Mies tukisti lasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumpi on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No joo ei ole provo. Ajattelinki että kuka minua uskoo siis tämä kaikkihan kuulostaa niin epäuskottavalta että joskus epäilen itsekin tätä mutta totta joka sana. Tämä on meikäläisen elämää. Mutta ei kauaa jos tämä jatkuu. Tai jos en lopeta tätä pelkäämistä. Tämä keskustelu nyt alkoi lipsua toiseen aiheeseen... Kun siis aloin avautua itsestäni lisää. Mutta joo kiitos en tiedä edes miksi tänne tulin tuosta tukistamisesta puhumaan koska tiedän sen että on väärin. En vain tiedä miten saisin sen miehen päähän taottua.

Ei se, että ruumiillinen kuritus on kielletty Suomessa tee siihen liittyvää todellisuutta olemattomaksi. Ei myöskään sitä käyttäviä vanhempia väkivaltaisiksi ja tunne-elämältään häiriintyneiksi hirviöiksi tms.

Ovatko sinun mielestäsi esim. venäläiset vanhemmat "todella outoja ja pelottavia", kun valtaosin kannattavat ja käyttävät ruumiillista kuritusta?

Siihen liittyvää todellisuutta? Sanojen pyörittely ei muuta sitä tosiasiaa, että lyönti on aina lyönti, tehdään se pikaistuksissaan tai kasvatusmielessä. Väkivalta on väkivaltaa, SE on todellisuutta. Jos olet niin avuton, ette osaa kasvattaa lasta ilman pahoinpitelyjä, jätä lapset tekemättä.
Miksi venäläisistä pitäisi ottaa mallia? Nosteleeko sielläkin mies vaimoaan tukasta riisan päätteeksi?

Kun se nimenomaan ei ole asia erikseen. Toisen satuttaminen ja ruumiillisen koskemattomuuden rikkominen voimakeinoja käyttämällä on väkivallan määritelmä, ja se kuvaa aivan hyvin myös luunappeja, tukistamista ja selkäsaunoja. Kuvailemasi kaltaisia asenteita näkyy eniten alempien sosiaaliluokkien piirissä, mutta eivät ne kouluteuista perheistäkään ole valitettavasti kokonaan kadonneet. En kuitenkaan alkaisi erityisesti rankaisemaan tällaisia perheitä, sille he tarvitsevat apua normaalien kasvatuskeinojen löytämiseen.

Suomen lain näkökulmasta se toki ei ole asia erikseen. Mutta käytännössä eri tyyppisillä asioilla, mistä aiheutuu ihmiselle kipua on keskenään valtava ero.

Meitä oli viis lasta. Ihan joka päivä äiti tukisti jotain meistä. Kuuliaisia ja kunnon kansalaisia on meistä kaikista tullut. Kukaan ei kuitenkaan ole tukistanut omia lapsiaan.
Täytyy kyllä myöntää, että kuultuani nykyisten keskenkasvuisten häirikköoppilaitten käyttäytymisestä, uhittelusta, nimittelystä, tekisi niin pirusti mieli viedä tämmönen pullikoija siivouskomeroon ja tukistaa sitä just siitä kohdasta, mistä äitikin tukisti, ja niin pitkään, että itkeeeeee ja pyytää armoa.

• Tykkää
Reactions: ThatsJustMe(:
[QUOTE="joulupukki";28606504]Siihen liittyvää todellisuutta? Sanojen pyörittely ei muuta sitä tosiasiaa, että lyönti on aina lyönti, tehdään se pikaistuksissaan tai kasvatusmielessä. Väkivalta on väkivaltaa, SE on todellisuutta. Jos olet niin avuton, ette osaa kasvattaa lasta ilman pahoinpitelyjä, jätä lapset tekemättä.
Miksi venäläisistä pitäisi ottaa mallia? Nosteleeko sielläkin mies vaimoaan tukasta riisan päätteeksi?[/QUOTE]

Kieltäisitkö venäläisiltä, amerikkalaisilta, intialaisilta ym. lastenteon?

Onko tukistus pahoinpitely myös silloin, jos sen tapahtuu maassa, jonka lain ja sosiaaliviranomaisten näkökulman mukaan ruumiillinen kuritus ei ole pahoinpitelyä?

