Mieheni pudotti pommin: toinen nainen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja särkynyt nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Olet väärässä. En ole missään vaiheessa ilmaissut, mikä minusta olisi pahinta parisuhteessa, sinä vain olet vetäissyt tulkinnan, että ajattelisin sen olevan tuo yksityisyyteen kajoaminen.

Olen väärässä missä asiassa? Aina ja kaikessa? Vai niissä missä olen eri mieltä kanssasi, koska sinähän olet aina oikeassa?

Minä olen kysynyt sinulta, että mikä sinusta sitten olisi kaikkein kamalinta mitä voisi parisuhteessa tapahtua? Et vastaa, ja se sinulle suotakoon. Olet kuitenkin tässä ketjussa ja muissakin kirjoituksissasi tuonut toistamiseen esiin, että oman arvokkaan yksityisyytesi rikkominen on pahasta. Hyvin pahasta, ´se on kerrasta poikki sanon suoraan sen´, - pahasta. Näin siis antamiesi tietojen perusteella, joten kyllä tuo lienee parisuhteen pahimmat-listassasi on aika korkealla.

Tulen kanssa en enää leiki, vitsi vanheni jo.

Parempi onkin ettet leiki tulella, todennäköisesti polttaisit itsesi. Tosin pieni näppien polttaminen voi olla välillä hyväksi, itse kullekin. Siinä saattaa oppia suhtautumaan asioihin ja niiden lähestymisiin eri tavalla. Oppii uusia näkökantoja ja vaihtoehtoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Kleitonia´:
Olen väärässä missä asiassa? Aina ja kaikessa? Vai niissä missä olen eri mieltä kanssasi, koska sinähän olet aina oikeassa?

Jaha, rautalankaa siis yhä edelleen täällä tarvitaan. Olet väärässä väitteessäsi, mikä minusta olisi pahinta parisuhteessa. Et näemmä tiedä sitä, mutta se ei estänyt sinua heittämästä ilmoille väitettä.

Minä en myöskään ole väittänyt olevani aina oikeassa, enkä sinun olevan väärässä aina kaikessa. SeKIN on aivan omaa tulkintaasi.

Minä olen kysynyt sinulta, että mikä sinusta sitten olisi kaikkein kamalinta mitä voisi parisuhteessa tapahtua? Et vastaa, ja se sinulle suotakoon.

Sellaista kysymystä en ole nähnyt Kleitonia-nimimerkillä esitetyn. Yleensä en kuitenkaan vastaa minulle henkilökohtaisesti esitettyihin kysymyksiin, poikkeuksia kuitenkin on. Yleisesti ottaen suhtaudun hieman suuremmalla vakavuudella rekisteröityihin nimimerkkeihin tai niihin, jotka sentään kykenevät säilyttämään yhden nimimerkin/keskustelu.

Parempi onkin ettet leiki tulella, todennäköisesti polttaisit itsesi. Tosin pieni näppien polttaminen voi olla välillä hyväksi, itse kullekin. Siinä saattaa oppia suhtautumaan asioihin ja niiden lähestymisiin eri tavalla. Oppii uusia näkökantoja ja vaihtoehtoja.

Tämä taas haiskahtaa hyvin henkilökohtaiselta antipatialta, ei mitään uutta, eikä myöskään aiheuta mitään reakitoita tämän enempää. Ainakaan minussa.

Mistä kummasta sikiää se luulo, että täällä olisi vain yksi keskustelija, joka vain vaihtaa nimimerkkiään. tai kyllä tiedänkin; silloin , kun oma mielipide tuntuu jäävän pahasti vain omaksi iloksi, niin aletaan luulottelemaan, että ei sentään kaikki muut ole erimieltä; yksi vain ja eri nikkien takaa huutelee raukka.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei sellaista kukaan väittänyt:
Ajattetkos sinä nyt ollenkaan lukemaasi?! Ei kukaan väittänyt, että se lakkaisi olemasta katastrofi, vaikka ei ole lapsena saanut jotain ylimääräistä hylkäämisen tunnetta. Mutta JOS taustalla on lapsuudenaikaisia hylkäämisiä (ei välttämättä pelkkiä vauva-aikaisia), se on ehkä vieläkin pahempaa. Sitä ikäänkuin herkistyy hylkäämisen tunteelle. Mutta rajua se on ilman tuollaista pohjasäröäkin.

Joo, oikea tulkinta.

Alkuperäinen kirjoittaja Imre:
Kas kun onnellinen ja tyytyväinen ihminen ei petä.

