Mies vaihdatti renkaat vaan omaan autoonsa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuspäänvaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kuspäänvaimo;27403416:
Täällä tuli lunta ja on tosi liukas. Mies lähti vaihdattaan renkaat omaan autoonsa ja mä jäin lasten kans kotiin. Se tuli äsken ja totes et siellä on tosi liukas. Just. Kun pitää aamulla töihin ja matkaa on 30km. En mä ees tiedä mihin se on mun talvirenkaat laittanu. Kyllä mä ne löydän ja saan vielä vaihdettua. Ehkä. Mutta nyt saa mies itte pestä pyykkinsä.

Kai teillä on pesukone, sillä on helppo "pestä"...

[QUOTE="vieras";27403513]Jos vaihtoehtona on 10 minuutin katselu kun toiset vaihtaa näppärästi kunnon työkaluilla renkaat kuin se että varaisi aikaa 2 tuntia pakkasessa ja likaisella käsillä, kumman valitset?[/QUOTE]

mutta jos on massii käyttää liikkeellä no siitä vaan. Itse korjaan pyörääni mutta tarvittavat renkaat ei nyt käytettävissä. OOn muuten nainen. Ja itse vaihtasin talvi renkaat jos ois mihin vaihtaa!

Kai teillä on pesukone, sillä on helppo "pestä"...

Joo, on. Vaatteet ei vaan mee sinne itestään ja tuu kuivina ulos. Se joskus yritti sitä käyttää, mut ei osannu ilman lasten opastusta.

Meillä on ollu ns. sanaton sopimus, et se tekee autoihin kuuluvat jutut ja mä sitte vastaavasti noi pyykkihommat, Wc:n siivouksen, siivouksen, ikkunojen pesun jne.

Ja jos mä nyt en ite saa noita helvetin renkaita niin nyt on hyötyä siitä, et työpaikalla on miehet haalareissa ja varmuudella yks autollinen tulee pyydettäessä ne kotiin vaihtamaan.

Tämä on niin tätä "tasa-arvoa".. Aina kun naiset täällä valittaa, että miehet ei tee kotihommia niin tullaan kuorossa laulamaan näistä miesten töistä. Jotka sitten tasa-arvon nimessä "saa" naiset tehdä ihan itse. Ihan niinkuin niitä kaupungissa rivarissa/kerrostalossa asuvalla miehellä juuri edes olisi. Ja ukot ei sen koommin tee niitä "naisten töitä", kuten siivoaminen tai ruuan laitto. Ja puhumattakaan niistä ei-niin-arkisista "naisten töistä", kuten vaikka lasten vaatteiden korjaus, napin ompelu tms.

Olen aina kateellinen niille joilla on mies joka vaihtaa tai käy vaihdatuttamassa autoonsa talvirenkaat, osallistuu kodin remontoimiseen jotenkin tai tekee ylipäätään jotain mihin tarvitaan työkalua, maalipensseliä tai muuta vastaavaa. Kerran sain mieheni jopa teippaamaan minulle suojateipit katonrajaan kun oli vieressä ja itse en ihan ylettynyt (olisi pitänyt hakea varastosta korkeampi teline, että olisin saanut ne laitettua). Yleensä vain huomauttaa minulle jos jon huomannut jotain mikä pitäisi korjata ja haluaa asialle jotain tehtävän. Mutta ei kyllä todellakaan itse koske työkaluihin eikä edes taida tietää mitä työkaluja kotoamme löytyy. Siivoaa kyllä mielellään ja siihen ei tarvitse mitenkään patistella mutta piha ja korjaustyöt ovat ehdoton ei. 10 vuotta olemme asuneet yhdessä ja enää en edes jaksa pyytää häntä auttamaan remonteissa saati sitten pienemmissä korjaustöissä.

Alkuperäinen kirjoittaja hälytysajoa;27403617:
Joo, on. Vaatteet ei vaan mee sinne itestään ja tuu kuivina ulos. Se joskus yritti sitä käyttää, mut ei osannu ilman lasten opastusta.