En usko, että tuossa ap:n tukastanostotapauksessa oli kyse siitä, että mies halusi alistaa tai ojentaa vaimoaan, vaan lähinnä tehdä huumoria tämän reaktioilla ja suhtautumisella asiaan.

[QUOTE="Aloittaja";28606299]Niin siis pitää oikeana kurittaa lasta. Alkoi vain minua haukkua että en osaa kasvattaa jne. En vain halua väkivaltaa tähän kotiin koska itse siitä pienenä kärsiny. Mies muutenki on jotenkin pelottava joskus siis on minua aikoinaan pidellyt ja töniny että on saanu minut pelkäämään. Sanoin että tuon on loputtava tai tuossa on ovi. Eihän tuo lapsen tukistaminen ole oikein myöskään. Eihän minuunkaan saa koskea millään lailla. Mies ei pyytäny lapselta anteeksi eikä minulta. Sillä odotin sitä kun huusi minulle ja haistatteli. Todella kypsää siis miten mulla voikin olla noin ääliö mies. Sanoin kun lähdin nyt töihin että tuota ei tapahdu enää tässä talossa tai seuraukset ovat ikuiset. Mietin vain että olenhan tässä ihan oikeassa? Mies saa kaiken kuulostamaan että minussa on vika, minun tavoissa ja ajattelussa jne.[/QUOTE]

Pakene. Niin pian ku pystyt.

Siellä se mies odottaa että minä tulen pyytämään anteeksi. Katsotaanpa kuinka kauan menee ku kotiin pääsen että koska tulee anteeksi sitä kun ei juuri koskaan kuule. Aina minun täytyy sanoa että pyydä anteeksi. Sittenkin on vaikeaa. Mies alkaa nauraa tyyliin ja anteeksi ja tekee siitä pilaa. Harvoin pyytää anteeksi niin että näkyisi katumus.

Aapeelle: oikeammassa et voi enää olla!!! (ei toimi lainaus nyt)

Näitä juttuja saa lukea palstalta vähän väliä. Ihmeen tyynesti jotkut suhtautuu lapseen kohdistuvaan väkivaltaan! KYLLÄ, tukistaminenkin on väkivaltaa!

Ihan samanlailla kunnioittaen lasta tulee kohdella, kuin aikuistakin.
Ei kai aikuistakaan kaveria napata tukasta kiinni ja pölläytetä, kun tulee erimielisyyksiä?

Mitä tällä tukistamisella lapselle opetetaan - että on ihan normaalia käyttää väkivaltaa, kun tilanne ei mene halutulla tavalla?
-Sanoisin että äärimmäistä laiskuutta, ja kyvyttömyyttä vanhemmilta! Lapset pois tollasilta!

Väkivalta; oli se sitten luunappi, tukkapölly tms. Se on väärin, ja rangaistava teko!

Pakko vielä tuoda esiin tää Sunlight saunasaippua. Tästä joskus oli keskustelua täällä, ja moni suosi suun pesemistä saippualla:O Mikä hitto teitä oikein vaivaa ihmiset!!!? Ettehän te kaveriltakaan suuta pese, jos hän kiroilee? tai en kyllä mee enää takuuseen tostakaan

Hävetkää tukistelijat ja nipistelijät, PTHYI!

Viimeksi muokattu:
Minusta mennään todella pahasti metsään, jos lähtökohtana on, ettei lapselle voi tehdä mitään sellaista, mitä ei tekisi miehelle, kaverille, töissä kollegalle ym.

Juuri sillä tavalla kasvatetaan niitä "Nico-Jennicoita", jotka eivät vähääkään välitä mitä vanhempansa sanovat, jollei satu huvittamaan.

Minusta mennään todella pahasti metsään, jos lähtökohtana on, ettei lapselle voi tehdä mitään sellaista, mitä ei tekisi miehelle, kaverille, töissä kollegalle ym.

Juuri sillä tavalla kasvatetaan niitä "Nico-Jennicoita", jotka eivät vähääkään välitä mitä vanhempansa sanovat, jollei satu huvittamaan.

No johan nussitaan pilkkua:D

Kyllä tähän oleellisesti liittyy se lasten kunnioittaminenkin!
Osoitatko sinä kunnioitusta antamalla tukkapöllyä vai luunapin?:xmas:

Mielestäni tulisi hakea apua jos ei pärjää ilman väkivaltaa.

