Mies ravaa baareissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joka viikonloppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joka viikonloppu

Vieras
Itse olin aikamoinen bilehile ennen kuin tutustuttiin ja senkin jälkeen. Ollaan käyty paljon yhdessä baareissa ja yhteisten ystävien kanssa. Ongelma ei ole siinä, että mies haluaisi mennä yksin baariin, pyytää mua kyllä aina mukaansa. En vaan jaksa joka viikonloppu enää mennä. Tai ei se ole niinkään jaksamisesta kiinni vaan siitä, että olisi kiva viettää välillä koti viikonloppujakin kahdestaan. Ymmärtäisin hyvin jos hän vaikka menisi kerran kuukaudessa tai parikin, mutta kun joka viikonloppu ja vielä kolme päivää. Tuntuu, että hän ei osaa sanoa ei kavereille kun ne houkuttelee häntä lähtemään. Kaverit tuntuu olevan aina etusijalla. Tässä ei olla enää parikymppisiä vaan kolmekymppisiä. Molemmat ollaan kyllä baareissa ehditty juoksemaan. En saa miestä vähentämään baareissa käymistä. Olen asiasta sanonut joskus, mutta ei tulosta. Missään nimessä en ole nalkuttanut. Viime aikoina olen kyllä huomauttanut muutamankin kerran. Sanoin, että eikö hän välillä voisi olla viikonloppuja selvinpäinkin. Sanoi, että ei. Hänen mielestään tässä ei ole mitään ongelmaa. Sanoi, että hän hoitaa työnsä kuitenkin eikä viikolla ryyppää. Kyllä hän välillä viikollakin on menny, mutta ei enää pitkään aikaan, mutta jos joku vaan pyytäisi niin heti mennään. Sit se sano mulle, että mitä muutakaa me tehtäs viikonloppusin jos ei ryypättäs. Oon sanonu, että kyllä sitä muutakin tekemistä keksii, mutta ei häntä muu tunnu kiinnostavan. Kokemuksia?

Miehelläs valitettavasti tuntuu olevan alkoholismin merkit. Mitä luulet hänen sieltä baarista hakevan, no luultavasti känniä.....
Olitko ajatellut tämän baareilevan miehen kanssa jatkaa, esim perheen perustamista... ?!

Jos itseäsi ei kaljanhuuruinen vapaa-aika kiinnosta, miksi et tutustuisi johonkin ryhmään jossa tovereitasi, esim. al-anon.
t. ajatteleva

Miehelläs valitettavasti tuntuu olevan alkoholismin merkit. Mitä luulet hänen sieltä baarista hakevan, no luultavasti känniä.....
Olitko ajatellut tämän baareilevan miehen kanssa jatkaa, esim perheen perustamista... ?!

Jos itseäsi ei kaljanhuuruinen vapaa-aika kiinnosta, miksi et tutustuisi johonkin ryhmään jossa tovereitasi, esim. al-anon.
t. ajatteleva

Känniä se sieltä baarista hakee, ja haluaa mennä kavereitten kanssa, jos naisia ni luulis, että ei silloi mua pyytäis joka kerta mukaan. Perheen perustamisesta ei kumpikaan haaveile, joten sitä ei tarvitse miettiä. On mustakin kiva välil käydä tuulettumassa ulkona, mutta ei hyvä jos mies haluaa jatkuvasti mennä.

Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa huolestuttavasti alkoholismilta. Jos baareissa juokseminen (=känni) menee kaiken muun edelle, on kai kyse jo riippuvuudesta. Se ei mitään merkitse, että hän pystyy hoitamaan työnsä ja olemaan juomatta arkisin. Tuolla tavalla minunkin ex-mieheni alkoholismi eteni. Vuosia homma pysyi sillä tavalla kurissa, että vain viikonloppuina juotiin, mutta vähitellen se riistäytyi käsistä.
Päihdelinkissä Päihdelinkki on lisää tietoa alkoholismista ja siellä on myös keskustelupalsta Kotikanava niille, jotka tuskailevat läheistensä alkoholinkäytön kanssa. Käypä tutustumassa.