Ei niin petä ei. Siitä on monikin ollut tässä ketjussa samaa mieltä

Tästä lähtökohdasta, että" eikös täällä vastailla niin ja näin" on oikeastaan turha lähteä. Niin on monta mieltä kuin on vastaajaakin.

Minä olen kysynyt sinulta, että mikä sinusta sitten olisi kaikkein kamalinta mitä voisi parisuhteessa tapahtua? Et vastaa, ja se sinulle suotakoon.

Sellaista kysymystä en ole nähnyt Kleitonia-nimimerkillä esitetyn. Yleensä en kuitenkaan vastaa minulle henkilökohtaisesti esitettyihin kysymyksiin, poikkeuksia kuitenkin on. Yleisesti ottaen suhtaudun hieman suuremmalla vakavuudella rekisteröityihin nimimerkkeihin tai niihin, jotka sentään kykenevät säilyttämään yhden nimimerkin/keskustelu.

Tämä taas haiskahtaa hyvin henkilökohtaiselta antipatialta, ei mitään uutta, eikä myöskään aiheuta mitään reakitoita tämän enempää. Ainakaan minussa.

Esitin sen tässä samaisessa ketjussa, ja ihan samalla nimimerkillä. En suhtaudu omiin sanomisiini niin suurella palolla, että jakaisin "viisauksiani" täällä useammalla nimimerkillä. Eiköhän yksi nimi riitä.

Minusta on riskaabelia suhtautua keskustelupalstalla suurella vakavuudella kirjoituksiin. Vaara piilee siinä, että silloin analysoi eriävät mielipiteet henkilökohtaiseksi antipatiaksi. Näkee harhoja siellä missä niitä ei olekaan. Silloin helposti reagoi asioihin, vaikka itse uskoo olevansa reagoimatta.

Aikuiselämään kuuluu kestää se, että eriäviä mielipiteitä on, eivätkä ne ole hyökkäys itseään kohtaan. Minulla on asiaan kuin asiaan mielipiteeni, välillä voimakas, välillä vähemmän voimakas. Mielipiteeni voin myös muuttaa, jos saamieni tietojen ja perustelujen mukaan se oikealta tuntuu. Voin olla väärässä, mutta varmasti ainakin lähes yhtä usein oikeassa. Näin ajatteleminen kun on psyykkeen kannalta paljon hauskempaa. =oD

Alkuperäinen kirjoittaja Keitonia´:
Emme ole selvästikään asiasta samaa mieltä, enkä välttämättä usko että Kiianmaakaan olisi asiassa kanssasi samaa mieltä. Ihan varmasti hän 30 vuoden kokemuksellaan on tietoinen siitä, että pettämisiä tapahtuu, vaikka liitto olisi kummastakin osapuolesta onnellinen ja tyydyttävä.

.

Kiianmaan uskomuksiin tai kokemuksiin on meistä kumpikin jäävi ottamaan kantaa, tuon esiteyn linkin ulkopuolella.

Sen sijaan olen samaa mieltä Kiianmaan kanssa, että identitettikriisi johtaa parisuhdekriisiin. Oma mielipiteeni taas on, ettei kriisissä oleva parisuhde ole onnellinen. Samoin ei mielestäni voi olla onnellista parisuhdetta, jos toinen on onneton Vaikka onneton osapuoli kuinka olisi itse vastuussa omasta onnellisuudestaan, niin hänen tunnetilansa ei voi olla vaikuttamatta koko suhteeseen.

Jos sinä edelleen pidät ylläkuvattua parisuhteita onnellisina, niin silloin vain vain todeta, että määritelmämme onnelliselle parisuhteelle eroavat toisistaan. Se on aivan sallittua.

Toki asiat on aina helpompaa nähdä uhri-syyllinen akselilta, mutta oman henkilökohtainen mielipiteeni on, ettei pettäminen vaikka se kuinka tuomittavaa olisikin, ei ole niin mustavalkoisesti nähtävissä oleva asia.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs lukija:
Alkuperäinen kirjoittaja Imre:
Kas kun onnellinen ja tyytyväinen ihminen ei petä.

Ei niin petä ei. Siitä on monikin ollut tässä ketjussa samaa mieltä

Tästä lähtökohdasta, että" eikös täällä vastailla niin ja näin" on oikeastaan turha lähteä. Niin on monta mieltä kuin on vastaajaakin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200811078559644_uu.shtml

Tuossapa tuollainen "itse tekijöiden" galluppi. Kärkisijalla komeilee, hetken mielijohde.

Että sellaista onnetonta elämää.