Viimeksi muokattu:
No johan nussitaan pilkkua:D

Kyllä tähän oleellisesti liittyy se lasten kunnioittaminenkin!
Osoitatko sinä kunnioitusta antamalla tukkapöllyä vai luunapin?:xmas:

Mielestäni tulisi hakea apua jos ei pärjää ilman väkivaltaa.

Minusta sinä tuossa yllä perustelit ruumiillisen kurituksen (ja suun saippuallapesun) vastustamista juurikin sillä, ettei niin tehdä aikuisillekaan.

Em. kasvatuskeinojen kiellolle on varmasti olemassa hyviä perusteita olemassa (kuten löytyy myös hyviä vastaperusteita), mutta juuri tuo yllämainittu ei niihin kyllä kuulu. Sen sijaan se vain antaa lisää virtaa esim. niille mammoille, joiden mielestä nelivuotiaan uhmiksenkin kanssa pitäisi pärjätä vain puhumalla (koska muuten traumat ym.).

Retorisessa hengessä voisi kysyä, että mitä vanhemmat ja tarhantädit oikein opettavat lapsille silloin, kun pitelevät näitä pakolla sylissään tai laittavat jäähylle. Sitäkö, että on hyväksyttyä suorittaa laiton vapaudenriisto jos ei tykkää kaverin käytöksestä?

Lapset pois tollasilta!

Lastenkotibisnes Suomessa kasvaisi kyllä melkoisiin mittasuhteisiin, jos tuo ehdotus toteutettaisiin. Mutta ehkä se on niin, että on lapselle parempi olla huostaanotettuna kuin omien vanhempiensa luona tukistettuna? Välttyypähän ainakin traumaattisilta kokemuksilta.

Tukistettujen lasten huostaanotot kannattanee muuten suorittaa heti lastensuojeluilmoituksen jätön jälkeisenä aamuna kello 5:30, jotteivat väkivaltaiset vanhemmat vain ehdi paeta ja aiheuttaa lapsilleen uusia traumoja. Lisäksi sosiaalityöntekijöiden ohella huostaanottotilanteeseen mukaan tulevilla kahdella poliisipartiolla on luultavasti vähemmän muita työtehtäviä siihen aikaan vuorokaudesta.

Ette voi oikeasti olla tosissanne!

Minä sain penikkana sisaruksieni kanssa tuppivyöstä, ja risusta persuksille, jos en vanhempien antamia sääntöjä noudattanut, tai jos muutoin käyttäydyin epä-asiallisesti. Sain jopa itse sen risun metsästä hakea, ja jollei risu ollut sopiva, jouduin hakemaan uuden niin monta kertaa että se kelpasi vanhemmille!

..Ja ei, minulle ei ole jäänyt traumoja, enkä koe millään tavalla tulleeni väärin kohdelluksi! Päin vastoin; olen erittäin kiitollinen vanhemmilleni, että pitivät minulle kuria ja järjestystä! Minusta ja sisaruksistani ei kukaan käytä alkoholia, ei tupakoi, eikä harrasta rikollisuuksia. Osaamme käyttäytyä, pärjäämme omillamme, ja olemme käyneet koulumme hyvin!

Nykyajan "lapset" kuvittelevat olevansa aikuisia jo ala-aste iässä! Kiroilevat ja käyttäytyvät huonosti, kiusaavat muita, ja monet jo ala-asteellakin myös polttavat tupakkaa. Voi vain kysyä; Missä vika?!?!?!?!?! Vanhemmissa!! Kyllä huomaa että nykyaikana penikat lellitään piloille.

Ei ne lapset ymmärrä tehneensä väärin, jos ne käsketään minuutiksi omaan huoneeseen, tai kun niille rauhallisella äänellä hiuksia silitellen lässytetään ettei näin ja näin saisi tehdä... Sitten sitä ihmetellään, että mikä meni vikaan, kun lapsi sössii oman elämänsä laittomuuksilla jo ennen täysi-ikäisyyttä!

Eipä ollu kolmisenkymmentä vuotta sitten tämmöistä, kuin nykyaikana.....

Mua ei oo ikinä kuritettu lapsena fyysisesti ja minustakin on kasvanut kuuliainen kansalainen, mutta tän keskustelun perusteella musta ois pitäny tulla joku huligaani kun en oo saanu tukkapöllyjä ja luunappeja. Huhhuh taas mitä porukkaa, hävetkää aikuiset jotka kuritatte pieniä lapsia fyysisesti eli olette väkivaltaisia, hankkikaa apua ongelmiinne.

