mies suuttui mulle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :-(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Juu, olen sun kanssa samaa mieltä.

Ihme, että toinen vetää asiasta pultit, jos toinen menee, jos itse on hidas....

Toisaalta epäilen että sillä koiran viennillä olisi ollut oikeasti niin kiire: ei kai noin tarkka rouva olisi päästänyt koiran hätää siihen pisteeseen että ulos meno oli enää minuuteista tai jopa sekunneista kiinni.

Mistäs sää sen tiedät?

Kyllä meillä koiran vinkuminen tarkoittaa koiran pääsyä välittömästi ulos. TOki koira varmaan kykenee pidätteleen about puolituntia tuonkin jälkeen ennenkuin lattialle päästää, mutta kyllä koirasta paistaa läpi kiirelliisyys ja se, ettei se tiedä millä jalalla seisoo. Ei ole kiva koiran jättää odottamaan hätäänsä, jos sen voi itsekin viedä heti.

Mieti itse mille tuntuu odottaa vessaa ku sulla on just nyt mieletön hätä. Varmaa pystyt 10min odottaa, mutta tuskaa se tekee.

Miksi pitäisi koiran pakosti odottaa jos on vaihtoehtona, että emäntä lähtee välittömästi itse viemäänkin koiran? Mikä loogisuus siinä on??

Juu, olen sun kanssa samaa mieltä.

Ihme, että toinen vetää asiasta pultit, jos toinen menee, jos itse on hidas....

Toisaalta epäilen että sillä koiran viennillä olisi ollut oikeasti niin kiire: ei kai noin tarkka rouva olisi päästänyt koiran hätää siihen pisteeseen että ulos meno oli enää minuuteista tai jopa sekunneista kiinni.

Entä jos koira on vasta pentu ja opettelee sisäsiistiksi? Silloin on kyse minuuteista. Mutta turha se on miesten kanssa asiasta vääntää, ei ne tajuu :whistle:

Miksi?

Vähän sama kun lapsi kakkii vaippaansa ja koko asunto haisee ja mies lupaa vaipan vaihtaa, mutta on niin jäärä, ettei voi tehdä sitä heti... No jättääkö lapsi sitten kakkavaippoihinsa vaan siksi, että mies on jäärä, eikä anna toisen tehdä sitä heti, koska itse haluaa sen tehdä vasta 1/2h päästä. *oon katsellut kaveripariskunnan toimintaa*

Kerro, miksi mies toimii noin? Miksei anna toisen tehdä, jos ei suostu itse tekemään sitä heti?

Eikö mies itse tajua asian kiireellisyyttä?

Vaikka rinnastankin aika usein koirat ja lapset niin tämä on minusta hieman eri asia. Lapsen persus kyllä kärsii enemmän kuin talo hajusta. Mutta minä tarkoitan nyt yleensäkin "ei-niin-kiireisiä" asioita.

No tiedän pariskunnan, joilla on samanlaisia ongelmia. Ja tuo ongelma näkyi myös lapsen vaipan vaihdossa. Mieluusti haluaisin tietää, mikä laittaa miehen ajattelemaan noin ja sää nähtävästi osaat hyvin samaistua ap:n mieheen eli myös tuollaiseen mieheen joka voisi toimia noinkin.

Ja kyllä minä ainakin rinnastan koiran hädän välttämättömyyteen enkä esim. imurointiin, jolla ei ole mitään väliä koska sen tekee ellei se päivillä veny.

Olisi kovin kiva, jos voisit hieman valaista, miksi mies toimii noin. Mikä on syynä...

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
Ois se mies siitä tajunnu jos koira ois sisälle tehny tarpeensa. Varmaan seuraavalla kerralla sitten viisaampi. Tää ap:lle. :)

meillä ei koiran tarvii sisälle tarpeitaan tehdä, siitä mä kyllä pidän huolen jos miehestä ei siihen ole.
mutta enpähän kysele enää mitää, maatkoon itsensä makuuhaavoille muista välittämättä,sehän on miehen etuoikeus.