Kun olimme lapseton pari istuimme liiankin usein Urkin Pubissa. En olisi ikinä siihen aikaa voinut kuvitella, että joskus perustan kaupunginosaani Al-Anon vertaisryhmän.

Kun katselin aikoinaan ko. pubin vakioasiakkaita niin monta ajatusta jäi mieleen.
Ehkä eniten olen muistellut erästä kuuluisaa filosofia ja viulistia.

Taide-elämyksiä voi nauttia muuallakin. En ole sen koommin viihtynyt juottoloissa.
Kun joskus kävelen paikan ohi muistan aina miehen, joka olisi halunnut juoda maljan korkokengästäni.

Ehkä joskus vien risaisen kenkäparin kohdalle osuneeseen pubiin ja tarjoan siitä kurjimmassa kunnossa olevalle tyypille maitoannoksen.

Vaikuttaa huolestuttavasti alkoholismilta. Jos baareissa juokseminen (=känni) menee kaiken muun edelle, on kai kyse jo riippuvuudesta. Se ei mitään merkitse, että hän pystyy hoitamaan työnsä ja olemaan juomatta arkisin. Tuolla tavalla minunkin ex-mieheni alkoholismi eteni. Vuosia homma pysyi sillä tavalla kurissa, että vain viikonloppuina juotiin, mutta vähitellen se riistäytyi käsistä.
Päihdelinkissä Päihdelinkki on lisää tietoa alkoholismista ja siellä on myös keskustelupalsta Kotikanava niille, jotka tuskailevat läheistensä alkoholinkäytön kanssa. Käypä tutustumassa.

Onhan se joo vähän huolestuttavaa jos juominen menee parisuhteen edelle. Joskus harvoina kertoina hän on kieltäytynyt kun kaverit pyytää baariin. On tienny, että mä en tykkää jos hän taas lähtee. Tuntuu kuitenki, että mielummin hän baarissa on ku mun kanssa viikonloppusin viettäs aikaa välillä selvinpäinkin. Hauskaa meillä kyllä aina on ku lähdetään yhdessä, en valita, mutta vois sitä muutakin keksiä ku baareissa ravata. Itse en välitä joka viikonloppu mennä, ja varsinki ku parisuhteessa ollaa ni pitäs vähentyä se baareissa juokseminen. Tiedän, että hän ei sieltä nais seuraa hae joten siinä suhteessa ei ole syytä huoleen. Hän vain tykkää pitää kavereittensa kanssa hauskaa, mutta haluaa, että mä olen aina mukana.

Viimeksi muokattu:
Kyllä se mun mielestä on alkoholismin merkki, jos ei vapaa-ajalla ja viikonloppuisin keksi mitään muuta tekemistä kuin viinanjuomisen. Normaalit ihmiset keksivät vaikka mitä tekemistä viikonlopulle.

Ap hyvä. Sinulla on nyt semmoinen tilanne, että voit joko hyväksyä parisuhteen jossa mies juo 3 iltaa viikossa tai voit olla hyväksymättä ko asiaa.

Jos et hyväksy, niin sitten suhde on lopetettava.

Mitää muuta ei sinun tarvitse päättää. Miehen juomiseen et voi vaikuttaa, vain tuohon oletko suhteessa vai et.

Kyllä se mun mielestä on alkoholismin merkki, jos ei vapaa-ajalla ja viikonloppuisin keksi mitään muuta tekemistä kuin viinanjuomisen. Normaalit ihmiset keksivät vaikka mitä tekemistä viikonlopulle.

Mä keksisin vaikka mitä muuta viikonlopulle ja luulisin, että mieskin. Ehkä sitä vaan ei kiinnosta muu ku kavereitten kanssa hauskanpito.

Viimeksi muokattu:
Ap hyvä. Sinulla on nyt semmoinen tilanne, että voit joko hyväksyä parisuhteen jossa mies juo 3 iltaa viikossa tai voit olla hyväksymättä ko asiaa.

Mitää muuta ei sinun tarvitse päättää. Miehen juomiseen et voi vaikuttaa, vain tuohon oletko suhteessa vai et.