Kieltäisitkö venäläisiltä, amerikkalaisilta, intialaisilta ym. lastenteon?

Onko tukistus pahoinpitely myös silloin, jos sen tapahtuu maassa, jonka lain ja sosiaaliviranomaisten näkökulman mukaan ruumiillinen kuritus ei ole pahoinpitelyä?

En usko, että tuossa ap:n tukastanostotapauksessa oli kyse siitä, että mies halusi alistaa tai ojentaa vaimoaan, vaan lähinnä tehdä huumoria tämän reaktioilla ja suhtautumisella asiaan.

Onko pahoinpitelyä jos mies hakkaa aviovaimonsa maassa jossa se on sallittua? Taikka tekee lapselleen ympärileikkauksen?

Ongelma on siinä, että mies ei selkeästikään pitänyt tuota vääränä tapana toimia. Toisin sanoen: kuinka voit luottaa siihen, ettei miehesi satuta lasta vielä pahemmin, kun et ole näkemässä. Säännöllisesti, jatkuvasti, aiheuttaen lapsellesi pysyvät henkiset vammat, kenties jopa fyysiset. Lapsen saa hiljaiseksi muutenkin kuin tukistamalla, ja tuossa tapauksessa - päätellen miehesi reaktiosta - tuo ei ollut ensimmäinen kerta, eikä takuulla tule jäämään viimeiseksi. On vain ajan kysymys, milloin tukistaminen vaihtuu raajojen vääntelyyn, nipistelyyn, ja lyömiseen.

Pakko kysyä, että oletteko te kaikki sekopäisten vanhempien jälkeläisiä? Normaalit ihmiset ymmärtää kyllä pikkutukistuksen ja hakkaamisen välisen eron. Mua on lapsena joskus ihan aiheesta tukistettu, mutta koskaan ei ole mitään pelkoa ollut että vanhempani olisivat alkaneet hakata tai vääntää jotain raajoja! Ihan eri asia ja normaali ihminen kyllä sen ymmärtää.

Voi vain kysyä; Missä vika?!?!?!?!?! Vanhemmissa!! Kyllä huomaa että nykyaikana penikat lellitään piloille.

Vika on vanhemmissa, kyllä, mutta ei ihan sillä tavalla kuin kuvittelet.

Ongelma ei ole se että vanhemmat eivät pahoinpitele lapsiaan tarpeeksi, vaan se että kyseiset vanhemmat ovat selvästikin totaalisen kädettömiä idiootteja, jotka eivät pärjää pikkulapselle asiallisia keinoja käyttämällä. Johtuisko tämä sitten heidän omasta surkeasta 50/60-lukulaisesta kasvatuksestaan?

Oikeasti, kuinka avuton luuseri pitää olla että ei saa nelivuotiaaseen auktoriteettiasemaa ilman nyrkkiä tai keppiä? Ei se nyt oikeasti ole mitään hiton rakettitiedettä, olettaen että oma elämänhallinta on edes välttävässä kuosissa.

Ei siis mikään ihme että ruumiillinen kuritus saa Suomessa kannatusta lähinnä näiltä kroonisesti elämässään epäonnistuvilta. Ja toki siellä Venäjällä ja Intiassa yms paskamaissa on varmaan suosittua, en epäile.

Onko pahoinpitelyä jos mies hakkaa aviovaimonsa maassa jossa se on sallittua? Taikka tekee lapselleen ympärileikkauksen?

Jos se vaimo on sitä ennen purrut/lyönyt toista ihmistä tai potkinut ja hakannut sitä miestä, niin mun mielestä on ansainnut pikkumuksauksen.

Ettekö te ymmärrä, että lapset eivät ole aikuisia?

Ja mitä tuo ympärileikkaus tähän kuuluu, kuka sitä täällä puolustelee?

Vika on vanhemmissa, kyllä, mutta ei ihan sillä tavalla kuin kuvittelet.