Alkuperäinen kirjoittaja koiria kaksi:
Entä jos koira on vasta pentu ja opettelee sisäsiistiksi? Silloin on kyse minuuteista. Mutta turha se on miesten kanssa asiasta vääntää, ei ne tajuu :whistle:

Jos kyseessä on pentu niin ei siinä aleta vuoroja jakamaan vaan se viedään ulos! :laugh: Niin että on meilläkin koiria...

Lisään vielä, että on todella ala-arvoista koiraa kohtaan, jollei huolehdi että se pääsee tarpeilleen kun hätä tulee. Silloin kannattais jättää se koira hankkimatta kun oma laiskuus menee viattoman luontokappaleen hädän ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja koiria kaksi:

Jos kyseessä on pentu niin ei siinä aleta vuoroja jakamaan vaan se viedään ulos! :laugh: Niin että on meilläkin koiria...

Et edelleenkään ymmärrä jutun pointtia.

Alkuperäinen kirjoittaja :-(:
Ois se mies siitä tajunnu jos koira ois sisälle tehny tarpeensa. Varmaan seuraavalla kerralla sitten viisaampi. Tää ap:lle. :)

meillä ei koiran tarvii sisälle tarpeitaan tehdä, siitä mä kyllä pidän huolen jos miehestä ei siihen ole.

Hyvä. =) Koiran ei pidä kärsiä siksi, että toinen haluaa vitkutella ja vetää herneitä, jos asiaa ei voisi vitkuttaa ja toinen lähtee tekemään asiaa.

mutta enpähän kysele enää mitää, maatkoon itsensä makuuhaavoille muista välittämättä,sehän on miehen etuoikeus.

No ihan miten vain, miulle se on ihan se ja sama. Koirat on helpompia oppimaan...

Kerro, miksi mies toimii noin? Miksei anna toisen tehdä, jos ei suostu itse tekemään sitä heti?

Eikö mies itse tajua asian kiireellisyyttä?

Vaikka rinnastankin aika usein koirat ja lapset niin tämä on minusta hieman eri asia. Lapsen persus kyllä kärsii enemmän kuin talo hajusta. Mutta minä tarkoitan nyt yleensäkin "ei-niin-kiireisiä" asioita.[/quote]

No tiedän pariskunnan, joilla on samanlaisia ongelmia. Ja tuo ongelma näkyi myös lapsen vaipan vaihdossa. Mieluusti haluaisin tietää, mikä laittaa miehen ajattelemaan noin ja sää nähtävästi osaat hyvin samaistua ap:n mieheen eli myös tuollaiseen mieheen joka voisi toimia noinkin.

Ja kyllä minä ainakin rinnastan koiran hädän välttämättömyyteen enkä esim. imurointiin, jolla ei ole mitään väliä koska sen tekee ellei se päivillä veny.

Olisi kovin kiva, jos voisit hieman valaista, miksi mies toimii noin. Mikä on syynä...[/quote]

Minusta vaan tuo koiran ulosvienti ei kuulostanut niin kiireelliseltä kuin vaikka se vaipanvaihto. Ja en minäkään ymmärrä tuota paskaisilla kengillä hiippailua.

Minusta vaan tuo koiran ulosvienti ei kuulostanut niin kiireelliseltä kuin vaikka se vaipanvaihto. Ja en minäkään ymmärrä tuota paskaisilla kengillä hiippailua.

Mutta vaikkei kuulostanutkaan, niin miksi kimmastua jos toinen näkee sen kiireellisenä ja haluaa tehdä sen vaikka itse, mutta että se tapahtuu heti?

