Mies vaihdatti renkaat vaan omaan autoonsa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuspäänvaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27403513]Jos vaihtoehtona on 10 minuutin katselu kun toiset vaihtaa näppärästi kunnon työkaluilla renkaat kuin se että varaisi aikaa 2 tuntia pakkasessa ja likaisella käsillä, kumman valitset?[/QUOTE]

Renkaat vaihtaa vaikka tuulessa ja tuiskussa, kun on riittävästi vaatetta päällä ja toimivat työkalut. Renkaiden vaihtoon menee korkeintaan tunti, jos on tarvittavat työkalut.

[QUOTE="vieras";27403513]Jos vaihtoehtona on 10 minuutin katselu kun toiset vaihtaa näppärästi kunnon työkaluilla renkaat kuin se että varaisi aikaa 2 tuntia pakkasessa ja likaisella käsillä, kumman valitset?[/QUOTE]2 tuntia:O kiesus. mullakin menee 15min ( :ashamed: ) kun vaihdan renkaat autooni. ajan sen halliin, nostan nosturilla ja kaikki neljä saa kätevästi irti ja vaihdettua kerralla. miten siihen saa menemään 2 tuntia vaikka käyttäs ihan normi tunkkia? siihenkin menee korkeintaan 30 min. ja mulla on hieman isompi auto ku normi henkilö tai farmari.

Alkuperäinen kirjoittaja öää;27405672:
Mistä lähtien naiset ovat kyenneet tekemään jotain tehokkaasti ja nopeasti.
mulla voi johtua siitä kun olin nuorenanaisena kiireapulaisena rengasliikkeessä just näihin sesonki aikoihin. siinä oppi nopeeksi kun oli jonoa....

Jo olette,ap,erosta puhuneet niin kyllä minä silloin jotenkin ymmärrän ettei toisen renkaiden vaihto välttämättää niin kovin kiinnosta.

Ja tosiaan , ne voi vaihtaa itse tai käydä vaihdattamassa itse.
Meillä mies vaihtaa omaansa itse ja minä käyn vaihdattamassa; osaan vaihtaa itsekin, mutta kun kyseessä on työsuhdeauto ja renkaat ovat rengashotellissa säilössä niin koen tämän olevan helpompaa.
Varaa nyt vaikka aika itsellesi ja käy vaihdattamassa, se on 10 minuutin homma!

se on ne yleensä vaihtanut tai vaihdattanu omansa jälkeen.. Nyt oli niin täyttä ettei enää tänään ehtiny. Ja te jotka meinaatte et naisen pitää tehä kaikki niin kai se koskee sit miestäki eli peskööt ote pyykkinsä ja tehköön ruokansa.

Eli aikataulu täys ja sä syytät miestä? Meinaatko että mies ei oo teillä koskaan tehny ruokaa? tai pyykänny? Toisekseen, jos on oma auto ni on se vaan taivuttava siihen että toinen ei 100% aina ehdi tms huolehtia kahdesta autosta. Kohtuutonta alkaa märistä ja kiristää jos kerran neidin täytyy vaivautua tekemään autohommaa.

[QUOTE="vieras";27405793]Naiset on kyllä uskomattomia lahopäitä :D.

Joukolla kimppuun vaan, naisen vika, jos ei oo pyykätty, tiskattu, laitettu ruokaa tai vaihdettu renkainta.[/QUOTE]

just näin, ei minkäänlaista solidaarisuutta naisten kesken. Kyllä nainen on toiselle naiselle susi, tuli jälleen kerran todistetuksi

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen kotiäiti;27403430:
Tuo on sit just sitä mitä mä en voi ymmärtää.....
Meilläkin lähipiirissä mies vaihtaa ite omaan autoonsa ja vaimo käy liikkeessä vaihdattamassa.....

lueppas tarkemmin aloitus, siinähän lukee että mies vaihdatti omaan autoonsa... ei kai se miehen ongelma ole hoitaa renkaiden vaihdattamista jos ne kerta liikkeessä tehdään jokatapauksessa, naisen ongelmahan se oman auton renkaiden vaihdattaminen sitten on...

huokaus tätä palstaa...

