Mies varasi hotelliyön, en halua lähteä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hittolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27652359]Hotelliyö on varmasti kiva silloin, kun suhteen ongelmana on joku "yhteinen vihollinen", eli vaikka nyt yhteisen ajan puute. Silloin tuollainen tuntuu varmasti luksukselta. Jos ongelma on keskinäisissä väleissä, voi hotelliyö pahimmassa tapauksessa olla aika helvetin piinallinen näytelmä. Eli hoidetaan ne ongelmat ensin puhumalla kotona ja sitten palkinnoksi mennään sinne hotelliin yhdessä nauttimaan, se toimii.

Ja eläimistä vouhkaajille. Kun niitä eläimiä otetaan, niistä huolehditaan. Yksi hotelliyö vs eläinten hyvinvointi..oikeastiko joku eläimen omistaja edes harkitsee sitä hotelliyötä? Jos, niin on peiliin katsomisen paikka.[/QUOTE]

No löytyihän tästä ketjusta joku järkeväkin vastaus. Juuri näin.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku yllätys;27652433:
Täällä ei moni vaikuta tajuavan, että ihmisen huolenpidosta riippuvaista eläintä ei noin vain jätetä yksin kotiin minkään hotelliloman ajaksi. Ei, vaikka kyseessä olisi vain yksi yö. Koira tarvitsee lenkkinsä ja ruokansa SÄÄNNÖLLISESTI, hevosen tarpeista nyt puhumattakaan. Minä en itse lähtisi lomalle, jos en voi olla varma omien lemmikkien hyvinvoinnista. Ei olisi lomaa minulle, kun stressaisin samalla lemmikeistäni jotka ovat meillä myös perheenjäsenen arvossa. On myös olemassa lainsäädäntö, joka kieltää jättämästä lemmikkejä heitteille. Se jollekkin "vain eläin" on elävä ja tunteva olento eikä mikään kodin esineisiin kuuluva juttu.

Ap, ihan oikein päätetty. Olisi miehesi voinut miettiä tuon lemmikkiasian etukäteen. Lapsellista loukkaantua tuollaisesta.

Eläin ei ole lelu, jonka voi hylätä hetkeksi "kaappiin" kun aika ei riitä!

Näinpä. Ja kun niitä eläimiä on niin ne on hoidettava. Kyse ei siis ole siitä että asettaa jonkun mustin parisuhteensa ja perheensä edelle.

Jenis: Ei ole kotona asuvia lapsia.

Juurikin se että tämmöinen soppa syntyy. Jotenkin sitä kuvitelisi, että jos toinen oikeasti haluaisi parisuhdetta edistää, niin olisi harmitellut että hotellireissu ei onnistunut, oltaisiin lämmitetty sauna ja laiteltu niitä kynttilöitä makuuhuoneeseen ja vaikka raahattu jääkaappi makkariin tuomaan minibaarin tunnelmaa. Mutta ei. Meillä tälläisistä (ja ihan mistä vain) asioista mökötetään, paiskotaan ovia, raivotaan, haukutaan ja päätetään erota. Tai siis toinen meistä. Minä yritän aikani sovitella, ja sitten painun sohvalle nukkumaan sen armahaisen koirani kanssa.. Se ei sentään mua hauku.

No tätä just mä tarkoitin. Että koska ne eläimet ei kuitenkaan samalla tavalla sido kuin (pienet) lapset, niin mikä autuaaksitekevä juttu se hotelliyö on? Yhtä lailla vois toista hemmotella kotona, jos tahtois, eikä tarvis huolehtia elikoitten ruuista ja lenkityksistä...

Laita joku hyvä iltapala ja juomaa. Järjestä sitä laatuaikaa mielehelle. Näytä. Nyt. Älä vain teilaa miehen ideaa.

Jossain vaiheessa kehut, että yhteinen hotelliyö olisi ihan luksusta (kai se olisi?) jos pystyMME hyvissä ajoin järjestämään eläimille luotettavat hoitajat. Siis ihan mahtava ideahan tämä mieleltäsi oli, toteutus jäi vain puolitiehen.

Miehen ja naisen ero: mies järjestää niin kaikki pitäis jättää ja mennä innosta puhkuen kun MIES on KERRANKIN järkännyt (vaikkakin vain puoliksi). Nainen järjestää niin lapsilla/elukoilla on hoitajat ja oikeasti voidaan lähteä ja rentoutua...

• Tykkää
Reactions: Mylo
Miehen ja naisen ero: mies järjestää niin kaikki pitäis jättää ja mennä innosta puhkuen kun MIES on KERRANKIN järkännyt (vaikkakin vain puoliksi). Nainen järjestää niin lapsilla/elukoilla on hoitajat ja oikeasti voidaan lähteä ja rentoutua...

