Mies tahtoo miettiä suhdettamme - minä tahdon yrittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mies ilmoitti ihan yllättäen viikko sitten, että tahtoo miettiä suhdettamme. Tähän johti pieni riita, jota kävimme auton käytöstä. Väliaikaisesti on siis yksi auto, kun miehen auto on korjattavana. Hän oli menossa kaverilleen muutamaa tuntia sovittua aiemmin, vaikka olisin itse tahtonut käyttää autoa sen sijaan, että istun kotona. Lopputulema oli, että annoin miehen ottaa auton ja pidin tilannetta sovittuna. Mies kuitenkin ilmoitti VIESTILLÄ muutamaa tuntia myöhemmin, että tahtoo erota. Tuli kännissä kotiin ja seuraavana päivänä sanoi tahtovansa miettiä. Sovittiin viikon aikalisästä, joka päättyy siis sunnuntaina.

Tätä ennen kaikki siis oli hyvin, ei ole ollut riitoja tai muitakaan ongelmia. Päinvastoin, mies on ollut oikeen ihana ja huomaavainen, tuolloin samana aamuna vielä herätti suukottelemalla ja ottamalla kainaloon, kertoi miten rakastaa jne. Olimme samalla viikolla tilanneet uuden sängynkin miehen toiveesta ja tuolloin heitin vitsinä, että ei passaa nyt sitten erota, kun pitää tää sänkykin maksaa. Niinpä vain muuttui mieli nopsaan.

Nyt mietintätauon aikana mies on seilannut laidasta laitaan. Välillä sanoi, että tulee varmaan takaisin, sitten sanoo, ettei tule, sitten sanoo, että voitais asua erillään jne. Syyksi kertoo sen, että olen kuulemma ollut kontrolloiva häntä kohtaa, mitä en kyllä ole itse lainkaan huomannut. Pyysin kuitenkin anteeksi ja sanoin, että jos keskustellaan ja katsotaan miten lähtee kulkemaan, että voidaan varmasti asiat korjata, kun ei mistään hirveän vakavasta ole kysymys ja suhde muuten hyvä. Mies ei tunnu jostain syystä olevan halukas, mutta toisaalta myös sanoo, että pelkää tekevänsä virheen, jos luovuttaa.

Joskus aiemmin mies teki jotain sellaista, jolloin meinasin hänet jättää, mutta hän pyysi toista mahdollisuutta ja sen annoin. Hyvä niin, koska sen jälkeen kaikki on ollut todella hyvin, tähän saakka siis. Minusta minäkin siis ansaitsen mahdollisuuden uuteen yritykseen, jos olen tieten tahtoen ollut jotenkin kontrolloiva tai muuten ikävä häntä kohtaan. Meillä on kuitenkin hyvä ja ihana suhde nyt, paljon tulevaisuuden suunnitelmia ja rakkautta, joten tuntuu tosi kamalalta heittää kaikki näin yhtäkkiä menemään, ilman että saan edes yrittää.

Kuinka teistä tässä tulisi toimia, jotta saisin miehen vakuutettua, että kannattaa yrittää? Sanoo kuitenkin, että rakastaa ja ikävöi mua, mutta pelkää kavereidensa menettämistä, koska on ns. liikaa minun kanssani. Olemme kyllä ehkä olleet liikaa yhdessä, mutta se ei ole pelkästään minun syyni. En uskalla nyt edes puheyhteyttä avata, koska mies tahtoo rauhassa sunnuntaihin saakka miettiä. Pelottaa edes nähdä miestä, enkä tahtoisi, mutta varmaankin mun on pakko ottaa kasvotusten vastaan se, mitä tuleman pitää?

Uskomatonta sekoilua äijältä. Toivottavasti teillä ei lapsia?
Jos eläisitte vaikka 1950-luvun maatalaousyhteisössä ei ehkä olisi tuollaista ongelmaa, ei jäisi äijälle voimia miettiä joutavia kun menis energia töihin...
Kontrollointi toki ikävä juttu MUTTA ap ei tehnyt sitä tahallaan ja on luvannut parantaa tapansa sekä myös antanut miehelle anteeksi jonkun isomman jutun, niin käsitin?

