Mies vai karhu?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kumman kohtaisit mieluummin metsässä, äklön miehen vai karhun?
Suuri osa naisista törmäisi mieluummin karhuun. Niiden kanssa auttaa kun leikkii kuollutta. Miesten kanssa ei tiedä, mitä pitäisi tehdä.
Mites on, palstamiehet, kolahtiko?
 
Kumman kohtaisit mieluummin metsässä, äklön miehen vai karhun?
Suuri osa naisista törmäisi mieluummin karhuun. Niiden kanssa auttaa kun leikkii kuollutta. Miesten kanssa ei tiedä, mitä pitäisi tehdä.
Mites on, palstamiehet, kolahtiko?
Nyrkkini kolahtaisi naisia ahdistelevien äklöjen miesten nenuun jos todistaisin sellaista. Onko ookoo?

Clovis, suomalainen kunnon mies 🇫🇮
 
Nyrkkini kolahtaisi naisia ahdistelevien äklöjen miesten nenuun jos todistaisin sellaista. Onko ookoo?

Clovis, suomalainen kunnon mies 🇫🇮
No tietysti ensin sanoisin hyvin tiukkaan ja suoraan tyypille että lopeta nyt ihan välittömästi naisen häirintä/kähmiminen. Mutta jos ei se auttaisi niin sitten pitäisi ottaa fysiikkaa mukaan teon lopettamiseksi.
 
Oikeuslaitoksen mielestä toimintasi olisi vähintään ehdollisen vankeustuomion arvoinen ja jos uhri kuolisi saisi ehdottoman vankeustuomion.
Etkö jaksanut lukea kaikkea kirjoittamaani? Johan sanoin että hoitaisin tilanteen puhumalla jos mahdollista. Mutta olet kuitenkin pahasti väärässä.

Sillä Suomen lain mukaan ahdistelutilanteeseen saa mennä väliin ja tilanteessa saa käyttää väkivaltaa toisen suojelemiseksi, jos kyseessä on hätävarjelu. Rikollisen tai oikeudettoman hyökkäyksen torjuminen on sallittua niin oman kuin toisenkin henkilön koskemattomuuden turvaamiseksi
 
Etkö jaksanut lukea kaikkea kirjoittamaani? Johan sanoin että hoitaisin tilanteen puhumalla jos mahdollista. Mutta olet kuitenkin pahasti väärässä.

Sillä Suomen lain mukaan ahdistelutilanteeseen saa mennä väliin ja tilanteessa saa käyttää väkivaltaa toisen suojelemiseksi, jos kyseessä on hätävarjelu. Rikollisen tai oikeudettoman hyökkäyksen torjuminen on sallittua niin oman kuin toisenkin henkilön koskemattomuuden turvaamiseksi
Toki lain mukaan saa käyttää väkivaltaa toisen suojelemiseksi, mutta oikeuslaitos tulkitsee lakia toisin.
 
Kunhan nyt kerroin mikä on suomalainen oikeuskäytäntö.
Jos ei nyt mentäisi mutulla vaan katsopa mitä lakiin on kirjoitettu:

”Suomen laki oikeuttaa puolustamaan toista ihmistä, johon kohdistuu ahdistelua tai väkivaltaa. Hätävarjelu-nimisen oikeuden nojalla teko, joka normaalisti olisi rangaistava (esimerkiksi fyysinen voimakeino tai kiinnipitäminen), on sallittu, jos se on tarpeen käynnissä olevan tai välittömästi uhkaavan oikeudettoman hyökkäyksen torjumiseksi. [1, 2, 3, 4]
Seuraavat periaatteet ja säädökset ohjaavat toisen puolustamista:
  • Hyökkäyksen laillisuus: Puolustaminen on sallittua, jos toiseen henkilöön kohdistuva teko on rikos (esimerkiksi seksuaalinen ahdistelu tai pahoinpitely). [1, 2]
  • Kohtuullisuus (Suhteellisuus): Puolustustoimen on oltava oikeassa suhteessa hyökkäyksen vaarallisuuteen. Hyökkääjää saa vahingoittaa vain sen verran kuin hyökkäyksen torjumiseksi on ehdottoman välttämätöntä. Esimerkiksi lievää häirintää ei voi vastustaa vakavalla väkivallalla. [1, 2, 3, 4]
  • Puolustuksen päättyminen: Oikeus puolustamiseen lakkaa heti, kun hyökkäys on loppunut tai tilanne on rauhoittunut. [1, 2]
  • Hätävarjelun liioittelu: Jos puolustuksessa käytetään selvästi liian voimakkaita keinoja tai hyökkäys on jo ohi, kyseessä on hätävarjelun liioittelu. Siitä voidaan tuomita rangaistukseen, mutta rangaistusta voidaan lieventää tai siitä voidaan jopa vapauttaa tilanteen yllättävyyden tai pelkotilan vuoksi. [1, 2, 3, 4]
  • Avunanto ja väliintulo: Sivullinen voi toimia puskurina, käskeä häiritsijää poistua ja tarvittaessa estää häntä fyysisesti jatkamasta toimintaansa (esimerkiksi siirtämällä hänet kauemmas tai pitämällä kiinni poliisin saapumiseen asti). [1, 2, 3, 4]
Jos häirintä on toistuvaa tai jatkuvaa, siitä kannattaa aina ilmoittaa viranomaisille. Lisätietoja saa tarvittaessa esimerkiksi Rikosuhripäivystys -sivustolta tai Tasa-arvovaltuutettu -sivuilta, jos kyse on sukupuoleen perustuvasta häirinnästä”
 