En todellakaan hyväksy, että mies niin usein juo. Olen vaan toivonu, että se vähentäs. Toivoisin, että voisin sen juomiseen vaikuttaa ja, että se ei laittas juomista mun edelle. Ehkä laitan sen seinä seinaa vasten ja saa mies valita vähentääkö juomistaan vai loppuuko juttu tähän. En tiiä auttaako täs muukaan.

Viimeksi muokattu:
Mä keksisin vaikka mitä muuta viikonlopulle ja luulisin, että mieskin. Ehkä sitä vaan ei kiinnosta muu ku kavereitten kanssa hauskanpito.
Lisäys tähän. Mies kyllä aina puhuu, että katotaa leffoja, lähetää kyläilee ja sen semmosta. Kyllä hän siis tekemistä keksii. Kuitenki ku joku kaveri soittaa ja pyytää baariin ni muut lupaukset jää.

Viimeksi muokattu:
No eihän tuollainen mies sovi parisuhteeseen. Mielestäni suhteessa tehdään ja vietetään aikaa yhdessäkin, eikä viikonlopuiksi raahauduta kaljakuppiloihin.
Taas sama juttu kuin useissa muissakin viesteissä, kumppani ei kunnioita mielipidettäsi ollenkaan. Luuletko tosiaan että se kunnioitus tulisi jostain aikaa myöden?
Ja se aika kun sitä odottelet, on pois omasta ja mahdollisesti huomattavasti paremman kumppanisi elämästä, funtsi sitä.

Hyvä AP

Tämäkin foorumi on täynnä kirjoituksia kuinka viina vie miestä tai naista eikä siihen voi kukaan muu vaikuttaa kuin juoja itse. Yritä ymmärtää se fakta, että vähentäminen ja/tai lopettaminen voi onnistua VAIN jos alkoholiongelmainen ITSE sitä haluaa. Voit toivoa, uskoa, uhkailla, kiristää, lahjoa tai vaikka seistä päälläsi, mutta jos ja kun olet jäänyt kakkoseksi kuningas alkoholille, et voi ongelmaan vaikuttaa. Surullista mutta totta. Voit jäädä odottelemaan ja toivoa parasta, mutta varaudu siihen että olet lopun elämäsi kakkossijalla. Tyydytkö siihen?

No eihän tuollainen mies sovi parisuhteeseen. Mielestäni suhteessa tehdään ja vietetään aikaa yhdessäkin, eikä viikonlopuiksi raahauduta kaljakuppiloihin.
Taas sama juttu kuin useissa muissakin viesteissä, kumppani ei kunnioita mielipidettäsi ollenkaan. Luuletko tosiaan että se kunnioitus tulisi jostain aikaa myöden?
Ja se aika kun sitä odottelet, on pois omasta ja mahdollisesti huomattavasti paremman kumppanisi elämästä, funtsi sitä.

Me kyllä vietetään aikaa ihan tarpeeksi yhdessä viikolla. Arkena ollaan töissä, mutta illat on vapaita yhdessäololle. En valita siitä ettei sitä yhteistä aikaa olisi tarpeeksi, sitä kyllä on. Ainoastaan viikonloput on ongelma. Eilen mies ehdotti, että mentäisiin elokuviin viikonloppuna, jotain positiivista siis. Kun hän nyt vain pitäisi sen lupauksensa eikä taas raahautuisi baariin.

Viimeksi muokattu:
Hyvä AP

Tämäkin foorumi on täynnä kirjoituksia kuinka viina vie miestä tai naista eikä siihen voi kukaan muu vaikuttaa kuin juoja itse. Yritä ymmärtää se fakta, että vähentäminen ja/tai lopettaminen voi onnistua VAIN jos alkoholiongelmainen ITSE sitä haluaa. Voit toivoa, uskoa, uhkailla, kiristää, lahjoa tai vaikka seistä päälläsi, mutta jos ja kun olet jäänyt kakkoseksi kuningas alkoholille, et voi ongelmaan vaikuttaa. Surullista mutta totta. Voit jäädä odottelemaan ja toivoa parasta, mutta varaudu siihen että olet lopun elämäsi kakkossijalla. Tyydytkö siihen?

