Mies ravaa baareissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joka viikonloppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuulostaa siltä, että ap alkaa selitellä miehen käytöstä paremmin päin heti, kun hänelle kommentoijat toteavat itselle epämieluisia juttuja. Ihan sama, vaikkette lapsia haluakaan, mutta ihminen se olet sinäkin, ja ansaitset paremman parisuhteen. Arki-illat yhdessä töiden jälkeen väsyneenä eivät todellakaan riitä kantamaan parisuhdetta eteenpäin... Eli nyt järki käteen, ja asetat miehelle selkeät rajat, miten parisuhde tulee tästä eteenpäin menemään. Hänhän ne raamit on tähän asti näköjään määrännyt, sinun vuorosi. Jos ei mies hyväksy vaan ravaa edelleen baarissa, voit huoletta unohtaa koko parisuhteen, alkoholiongelmainen ei käytöstään muuta. Eikö kukaan muu läheinen ole huolissaan asiasta??

Juuri näin aion tehdäkkin ja asettaa rajat. Ihan oma syy, etten ole sitä jo aikaisemmin tehnyt. Jos ei hyväksy ja ala vähentää baarissa juoksemista ja laittamaan parisuhdetta edelle niin saa koko mies jäädä. Siinähän sitten näen onko hän alkoholiongelmainen vai mikä. Olen katsonut vähän liian pitkään jo koko touhua enkä ole sanonut, että mua häiritsee tarpeeksi selvästi ilmeisesti, joten saattaapi mies luulla, että hyväksyn täysin hänen touhunsa. Toivon vaan, että tällaisesta asiasta ei tarvitsisi sanoa, että hän tajuaisi itse sen, että käytöksen pitää muuttua. Ei ole kukaan huolissaan siitä, että mies tykkää mennä baareissa viikonloppuisin. Kaikki vaan toteaa mikä ongelma jos hän ei kerta viikolla kuitenkaan ryyppää ja hoitaa työnsä kunnolla eikä ole esim töistä pois ryyppäämisen takia. Niin hän on itsekkin sanonut. Jos noin toimisi olisin huolissaan, mutta kerta se on vaan, että viikonloppuna mennään niin ajattelen, että hän vaan tykkää bilettää edelleenkin kavereittensa kanssa. Toisinaan kolme päivää, mutta toisinaan jää taas yhteen päivään. Mua taas pidetään nalkuttajana jos hänelle siitä sanon jos hän esim. kerran viikossa menee. Sen jopa hyväksyn, että kerran viikossa, mutta jos kolme niin ei. Nyt se jäänyt viime aikoina kahteen. En tiedä onko hän sitten jotain mun puheista kuunnellu ja tajuaa, että en katsele tällaista.

Viimeksi muokattu:
Eipä täs oo mitää leffalippuja ostettu. Mies sai ilmasiks joitai leffalippuja duunipaikasta joltai. Eli niitähän ei tarvi heti käyttää. Useimmiten kyläkutsut tulee miehen ystäviltä, heiltä muutamalta jotka seurustelevat ja ovat saaneet jokin aika sitten perheenlisäystä. Kyllä mies on ihan itse ilmoittanut jos ei olla menossa. Olen kuullu ku ne puhelimes puhuu ja mies on kännissä soittanu. Siinä ne sitten vaan on sopineet, että koska pidetään poikien ilta. Hyvässä hengessähän tuo juttelu on tuntunu sujuvan. Mun ystävät on aika meneviä sinkkuja. Niitä nähdään sitten baarissa. Itse näen heitä kyllä muuallakin. Käydää ulkona syömässä, shoppailemassa, lenkillä... ne joilla perhettä niin niitä en nykyisin enää näe useinkaan. Ja sehän on ymmärrettävää. Mies vaan tuntuu olevan harmissaan, että nämä hänen kaksi parasta ystäväänsä saivat lapsen niin enää ei heidän kanssaan mennä samanlailla niinkuin ennen. Kavereita hänellä on paljon, mutta nyt hän on liikkunu paljon hänen kanssaan. Näkevät muutenkin ku baarissa. Tunnen myös tämän miehen. Tun tuu, että siitä on tullu nyt miehen paras ystävä. Tämä mies soittelee sille joka viikonloppu ja pyytää baariin, muut on vähentäny soittelua. Muistan, että ennen kuin mies alko tän tyypin kans liikkua ni ei ollu tämmöstä ihan. Tuntuu, että hän laittaa jopa tän kaverinsa mun edelle ja joudun kilpailee sen kanssa.

