sovittamisesta, vaippojen vaihdosta tms. Kuitenkaan jälkikasvu ei onneksi pysy lapsina ikuisesti. Heistä kasvaa omia persooniaan ja heidän kanssaan on tuolloin enemmän yhteistä koko ajan.

Meillä on selkeä roolijako tässä kotona: toinen hoivaa ja toinen suorittaa. Pääasia on, että lapset saavat sekä rakkautta että ne rajat. Siinä missä itse keskityn vaikkapa kasvatukseen ja koulutukseen niin Datalta lapset saavat sitten huomiota, fyysistä läheisyyttä, leikkimistä yms.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Kyllä se kun omalle kohdalle sattuu,niin on pommi :O
Mulle lapset ovat maailman tärkeimmät ihmiset, ja teen kaiken heidän eteensä.

Luuulin miehen ajattelen samoin :/

[QUOTE="aapee";28443066]Kyllä se kun omalle kohdalle sattuu,niin on pommi :O

Luuulin miehen ajattelen samoin :/[/QUOTE]

Te varmaan ymmärrätte sanan lapsirakas aika eri tavalla miehesi kanssa.

Sanoiko mies ettei rakasta teidän lapsianne?
Viesti numero kutosessa on asian ydin, lapset ovat lainassa. Lopun aikaa (lasten tultua aikuisiksi) se mies taitaa olla se kaikista tärkein.
Mulle mun mies ja meidän lapset ovat kaikki yhtä tärkeitä ja silti voin sanoa että harvoista "vieraista lapsista" pidän, tai miehistä :D

No eiköhän miehesi ajattelekin niin. Mies ei vaan tykkää lapsista yleisesti mutta rakastaa kyllä teidän lapsianne. ei tykkää tehdä lasten juttuja ym.

Mistä sinä ap päättelet ettei teidän lapset ole sinun miehelle maailman tärkeimpiä? Mieskin vaikuttaa sinun kirjoituksen perusteella elävän lasten ehdolla ja panostavan paljon lapsiin.

Jos ei ole lapsirakas, se ei tarkoita etteikö rakastaisi omia lapsiaan. Ei munkaan mies ole lapsirakas, mutta en epäile etteikö omiaan rakastaisi. Kirjoituksesi perusteella miehesi vaikuttaa hyvältä isältä ja on panostanut paljon perheeseen. Eikö se jo kerro, että omista lapsistaan välittää. Mä odotin myös koko tekstin ajan jotain järisyttävää juttua ja jäi kyllä vähän monttu auki. Älä vaan tällaisesta tee mitään järkyttävää numeroa.

Jotenkin nyt tuntuu että (niinkuin joka muukin jo mainitsi) että taidat ymmärtää väärin tuon sanan "lapsirakkaus"

En minäkään koskaan ole ollut mikään lapsirakas, en ole koskaan oikein osannut olla lasten kanssa luontevasti, oikeastaan suurin osa lapsista on ollut mun mielestä jopa ärsyttäviä! Mutta tottakai mä omia lapsia rakastan, sitten kun niitä on. Ei siis ole vielä lapsia, mutta tuloillaan on, laskettu aika kesäkuussa, ja kyllä mä tätä omaa vatsassa olevaa lastani jo rakastan ja tulen rakastamaan.

Ei meilläkään mies hirveästi leikkinyt lasten kanssa näiden ollessa pieniä, välillä v*tutti, että voisi se joskus vaikka ulkoilla lasten kanssa. Ajan myötä tilanne muuttui. Poikien ollessa teini-ikäisiä ja heidän nyt aikuistuessaan isästä on tullut korvaamaton. Jos lapsille tulee jotain ongelmia, niin he soittavat isälleen eikä minulle. Pienet lapset, pienet murheet, isot lapset, isot murheet.

Minäkin luulen, että ap:m mies käsittää sanan lapsirakas eri tavalla kuin ap.

Mun on jopa sanottava etten ollenkaan edes äitinä ymmärrä niitä MLL:n vanhoja kampanjapaitoja ja pinssejä joissa lukee "Lapset ensin". Lapset ovat toki tärkeitä, mutta vanhempien parisuhde on vielä tärkeämpi. Vahempien parisuhde on lasten koti.

Siis ennen tätä miehen "pommia" olit sitä mieltä että teillä on kaikki hyvin, mies hyvä ja rakastava isä jne ja nyt sitten olet järkyttynyt ja näet asiat toisin?

Itse olen luullut olevani lapsirakas mutta nyt en enää ole ihan varma siitäkään. Ehkä halusin vain omat lapset ja tykkään touhuta näiden kanssa mutta yleisesti en enää tunnekaan sellaista lapsirakkautta. Tuo yleisen lapsirakkauden puuttuminen ei kuitenkaan poista sitä etteikö rakastasi niitä omia lapsiaan yli kaiken. Tuskin näin miehesikään kohdalla.

Sinänsä voi olla hyväkin että hän "tunnusti" asian. Ehkä huomatessasi ettei mies elää samanlaisessa "lapsihuumassa" kuin sinä voit paremmin myös huomioida häntä ja hänen tarpeitaan ja halujaan. Lapsia voi rakastaa ja tarjota näille hyvän lapsuuden vaikkei ihan 24/7 näiden kanssa olisikaan ja kaikkia rahoja heihin käytä. Joskus on kiva aikuistenkin tehdä keskenään jotain mukavaa.