Viimeksi muokattu:
Mihin elämäntilanteeseen Pieru-Petri tarvitsee opastusta palstalta, jossa hän on koko valveillaoloaikansa?
Kaikki eläimet aina pitävät minusta. Tulen myös miesten kanssa toimeen ainoana poikkeuksena tämän palstan pervosedät.
 
Jos ei nyt mentäisi mutulla vaan katsopa mitä lakiin on kirjoitettu:

”Suomen laki oikeuttaa puolustamaan toista ihmistä, johon kohdistuu ahdistelua tai väkivaltaa. Hätävarjelu-nimisen oikeuden nojalla teko, joka normaalisti olisi rangaistava (esimerkiksi fyysinen voimakeino tai kiinnipitäminen), on sallittu, jos se on tarpeen käynnissä olevan tai välittömästi uhkaavan oikeudettoman hyökkäyksen torjumiseksi. [1, 2, 3, 4]
Seuraavat periaatteet ja säädökset ohjaavat toisen puolustamista:
  • Hyökkäyksen laillisuus: Puolustaminen on sallittua, jos toiseen henkilöön kohdistuva teko on rikos (esimerkiksi seksuaalinen ahdistelu tai pahoinpitely). [1, 2]
  • Kohtuullisuus (Suhteellisuus): Puolustustoimen on oltava oikeassa suhteessa hyökkäyksen vaarallisuuteen. Hyökkääjää saa vahingoittaa vain sen verran kuin hyökkäyksen torjumiseksi on ehdottoman välttämätöntä. Esimerkiksi lievää häirintää ei voi vastustaa vakavalla väkivallalla. [1, 2, 3, 4]
  • Puolustuksen päättyminen: Oikeus puolustamiseen lakkaa heti, kun hyökkäys on loppunut tai tilanne on rauhoittunut. [1, 2]
  • Hätävarjelun liioittelu: Jos puolustuksessa käytetään selvästi liian voimakkaita keinoja tai hyökkäys on jo ohi, kyseessä on hätävarjelun liioittelu. Siitä voidaan tuomita rangaistukseen, mutta rangaistusta voidaan lieventää tai siitä voidaan jopa vapauttaa tilanteen yllättävyyden tai pelkotilan vuoksi. [1, 2, 3, 4]
  • Avunanto ja väliintulo: Sivullinen voi toimia puskurina, käskeä häiritsijää poistua ja tarvittaessa estää häntä fyysisesti jatkamasta toimintaansa (esimerkiksi siirtämällä hänet kauemmas tai pitämällä kiinni poliisin saapumiseen asti). [1, 2, 3, 4]
Jos häirintä on toistuvaa tai jatkuvaa, siitä kannattaa aina ilmoittaa viranomaisille. Lisätietoja saa tarvittaessa esimerkiksi Rikosuhripäivystys -sivustolta tai Tasa-arvovaltuutettu -sivuilta, jos kyse on sukupuoleen perustuvasta häirinnästä”
"Avunanto ja väliintulo: Sivullinen voi toimia puskurina, käskeä häiritsijää poistua ja tarvittaessa estää häntä fyysisesti jatkamasta toimintaansa (esimerkiksi siirtämällä hänet kauemmas tai pitämällä kiinni poliisin saapumiseen asti)."

Sä olit vetämässä turpaan...
 
"Avunanto ja väliintulo: Sivullinen voi toimia puskurina, käskeä häiritsijää poistua ja tarvittaessa estää häntä fyysisesti jatkamasta toimintaansa (esimerkiksi siirtämällä hänet kauemmas tai pitämällä kiinni poliisin saapumiseen asti)."

Sä olit vetämässä turpaan...
Onko sulle ketjussa jo ihan liikaa viestejä kun et ymmärrä kaikkea lukemaasi? Voimistele nyt vähän ja mene uudestaanalkupäähän lukemaan
 
  • Tykkää
Reactions: Clovis

Yhteistyössä