Mies uhkasi jättää, rv 30...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen41v:
Alkuperäinen kirjoittaja Itken:
Riideltiin eilen illalla, kun mies tuli harrastuksistaan pienessä humalassa kotiin kolme tuntia myöhemmin kuin oli sanonut tulevansa. Mitäpä minä hänellä olisin kotona tehnytkään, mutta harmitti ensinnäkin se, että saan ihmetellä milloin se oikein on tulossa ja että pikkukekkulissa taas. Miehen mielestä ylireagoin tilanteeseen, varmaan näin olikin.

No selvästi kyllä ylireagoit. Kerrot, ettet nalkuta, mutta kuitenkin vetäisit riidan päälle tuollaisesta asiasta...

On tietty eri asia, jos mies alvariinsa lähes joka ilta heiluu kylillä viinan kanssa. Mutta tämmöisestä ei minusta nyt ole kysymys, ettei näitä pikkukekkulissa kotiin tulemisia olisi kuitenkin suht harvoin?

Samaa mieltä olen, että ylireagoit. Mies ei ollut kuin 3 tuntia myöhässä, ja pienessä humalassa, minä an ainakaan alkais tuollaisesta haastaa mitään riitaa. Ja ymmärrän jopa miestäsi, kun sanoi aamulla aika pahasti sulle, koska oli ehdottomasti väärin laittaa hänet sohvalle nukkumaan. Kyllä miestä pitää sen verran arvostaa, että päästää omalle sängylle nukkumaan, hänellä on tosiaankin oikeus siinä omassa sängyssään nukkua. Jos viinanhajuisen miehen kanssa ei oo niin kiva nukkua, niin kannattais itse mennä sohvalle, eikä pakottaa häntä sinne sohvalle. Ymmärrän, että mies oli siitä loukkaantunut. Tosin, olihan hänen kommentinsa v***uun suksimisesta aika lapsellinen ja huono, mutta niin oli myös sinun viimeiltainen riita.

Anna miehen olla mies, ei kannata pakottaa häntä koko ajan olemaan vierrelläsi, kyllä miehellekin pitää antaa sitä omaa aikaa ja tilaa. Miehethän on kuin villieläimiä, jos heitä alkaa liikaa vahtia ja sitoa, niin kyllä vahvat ja itsenäiset yksilöt mieluummin lähtevät koko suhteesta menemään. Heikot (sellaiset, ketkä ei enää yksinään pärjää) sitten saattavat jäädä, mutta kitisevät ja inisevät entistä enemmän, siitä, ettei heidän anneta elää omaa elämäänsä ja toteuttaa itseään. Onko sekään sitten hyvää, että lapsen lisäksi on vielä yksi aikuinen kitisemässä vierellä?

Olet itse raskaana, sulle se lapsi on totta jo nyt, mutta mies ei sitä sillä tavalla ymmärrä. Miehestä tulee isä vasta sitten, kun lapsi on jo syntynyt. Useimmille miehille isäksi tuleminen on kriisin paikka (niinkuin tässäkin ketjussa joku on sanonut), mutta kun lapsi syntyy, niin kyllä useimmat miehet osaavat sitten olla kunnon isiä lapsilleen. Ja kuten itsekin sanoit, niin miehesihän osallistuu hankintoihin neuvolakäynteihin (äläkä sano, että vain sen takia, että haluaa vaikuttaa niin hyvältä, et sä oikeesti voi tietää, mitä toisen mielessä on, saatat vain arvella), ja oletan, ettei hän ole joka päivä ulkona heilumassa, vaan ainakin osan ajastaan on sun lähellä sua tukemassa. Jos suhde muuten toimii hyvin, niin ei oikeesti kannata haastaa riitoja pikkuasioista. Kuten itse sanoitkin, et halua kasvattaa lastasi yksin, ja tuolla menolla siitä tulee kohta ihan totta. Ja vaikka täällä monet kannustavatkin sua eroamaan, niin älä oikeesti luule, että yksinhuoltajan arki on paljon helpompaa kuin kahden aikuisen välillä jaettu vastuu lapsesta (itelläni on kokemusta kummastakin). Ja niinkuin täällä on sanottu, niin tokihan sossu auttaa, mutta omastakin kokemuksesta voin sanoa, että rahallisesti tulee olla tiukkaa, jos yksin sossun rahoilla lasta kasvattaa. Eikä henkisestikään ole helppoa, kun toista aikuista ei ole ollenkaan siinä arjessa mukana, vaan kaikesta on suoriuduttava yksin. Jos multa kysyttäisiin, että kumman valitsen nyt (kun edellenkin on molemmista kokemusta, niin ilman muuta valitsisin, että on se oma mies siinä vieressä, vaikka joskus käykin ulkona (se on hänen oikeus, et sä voi kokonaan omia itsellesi toista ihmistä). Sitten, kun lapsi syntyy, niin varmaan itsekin haluat välillä päästä ulos hengähtämään omien kavereides kanssa, niin eiköhän se ole oikein, että molemmilla ois se mahdollisuus (yksinhuoltajan arjessa se ei todellakaan ole itsestäänselvää, että saat edes välillä niitä hengähdystaukoja).

