V
vieras
Vieras
Kannattaako parisuhteeseen sitten ryhtyä, jos haluaa elää omaa elämäänsä kenenkään häiritsemättä?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja pöljä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Nainen41v:Alkuperäinen kirjoittaja okei:suurin osa teistä puolustaa miestä. Olisipa kiva tietää miten reagoisitte jos teidän elämässä olis tollanen keskenkasvuinen mies. Hoh hoijaa...
Nyt taitaa ihan joku muu kuin tuo mies olla keskenkasvuinen...
Ja nainen41v puolustelee tässä samalla omaa miestään ja hänen käytöstään?
ilmeisesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja nainen41v puolustelee tässä samalla omaa miestään ja hänen käytöstään?
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos toista tosissaan rakastaa tai edes vähäsen arvostaa ja kunnioittaa, niin ei käyttäydy toista kohtaan kuin keskenkasvuinen idiootti ja k-pää! Ei muuten kuulosta ap:n mieheltä.
Jos lainaat mun sanoja, niin kannattais miettiä, mihin yhteyteen niitä laitat. Tuo yksittäinen tapaus ei todellakaan oikeuta sanomaan ihmisestä "keskenkasvuinen idiootti ja k-pää". Ja itseasiassa ei mikään oikeuta. Hyvä teidän on haukkua ihmisiä, ketä ette oikeesti koskaan tavanneet ja kenestä tiedätte vain sen perusteella, mitä hänen vaimonsa on suutuspäissään hänestä sanonut. Aikuinen ihminen on vapaa liikkumaan ja tekemään omia juttuja, eikä kukaan toinen aikuinen ihminen (jos ei ole halvaantunut tai muuten vammainen) ei tarvitse toista sinne vierelleen 24/7 eikä voi sitä keneltäkään vaatiakaan. Vaikka olenkin nainen, niin ymmärrän täysin miehiä, joiden mielestä tuo on jo yliampumista. Enkä suostuis sellaiseen suhteeseen, jossa mua pidettäisiin väkisin kotona, jos haluaisin viettää vapaa-aikaani joskus muuallakin omien kavereideni kanssa. Ja kyllä mä ittekin tykkään käydä välillä ulkona, enkä ole tilivelvollinen omallekaan miehelle jokaisesta askeleestani, enkä häneltäkään mietään tilityksiä vaadi. Toinen elää omaa elämäänsä ja se on vain hyvä näin. Ei tulis mieleenkään tukehduttaa toista suhteessa antamatta tehdä omia asioita ja antamatta tilaa toiselle. Enkä todellakaan näe mitään merkkejä siitä, että ap:n mies "keskenkasvuinen idiootti ja k-pää", koska mielestäni JOKAIKINEN ihminen tarvitsee sitä omaa tilaa ja vapautta eikä kukaan ole tilitysvelvollinen kellekään paitsi tietysti lapset omille vanhemmilleen..
Jokin tässä yhteiskunnassa mättää, kun näköjään vähintäänkin joka toinen on sitä mieltä, että aikuisen ihmisen täytyy tilittää toiselle kaikki tekemisensä ja anoa joka asiaan puolisolta lupaa.. Ja se on surullista.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen41v:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja nainen41v puolustelee tässä samalla omaa miestään ja hänen käytöstään?
No itseasiassa kyllä. Hän on aikuinen ihminen, niinkuin minäkin. Jos joskus ilta venähtää muutaman tunnin, niin sitten se venähtää. Joskus minullakin venähtää.
Puolin ja toisin kyllä ilmoitellaan, jos venähtää, se on kohteliasta puolison huomioimista. Mutta mitään totaalikilareita en saa, jos ilmoittaminen satunnaisesti unohtuu.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Onpas tullut paljon viestejä...
Tarkennuksia sen verran, että miehellä on paljon omia menoja, tämä ei siis ollut varsinaisesti poikkeuksellinen kerta muuta kuin siinä mielessä, että kerrankin siitä hänelle avauduin... En kontrolloi hänen tekemisiään tai estä menemästä.
Eilen ylireagoin väsyneenä ja laitoin kerrankin miehen sohvalle nukkumaan, kun yleensä siirryn itse kuorsausta ja viinan hajua sohvalle pakoon. En todellakaan ole mikään pirttihirmu, joka määräilee miestään. Ennemminkin olen ehkä liiankin rennosti suhtautunut kaikkeen ja siksikin tuntuu KOHTUUTTOMALTA, että minua rangaistaan näin julmalla uhkauksella. Enkä todellakaan ole edes ollut mikään jatkuvasti kiukutteleva "minäminäminä olen raskaana ja saan tehdä mitä haluan". Olen toivonut saavani enemmän huomiota, joskus sanonut omasta mielipahastani, kun joudun niin paljon olemaan yksin ja toivonut, että mies vähän vähentäisi omia menojaan, koska humalaisen/krapulaisen äijän katselu ei vaan selvinpäin jaksa innostaa... Jos sitten mies on viettänyt kanssani jotain aikaa, niin sehän onkin sitten miehen mielestä ollut sellainen uhraus, että minun pitäisi sillä uhrauksella elää pitkään.