Liika suunnitelmallisuus tappaa spontaaniuden, joka on hirveän tärkeää tunne-elämässä. Älkää laskelmoiko, heittäytykää, "törmäilkää". :)

[QUOTE="mies";27653982]Liika suunnitelmallisuus tappaa spontaaniuden, joka on hirveän tärkeää tunne-elämässä. Älkää laskelmoiko, heittäytykää, "törmäilkää". :)[/QUOTE]

Vastuullinen ihminen ei hirveesti heittäydy ja törmäile... Jos on huoli siitä elukasta tai lapsesta niin ei miusta ainakaan ole heittäytymään. Jos vahti ois katottuna niin aivan eri asia.

Vastuullinen ihminen ei hirveesti heittäydy ja törmäile... Jos on huoli siitä elukasta tai lapsesta niin ei miusta ainakaan ole heittäytymään. Jos vahti ois katottuna niin aivan eri asia.

Onpa tylsää. Kannattaa opetella pitämään vähemmän lankoja käsissä. Olemaan just siinä ja nyt. Täysillä, pelotta, luottaa ja avautua. Se on valtavan tyydyttävää ja aitoa, hyvin läheistä. Koko muu maailma saa vaikka loppua, on vain se hetki. Tähän romantiikka ja intohimo, antoisa vuorovaikutus perustuvat. Ei "ihan jees" vaan suuri kokemus. Ei ajatella mennyttä, ei tulevaa, eikä muuta elämää just siinä. Sammutetaan "minä" ja minän seuranta.

Vastuullisuutta on minusta enemmän se, että välittää siitä tietystä jutusta täysillä kuin se, että välittää vähän kaikesta tasaisesti. Miehetkin noin yleensä monta kertaa pitävät naisista, jotka eivät ole liiallisen "nuttura kireällä", yliorganisoivia tai äärimmäisen laskelmoivia. Itsekin vierastan sellaista naisessa, koska järkeily kuuluu enemmän miehen toimintatapoihin. En tarkoita, etteikö naisen olisi hyvä olla järkevä oikeassa kohtaa. Tarkoitan, että joka paikassa ei ole hyvä olla järkevä romanttisuuden, tunteikkuuden ja intohimon kannalta.

[QUOTE="mies";27654045]Onpa tylsää. Kannattaa opetella pitämään vähemmän lankoja käsissä. Olemaan just siinä ja nyt. Täysillä, pelotta, luottaa ja avautua. Se on valtavan tyydyttävää ja aitoa, hyvin läheistä. Koko muu maailma saa vaikka loppua, on vain se hetki. Tähän romantiikka ja intohimo, antoisa vuorovaikutus perustuvat. Ei "ihan jees" vaan suuri kokemus. Ei ajatella mennyttä, ei tulevaa, eikä muuta elämää just siinä. Sammutetaan "minä" ja minän seuranta.

Vastuullisuutta on minusta enemmän se, että välittää siitä tietystä jutusta täysillä kuin se, että välittää vähän kaikesta tasaisesti. Miehetkin noin yleensä monta kertaa pitävät naisista, jotka eivät ole liiallisen "nuttura kireällä", yliorganisoivia tai äärimmäisen laskelmoivia. Itsekin vierastan sellaista naisessa, koska järkeily kuuluu enemmän miehen toimintatapoihin. En tarkoita, etteikö naisen olisi hyvä olla järkevä oikeassa kohtaa. Tarkoitan, että joka paikassa ei ole hyvä olla järkevä romanttisuuden, tunteikkuuden ja intohimon kannalta.[/QUOTE]

Niin että ei haittaa vaikka lapset ja eläimet jää heitteille, kunhan vanhemmilla on kivaa ja he osaavat heittäytyä?

Meillä on vauva ja koira, eikä tulis kyllä mieleen jättää niitä jollekin naapurin mammalle sen takia että mies on varannut meille hotelliloman. Tottakai koittaisin heille tutun hoitajan löytää, mutta jos ei kukaan pääsisi jäisi reissu valitettavasti väliin.

Aloittajahan sanoi että heillä on yksi tuttu joka koiran kanssa pärjäisi, mutta hän ei pääse tulemaan.

• Tykkää
Reactions: Echo
Niin että ei haittaa vaikka lapset ja eläimet jää heitteille, kunhan vanhemmilla on kivaa ja he osaavat heittäytyä?

Meillä on vauva ja koira, eikä tulis kyllä mieleen jättää niitä jollekin naapurin mammalle sen takia että mies on varannut meille hotelliloman. Tottakai koittaisin heille tutun hoitajan löytää, mutta jos ei kukaan pääsisi jäisi reissu valitettavasti väliin.