Esitin sen tässä samaisessa ketjussa, ja ihan samalla nimimerkillä. En suhtaudu omiin sanomisiini niin suurella palolla, että jakaisin "viisauksiani" täällä useammalla nimimerkillä. Eiköhän yksi nimi riitä.

Minusta on riskaabelia suhtautua keskustelupalstalla suurella vakavuudella kirjoituksiin. Vaara piilee siinä, että silloin analysoi eriävät mielipiteet henkilökohtaiseksi antipatiaksi. Näkee harhoja siellä missä niitä ei olekaan. Silloin helposti reagoi asioihin, vaikka itse uskoo olevansa reagoimatta.

Aikuiselämään kuuluu kestää se, että eriäviä mielipiteitä on, eivätkä ne ole hyökkäys itseään kohtaan. Minulla on asiaan kuin asiaan mielipiteeni, välillä voimakas, välillä vähemmän voimakas. Mielipiteeni voin myös muuttaa, jos saamieni tietojen ja perustelujen mukaan se oikealta tuntuu. Voin olla väärässä, mutta varmasti ainakin lähes yhtä usein oikeassa. Näin ajatteleminen kun on psyykkeen kannalta paljon hauskempaa. =oD

Nyt väsyn tähän rautalangoittamiseen. Kerta kiellon päälle kuitenkin...

Kun kirjoitin:Yleisesti ottaen suhtaudun hieman suuremmalla vakavuudella rekisteröityihin nimimerkkeihin tai niihin, jotka sentään kykenevät säilyttämään yhden nimimerkin/keskustelu. siinä ei lukenut, että ottaisin nämä kaikki keskustelut yleisesti ottaen vakavasti, vaikka taas sellainen tulkinta siitä näytti tulevan. Tuotteliasta tulkintaa kirjoittajan oman psyyken syövereistä.

Eriävät mielipiteet ovat joskus mielenkiintoisia ja usein on helpompaa keskustella kun on eri mieltä asiasta kuin samaa mieltä.

Sen sijaan siitä keskusteleminen on minusta turhaa, onko minun mielipiteeni 'oikeampi' kuin jonkun muun mielipide keskusteltavasta aiheesta ja alkuperäinen asia vesittyy kun minua yritetään haastaa epäkypsään kissatappeluun. Vai onko tämä joku 'eriävä mielipide'..?:

Alkuperäinen kirjoittaja eräs lukija:
No hetken mielijohteesta sitä sen vakipartnerinkin kanssa nushitaan, eikä kai aikataulun mukaan..

Ihanko tosi?

Siispä hetken mielijohteesta pettäminen, eli vieraan kanssa naiskenteleminen, onkin sitten lähes sama asia kuin oman puolison kanssa naiskenteleminen.

Olipas mielipiteesi virkistävä. . .

Eli kuten tuon iltasanomien nettigallupin tulos osoitti, pettämistä tapahtuu ihan hetken mielijohteesta. Ja tätä siis tehdään vaikka ei olla edes onnettomia. Ja tähän lopputulokseen oli kyseissä lehtijutussa tullut Väestöliiton parisuhdeterapeutti. Mainitsipa, että pettämistä esiintyy hirmuisen onnellisissa parisuhteissa. Ja tuo hänen kommenttinsa tuskin oli mututuntumaa, vaan ihan oikeaa tietoa, oikeista parisuhteista.

Tuo onnellisuuden puute, joka ajaa pettämään onkin klisee. Kyllä siinä keinot ja selitykset keksitään. "Harvoin se pettäjän syy on, kun hän hairahtuu sivupoluille?"heh

Mutta tässä asiassa ei kannata verrata miehiä ja naisia toisiinsa, vaikka varmaan heidänkin käytöksensä on lähentynyt.

Nyt väsyn tähän rautalangoittamiseen. Kerta kiellon päälle kuitenkin...

Kun kirjoitin:Yleisesti ottaen suhtaudun hieman suuremmalla vakavuudella rekisteröityihin nimimerkkeihin tai niihin, jotka sentään kykenevät säilyttämään yhden nimimerkin/keskustelu. siinä ei lukenut, että ottaisin nämä kaikki keskustelut yleisesti ottaen vakavasti, vaikka taas sellainen tulkinta siitä näytti tulevan. Tuotteliasta tulkintaa kirjoittajan oman psyyken syövereistä.

Eriävät mielipiteet ovat joskus mielenkiintoisia ja usein on helpompaa keskustella kun on eri mieltä asiasta kuin samaa mieltä.