Sun tilanteessa en lähtis toteuttamaan näitä suunnitelmia, mitä täällä on sulle tarjottu (lähteä viikonlopuksi pois ja vaatia että joko teet niin kuin käsken tai lähdet/lähden menemään), vaan rauhoittuiosin itse ja alkaisin tosissani miettiä, mitä seurauksia tuollaisella käyttäytymisellä voi olla omassa ja lapsesi elämässä. Onhan siinä se mahdollisuus, että mies tulee järkiinsä ja tajuaa, että haluaa sitoutua täysin sinuun ja vauvaan ilman että tapaa kavereitaan ja käy välillä ulkona, mutta todennäköisempää on se, että mies päättää erota lopullisesti, kuin suostuu siihen, ettei saa olla ulkona ja joutuu joka asiassa sun pompoteltavaksi. Ihan oikeesti, kolmen tunnin myöhästyminen ei ole mitään verrattuna siihen, että lähtis kokonaan jättäen sut ja vauvan oman onnesi nojaan.

ja taas näitä hymiöitä joka paikassa.. En ole vielä ehtinyt tottua siihen, että pitää laittaa se välilyönti ennen sulkuja.. :I

Sulut siis piti olla eikä hymiöt..

Lisään vielä, ettei mun mielestä raskaus anna minkäänlaista vapautta sanoa, mitä sylki suuhun tuo, vaikka mielialat heitteleekin. Kyllä se vain on niin, että suhteessa toista pitää kunnioittaa edes sen verran, että miettii kahteen kertaan, ennen kuin sanoo pahasti tai alkaa huutaa toiselle. Oli sitten raskaana tai ei.

Olenko mä ainoa jonka mielestä mies vaikuttaa itsekkäältä ja lapselliselta ja ihan suorastaan teinimäiseltä tässä?? En ihan kaikkia vastauksia likenut, mut aika monissa kyllä puolusteltiin miehen käytöstä. Mä taas en moista sietäisi. Se ettei tule kotiin eikä edes ilmoita mitään myöhästymisestä on minusta inhottavaa. Ja varsinkin että tulee pikku tuiterissa. Se ettei henkisesti tue vaan vaatii "reippautta". On välinpitämätön, kiroileva, uhkaileva, syyttelevä ja muutenkin tökerö. Mun sympatiat ap:n puolella ja harkitsisin vakavasti ylipäätään suhteen jatkoa. En tuon yksittäisen tapauksen takia vaan koko loppuelämän takia. Toista on vaikea muuttaa ja jos ukkoa ei myöhemminkään sun vointi tai perheongelmat kiinnosta niin aika yksin jäät.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Sun tilanteessa en lähtis toteuttamaan näitä suunnitelmia, mitä täällä on sulle tarjottu (lähteä viikonlopuksi pois ja vaatia että joko teet niin kuin käsken tai lähdet/lähden menemään), vaan rauhoittuiosin itse ja alkaisin tosissani miettiä, mitä seurauksia tuollaisella käyttäytymisellä voi olla omassa ja lapsesi elämässä. Onhan siinä se mahdollisuus, että mies tulee järkiinsä ja tajuaa, että haluaa sitoutua täysin sinuun ja vauvaan ilman että tapaa kavereitaan ja käy välillä ulkona, mutta todennäköisempää on se, että mies päättää erota lopullisesti, kuin suostuu siihen, ettei saa olla ulkona ja joutuu joka asiassa sun pompoteltavaksi. Ihan oikeesti, kolmen tunnin myöhästyminen ei ole mitään verrattuna siihen, että lähtis kokonaan jättäen sut ja vauvan oman onnesi nojaan.

Tuommoinen pomputtelu, eli pikkuasioista hirveän riidan repiminen, saa kyllä fiksut miehet nostamaan nopeasti kytkintä.