Tiedän kyllä, että alkoholiongelmaisen juomiseen ei voi kukaan muu vaikuttaa en edes minä. En ole kuitenkaan miestäni pitänyt alkoholiongelmaisena. Olen vain ajatellut, että hänestä on kiva mennä kavereidensa kanssa ja hän ei osaa kieltäytyä kun joku pyytää tai ei voi. Nämä jotka sitä usein ulos pyytää on tottakai sinkku ihmisiä. Luulen, että mies ei vaan osaa asettua mun asemaan. Hän kun ei ole kauhean vakavasti seurustellut koskaan ennen mua tai asunut avoliitossa.

Viimeksi muokattu:

älä ap ainakaan missään nimessä perusta perhettä sen miehen kanssa. Hän ei tule muuttamaan alkoholin käyttöään isäksitulon jälkeen kuin korkeintaan lisäävään suuntaan kun vauva itkee ja huutaa yöt ja isältä menee hermo (vaikka voikin nukkua yöt sohvalla vaimon hoitaessa lapsen) ja täytyy saada keskaria korikaupalla duunin jälkeen, ja viikonloppuisin sen päälle kirkkaat.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja hjuva ystävä;11085129:
Ap minkä ikäisiä olette? Jos 20+ homma ehkä ookoo mutta jos 30+ ei ollenkaan ookoo, jos sen sijaan 40+ niin jätä se juoppo.

Kolmekymppisiä, molemmat on siis ehtiny juosta tähän ikään baareis, mut mies tuntuu haluuvan sitä vieläki.

Me kyllä vietetään aikaa ihan tarpeeksi yhdessä viikolla. Arkena ollaan töissä, mutta illat on vapaita yhdessäololle. En valita siitä ettei sitä yhteistä aikaa olisi tarpeeksi, sitä kyllä on. Ainoastaan viikonloput on ongelma. Eilen mies ehdotti, että mentäisiin elokuviin viikonloppuna, jotain positiivista siis. Kun hän nyt vain pitäisi sen lupauksensa eikä taas raahautuisi baariin.

Eli jos olette ostaneet teatteri/leffa tms liput perjantaiksi ja joku paska-Jorse pyytää teitä kaljalle perjantai-iltana, revittekö vain kalliit liput kun pitää lähteä Jorsen kanssa baariin? Kun sitä ei voi aikuinen ihminen vastustaa. Entä jos olette sopineet lähtevänne jollekin ystäväpariskunnalle vaikkapa hyvän ruoan ja viinin parissa illanviettoon lauantaina ja känni-Väke soittaakin aamukrapuloissaan paskalta lauantaina siinä yhden aikaan päivällä että tulishitteko ottamaan tashureita Ryöppäshen baariin muutaman tunnin pääshtä - miehesi haluaa että lähdette siis?

Sinäkö olet se joka ilmoittaa tälle illallispariskunnalle ettette nyt sitten tulekaan. Mitähän tuollaiset ystävät pitävät tuollaisesta meiningistä pidemmän päälle kun sovitut lupaukset rikotaan? Voipi olla että kohta ei tule enää illalliskutsuja.

Kehottaisin miettimään kahdesti onko mitään järkeä sitoa itseäsi tuollaiseen rötväkkeeseen.

Kuinka hän hoitaa raha-asiansa?

Viimeksi muokattu:
älä ap ainakaan missään nimessä perusta perhettä sen miehen kanssa. Hän ei tule muuttamaan alkoholin käyttöään isäksitulon jälkeen kuin korkeintaan lisäävään suuntaan kun vauva itkee ja huutaa yöt ja isältä menee hermo (vaikka voikin nukkua yöt sohvalla vaimon hoitaessa lapsen) ja täytyy saada keskaria korikaupalla duunin jälkeen, ja viikonloppuisin sen päälle kirkkaat.

No sitä ei tarvitse miettiä. Kumpikaan meistä kun ei lapsista haaveile:)

Viimeksi muokattu:
Tulosta tämä ketju ja laita mappiin talteen.