[QUOTE="vieras";27403471]Sen siitä saa kun ottaa maalaisen sovinistimiehen. Jos asuisitte etelän kaupungeissa niin kesärenkailla voisi vielä ajaa ja renkaanvaihtopaikat on niin lähellä että voi vaikka itse ajaa.[/QUOTE]

Niin, kaupunkilaismiehethän eivät koskaan ole kusipäitä sovinisteja...

Mä en ole koskaan ajatellut, että se renkaiden vaihto olis joku miehen mitta. Meillä on renkaat jo vuosia vaihdatettu liikkeessä ja renkaat on siellä myös säilytyksessä. Osataan kyllä itekin vaihtaa ne, ei vaan huvita/ kiinnosta. Osataan siivotakin itse, mutta silti meillä käy siivooja.

Mun mies on vaihtanu renkaat jo neljään autoon. Omaansa, mun, siskonsa ja yhden liikuntarajoitteisen työkaverinsa. Toi sen työkaveri oli ollu tilaamas aikaa renkaanvaihtoon liikkeessä, hinta ois ollu 100€. Mies oli sitte sanonu että aja meille niin hän vaihtaa. Aikaa sillä on menny n. 20 min. per auto + renkaitten pesu toiset 20 min.

Pitäis tietty ittekki opetella vaihtamaan...

Voi yhden tähden tätäkin ketjua. :D

Meillä vaihtaa mies renkaat autoihin. Jos ei vaihtaisi, osaisin kyllä itsekin varata ajan rengasliikkeeseen. Tietysti mies olisi voinut huomauttaa että hoidathan oman autosi, jos tapana on ollut että mies sen hoitaa, kun kyseessä on sentään vaimon (mahdollisesti lastenkin) turvallisuus. Mutta siitä pitäisi kyllä kuskin itsekin huolehtia.

Mitä tulee renkaiden vaihtamiseen liikkeessä, niin eikö ne ole ihan sitä varten? :D Mikä siinä on niin ihmeellistä? Osaan mäkin leipoa leipää mutta silti ostan sen 99% valmiina.

Jos meillä pitäisi käydä vaihdattamassa niin ihan itse saisin sen käydä tekemässä. Mutta mies kyllä vaihtaa renkaat ihan itse.

Vähän sama juttu musta tuo että jos nainen lähtee pois ja mies jää lapsen kanssa kahden niin osaavat varmaaan sitten käydä ulkona syömässä jos ei mies osaa ruokaa laittaa, eikä soittaa vaimon perään että "perkele kun et laittanut ruokaa valmiiksi".

Jos mies ei ole kotona tai sattuu muuten olemaan tosi kiireinen ja talvi yllättää totaalisesti (kuten juuri nyt) niin saahan nainen varmaan ajettua itsekin sen auton renkaanvaihtoon. Eri asia sitten jos ei ole rahaa tai mies makaa sohvalla tms.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="Lissu";27406125]No niin, hienoa! :)

...muistathan tarkistaa vielä parin ajokerran jälkeen että pultit on tarpeeksi kireällä. Ne saattavat löystyä ajossa ja varsinkin jos et ole jaksanut tarpeeksi vääntää.[/QUOTE]

Ja rengaspaineet huoltsikalla!

[QUOTE="vieras";27403471]Sen siitä saa kun ottaa maalaisen sovinistimiehen. Jos asuisitte etelän kaupungeissa niin kesärenkailla voisi vielä ajaa ja renkaanvaihtopaikat on niin lähellä että voi vaikka itse ajaa.[/QUOTE]

tai sitten ei...

[QUOTE="vieras";27403505]siis oikeestikko jonkun mies ei osaa itse vaihtaa renkaita autoon että joutuu sen viedä oikein jonnekkin huoltamoon renkaiden vaihtoon? :D[/QUOTE]

Joutuu viemään? Isompi urakka se on itse niitä alkaa vaihtaa. Kaupungissa katsos jokaisella ei ole jotain helvetin autotallia tai omaa korjaushallia. Ja voihan siinä olla siinä olla sellainenkin juttu, että ei vaan kiinnosta vaihtaa renkaita itse, kun se nyt ei mitään kovin kallista lystiä edes ole.

Tai sitten ei vaan osaa, kuten minä tai mun mies:) Hätätilanteessa kyllä, mutta muuten ei.

Toki ymmärrän virnuilun, jos oma elanto perustuu lapsilisiin ja sossun tukeen, niin silloin ei varmasti olekaan varaa vaihdattaa muualla:)

Yhteistyössä