Lisään vielä, ettei mun mielestä raskaus anna minkäänlaista vapautta sanoa, mitä sylki suuhun tuo, vaikka mielialat heitteleekin. Kyllä se vain on niin, että suhteessa toista pitää kunnioittaa edes sen verran, että miettii kahteen kertaan, ennen kuin sanoo pahasti tai alkaa huutaa toiselle. Oli sitten raskaana tai ei.

No eikös meillä naisilla ole hormoonihuuruissa oikeus sanoa vaikka kuinka pahasti, ja tulla sitten itkemään tänne palstalle jos ja kun mies sanoo pahasti vastaan :)

Riideltiin eilen illalla, kun mies tuli harrastuksistaan pienessä humalassa kotiin kolme tuntia myöhemmin kuin oli sanonut tulevansa. Mitäpä minä hänellä olisin kotona tehnytkään, mutta harmitti ensinnäkin se, että saan ihmetellä milloin se oikein on tulossa ja että pikkukekkulissa taas. Miehen mielestä ylireagoin tilanteeseen, varmaan näin olikin.

No selvästi kyllä ylireagoit. Kerrot, ettet nalkuta, mutta kuitenkin vetäisit riidan päälle tuollaisesta asiasta...

On tietty eri asia, jos mies alvariinsa lähes joka ilta heiluu kylillä viinan kanssa. Mutta tämmöisestä ei minusta nyt ole kysymys, ettei näitä pikkukekkulissa kotiin tulemisia olisi kuitenkin suht harvoin?

Ei minusta ole ylireagointia ollenkaan. Jos aikuinen ihminen ei tule kotiin siihen aikaan kun häntä odotetaan tai milloin on luvannut tulla, niin pitäisi olla itsestään selvää ymmärtää edes ilmoittaa että nyt meneekin vähän pidempään. Ei ole liikaa vaadittu. Ap:lle voimia! Voi olla tylysti sanottu, mutta aika keskenkasvuiselta kakaralta miehesi tuntuu. Vauvan syntymä voi herättää hänet kasvamaan isyyteen ja vastuullisuuteen, tai sitten ei. Sinuna ottaisin hetkeksi etäisyyttä miehestä, ja ennen vauvan syntymää teidän tulee keskustella mitkä ovat kummankin toiveet ja odotukset puolisolle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olenko mä ainoa jonka mielestä mies vaikuttaa itsekkäältä ja lapselliselta ja ihan suorastaan teinimäiseltä tässä?? En ihan kaikkia vastauksia likenut, mut aika monissa kyllä puolusteltiin miehen käytöstä. Mä taas en moista sietäisi. Se ettei tule kotiin eikä edes ilmoita mitään myöhästymisestä on minusta inhottavaa. Ja varsinkin että tulee pikku tuiterissa. Se ettei henkisesti tue vaan vaatii "reippautta". On välinpitämätön, kiroileva, uhkaileva, syyttelevä ja muutenkin tökerö. Mun sympatiat ap:n puolella ja harkitsisin vakavasti ylipäätään suhteen jatkoa. En tuon yksittäisen tapauksen takia vaan koko loppuelämän takia. Toista on vaikea muuttaa ja jos ukkoa ei myöhemminkään sun vointi tai perheongelmat kiinnosta niin aika yksin jäät.

Et ole ainoa!

No eikös meillä naisilla ole hormoonihuuruissa oikeus sanoa vaikka kuinka pahasti, ja tulla sitten itkemään tänne palstalle jos ja kun mies sanoo pahasti vastaan :)

Ne hormoonit, ne hormoonit :D

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Ei minusta ole ylireagointia ollenkaan. Jos aikuinen ihminen ei tule kotiin siihen aikaan kun häntä odotetaan tai milloin on luvannut tulla, niin pitäisi olla itsestään selvää ymmärtää edes ilmoittaa että nyt meneekin vähän pidempään. Ei ole liikaa vaadittu. Ap:lle voimia! Voi olla tylysti sanottu, mutta aika keskenkasvuiselta kakaralta miehesi tuntuu. Vauvan syntymä voi herättää hänet kasvamaan isyyteen ja vastuullisuuteen, tai sitten ei. Sinuna ottaisin hetkeksi etäisyyttä miehestä, ja ennen vauvan syntymää teidän tulee keskustella mitkä ovat kummankin toiveet ja odotukset puolisolle.