Jostakin syystä itsetuntosi on nyt sen verran alamaissa, ettet usko ansaitsevasi oikeaa, kunnollista ihmissuhdetta. Syy voi olla lapsuudessasi - oletko tottunut kotona tähän malliin? Vai onko joku saanut sinut tuntemaan itsesi arvottomaksi, onko esimerkiksi kiusattu?

Jokin syyhän on siihen ettet järjestä elämääsi sellaiseksi kuin oikein olisi.

Sekin aika kuitenkin tulee. Silloin tämä ketju voi nopeuttaa asioita. Nyt tästä juttelusta ei ole akuutissa tilanteessa hyötyä. Sinä haluat vielä mitellä voimiasi mahdottoman vastustajan kanssa.

Veikkaan että etenet vähän tähän tapaan:

1. Ensin ihmissuhteesi (muut kuin se parisuhde) huonontuvat koska peittelet miehen ohareita ja krapulan/viinan takia väliin jääviä tilausuuksia.

2. Hiljalleen uskallat raottaa vastustajan huppua: alkoholismi.

3. Haastat ja otat muutaman kerran turpaan vastustajalta. Mies valitsee "baarin", "kaverit", "bileet", "normaalin nuoren ihmisen vapaaillan", "osaa pitää hauskaa", "rentoutuu", "palkitsee itseään" ja "verkostoituu". Sinä välillä uskallat myöntää missä mennään, välillä selittelet itsellesi ja inhoat itseäsi siitä. Itsetunto menee alamäkeä.

4. Sitten murrut tai tulet järkiisi. Siinä vaiheessa tämä ketju mapissaan voi nopeuttaa lähtöäsi kuukaudella kahdella.

Jää nyt sitten muhimaan kun on kova hinku. Koita pitää edes yksi tai kaksi ystävää ja älä tee mitään yhteisiä taloudellisia sitoumuksia.

Kuulostaa siltä, että ap alkaa selitellä miehen käytöstä paremmin päin heti, kun hänelle kommentoijat toteavat itselle epämieluisia juttuja. Ihan sama, vaikkette lapsia haluakaan, mutta ihminen se olet sinäkin, ja ansaitset paremman parisuhteen. Arki-illat yhdessä töiden jälkeen väsyneenä eivät todellakaan riitä kantamaan parisuhdetta eteenpäin... Eli nyt järki käteen, ja asetat miehelle selkeät rajat, miten parisuhde tulee tästä eteenpäin menemään. Hänhän ne raamit on tähän asti näköjään määrännyt, sinun vuorosi. Jos ei mies hyväksy vaan ravaa edelleen baarissa, voit huoletta unohtaa koko parisuhteen, alkoholiongelmainen ei käytöstään muuta. Eikö kukaan muu läheinen ole huolissaan asiasta??

Eli jos olette ostaneet teatteri/leffa tms liput perjantaiksi ja joku paska-Jorse pyytää teitä kaljalle perjantai-iltana, revittekö vain kalliit liput kun pitää lähteä Jorsen kanssa baariin? Kun sitä ei voi aikuinen ihminen vastustaa. Entä jos olette sopineet lähtevänne jollekin ystäväpariskunnalle vaikkapa hyvän ruoan ja viinin parissa illanviettoon lauantaina ja känni-Väke soittaakin aamukrapuloissaan paskalta lauantaina siinä yhden aikaan päivällä että tulishitteko ottamaan tashureita Ryöppäshen baariin muutaman tunnin pääshtä - miehesi haluaa että lähdette siis?

Sinäkö olet se joka ilmoittaa tälle illallispariskunnalle ettette nyt sitten tulekaan. Mitähän tuollaiset ystävät pitävät tuollaisesta meiningistä pidemmän päälle kun sovitut lupaukset rikotaan? Voipi olla että kohta ei tule enää illalliskutsuja.

Kehottaisin miettimään kahdesti onko mitään järkeä sitoa itseäsi tuollaiseen rötväkkeeseen.

Kuinka hän hoitaa raha-asiansa?