Meillä on ollu ns. sanaton sopimus, et se tekee autoihin kuuluvat jutut ja mä sitte vastaavasti noi pyykkihommat, Wc:n siivouksen, siivouksen, ikkunojen pesun jne.

Ja jos mä nyt en ite saa noita helvetin renkaita niin nyt on hyötyä siitä, et työpaikalla on miehet haalareissa ja varmuudella yks autollinen tulee pyydettäessä ne kotiin vaihtamaan.

Joko helpotti?

Ps. Vain yksi nikki keskustelua kohti.

[QUOTE="vieras";27403502]kerro meille avuttomille miten? Mihin se tunkki... se voi puhkasta väärin asetettuna pohjan.

Jos nää kaikki tietävät ei auta kun niin oma hyväsiä niin googleta auton renkaan vaihto! Löytyy! Ei tarvita apuja! en kyllä autas sinuakaan![/QUOTE]

No olisiko korkea aika opetella, jos kerran auton omistat. Pyydä vaikka naapurin Penaa auttamaan, jos miehesi on niin kädetön, ettei hänkään osaa niitä itse vaihtaa.

Maailman helpoin juttu vaihtaa auton rengas, ja silti ämmät natisee, että "voi voi kun ei osaa". Opettele. (Ja sama neuvo kuuluisi sen typeryksen miehelle, joka ei osaa muka pesukonetta käyttää.)

Alkuperäinen kirjoittaja kuspäänvaimo;27403416:
Täällä tuli lunta ja on tosi liukas. Mies lähti vaihdattaan renkaat omaan autoonsa ja mä jäin lasten kans kotiin. Se tuli äsken ja totes et siellä on tosi liukas. Just. Kun pitää aamulla töihin ja matkaa on 30km. En mä ees tiedä mihin se on mun talvirenkaat laittanu. Kyllä mä ne löydän ja saan vielä vaihdettua. Ehkä. Mutta nyt saa mies itte pestä pyykkinsä.

Kädetön vaimo.

[QUOTE="Jjj";27403665]No olisiko korkea aika opetella, jos kerran auton omistat. Pyydä vaikka naapurin Penaa auttamaan, jos miehesi on niin kädetön, ettei hänkään osaa niitä itse vaihtaa.

Maailman helpoin juttu vaihtaa auton rengas, ja silti ämmät natisee, että "voi voi kun ei osaa". Opettele. (Ja sama neuvo kuuluisi sen typeryksen miehelle, joka ei osaa muka pesukonetta käyttää.)[/QUOTE]

mutta vaihdoin miehen avustuksella. Ihan ite! :). Käytin just sitä paineestettua vaihtajaa kun ei aivennut pultit nelipäällä. Tunkkii ei saanut laittaa väärään kohtaan!

Alkuperäinen kirjoittaja hälytysajoa;27403617:

Yleensä kun erotaan niin nuo sopimuksen vähän väkisinkin raukeaa, joten jos erosta olette jo puhuneet niin ehkä mies on ajatellut että tämä ei enää ole voimassa? Ja jos ei ole itse halukas eroamaan niin ehkä haluaa myös näyttää sinulle ettei ole täysin tarpeeton/miten paljon elämäsi tulee muuttumaan (ihan käytännön asioissa) eron myötä.

En ymmärrä tuollaista.... meillä mies heräsi aamulla klo 5 ja vaihtoi herättyään talvirenkaat siihen autoon millä mä ajan.
Tänään kun kävin huoltamolla tankkaamassa, niin oli sielä pihassa aikamoinen ruuhka, kun jonottivat renkaiden vaihtoon.

[QUOTE="vieras";27403505]siis oikeestikko jonkun mies ei osaa itse vaihtaa renkaita autoon että joutuu sen viedä oikein jonnekkin huoltamoon renkaiden vaihtoon? :D[/QUOTE]

Kyllä meillä asuu taloudessa kaks aikuista, jotka osaan siivota, mutta silti meillä käy siivooja hoitamassa sen puolen... Kyse ei aina ole osaamisesta.