En tiedä, onko mikään vaihtoehto enää oikea.
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:Alkuperäinen kirjoittaja Nainen41v:Alkuperäinen kirjoittaja Itken:Riideltiin eilen illalla, kun mies tuli harrastuksistaan pienessä humalassa kotiin kolme tuntia myöhemmin kuin oli sanonut tulevansa. Mitäpä minä hänellä olisin kotona tehnytkään, mutta harmitti ensinnäkin se, että saan ihmetellä milloin se oikein on tulossa ja että pikkukekkulissa taas. Miehen mielestä ylireagoin tilanteeseen, varmaan näin olikin.
No selvästi kyllä ylireagoit. Kerrot, ettet nalkuta, mutta kuitenkin vetäisit riidan päälle tuollaisesta asiasta...
On tietty eri asia, jos mies alvariinsa lähes joka ilta heiluu kylillä viinan kanssa. Mutta tämmöisestä ei minusta nyt ole kysymys, ettei näitä pikkukekkulissa kotiin tulemisia olisi kuitenkin suht harvoin?
Samaa mieltä olen, että ylireagoit. Mies ei ollut kuin 3 tuntia myöhässä, ja pienessä humalassa, minä an ainakaan alkais tuollaisesta haastaa mitään riitaa. Ja ymmärrän jopa miestäsi, kun sanoi aamulla aika pahasti sulle, koska oli ehdottomasti väärin laittaa hänet sohvalle nukkumaan. Kyllä miestä pitää sen verran arvostaa, että päästää omalle sängylle nukkumaan, hänellä on tosiaankin oikeus siinä omassa sängyssään nukkua. Jos viinanhajuisen miehen kanssa ei oo niin kiva nukkua, niin kannattais itse mennä sohvalle, eikä pakottaa häntä sinne sohvalle. Ymmärrän, että mies oli siitä loukkaantunut. Tosin, olihan hänen kommentinsa v***uun suksimisesta aika lapsellinen ja huono, mutta niin oli myös sinun viimeiltainen riita.
Anna miehen olla mies, ei kannata pakottaa häntä koko ajan olemaan vierrelläsi, kyllä miehellekin pitää antaa sitä omaa aikaa ja tilaa. Miehethän on kuin villieläimiä, jos heitä alkaa liikaa vahtia ja sitoa, niin kyllä vahvat ja itsenäiset yksilöt mieluummin lähtevät koko suhteesta menemään. Heikot (sellaiset, ketkä ei enää yksinään pärjää) sitten saattavat jäädä, mutta kitisevät ja inisevät entistä enemmän, siitä, ettei heidän anneta elää omaa elämäänsä ja toteuttaa itseään. Onko sekään sitten hyvää, että lapsen lisäksi on vielä yksi aikuinen kitisemässä vierellä?
Olet itse raskaana, sulle se lapsi on totta jo nyt, mutta mies ei sitä sillä tavalla ymmärrä. Miehestä tulee isä vasta sitten, kun lapsi on jo syntynyt. Useimmille miehille isäksi tuleminen on kriisin paikka (niinkuin tässäkin ketjussa joku on sanonut), mutta kun lapsi syntyy, niin kyllä useimmat miehet osaavat sitten olla kunnon isiä lapsilleen. Ja kuten itsekin sanoit, niin miehesihän osallistuu hankintoihin neuvolakäynteihin (äläkä sano, että vain sen takia, että haluaa vaikuttaa niin hyvältä, et sä oikeesti voi tietää, mitä toisen mielessä on, saatat vain arvella), ja oletan, ettei hän ole joka päivä ulkona heilumassa, vaan ainakin osan ajastaan on sun lähellä sua tukemassa. Jos suhde muuten toimii hyvin, niin ei oikeesti kannata haastaa riitoja pikkuasioista. Kuten itse sanoitkin, et halua kasvattaa lastasi yksin, ja tuolla menolla siitä tulee kohta ihan totta. Ja vaikka täällä monet kannustavatkin sua eroamaan, niin älä oikeesti luule, että yksinhuoltajan arki on paljon helpompaa kuin kahden aikuisen välillä jaettu vastuu lapsesta (itelläni on kokemusta kummastakin). Ja niinkuin täällä on sanottu, niin tokihan sossu auttaa, mutta omastakin kokemuksesta voin sanoa, että rahallisesti tulee olla tiukkaa, jos yksin sossun rahoilla lasta kasvattaa. Eikä henkisestikään ole helppoa, kun toista aikuista ei ole ollenkaan siinä arjessa mukana, vaan kaikesta on suoriuduttava yksin. Jos multa kysyttäisiin, että kumman valitsen nyt (kun edellenkin on molemmista kokemusta, niin ilman muuta valitsisin, että on se oma mies siinä vieressä, vaikka joskus käykin ulkona (se on hänen oikeus, et sä voi kokonaan omia itsellesi toista ihmistä). Sitten, kun lapsi syntyy, niin varmaan itsekin haluat välillä päästä ulos hengähtämään omien kavereides kanssa, niin eiköhän se ole oikein, että molemmilla ois se mahdollisuus (yksinhuoltajan arjessa se ei todellakaan ole itsestäänselvää, että saat edes välillä niitä hengähdystaukoja).