Eipä täs oo mitää leffalippuja ostettu. Mies sai ilmasiks joitai leffalippuja duunipaikasta joltai. Eli niitähän ei tarvi heti käyttää. Useimmiten kyläkutsut tulee miehen ystäviltä, heiltä muutamalta jotka seurustelevat ja ovat saaneet jokin aika sitten perheenlisäystä. Kyllä mies on ihan itse ilmoittanut jos ei olla menossa. Olen kuullu ku ne puhelimes puhuu ja mies on kännissä soittanu. Siinä ne sitten vaan on sopineet, että koska pidetään poikien ilta. Hyvässä hengessähän tuo juttelu on tuntunu sujuvan. Mun ystävät on aika meneviä sinkkuja. Niitä nähdään sitten baarissa. Itse näen heitä kyllä muuallakin. Käydää ulkona syömässä, shoppailemassa, lenkillä... ne joilla perhettä niin niitä en nykyisin enää näe useinkaan. Ja sehän on ymmärrettävää. Mies vaan tuntuu olevan harmissaan, että nämä hänen kaksi parasta ystäväänsä saivat lapsen niin enää ei heidän kanssaan mennä samanlailla niinkuin ennen. Kavereita hänellä on paljon, mutta nyt hän on liikkunu paljon hänen kanssaan. Näkevät muutenkin ku baarissa. Tunnen myös tämän miehen. Tun tuu, että siitä on tullu nyt miehen paras ystävä. Tämä mies soittelee sille joka viikonloppu ja pyytää baariin, muut on vähentäny soittelua. Muistan, että ennen kuin mies alko tän tyypin kans liikkua ni ei ollu tämmöstä ihan. Tuntuu, että hän laittaa jopa tän kaverinsa mun edelle ja joudun kilpailee sen kanssa.

Viimeksi muokattu:
Olen kuullu ku ne puhelimes puhuu ja mies on kännissä soittanu. Siinä ne sitten vaan on sopineet, että koska pidetään poikien ilta. Hyvässä hengessähän tuo juttelu on tuntunu sujuvan.

ne joilla perhettä niin niitä en nykyisin enää näe useinkaan. Ja sehän on ymmärrettävää.

Mies vaan tuntuu olevan harmissaan, että nämä hänen kaksi parasta ystäväänsä saivat lapsen niin enää ei heidän kanssaan mennä samanlailla niinkuin ennen.

Täytyy kyllä sanoa että on teillä molemmilla aika erikoinen käsitys ystävyydestä. Kas kummaa että mies etääntyy kavereistaan eikä kutsuja poikien iltoihin hirveästi tule, jos hänen käsitys ystävyydestä on perua sovittuja menoja soittamalla jo valmiiksi kännispäissään! Etkä sinäkään näytä olevan valmis joustamaan kaveriesi kanssa. Minusta ei ole ymmärrettävää, että perheelliset kengitään ulos omasta kaveripiiristä, mitä se sellainen ystävyys on? Jos toisella olosuhteet muuttuu niin ei muuta kuin kaveripiiri vaihtoon? Niinhän miehesi on jo tehnyt.

Vauva-aika ei kauaa kestä. Meilläkään ei miehen kanssa ole lapsia eikä niitä ole tulossakaan, mutta kun suurimmalla osalla meidän kummankin omista ja yhteisistä ystävistä niitä on, niin sanomattakin selvää että illanvietot ja touhut näiden kanssa ovat vähän muuttuneet. Nyt kun tenavat ovat monella jo siinä iässä että voivat jäädä joskus hoitoon, äidit ja isät lähtevät ihan mielellään baariin, shoppaamaan, matkoille ilman lapsia. Mitään jokaviikonloppuista baaribileseuraa heistä ei tietystikään saa, mutta kuten itsekin olet havainnut, eipä sitä itsekään jaksa määräänsä enempää.

