Mies - suomi kääntöapua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neiti 73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä suomalaisia naisia oikein vaivaa kun eivät osaa potkaista noinkin selvästi sekunda miehiä pellolle elämästään vaan juostaan oikein perässä että saataisiin vielä lisää mokomaa hyvää?[/quote]

Sen kun tietäisi, mikä siitä tekee niin vaikeeta, että juuri tuollaiseen p*skaan jää riippumaan ja roikkumaan vaikka järki sanoo muuta ja tietää että paras ratkaisu olisi unohtaa koko äijä. On ne ihmisen ja ainakin naisen tunteet niin erikoisen vahvat. Itse naisena samassa tilanteessa olen pyöritellyt asiaa jo jonkin aikaa, enkä ymmärrä miksi käyttäydyn näin????

Auttekoo ken voi!

Mieluummin tuttu kurjuus kuin outo hyvinmeneminen. Tyylin vaihtaminen kysyy aina rohkeutta, ja kun mustimmassakin pilvessä on se hopealaita eli joku hyvä hetki muisteltavaksi, ihminen pakkaa muistamaan heikkona hetkenä vain sen hopealaidan...

Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona:
No nainenhan kuvittelee, että pystyy muuttamaan miehen mieleisekseen. Siksi huonotapaisesta miehestä ei hevin luovuta.

Niin tai malli tulee jostain, ettei heikkoa ihmistä jätetä? tässä tapauksessa miestä säälitään, ettei haluta satuttaa miestä. Kai se tulee itsestään, että nainen kestää kaikenlaista mieheltä tai pojilta. Ja nainen ajattelee, jos itse on hyvä nainen ja kun antaa hyvää mallin, niin mies ottaa opiksi. Niin kuvittelin omassa päässäni, että saan oman miehen mieleiseksi. Monta kertaa löin pääni pensaaseen ja sitten vihdoin annoin periksi. Nyt sitten olen todennut, että mieheni yrittää kaikin voimin parantaa tapani tai tehdä asiat minun mieleiseksi. Jaa mutta nyt voin vain todeta sen, että asiat ovat kääntyneet aivan toisinpäin. Kun aikaa on kulunut, nyt on tunteeni muuttuneet. Miksi näin on käynyt? olenko niin paljon muuttunut ja vaikka mieheni yrittää parhaansa, millään ei ole enää merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja kurja juttu sinänsä:
Kai se tulee itsestään, että nainen kestää kaikenlaista mieheltä tai pojilta.

On siis olemassa myös naisia, jotka eivät kuin "itsestään" kestä kaikenlaista mieheltä tai pojilta.
Naiset jotka kestävät kaikenlaista miehiltä ovat usein jumittuneet ns kiltti nainen- kompleksiin ja tämä voi juontaa alkunsa lapsuudesta ja kasvatuksesta. On myös riippuvuustyyppisiä suhteita, joissa alistuva nainen tyydyttää omia "olen hyvä ihminen ja loistan öykkärin vierellä"-tarpeitaan siinä missä öykkäri tyydyttää omia pätemisentarpeitaan.

Mutta naisilla ei ole mitään sisäsyntyistä piirrettä kestää paskaa miehiltä, se on sama kuin sanoisi että naisilla on sisäsyntyinen piirre olla alempiarvoinen ja alistuva. Sen sijaan psykologia voi löytää monia syitä sille, miksi jotkin naiset kestävät peetä miehiltä eivätkä tunnu pääsevän eroon käyttäytymismalleistaan. Näin täällä taas laittoi osuvasti tottumuksesta. Siinä taas yksi syy lisää, kun johonkin käyttäytymismalliin on totuttu, muutos on aina haastetta jne.

On tutkittu että sukupuolten välillä ei ole muita todistettavasti sisäsyntyisiä piirteitä kuin suurempi aggressiivisuus (miehillä), fyysinen voimakkuus suurempi (miehillä) ja motoriikkaan liittyvä ero. Tutkimuksessa ei mainittu, että empatian kyky on suurempaa naisilla, tätä ei sitten ole pystytty todistamaan molekyylitasolla. Mielestäni tämä hieno piirre, rakkauden muoto, vaikuttaisi olevan naisilla usein vahvempana ja siitä on sekä suurta hyötyä että haittaa. Haittaa silloin, kun naisella on itsearvostuksen, logiikan tai liian sydämen käytön kanssa ongelmaa. Jos nainen saa itsearvostuksensa kohdilleen ja/tai on älykäs, homma kääntyy eduksi, vahvuudeksi.

No nainenhan kuvittelee, että pystyy muuttamaan miehen mieleisekseen. Siksi huonotapaisesta miehestä ei hevin luovuta.

Olisiko tässä kuitenkaan kyse siitä, että ap haluaisi miestä muuttaa? Ennemminkin näkisin, että ap joustaa miehen suuntaan (liikaakin). Tämä ap:n mies on kai tottunut siihen, että nainen lopulta ottaa yhteyttä.

