Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Alkuperäinen kirjoittaja Kleitonia´:
Esitin sen tässä samaisessa ketjussa, ja ihan samalla nimimerkillä. En suhtaudu omiin sanomisiini niin suurella palolla, että jakaisin "viisauksiani" täällä useammalla nimimerkillä. Eiköhän yksi nimi riitä.
Minusta on riskaabelia suhtautua keskustelupalstalla suurella vakavuudella kirjoituksiin. Vaara piilee siinä, että silloin analysoi eriävät mielipiteet henkilökohtaiseksi antipatiaksi. Näkee harhoja siellä missä niitä ei olekaan. Silloin helposti reagoi asioihin, vaikka itse uskoo olevansa reagoimatta.
Aikuiselämään kuuluu kestää se, että eriäviä mielipiteitä on, eivätkä ne ole hyökkäys itseään kohtaan. Minulla on asiaan kuin asiaan mielipiteeni, välillä voimakas, välillä vähemmän voimakas. Mielipiteeni voin myös muuttaa, jos saamieni tietojen ja perustelujen mukaan se oikealta tuntuu. Voin olla väärässä, mutta varmasti ainakin lähes yhtä usein oikeassa. Näin ajatteleminen kun on psyykkeen kannalta paljon hauskempaa. =oD
Nyt väsyn tähän rautalangoittamiseen. Kerta kiellon päälle kuitenkin...
Kun kirjoitin:
Yleisesti ottaen suhtaudun hieman suuremmalla vakavuudella rekisteröityihin nimimerkkeihin tai niihin, jotka sentään kykenevät säilyttämään yhden nimimerkin/keskustelu. siinä ei lukenut, että ottaisin nämä kaikki keskustelut yleisesti ottaen vakavasti, vaikka taas sellainen tulkinta siitä näytti tulevan. Tuotteliasta tulkintaa kirjoittajan oman psyyken syövereistä.
Eriävät mielipiteet ovat joskus mielenkiintoisia ja usein on helpompaa keskustella kun on eri mieltä asiasta kuin samaa mieltä.
Sen sijaan siitä keskusteleminen on minusta turhaa, onko minun mielipiteeni 'oikeampi' kuin jonkun muun mielipide keskusteltavasta aiheesta ja alkuperäinen asia vesittyy kun minua yritetään haastaa epäkypsään kissatappeluun. Vai onko tämä joku '
eriävä mielipide'..?:
Parempi onkin ettet leiki tulella, todennäköisesti polttaisit itsesi. Tosin pieni näppien polttaminen voi olla välillä hyväksi, itse kullekin. Siinä saattaa oppia suhtautumaan asioihin ja niiden lähestymisiin eri tavalla. Oppii uusia näkökantoja ja vaihtoehtoja.
Missäs minä kirjoitin, että sinä suhtaudut AINA keskustelupalstalla suurella vakavuudella kirjoituksiin? En sitten missään. Teet taas tulkintoja siitä miten sinua tulkitaan väärin. Ja nähtävästi sinulle ominaisella tarkoituksenmukaisella vastakirjoittajan mitätöintiyritelmällä.
Ei minulla ole mitään tarvetta haastaa sinua kissatappeluun. Miksi olisi? Mitä hyötyä minulla olisi tapella jonkun minulle täysin tuntemattoman kanssa nettimaailmassa, koska ajatus- ja arvomaailmamme eivät selvästikään kohtaa missään muodossa.
Mikä muuten on koko tämän ketjun alkuperäinen asia? Ja mitä annettavaa sinulla siihen on ollut?
Alkuperäinenhän tilitti meille elämisentuskaansa, jossa hänen puolisonsa 10 vuoden jälkeen ilmoitti olevansa rakastunut toiseen.
Ja sinun alkuperäinen kommenttisihan oli:
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
[No minkä ihmeen takia koko akkaväen elleissä pitäisi puhjeta kyyneliin, jos yhdellä on tapahtunut elämässään henkilökohtainen kriisi?
Mitä vertaistukea ja apua on siitä, että kaikki romahtavat nyyhkyttämään ja voivottelemaan, kun asiasta on kuultu vain yksi puoli? Miksi miehen huono olo suhteessa on jotenkin vähäpätöisempää, kun aloittajan kärsimä pettymys? Jotain pettymystä lienee miehelläkin ollut...
Kenelläkään ei ole velvollisuutta 'ymmärtää' ja purematta niellä kaikkea tänne kirjoitettua ja se on jokaisen kirjoittajan tiedostettava. Missään vaiheessa tänne kirjoittaessa ei edellytetä sitoutumista mihinkään 'vertaistuen' antamiseen.
Joskus olisikin terveellisempää tarkastella asioita kokonaisuuksina ja useammalta puoleta, kuin vain lysähtää heti samaan läjään nyyhkimään.
Alkuperäiselle hänen elämänsä on ihan varmasti nyt kriisissä, jopa ehkä hänen tämänhetkisen elämänsä suurimmassa kriisissä.
Kyllä hän varmasti tarvitsee vertaistukea ja apua. Täältä ja muualta. Ei tietysti nyyhkytyksiä, eikä voivotteluja, eikä ihan varmasti sinun tai kenenkään muun vihjailuja siitä, että pettynythän se hänen miehensäkin on varmasti ollut suhteessaan alkuperäiseen. Vai mitä olit ajatellut alkuperäisen hyötyvän tästä viittaukseta kriisinsä alkuvaiheessa? Varmasti hän aikaa myöten tarkastelee elämäänsä ja kokonaisuutena, palasina, yhdeltä puolelta ja useammaltakin puolelta.
Kirjotukseni näppien polttamisesta ei ollut eriävä mielipide vaan ystävällinen muistutus, ehkäpä jopa uskalias neuvo. Aikuiselta ihmiseltä aikuiselle (?) ihmiselle.
Eiköhän tämä rautalangan vääntäminen ollut tässä, ainakin tällä kertaa.