Vaikka itse olemme velapari, näemme toki perheellistyneitä ystäviämme. Jotkut ovat tietty jääneet pois, jotka eivät mistään muusta puhu kuin lapsistaan, eivätkä kykene ottamaan huomioon muita, mutta tämä on pieni vähemmistö. Kuulostaa ap, siltä, että teillä on homma vähän hakusessa.

Viimeksi muokattu:
? Mä olen joustanu paljonki ja olen perunu muita juttuja vaan sen takia, että näen näitäki joita en usein nää.

Kuule! Älä peru niitä muita juttuja siksi että saat joidenkin hankalien ihmisten kanssa päivän varoitusajalla sovittua jotain.

Tai pian sulla ei ole enää ystäväpiirissäsi niitä "Muita".

Joidenkin ihmisten kanssa on yksinkertaisesti mahdoton sopia mitään ennakkoon, ja antaa heidän olla omassa arvossaan; sopikaamme heidän kanssa menomme, joiden kanssa se onnistuu.

Ei tulisi mieleenkään perua, jos olemme sopineet mieheni kanssa vaikka 2 viikon päähän menevämme viettämään mukavaa iltaa mukaville ihmisille Virtasille, että jos joku viime tipan tyyppi soittaa pari päivää ennen tuota Virtasten illanviettoa, että mentäiskö ravintolaan. Ja että minä peruisin mieheni kanssa sen Virtasten menon.

Kyllä olisivat pian nämä Virtaset historiaa kun tuollaisia ohimarsseja tekisimme.

Sitä saa mitä tilaa.

Viimeksi muokattu:
Vaikka itse olemme velapari, näemme toki perheellistyneitä ystäviämme. Jotkut ovat tietty jääneet pois, jotka eivät mistään muusta puhu kuin lapsistaan, eivätkä kykene ottamaan huomioon muita, mutta tämä on pieni vähemmistö. Kuulostaa ap, siltä, että teillä on homma vähän hakusessa.

Kuten aikasemmin kirjoitin niin näen kyllä näitä perheellisiä ystäviäkin, mutta en läheskään niin usein kuin muita. Sama juttu miehellä.

Viimeksi muokattu:
? Mä olen joustanu paljonki ja olen perunu muita juttuja vaan sen takia, että näen näitäki joita en usein nää.

Kuule! Älä peru niitä muita juttuja siksi että saat joidenkin hankalien ihmisten kanssa päivän varoitusajalla sovittua jotain.

Tai pian sulla ei ole enää ystäväpiirissäsi niitä "Muita".

Joidenkin ihmisten kanssa on yksinkertaisesti mahdoton sopia mitään ennakkoon, ja antaa heidän olla omassa arvossaan; sopikaamme heidän kanssa menomme, joiden kanssa se onnistuu.

Ei tulisi mieleenkään perua, jos olemme sopineet mieheni kanssa vaikka 2 viikon päähän menevämme viettämään mukavaa iltaa mukaville ihmisille Virtasille, että jos joku viime tipan tyyppi soittaa pari päivää ennen tuota Virtasten illanviettoa, että mentäiskö ravintolaan. Ja että minä peruisin mieheni kanssa sen Virtasten menon.

Kyllä olisivat pian nämä Virtaset historiaa kun tuollaisia ohimarsseja tekisimme.

Sitä saa mitä tilaa.

Tarkoitin lähinnä, että olen perunut ei niin tärkeitä juttuja sen takia silloin jos joku perheellinen on soittanut ja hänellä vihdoin viimein aikaa tavata. En tarkoita mitään kyläilyreissuja.

Viimeksi muokattu:
Mitähän neuvoja mahtaisit kaivata kun omat selostuksesi muuttuvat kommentista kommenttiin? Jos tunnet tarvetta selitellä jopa anonyymilla keskustelupalstalla asioitasi parhain päin kritiikkiä saadessasi, sinulla on iso iso ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä odotat;11086380:
Mitähän neuvoja mahtaisit kaivata kun omat selostuksesi muuttuvat kommentista kommenttiin? Jos tunnet tarvetta selitellä jopa anonyymilla keskustelupalstalla asioitasi parhain päin kritiikkiä saadessasi, sinulla on iso iso ongelma.

Kerrohan mil tavoin selostukseni muuttuvat. Annahan esimerkki?

Alkuperäinen kirjoittaja mitä odotat;11086380:

Minusta ap on ollut looginen ja järkevä jutuissaan.

Yhteistyössä