Ai aikuinen ihminen on tilivelvollinen kaikesta tekemisestään ja menemisestään :D

no toi tilannehan ei tosta muutu. toi että mies menee dokaamaan ja ei huomio naistaan joka varsinkin on raskaana niin on sellanen juttu että miestä ei ilmeisesti kiinnosta koko homma. Mulla oli mies just tommonen paskapää ja kun vauva synty niin ei sitä paljon kotona näkyny ja dokasi kun mikäkin. :( mä olin sitten se joka nosti kytkintä,ei tollasta jaksanu katsoa. Tuntu kun olis ollu toinen lapsi siinä,niin lapsellinen oli tuo aikuinen mies. Nyt menee paljon paremmin, ei lapsikaan nää isänsä juopottelua ja äitinsä sortamista. Takasin oli tulossa mutta mun puolesta painukoon hevon kuuseen.

Alkuperäinen kirjoittaja paska äijä:
no toi tilannehan ei tosta muutu. toi että mies menee dokaamaan ja ei huomio naistaan joka varsinkin on raskaana niin on sellanen juttu että miestä ei ilmeisesti kiinnosta koko homma. Mulla oli mies just tommonen paskapää ja kun vauva synty niin ei sitä paljon kotona näkyny ja dokasi kun mikäkin. :( mä olin sitten se joka nosti kytkintä,ei tollasta jaksanu katsoa. Tuntu kun olis ollu toinen lapsi siinä,niin lapsellinen oli tuo aikuinen mies. Nyt menee paljon paremmin, ei lapsikaan nää isänsä juopottelua ja äitinsä sortamista. Takasin oli tulossa mutta mun puolesta painukoon hevon kuuseen.

Teit paskapään kanssa lapsen :o

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Ai aikuinen ihminen on tilivelvollinen kaikesta tekemisestään ja menemisestään :D

Missä kohdassa näin kirjoitin? Mun mielestäni kuuluu ihan jo hyviin tapoihin ilmoittaa, mikäli ei tulekaan silloin kun on sovittu. Kaikilla on nykyään kännykät mukana, joten ilmoittaminen on hyvin yksinkertaista. Enkä mä voisi luottaa sellaiseen ihmiseen josta en voisi olla varma pitääkö hän lupauksiaan vai ei, varsinkaan puolisonani.

no toi tilannehan ei tosta muutu. toi että mies menee dokaamaan ja ei huomio naistaan joka varsinkin on raskaana niin on sellanen juttu että miestä ei ilmeisesti kiinnosta koko homma.

No voi hyvänen aika siskot! Kerran jos jättää ilmoittamatta tarkan kotiintuloajan, ja saapuu pienessä sievässä, niin se on samantien sitten sitä, ettei huomioi puolisoaan :o

Mutta sehän on oikein ja kohtuullista, että naisten shoppailureissut vähän venähtää vinkkulasin ääressä, kotiin tullaan tunteja ilmioitetusta myöhässä ja ollaan vähän enemmänkin kuin pienessä sievässä. Kas kun siinä ei ole kysymys puolison huomioimattomuudesta.... :D

Niin tein ikävä kyllä, jotkut miehet muuttuu näköjään paskiaisiksi jossain vaiheessa. On tosi vaikea luoda uusia suhteita tuollasen jälkeen...

no toi tilannehan ei tosta muutu. toi että mies menee dokaamaan ja ei huomio naistaan joka varsinkin on raskaana niin on sellanen juttu että miestä ei ilmeisesti kiinnosta koko homma.

No voi hyvänen aika siskot! Kerran jos jättää ilmoittamatta tarkan kotiintuloajan, ja saapuu pienessä sievässä, niin se on samantien sitten sitä, ettei huomioi puolisoaan :o

Mutta sehän on oikein ja kohtuullista, että naisten shoppailureissut vähän venähtää vinkkulasin ääressä, kotiin tullaan tunteja ilmioitetusta myöhässä ja ollaan vähän enemmänkin kuin pienessä sievässä. Kas kun siinä ei ole kysymys puolison huomioimattomuudesta.... :D

Mistä tiedät että olisi tapahtunut vain tämän yhden kerran? Tuon miestyypin tuntien tää ei ole kuin jäävuoren huippu noissa miehen tempauksissa. Kakara mikä kakara. Jos tällainen käytös on nainen41:lle täysin hyväksyttävää, niin mikäs siinä. Etpä taida tietää paremmasta.