Ongelma ei ole se että vanhemmat eivät pahoinpitele lapsiaan tarpeeksi, vaan se että kyseiset vanhemmat ovat selvästikin totaalisen kädettömiä idiootteja, jotka eivät pärjää pikkulapselle asiallisia keinoja käyttämällä. Johtuisko tämä sitten heidän omasta surkeasta 50/60-lukulaisesta kasvatuksestaan?

Oikeasti, kuinka avuton luuseri pitää olla että ei saa nelivuotiaaseen auktoriteettiasemaa ilman nyrkkiä tai keppiä? Ei se nyt oikeasti ole mitään hiton rakettitiedettä, olettaen että oma elämänhallinta on edes välttävässä kuosissa.

Ei siis mikään ihme että ruumiillinen kuritus saa Suomessa kannatusta lähinnä näiltä kroonisesti elämässään epäonnistuvilta. Ja toki siellä Venäjällä ja Intiassa yms paskamaissa on varmaan suosittua, en epäile.

Tässä puhutaan tukistamisesta.

Ja 70-luvun lopussa ja 80-luvun alussa ihan yhtä toimiva kasvatusmuoto oli tukistaminen. Ne vapaan kasvatuksen helmet, joita ei tukistettu, kyllä erotti koululuokassa. Enkä tarkoita nyt positiivisella tavalla erottamista.

[QUOTE="vieras";28606741]Jos se vaimo on sitä ennen purrut/lyönyt toista ihmistä tai potkinut ja hakannut sitä miestä, niin mun mielestä on ansainnut pikkumuksauksen.

Ettekö te ymmärrä, että lapset eivät ole aikuisia?

Ja mitä tuo ympärileikkaus tähän kuuluu, kuka sitä täällä puolustelee?[/QUOTE]

Lue viesti johon vastasin.

Itse en hyväksy minkäänlaista lapsen fyysistä kuristusta. Kiukuttelu on vain tapa saada vanhempien huomio, väärätapa, mutta huomionhakua kuitenkin. Lapselle puhutaan ja jos ei puhe auta niin sitten jätetään kiukuttelemaan ihan itsekseen eikä huomioida kiukuttelevaa lasta. Vaan vasta silloin, kun on rauhoittunut.

Kerran miehen kanssa puhuttiin lapsen kurituksesta ja oltiin asioista samaa mieltä. Pöyristyin, kun mies sanoi näin; Jos kerrankin erehdyt lasta satuttamaan tahallisesti niin lennät niska-perse-otteella ovesta pihalle.
Meinasin ensin loukkaantua, mutta sitten tajusin, että minähän tekisin miehelle ihan samallalailla ja olen tyytyväinen tähän miehen lauseeseen, meidän perheessä ei fyysistä kuritusta sallita, missään muodossa ja sitä ei anteeksi anneta.

Aapeelle sanon, että jos ette ole miehen kanssa ennen puhuneet lapsen kurituksesta ja siitä mikä on salittua ja mikä ei, niin nyt on aika puhua ja jos ei mene kalloon niin potkisin miehen pihalle.

[QUOTE="vieras";28606744]Tässä puhutaan tukistamisesta.

Ja 70-luvun lopussa ja 80-luvun alussa ihan yhtä toimiva kasvatusmuoto oli tukistaminen. Ne vapaan kasvatuksen helmet, joita ei tukistettu, kyllä erotti koululuokassa. Enkä tarkoita nyt positiivisella tavalla erottamista.[/QUOTE]

Rajattomuus on eri asia kuin tukistamatta jättäminen. Jos nykytilanteesta tehtäisiin tutkimus, niin veikkaisin että ne joita tukistetaan käyttäytyvät huonommin.

[QUOTE="Maru";28606483]Itse olen sitä mieltä, että lasi tarvitsee kuria, esim.tukkapölly ja luunappi on tarvittaessa otettava käyttöön. Riippuu lapsesta ja tilanteista, mutta uskon, että ihan ruumiillinen kuri on lapsen parhaaksi. Väkivalta on asia erikseen, se ei ole tietenkään hyväksyttävää.[/QUOTE]

Samaa mieltä siinä että kuria tarvitaan. Täysin erimieltä siinä että siihen tarvittas satuttamista ja lapseen kajoamista. Tässäkin talossa on lapsella kuri ja rajt vaikkei häntä koskaan ole fyysisesti rankastu. En hyväksy ollenkaan. Ja mua on lapsena kasvatettu fyysisellä kurituksella.

Yhteistyössä