Toisaalta myös ymmärrän ap:n toimintaa. Olen itsekin jossain suhteessani soitellut miehen perään ja pyydellyt takaisin. Hieman nolottaakin, kun muistelen noita tilanteita, sillä kyllähän minultakin mukamas periaatteita löytyy. Tositilanteessa sitten olen rikkonut niistä kaikkia...

Alkuperäinen kirjoittaja kurja juttu sinänsä:

Niin tai malli tulee jostain, ettei heikkoa ihmistä jätetä? tässä tapauksessa miestä säälitään, ettei haluta satuttaa miestä. Kai se tulee itsestään, että nainen kestää kaikenlaista mieheltä tai pojilta. Ja nainen ajattelee, jos itse on hyvä nainen ja kun antaa hyvää mallin, niin mies ottaa opiksi. Niin kuvittelin omassa päässäni, että saan oman miehen mieleiseksi. Monta kertaa löin pääni pensaaseen ja sitten vihdoin annoin periksi. Nyt sitten olen todennut, että mieheni yrittää kaikin voimin parantaa tapani tai tehdä asiat minun mieleiseksi. Jaa mutta nyt voin vain todeta sen, että asiat ovat kääntyneet aivan toisinpäin. Kun aikaa on kulunut, nyt on tunteeni muuttuneet. Miksi näin on käynyt? olenko niin paljon muuttunut ja vaikka mieheni yrittää parhaansa, millään ei ole enää merkitystä.

Eli mitä opimme tästä? Kun lopetit miehen paapomisen ja maanittelemisen, ja menetit mielenkiintosi, mies vaistosi sen heti ja yrittää nyt voittaa sinut takaisin tekemällä kaikkea sitä mitä alunperinkin olisit halunnut hänen tekevän. Valitettavasti olet ihan oikeasti jo kyllästynyt.

Jos olisit alunperinkin arvostanut itseäsi enemmän ja osoittanut teoillasi että miehen typeryydet saavat tunteesi nopeasti jäähtymään, olisi mies luultavasti ottanut pikaisesti opikseen. Mies ei välitä muuttua tippaakaan niin kauan kuin tietää että nainen on lääpällään ja suostuu vaikka mihin ettei se kallisarvoinen mies nyt vaan häipyisi maisemista. Se mitä nainen miehelle SANOO on yhtä tyhjän kanssa (miehet eivät reagoi puheeseen) , se mitä nainen TEKEE ratkaisee lopputuloksen (miehet reagoivat tekoihin).

Niin kauan kuin naiset eivät tätä ymmärrä, samat idioottimaisuudet toistuvat suhteessa.

Eli mitä opimme tästä? Kun lopetit miehen paapomisen ja maanittelemisen, ja menetit mielenkiintosi, mies vaistosi sen heti ja yrittää nyt voittaa sinut takaisin tekemällä kaikkea sitä mitä alunperinkin olisit halunnut hänen tekevän. Valitettavasti olet ihan oikeasti jo kyllästynyt.

Jos olisit alunperinkin arvostanut itseäsi enemmän ja osoittanut teoillasi että miehen typeryydet saavat tunteesi nopeasti jäähtymään, olisi mies luultavasti ottanut pikaisesti opikseen. Mies ei välitä muuttua tippaakaan niin kauan kuin tietää että nainen on lääpällään ja suostuu vaikka mihin ettei se kallisarvoinen mies nyt vaan häipyisi maisemista. Se mitä nainen miehelle SANOO on yhtä tyhjän kanssa (miehet eivät reagoi puheeseen) , se mitä nainen TEKEE ratkaisee lopputuloksen (miehet reagoivat tekoihin).

Niin kauan kuin naiset eivät tätä ymmärrä, samat idioottimaisuudet toistuvat suhteessa.
[/quote]

Se on aina jossittelua kaikki jälkeenpäin. En osannut arvostaa itseäni, en ollut koskaan edes tiennyt sellaisesta? Jos olisin oivaltanut asioita enemmän tai kun muuta en tarvinnut tai elin kuin sumussa. On tämä sellaista kissahiirileikkiä koko ajan ollut, tosi hymyilyttää leikkiä aikuisena. Kyllä minä annoin ymmärtää miehelleni, että hänen tekemisensä satuttavat. Mutta ei hän välittänyt ollenkaan. Minä en ollut tärkeä. Nyt näytän olevani tärkeä hänelle. Olen niin hemmetin tärkeä, että saan olla oma itseni. Vaikka huudan haukun tuomitsen ja olen helevetin vittumainen välillä. Mies edelleen pysyy rinnallani? Olen todella kyllästynyt. Mutta piristystä voi hakea muualta välillä ja jatkaa elämää siitäkin huolimatta.

Yhteistyössä