Sun tilanteessa en lähtis toteuttamaan näitä suunnitelmia, mitä täällä on sulle tarjottu (lähteä viikonlopuksi pois ja vaatia että joko teet niin kuin käsken tai lähdet/lähden menemään), vaan rauhoittuiosin itse ja alkaisin tosissani miettiä, mitä seurauksia tuollaisella käyttäytymisellä voi olla omassa ja lapsesi elämässä. Onhan siinä se mahdollisuus, että mies tulee järkiinsä ja tajuaa, että haluaa sitoutua täysin sinuun ja vauvaan ilman että tapaa kavereitaan ja käy välillä ulkona, mutta todennäköisempää on se, että mies päättää erota lopullisesti, kuin suostuu siihen, ettei saa olla ulkona ja joutuu joka asiassa sun pompoteltavaksi. Ihan oikeesti, kolmen tunnin myöhästyminen ei ole mitään verrattuna siihen, että lähtis kokonaan jättäen sut ja vauvan oman onnesi nojaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Eilen ylireagoin väsyneenä ja laitoin kerrankin miehen sohvalle nukkumaan, kun yleensä siirryn itse kuorsausta ja viinan hajua sohvalle pakoon. En todellakaan ole mikään pirttihirmu, joka määräilee miestään. Ennemminkin olen ehkä liiankin rennosti suhtautunut kaikkeen ja siksikin tuntuu KOHTUUTTOMALTA, että minua rangaistaan näin julmalla uhkauksella. /quote]
Niin, sinä ylireagoit johon miehesi ylireagoi. Ihan normaalia, inhimillistä käytöstä.
Mutta tuolle miehesi menemisille sinun sisko hyvä nyt pitää saada muutos aikaa. Se ei taatusti tule sillä, että yksiksesi murehdit kuinka kurjaa se sinulle on. Kun muistetaan se, että itse olet tähän asti sen sallinut ihan täysin...
Tuossa tilanteessa ei kannata lähteä vääntämään siitä, kumpi oli tapahtuneessa enemmän väärässä tai enemmän oikeassa. Kannattaa käsitellä riita alta pois, ja sitten kun tunteet eivät puolin tai toisin ole liikaa mukana, niin ottaa itse varsinainen asia käsittelyyn.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kannattaako parisuhteeseen sitten ryhtyä, jos haluaa elää omaa elämäänsä kenenkään häiritsemättä?
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:Alkuperäinen kirjoittaja Nainen41v:Alkuperäinen kirjoittaja Itken:Riideltiin eilen illalla, kun mies tuli harrastuksistaan pienessä humalassa kotiin kolme tuntia myöhemmin kuin oli sanonut tulevansa. Mitäpä minä hänellä olisin kotona tehnytkään, mutta harmitti ensinnäkin se, että saan ihmetellä milloin se oikein on tulossa ja että pikkukekkulissa taas. Miehen mielestä ylireagoin tilanteeseen, varmaan näin olikin.
No selvästi kyllä ylireagoit. Kerrot, ettet nalkuta, mutta kuitenkin vetäisit riidan päälle tuollaisesta asiasta...
On tietty eri asia, jos mies alvariinsa lähes joka ilta heiluu kylillä viinan kanssa. Mutta tämmöisestä ei minusta nyt ole kysymys, ettei näitä pikkukekkulissa kotiin tulemisia olisi kuitenkin suht harvoin?