Eli miksi vetää herneitä nenään sellaisesta, vaikkei näkisi edes sitä kiireellisenä? (vaikka olisikin oikeasti kiireellinen)

Kuulostaa niin kovin tutulta. Meillä se vitkuttelu ei rajotu pelkästään koiran ulkoiluttamiseen. Siihen kuuluu myös kaikki kotityöt. Viimeksi tänään meillä koira pissasi sisälle kun ei mies viittinyt sitä ottaa mukaansa samalla kun kävi hoitaan pari asiaa. Sit kun mainitsee asiasta tyyliin olisit samalla voinu koiran käyttää niin veetään ens viikon hernekeitto tarpeet nenään.

Mä oletan että kun olen työssäkäyvä ja hän työttömänä kotona niin teksi kotitöitäkin, mutta ei näytä tapahtuvan. Välillä vain niin ottaa kupolista alkaa työpäivän jälkeen tekeen kotihommia. Ruokaa kyllä laittaa, mutta se taitaakin olla ainoa. Tiskit on ainaki tiskipöydällä kun töistä tulen, vaikkei olisi iso homma niitä koneseen laittaa ja puhtaat kaappiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ehkä ens kerralla kandee olla vaan hoputtamatta, koska jos koira tosiaan pissii lattialle, niin toki se siivoaa, joka on vitkutellut, luonnollisesti. Mä en viitti hoputtaa, koska muuten mä joudun sit itte tehdä. :D

Koiraa ei voi jättää siihen pisteeseen että kusee lattialle. Koira voi pidätellä vaikka kuinka kauan jolloin siitä voi tulla ongelmiakin esim. rakkotulehduksia. Myös jos pääsee siihen tilanteeseen, että koira joutuu sisälle kuseen, vaikka omistajat on sisällä, niin koira ei kyllä seuraavaa kertaa välttämättä jaksa odottaa ja pidättää, koska ei pysty luottamaan siihen, että se ulos vietäisiin hädän hetkellä. Siksi tuollaiset "joutuu kuseen lattialle" vie tosi paljon takapakkia koiran silmissä.

Vastuuntunnotonta. Koira tulee päästä ulos kun sillä on hätä!

Nii, no mieshän sen siivoo, ni mitä välii?

Tuleeko yllätyksenä jos kerron että koirallakin on aivot ja tunteet. Pissaapa ite lattialle joku kerta niin katsotaan onko hyvä mieli sen jälkeen.

Mutta vaikkei kuulostanutkaan, niin miksi kimmastua jos toinen näkee sen kiireellisenä ja haluaa tehdä sen vaikka itse, mutta että se tapahtuu heti?

Eli miksi vetää herneitä nenään sellaisesta, vaikkei näkisi edes sitä kiireellisenä? (vaikka olisikin oikeasti kiireellinen)

Jaa-a, enpä tiedä. Se vaan alkaa harmittamaan kun on juuri luvannut tehdä jonkin asian mutta toinen alkaa selvästi mielenosoituksellisesti tekemään sitä hommaa. Tulee sellainen fiilis että heti pitää hypätä kun sanotaan vaikka asian tekemisellä ei olisi mitään kiirettä. Ja nyt en tarkoittanut tuota koirahommaa. Sellainen vastareaktio...? Tai jotain...

Jaa-a, enpä tiedä. Se vaan alkaa harmittamaan kun on juuri luvannut tehdä jonkin asian mutta toinen alkaa selvästi mielenosoituksellisesti tekemään sitä hommaa. Tulee sellainen fiilis että heti pitää hypätä kun sanotaan vaikka asian tekemisellä ei olisi mitään kiirettä. Ja nyt en tarkoittanut tuota koirahommaa. Sellainen vastareaktio...? Tai jotain...

No... Etkö itse huomaa kuinka lapsellista se on?