Kuulostaa niin yliherkältä mieheltä että miten tuollaisen kans jaksais olla...Ehkä hänellä omia ongelmia. Ehkä toinen nainen.

Pieni riita on vain tekosyy. On kivaa elää välillä villiä nuoren miehen elämää...

Toki, jos olet kovin kontrolloiva ( niin kuin mainitsit viestissäsi) miehen menojen suhteen, niin mies voi kokea kuristuvansa suhteessanne. Mies ei ole kuitenkaan pelkkä sängyssä pidettävä kiltti haliautomaatti, joka haluaa olle 24/7 puolison lähellä ja huolehtia vain sinun tarpeista. Miehellä on omia mielenkiinnonkohteita, harrastuksia ja ystäviä, jotka vain pitää sovittaa yhteen parisuhteen kanssa.

"Vanhat", keski-ikäiset miehet ovat sitten niitä, joita ei saada kirveelläkään lähtemään minnekään kotoaan... Vaikka vaimo niin kovasti tahtoisi :)

Mä en oikein käsitä tuollasta "tahtoo miettiä" jos toinen vaihtoehto on "tahtoo yrittää".

Kakkua ei voi sekä syödä että säästää.

Anna mennä ja elä omaa elämää. Tulee vielä joku toinen, joka tahtoo muutakin kun miettiä.

Ja perutte sen sängyn oston, ellet sitten halua sitä itsellesi ostaa.

Huh, mies on tosi raskas, manipuloiva, epävarmuutta tuova, epäluotettava kumppani.

Anna mennä, ja etsi itsellesi sellainen joka kykenee kunnioittamaan toista(kin) ihmistä.

Ihmisten kanssa ei pelailla tuolla tavalla. Todennäköisesti hän pyörittää siinä vielä toistakin naista samalla.

Mies mitään miettiä tahdo vaan saada pitää hauskaa muidenkin naisten kanssa. -Nii ja pillua toki myös.

En usko, että tuosta enää suhdetta tulee ellei aapeelle oo okei että mies lhtee ryppäämään ja muihin naisiin aina kun saa sopivasta asiasta riidan väännettyä.

Tai jos sopivat että on vapaa suhde ja kumpikin saa halutessaan lähteä vapaalle.

Usko pois ap, sillä on ihastus toista kohtaan tai halu saada kokeilla vierasta naista. Tuollaiset ympäripyöreät höpötykset ovat juuri noita selityksiä joilla vedotaan eroon tai yritetään syyllistää sinua koska itse on hairahtunut. Tuo sun syyttely päsmäröinnistä on juuri sitä, kömpelön miehen yritys syyttää sinua kun haaveilee itse vieraissa käymisestä.

Pamauta suoraan päin miehen näköä että erotaan vaan, ja jos se vieras pi**u on niin kiinnostava niin laitetaan lopullisesti lusikat jakoon. Heh heh. Ei ne miehet oikeasti ole noin vaikeaselkoisia otuksia. Oma exäni oli ihan samanlainen, souti ja huopasi kun oli niin epävarma minun suhteeni. Mutta epävarmuus loppui siihen kun tuli uusi nainen. Jalat meni alta ukolta niin että vuoden päästä tapaamisesta heillä oli jo mukula ja yhteinen asuntolaina.

Kuinka teistä tässä tulisi toimia, jotta saisin miehen vakuutettua, että kannattaa yrittää? Sanoo kuitenkin, että rakastaa ja ikävöi mua, mutta pelkää kavereidensa menettämistä, koska on ns. liikaa minun kanssani.

Sinä et pysty toiminnallasi vaikuttamaan tilanteeseen mitenkään, kaikki riippuu nyt siitä, kuinka kauan miehen uusi ihastus kestää ja lemppaako toinen nainen miehen pihalle jossain vaiheessa.

Yhteistyössä