Samaa mieltä olen, että ylireagoit. Mies ei ollut kuin 3 tuntia myöhässä, ja pienessä humalassa, minä an ainakaan alkais tuollaisesta haastaa mitään riitaa. Ja ymmärrän jopa miestäsi, kun sanoi aamulla aika pahasti sulle, koska oli ehdottomasti väärin laittaa hänet sohvalle nukkumaan. Kyllä miestä pitää sen verran arvostaa, että päästää omalle sängylle nukkumaan, hänellä on tosiaankin oikeus siinä omassa sängyssään nukkua. Jos viinanhajuisen miehen kanssa ei oo niin kiva nukkua, niin kannattais itse mennä sohvalle, eikä pakottaa häntä sinne sohvalle. Ymmärrän, että mies oli siitä loukkaantunut. Tosin, olihan hänen kommentinsa v***uun suksimisesta aika lapsellinen ja huono, mutta niin oli myös sinun viimeiltainen riita.
Anna miehen olla mies, ei kannata pakottaa häntä koko ajan olemaan vierrelläsi, kyllä miehellekin pitää antaa sitä omaa aikaa ja tilaa. Miehethän on kuin villieläimiä, jos heitä alkaa liikaa vahtia ja sitoa, niin kyllä vahvat ja itsenäiset yksilöt mieluummin lähtevät koko suhteesta menemään. Heikot (sellaiset, ketkä ei enää yksinään pärjää) sitten saattavat jäädä, mutta kitisevät ja inisevät entistä enemmän, siitä, ettei heidän anneta elää omaa elämäänsä ja toteuttaa itseään. Onko sekään sitten hyvää, että lapsen lisäksi on vielä yksi aikuinen kitisemässä vierellä?
Olet itse raskaana, sulle se lapsi on totta jo nyt, mutta mies ei sitä sillä tavalla ymmärrä. Miehestä tulee isä vasta sitten, kun lapsi on jo syntynyt. Useimmille miehille isäksi tuleminen on kriisin paikka (niinkuin tässäkin ketjussa joku on sanonut), mutta kun lapsi syntyy, niin kyllä useimmat miehet osaavat sitten olla kunnon isiä lapsilleen. Ja kuten itsekin sanoit, niin miehesihän osallistuu hankintoihin neuvolakäynteihin (äläkä sano, että vain sen takia, että haluaa vaikuttaa niin hyvältä, et sä oikeesti voi tietää, mitä toisen mielessä on, saatat vain arvella), ja oletan, ettei hän ole joka päivä ulkona heilumassa, vaan ainakin osan ajastaan on sun lähellä sua tukemassa. Jos suhde muuten toimii hyvin, niin ei oikeesti kannata haastaa riitoja pikkuasioista. Kuten itse sanoitkin, et halua kasvattaa lastasi yksin, ja tuolla menolla siitä tulee kohta ihan totta. Ja vaikka täällä monet kannustavatkin sua eroamaan, niin älä oikeesti luule, että yksinhuoltajan arki on paljon helpompaa kuin kahden aikuisen välillä jaettu vastuu lapsesta (itelläni on kokemusta kummastakin). Ja niinkuin täällä on sanottu, niin tokihan sossu auttaa, mutta omastakin kokemuksesta voin sanoa, että rahallisesti tulee olla tiukkaa, jos yksin sossun rahoilla lasta kasvattaa. Eikä henkisestikään ole helppoa, kun toista aikuista ei ole ollenkaan siinä arjessa mukana, vaan kaikesta on suoriuduttava yksin. Jos multa kysyttäisiin, että kumman valitsen nyt (kun edellenkin on molemmista kokemusta, niin ilman muuta valitsisin, että on se oma mies siinä vieressä, vaikka joskus käykin ulkona (se on hänen oikeus, et sä voi kokonaan omia itsellesi toista ihmistä). Sitten, kun lapsi syntyy, niin varmaan itsekin haluat välillä päästä ulos hengähtämään omien kavereides kanssa, niin eiköhän se ole oikein, että molemmilla ois se mahdollisuus (yksinhuoltajan arjessa se ei todellakaan ole itsestäänselvää, että saat edes välillä niitä hengähdystaukoja).