[QUOTE="vieras";27403505]siis oikeestikko jonkun mies ei osaa itse vaihtaa renkaita autoon että joutuu sen viedä oikein jonnekkin huoltamoon renkaiden vaihtoon? :D[/QUOTE]

oikeestikko joku nainen ei osaa itse vaihtaa renkaita autoon tai edes viedä jonnekkin huoltamoon renkaiden vaihtoon?:D

hehheh, samaa vääntöä täällä. vaihtoi hirveiden ärräpäiden kanssa mun autooni renkaita JUST sinä iltana kun mulla on menoa (tietää että on, joka viikko samana iltana) ja mie myöhästyin siitä menosta kun oottelin. edellisenä iltana oli auto koko illan pihassa mutta ukko makasi sohvalla koko illan töiden jälkeen. Joo olis kerenny vaihtaa JOS OLIS KEHDANNU!!!

mutta nyt mie ens keväänä varaan ajan johonkin renkaanvaihtoon ja jätän renkaatki sinne säilytykseen. mieluummin kattelen niitä nuoria poikia kun ne näppärästi vaihtaa renkaat ku tuommosta räyhävää ukkoa!

Meillä mies vaihdatti eilen renkaat mun autoon, on muutamana vuonna vieny vaihdatettavaks, koska ei ite ehdi töitten takia, yrittäjä tekee töitä oikeestaan aamusta iltaan ja kun kerran rahaa on ni miks käyttää se vähä vapaa aikansa sit siihen renkaitten vaihtamiseen. Meillä mies ei kyllä koskaan tekis niin et antais mun liukkailla ajella tuola kesärenkailla, jos aikaa ei sais mistään niin vaihtais sitten ite.

[QUOTE="Maira";27403772]Toiset tykkää et vapaa-aikana joku muu saa liata kätensä..Meillä asuu 2 renkaanvaihto taitosta ja silti useana vuonna oon vaihattanu liikkeessä kumit alle.[/QUOTE]

Laiskuutta ja viitsimättömyyttä se on..Ei siin mene ku hetki ku ne vaihtaa.. Meil vaihtaa mies ite renkaat autoon ja tekee muutenki remontit,ei tota mihinkää huoltoon kuskata..Ja ihan vapaa-ajallaan..

Jopa on taas tasokas keskustelu. Toivottavasti kukaan ei sentään eroa ota renkaanvaihdon takia. Te ketkä käytte syömässä ravintolassa ja teille pitää tarjoilla ruoka pöytään niin ettekö itse osaa keittää ja ottaa ruokaa lautaselle? Eikö naisen paikka ole hellan vieressä kotitöissä? Eikö nainen osaa pestä mattoja kun ne pitää lähettää pesulaan? Kuulostaako typerältä? Ehkä joku mies haluaa renkaanvaihtopalvelun tai määräaikaishuollon samaan tapaan valmiina sen sijaan että likaisi omia käsiänsä ja hikoilisi ruostuneiden pulttien kanssa. Toisekseen, jos ne vaihdetaan korjaamolla niin yhtä hyvin nainenkin voi sen auton sinne ajaa. Kolmanneksi nykyisen tasa-arvon aikana ei voida jakaa töitä selkeästi mies ja naisten töihin.

Laiskuutta ja viitsimättömyyttä se on..Ei siin mene ku hetki ku ne vaihtaa.. Meil vaihtaa mies ite renkaat autoon ja tekee muutenki remontit,ei tota mihinkää huoltoon kuskata..Ja ihan vapaa-ajallaan..

Mun miestä ei kiinnosta auton huolto joten käyttää liikkeessä. Mua taas ei kiinnosta siivous ja meillä käy siivooja. Käytetään vapaa-aikamme sit mieleiseni juttuihin.

Yhteistyössä