Sen sijaan siitä keskusteleminen on minusta turhaa, onko minun mielipiteeni 'oikeampi' kuin jonkun muun mielipide keskusteltavasta aiheesta ja alkuperäinen asia vesittyy kun minua yritetään haastaa epäkypsään kissatappeluun. Vai onko tämä joku 'eriävä mielipide'..?:

Missäs minä kirjoitin, että sinä suhtaudut AINA keskustelupalstalla suurella vakavuudella kirjoituksiin? En sitten missään. Teet taas tulkintoja siitä miten sinua tulkitaan väärin. Ja nähtävästi sinulle ominaisella tarkoituksenmukaisella vastakirjoittajan mitätöintiyritelmällä.

Ei minulla ole mitään tarvetta haastaa sinua kissatappeluun. Miksi olisi? Mitä hyötyä minulla olisi tapella jonkun minulle täysin tuntemattoman kanssa nettimaailmassa, koska ajatus- ja arvomaailmamme eivät selvästikään kohtaa missään muodossa.

Mikä muuten on koko tämän ketjun alkuperäinen asia? Ja mitä annettavaa sinulla siihen on ollut?
Alkuperäinenhän tilitti meille elämisentuskaansa, jossa hänen puolisonsa 10 vuoden jälkeen ilmoitti olevansa rakastunut toiseen.

Ja sinun alkuperäinen kommenttisihan oli:

[No minkä ihmeen takia koko akkaväen elleissä pitäisi puhjeta kyyneliin, jos yhdellä on tapahtunut elämässään henkilökohtainen kriisi?

Mitä vertaistukea ja apua on siitä, että kaikki romahtavat nyyhkyttämään ja voivottelemaan, kun asiasta on kuultu vain yksi puoli? Miksi miehen huono olo suhteessa on jotenkin vähäpätöisempää, kun aloittajan kärsimä pettymys? Jotain pettymystä lienee miehelläkin ollut...

Kenelläkään ei ole velvollisuutta 'ymmärtää' ja purematta niellä kaikkea tänne kirjoitettua ja se on jokaisen kirjoittajan tiedostettava. Missään vaiheessa tänne kirjoittaessa ei edellytetä sitoutumista mihinkään 'vertaistuen' antamiseen.
Joskus olisikin terveellisempää tarkastella asioita kokonaisuuksina ja useammalta puoleta, kuin vain lysähtää heti samaan läjään nyyhkimään.

Alkuperäiselle hänen elämänsä on ihan varmasti nyt kriisissä, jopa ehkä hänen tämänhetkisen elämänsä suurimmassa kriisissä.

Kyllä hän varmasti tarvitsee vertaistukea ja apua. Täältä ja muualta. Ei tietysti nyyhkytyksiä, eikä voivotteluja, eikä ihan varmasti sinun tai kenenkään muun vihjailuja siitä, että pettynythän se hänen miehensäkin on varmasti ollut suhteessaan alkuperäiseen. Vai mitä olit ajatellut alkuperäisen hyötyvän tästä viittaukseta kriisinsä alkuvaiheessa? Varmasti hän aikaa myöten tarkastelee elämäänsä ja kokonaisuutena, palasina, yhdeltä puolelta ja useammaltakin puolelta.

Kirjotukseni näppien polttamisesta ei ollut eriävä mielipide vaan ystävällinen muistutus, ehkäpä jopa uskalias neuvo. Aikuiselta ihmiseltä aikuiselle (?) ihmiselle.

Eiköhän tämä rautalangan vääntäminen ollut tässä, ainakin tällä kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Tuo onnellisuuden puute, joka ajaa pettämään onkin klisee. Kyllä siinä keinot ja selitykset keksitään. "Harvoin se pettäjän syy on, kun hän hairahtuu sivupoluille?"heh

Mutta tässä asiassa ei kannata verrata miehiä ja naisia toisiinsa, vaikka varmaan heidänkin käytöksensä on lähentynyt.

Itse asiassa tuossa samaisessa lehtijutussa parisuhdeterapeutti oli jopa yllättynyt naisten pettämisosuudesta.

Itse pidän tuota Iltalehden galluppia hyvin todenperäisenä. Netinkautta on helpompi pysyä totuudessa, ja osallistujapohja on suuri.

Valitettavasti vanha klisee, ettei onnellisessa parisuhteessa oleva petä, tai ettei kahden onnellisen ihmisen väliin pääse, on enää historiaa. Elämän pitää olla extremiä, jännitystä ja ennakoimatonta. Hetken mielijohteesta tehdään yhtä jos toista.