Sun tilanteessa en lähtis toteuttamaan näitä suunnitelmia, mitä täällä on sulle tarjottu (lähteä viikonlopuksi pois ja vaatia että joko teet niin kuin käsken tai lähdet/lähden menemään), vaan rauhoittuiosin itse ja alkaisin tosissani miettiä, mitä seurauksia tuollaisella käyttäytymisellä voi olla omassa ja lapsesi elämässä. Onhan siinä se mahdollisuus, että mies tulee järkiinsä ja tajuaa, että haluaa sitoutua täysin sinuun ja vauvaan ilman että tapaa kavereitaan ja käy välillä ulkona, mutta todennäköisempää on se, että mies päättää erota lopullisesti, kuin suostuu siihen, ettei saa olla ulkona ja joutuu joka asiassa sun pompoteltavaksi. Ihan oikeesti, kolmen tunnin myöhästyminen ei ole mitään verrattuna siihen, että lähtis kokonaan jättäen sut ja vauvan oman onnesi nojaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Huh huh, vai että on miehet villieläimiä..? Minkälaisista miehistä te oikein puhutte?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mun mies on ollut hyvin kiinnostunut raskaudesta. Kun tulin raskaaksi, meidän molempien elämä rauhoittui. Mä en ole koskaan edes pyytänyt miestä olemaan kanssani; me ollaan kumppaneita ja on itsestäänselvää, että elämme toistemme tahtiin. Meille oli selvää, että raskaus on meidän juttu, ei vain mun henkilökohtainen kokemus. Mies ymmärtää mun mielialanvaihtelut, ei anna mun käydä kaupassa (jotten kantaisi raskaita kasseja), hieroo mun särkeviä nilkkoja, juttelee mahalle ja kuskaa mua ympäriinsä, ettei mun tarvitse mennä julkisilla, jne. Joka päivä hän haluaa tuntea vauvan liikkeet ja seuraa sikiön kehitystä.
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:Voi luoja! Tän vastauksen kirjottaja taitaa just olla sellanen alistettu kotirouva, joka ei uskalla mitään miehelleen sanoa. Kyllä tollasessa tilanteessa kuuluu sanoa jotain. Kovasti puhu vastaaja tasa-arvosta ja siitä ettei miehen kuulu olla pompoteltavana. Taitaa tämä rouva olla nyrkin ja hellan välissä! Tässähän sitäpaitsi mies pompottaa ap:ta, kun ei mitään muka sais sanoa ettei hän pikku poika rukka vaan lähde käveleen. Tommosen paskan kyllä sais antaa kävelläkin!
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kannattaako parisuhteeseen sitten ryhtyä, jos haluaa elää omaa elämäänsä kenenkään häiritsemättä?
Bingo! Jos haluaa elää sinkkuelämää ja viettää kaiken aikansa kavereitten kanssa ja harrastellen, niin kannattaa jättää parisuhteet ja lastenteko väliin.
Alkuperäinen kirjoittaja huh:Oonko mä ainoa niin nipo että toi miehen aamuinen lause vittuun suksimisesta kuulosti jo yksissään törkeältä?!!! Vai pitäis tuossakin vain hymistellä, että onpa miehellä oikeus puhua mitä haluaa... Mulle ei ainakaan mies puhu ikinä noin, ei vaikka olisi "riitaa". Jotain kunnioitusta sentään!
Älytöntä ajatuksen juoksua joltain ap:n ylireagoimisesta. Mä olisin ylireagoinut jo melkoisesti enemmän..!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Myönnän, että ylireagoin illalla, mutta tuo jättämisellä uhkaaminen on mielestäni kuitenkin kohtuuton rangaistus siitä.
Itken, itken, itken.... En osaa lähteä, tarvitsen häntä. Enkä minä pääse edes mitenkään pois tästä tilanteesta, lapsi kasvaa sisälläni, siihen olen sidottu... Kunpa mies edes tajuaisi, että minä niin tarvitsisin henkistä tukea. Vain fyysinen sairaus/vaivat oikeuttavat huolenpitoon, muuten pitää vain olla yksin vahva.
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen41v:Alkuperäinen kirjoittaja huh:Oonko mä ainoa niin nipo että toi miehen aamuinen lause vittuun suksimisesta kuulosti jo yksissään törkeältä?!!! Vai pitäis tuossakin vain hymistellä, että onpa miehellä oikeus puhua mitä haluaa... Mulle ei ainakaan mies puhu ikinä noin, ei vaikka olisi "riitaa". Jotain kunnioitusta sentään!
Älytöntä ajatuksen juoksua joltain ap:n ylireagoimisesta. Mä olisin ylireagoinut jo melkoisesti enemmän..!
Olihan se miehen kommentti todella törkeä. Mutta yhtälailla oli ap:n riidan aloittaminen tästä aiheesta törkeää.
Vai pitäiskö tässä mennä jollain 50-lukulaisella kaksoistandardilla, että nainen saa olla törkeä, ja miehen täytyy vaan hymistellä, että naisella saa sylki tuoda suuhun ihan mitä sattuu![]()