Timppa:
Tiedätkö kuinka rankkaa naisella on, että jos tulee sellainen asia, jonka mies lupaa tehdä (oma-aloitteisesti, ei siis "pakotustyylillä") ja nainen näkee asian hyvin kiireelliseksi, mutta mies ei näe asiaa ollenkaan kiireellisenä. Jos nainen hoputtaa miestä =mies vetää herneet nenään ja jos nainen tekeekin sen itse= mies vetää herneet nenään. Kaikki asiat eivät ole sellaisia, että nainen haluaa edes, että mies oppisi kantapään kautta kuten tuon koiran kusemisen tai lapsen kakkavaipan vaihdon. Nainen valitsee ennemmin miehen nenässä herneet kuin ottaa jälkiseuraukset kuten lapsen punoittavan pepun, tai koiran kusen lattialla ja vastuutunnonttoman toiminnan koiran hoidossa.

Miksi mies on noin hankala? EIkä hän tajua kuinka lapsellista toiminta on.. Kiukuttelua kuin 3vuotiaalla...

Minusta se ei ole yhtään lapsellisempaa kuin että nainen alkaa tekemään sitä hommaa miehen puolesta. Mutta onpahan siinäkin naisella sanaton tapa v*ttuilla! :laugh:

Timppa:

Miksi mies on noin hankala? EIkä hän tajua kuinka lapsellista toiminta on.. Kiukuttelua kuin 3vuotiaalla...

Minä nyt edelleenkin sanon että tarkoitan oikeasti sellaisia asioita joilla ei ole hengen hätää.

Minusta se ei ole yhtään lapsellisempaa kuin että nainen alkaa tekemään sitä hommaa miehen puolesta. Mutta onpahan siinäkin naisella sanaton tapa v*ttuilla! :laugh:

ai se on sust lapsellista jos nainen tekee sen homman mihin mies ei paskamaisuuttaan pysty kun ei vaan periaatteesta voi tehdä? ööhh..

oikeesti.
meillä mä nalkutin aikanaan miehelle et miks sä et tee mitään oma-aloitteisesti.
monta kertaa sanoin että et sit oo tyhjentäny astista tms, niin mies sanoo, että ET SÄ PYYTÄNY, SUN PITÄÄ SANOO.
sit kun mä sanon, niin se suuttuu ja se on hoputtamista.
mä en vaan jaksa ymmärtää, aivot nyrjähtää.

Onko se v*ttuilua vaihtaa kakkavaippa, jos mies ei suostukaan tekeen sitä itse, vaikka on sanonut hoitavansa homman? (toki puolen tunnin päästä tekisi, mutta silloin lapsen peppu on jo ruvella)

Onko se v*ttuilua viedä koira ulos, jos koira ulisee ja huutaa ulos, jos mies on on sen luvannut, muttei suostukaan tekeen sitä itse kuin vasta silloin kun asia voi olla jo myöhäistä? (toki sitten veisi kun koira jo pisuttaisi pienen lätäkön sisälle)

Miten voit nähdä tuollaisen edes v*ttuiluna? Mää luulen, että teidän perheessä näitä on aika paljon, koska osaat niin hyvin samaistua tuollaiseen. Oon niin onnellinen, ettei meillä tuollaista ongelmaa ole! En kestäis sekunttiakaan...

oikeesti.
meillä mä nalkutin aikanaan miehelle et miks sä et tee mitään oma-aloitteisesti.
monta kertaa sanoin että et sit oo tyhjentäny astista tms, niin mies sanoo, että ET SÄ PYYTÄNY, SUN PITÄÄ SANOO.

Mutta eihän tässä ollut sanomisesta kiinni vaan siitä että olit tekemässä miehen puolesta sen homman. Sehän se varmaan korpesi.

oikeesti.

Mutta eihän tässä ollut sanomisesta kiinni vaan siitä että olit tekemässä miehen puolesta sen homman. Sehän se varmaan korpesi.

Miksi mies lupaa asioita, joita se ei haluakaan hoitaa heti vaan sitten "joskus" sitten? EIkö olisi helpompi sanoa, että jos pitää viedä heti niin vie sää, mutta jos voi viedä puolen tunnin päästä niin mää voin asian hoitaa? Noin yksinkertaista se olisi....

Yhteistyössä