Kyllä teillä on syytä katsoa peiliin joka tapauksissa sen suhteen miten kohtelette ystäviänne. Ja miehellesi lienee vielä tarpeen miettiä, mitä ystävyys ja kumppanuus oikein merkitsee. Jos ei halua koskaan tehdä kuin sitä mitä minäminäminä itse haluan, niin parempi olla sinkku ja ilman ystäviäkin. Noita baarikavereita kun ei ystäviksi oikein voi kutsua.

Ehkä miehellä on muutosvastarintaa, kun ei itse halua perheelliseksi niin on jotain näyttämisen halua kavereilleen että loistavasti täs menee silti?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ystävällinen;11085260:
Täytyy kyllä sanoa että on teillä molemmilla aika erikoinen käsitys ystävyydestä. Kas kummaa että mies etääntyy kavereistaan eikä kutsuja poikien iltoihin hirveästi tule, jos hänen käsitys ystävyydestä on perua sovittuja menoja soittamalla jo valmiiksi kännispäissään! Etkä sinäkään näytä olevan valmis joustamaan kaveriesi kanssa. Minusta ei ole ymmärrettävää, että perheelliset kengitään ulos omasta kaveripiiristä, mitä se sellainen ystävyys on? Jos toisella olosuhteet muuttuu niin ei muuta kuin kaveripiiri vaihtoon? Niinhän miehesi on jo tehnyt.

Vauva-aika ei kauaa kestä. Meilläkään ei miehen kanssa ole lapsia eikä niitä ole tulossakaan, mutta kun suurimmalla osalla meidän kummankin omista ja yhteisistä ystävistä niitä on, niin sanomattakin selvää että illanvietot ja touhut näiden kanssa ovat vähän muuttuneet. Nyt kun tenavat ovat monella jo siinä iässä että voivat jäädä joskus hoitoon, äidit ja isät lähtevät ihan mielellään baariin, shoppaamaan, matkoille ilman lapsia. Mitään jokaviikonloppuista baaribileseuraa heistä ei tietystikään saa, mutta kuten itsekin olet havainnut, eipä sitä itsekään jaksa määräänsä enempää.

Kyllä teillä on syytä katsoa peiliin joka tapauksissa sen suhteen miten kohtelette ystäviänne. Ja miehellesi lienee vielä tarpeen miettiä, mitä ystävyys ja kumppanuus oikein merkitsee. Jos ei halua koskaan tehdä kuin sitä mitä minäminäminä itse haluan, niin parempi olla sinkku ja ilman ystäviäkin. Noita baarikavereita kun ei ystäviksi oikein voi kutsua.

Ehkä miehellä on muutosvastarintaa, kun ei itse halua perheelliseksi niin on jotain näyttämisen halua kavereilleen että loistavasti täs menee silti?

? Siis kutsuja tulee hänelle poikien iltoihin ihan liikaakin. Varsinkin näiltä sinkku kavereilta. Nämä muutama taas joilla on lapsi niin ei enää niin usein. Eikä siinä mitään, mies kyllä saa mennä poikien iltaan, mutta eipä hän juurikaan enää mene. Mut hän haluaa aina mukaan jos baariin menee. En mä ole näitä perheellisiä ystäviä ulos elämästäni heittäny. Itse he ovat sinne ulkopuolelle jääneet. Aina kun ehdottaa tapaamista niin harvoin tuntuu menevän aikataulut yksiin. Kyllä tässä edelleenkin yhteyttä pidetään ja nähdään silloin kun saadaan aikataulut sovittua niin, että molemmille sopii. Mä olen joustanu paljonki ja olen perunu muita juttuja vaan sen takia, että näen näitäki joita en usein nää. Ei miehellä kaveripiiri ole vaihtoon menny, tottakai uusia naamoja on hänen elämään tullu. Onko siinä jotain väärää. Kuitenkin myös nämä vanhat kaverit ja perheelliset ovat hänen ystäviään edelleen. Soittelevat kuitenkin usein vaikka eivät enään niin usein näekkään. Eihän niitä baarikavereita ystäviksi tietenkään voi sanoa. Mies näkee heitä kyllä baarin ulkopuolellakin ja ihan selvinpäin, mutta enimmäkseen baareissa hän ystäviensä kanssa käy.

Yhteistyössä