Mies suuttui, kun "en päästä varpajaisiin"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lotta"

Vieras
Meillä kolme lasta ja vakiintunut käytäntö, että koska olen viikot lasten kanssa kotona, perjantai-ilta on minun aikaa.

Miehen työkaverille tuli lapsi ja tänään varpajaiset. Mies kuuli tuosta eilen ja oli kovasti menossa. Muistutin, että olen huomenna menossa uimaan ja mies alkoi rähistä, että en päästä häntä lähtemään.

Siis mitä päästämistä tuossa on? Enhän minäkään ala vaikka tiistaina lounasaikaan rähistä, että miehen tultava kotiin ja päästettävä minut jonnekin. Ei meillä lupia toisilta vaadita. Sen sijaan meillä on lapset ja sovittu käytäntö heidän suhteen. Menköön puolestani lasten kanssa varpajaisiin.

Siis kun minun aika on perjantaina niin olkoon loppu elämä. Eihän sitä "sinun aikaasi" voi lauantaihin siirtää. Olisihan sen miehesi pitänyt tajuta sanoa kaverilleen että hei voitko vaihtaa niiden varpajaisten päivää kun emännällä on sillon "omaa aikaa"

Jotain suhteellisuudentajuakin voi toki soveltaa noissa perheen käytännöissä. Tämä lausuttuna sillä oletuksella, ettei sun miehes kuitenkaan hyppää menoissa kaikkina muina 6 viikon iltana. Perjantai nyt bruukaa olemaan sellainen ajankohta, että monet järjestää juhlia ym menoja silloin. Onko sen pakko olla korvamerkitty viikonpäivä uimiselle, jota voi ihan hyvin tehdä muunakin iltana kuin viikonlopun vastaisena.

Tietty jos sun ukko on joku paska sika niin ok. Mut jos ihan ok reilu kumppani ja kasvattaja rinnallasi, niin mikset voi joskus joustaa. Ja pitää toki huolen, että uudelleen järjestelystä pidetään kiinni?

Hienoa, että saat kerran viikossa omaa aikaa!

Mutta etkä nyt ihan oikeasti kerran voisi joustaa ja mennä uimaan vaikka lauantaina???

Tuskin sillä miehelläkään joka viikko varpajaisia on, joten oikeasti hänelläkin olisi kiva päästä joskus viettämään iltaa omien ystäviensä kanssa.

Etkä kai nyt sentään ihan vakavasti vertaa miehen työssäoloa sinun uimareissuun? Tottakai se on selvää, että sinä hoidat lapsia miehen ollessa töissä. Vapaa-aikaa (ilman lapsia) pitäisi joskus olla molemmilla. Ehkä tänään voisi olla miehesi vuoro...

[QUOTE="Lotta";28015674] Menköön puolestani lasten kanssa varpajaisiin.[/QUOTE]

Saisko mies sinulta luvan viedä lapset joihin ryyppyjuhliin (vielä noin naurettavasta syystä) :O Mielenkiintoista

[QUOTE="Lotta";28015674]Meillä kolme lasta ja vakiintunut käytäntö, että koska olen viikot lasten kanssa kotona, perjantai-ilta on minun aikaa.

Miehen työkaverille tuli lapsi ja tänään varpajaiset. Mies kuuli tuosta eilen ja oli kovasti menossa. Muistutin, että olen huomenna menossa uimaan ja mies alkoi rähistä, että en päästä häntä lähtemään.

Siis mitä päästämistä tuossa on? Enhän minäkään ala vaikka tiistaina lounasaikaan rähistä, että miehen tultava kotiin ja päästettävä minut jonnekin. Ei meillä lupia toisilta vaadita. Sen sijaan meillä on lapset ja sovittu käytäntö heidän suhteen. Menköön puolestani lasten kanssa varpajaisiin.[/QUOTE]

Et sä oikeesti voi olla noin lapsellinen! Siis yhden uinti kerran takia pistät kauheen riidan pystyyn... huoh...

Toivottavasti tää on provo eikä noin tyhmää ämmää olis oikeasti olemassa. Jos mun mies olis noin mulkku mua kohtaan ku ap on miestään kohtaan niin haistattaisin vitut ja sais jäädä omat ajat pitkäks aikaa pitämättä.

[QUOTE="yx vaan";28015746]Kuten varmasti olisi tehty monessa muussakin perheessä, meillä ainakin :)[/QUOTE]

Meillä olis mies käynyt tunkemassa tenavan takaisin synnytyskanaviin odottelemaan mulle sopivampaa päivää. Ja mä olisin mennyt uimaan. Korvaukseksi myös sunnuntaina.

[QUOTE="Jenis";28015707]No oisin minäkin vähän ihmetellyt. Käyt uimassa ensin, mies menee varpajaisiin sitten, tai siirrät uintisi lauantaille.[/QUOTE]

Sopii minulle. Mies itse ei halua mennä illasta, kun ei lääkityksen takia voi juoda. Haluaisi osallistua vain illalliselle.

Just juu...
Miten se miehen kaveri kehtasikin suunnitella juhlansa sinun uimapäivälle... :)
Ja mies ryökäle vielä kehtasi ehdottaa, että osallistuisi ystävänsä iloiseen juhlaan... :)
Kertakaikkiaan röyhkeää...
Tai sitten ei!

Meillä asiasta ei olisi tarvinnut keskustella lainkaan. Olisi ollut ilman muuta selvää, että mies menee varpajaisiin.
Ja minä olisin pitänyt kiinni siitä, että pääsen itse viettämään vapaa-aikaani vaikka sitten lauantaina.

Milloin ap:n miehellä sitten on sitä ihan "omaa aikaa", jos ap:lla on joka perjantai?