Niin tein ikävä kyllä, jotkut miehet muuttuu näköjään paskiaisiksi jossain vaiheessa. On tosi vaikea luoda uusia suhteita tuollasen jälkeen...

Sitä olen ihmetellyt miksi ne niin ihkut miehet muuttuvat paskapäiksi vasta sitten kun ovat kimpassa plussan aina niin ihanien ja välkkyjen mammojen kanssa. Osaisitko sinä selittää tätä ilmiötä minulle?

ja tuo on sitä niin sanottua paskapuhetta. Kokeileppa ite tuon tyypin miestä ja tule sitten latelemaan viisauksiasi tänne. Mun mies teki sitä heti kun maha alkoi näkyä. Muuttui täysin. Ehkä mä olin sitten se valas,mutta mun sisällä kasvoi meidän yhteinen lapsi ja mies jätti kokonaan huomiotta. Ja sit vielä kehtas dokata ja vittuilla. Kova psyyke sulla, kehotan kokeilemaan vaikkka ihan mielenkiinnosta,tule sitten kertomaan kun me ollaan ylireagoitu.

Sitä olen ihmetellyt miksi ne niin ihkut miehet muuttuvat paskapäiksi vasta sitten kun ovat kimpassa plussan aina niin ihanien ja välkkyjen mammojen kanssa. Osaisitko sinä selittää tätä ilmiötä minulle?

No sehän ei oo yhteydessä meihin plussan ihaniin ja välkkyihin mammoihin,sattuuhan sitä muissakin piireissä :) selkeesti miehelle toi muutos on niin vaikea. Itse kyllä pystytään se lapsi alulle panemaan mutta kun emäntä alkaa muuttumaan niin halut häviää ja haetaan seuraa muualta,vaikka kotona olis ihminen just sitä läheisyyttä odottamassa. Sille sitä ei kyllä anneta. Sit kännissä hävitetään vähän estoja ja ollaan niin olevinaan sinkkkuja et voidaan mennä ja tulla miten halutaan. Mitä kohtaa sä et ymmärtänyt?

Ei, ei, ja vielä kerran ei! Jos toista tosissaan rakastaa tai edes vähäsen arvostaa ja kunnioittaa, niin pitää oikeesti miettiä, ennen kuin sanoo pahasti. Ja kyllä taidetaan olla aika samoilla linjoilla sun, Nainen41v, kanssa siitä, että ihan turha riita oli tuokin. Siitä vaan, kun riitelette pikkuasioista puolisoidenne kanssa, mutta turha on sen jälkeen tulla valittamaan, että suhde on yhtä helvettiä, ja ettei muuta suhteessa enää olekaan kuin riitoja, haukuntaa ja erouhkauksia. Tää riita oli nyt ihan vain yksittäistapaus, mutta jos näitä tulee jatkossa enemmänkin (siis just tuollaiset "mies 3 tuntia myöhässä nainen kehittää siitä riidan, jonka päätteeksi heittää miehen kuin minkäkin koiran sohvan nurkkaan nukkumaan" ), niin jokainen tuollainen tapaus vain nakertaa suhdetta ja lopulta ei suhteella ole enää mitään toivoa. Itse koitan mieheni kanssa välttää riitoja (viimeksi taidettiin riidellä joku pari vuotta sitten ), vaan selvittää asiat puhumalla. Enkä todellakaan lähtis riitelemään, jos mies myöhästyy kotoa (todennäköisesti en edes sanois siihen muuta kuin, että "Olin huolissani. Voidaanko sopia, että seuraavan kerran soittaisit, jos menee pidempään kuin oli sovittu? " ). Enkä sietäis mieheltäkään riitoja, jos alkais huutaamaan mulle, jos joskus menis jossain vähän enemmän aikaa kuin etukäteen oli sovittu. Sitä vartenhan koti onkin, että vaikka mitä ulkona tapahtuis, niin kotona saa rauhoittua ja levätä. Kodin kuuluu olla sellainen paikka, johon on aina hyvä palata. Jos mies tietää, että jos on vähänkin myöhässä, niin kotona odottaa tappelu vaimon kanssa, niin eihän hän enää sen jälkeen uskalla eikä halua palata sinne ollenkaan. Ja silloin se ei enää ole oma koti, jos sinne ei uskalla mennä. Ja siinä tapauksessa on täysin ymmärrettävää, jos jossain vaiheessa mies ei enää tulekaan. Ja silloin ei vaimon enää kannata siitä syyttää ketään muuta kuin itseään.

Yhteistyössä