Aloittajahan sanoi että heillä on yksi tuttu joka koiran kanssa pärjäisi, mutta hän ei pääse tulemaan.

Niin, minusta vain organisointi ja liiallinen jalat maassa -suunnittelu tappavat tehokkaasti romantiikkaa koska järki vs. tunne (vaikka menevätkin myös päällekkäin). Ehkä romantiikasta joudutaankin tinkimään kun on muitakin huolehdittavia. Luulisi tosin että sukulaiset jeesaisivat tuossa tilanteessa.

Tullaan siihen, onko keskinäisen suhteen laatu tärkeämpää kuin se, että kaikista "jäsenistä" huolehditaan tasapuolisesti. Minulle edellinen on tärkeämpää, mutta tilanne voi olla eri jos mukana on lapsia. Eläin sen sijaan pärjännee tuttujen nurkissa sen ajan, mistä ap puhui.

Romanttiset miehet ovat suomalaismiesten eliittiä tietyssä mielessä, koska sellainen panostus ei ole hirveän yleistä meidän mieskulttuurissa. Siksi siitä pitäisi naisen osata olla vilpittömän kiitollinen - muutoin mies voi etsiä arvostusta muualta.

[QUOTE="mies";27654155]Niin, minusta vain organisointi ja liiallinen jalat maassa -suunnittelu tappavat tehokkaasti romantiikkaa koska järki vs. tunne (vaikka menevätkin myös päällekkäin). Ehkä romantiikasta joudutaankin tinkimään kun on muitakin huolehdittavia. Luulisi tosin että sukulaiset jeesaisivat tuossa tilanteessa.

Tullaan siihen, onko keskinäisen suhteen laatu tärkeämpää kuin se, että kaikista "jäsenistä" huolehditaan tasapuolisesti. Minulle edellinen on tärkeämpää, mutta tilanne voi olla eri jos mukana on lapsia. Eläin sen sijaan pärjännee tuttujen nurkissa sen ajan, mistä ap puhui.

Romanttiset miehet ovat suomalaismiesten eliittiä tietyssä mielessä, koska sellainen panostus ei ole hirveän yleistä meidän mieskulttuurissa. Siksi siitä pitäisi naisen osata olla vilpittömän kiitollinen - muutoin mies voi etsiä arvostusta muualta.[/QUOTE]

Aloittajalla on laumanvartija, se ei tosiaankaan pärjää. Tai no joo koira varmasn pärjäis mutta ne ihmiset ei ;)

Mä olen aina pitänyt meitä tukiverkottomina ja vain omasta perheestä (mies+minä+muksu) riippuvaisina, kun sukulaisetkin asuvat 500km päässä ja täällä vain pari kaveria. Mutta kyllä meillä olis onnistunut eläinten ja lapsen hoito noin vartin puhelinmaratonin jälkeen.
Jopa silloin, kun meidän oma ongelmakoira oli vielä elossa.
Taidan silti omatakin jonkin sortin verkostoa.
Harmi, ettei ap ole yhtä onnekas.

[QUOTE="mies";27654155]Romanttiset miehet ovat suomalaismiesten eliittiä tietyssä mielessä, koska sellainen panostus ei ole hirveän yleistä meidän mieskulttuurissa. Siksi siitä pitäisi naisen osata olla vilpittömän kiitollinen - muutoin mies voi etsiä arvostusta muualta.[/QUOTE]

:laugh:

Jos tarjolla olis charmikas romantikko, joka vaatii kunnioitusta pelkästään tästä ominaisuudesta tai perusjuntti, joka hankkii kannuksensa ihan muista jutuista, niin kummankohan puoleen kääntyisi ;) Kyllä se kunnioitus ansaitaan vähän suuremmista jutuista, noin ylipäänsä. Ja vielä kiitollisuutta pitäisi osoittaa. Riittääkö mitkään ylisanat :D

Ja joo, puhut paljon asiaakin, joskin melko yliampuvasti. Suuri osa vaan nyt sattuu elämään elämäänsä melko realistisesti. Realismi ei käsittääkseni kuitenkaan ole synonyymi epäromanttisuudelle tai kiittämättömyydelle ;)

[QUOTE="ihanaa";27654221]Kyllä se kunnioitus ansaitaan vähän suuremmista jutuista [kuin romanttisuudesta], noin ylipäänsä.[/QUOTE]

Eihän sen suurempaa syytä kunnioitukselle voi olla kuin se, että toinen välittää susta kovasti ja tahtoo osoittaa sen romanttisella tavalla ja vilpittömästi. Enempää ei ihminen voi saada.

Realismi on osaltaan tärkeää, mutta aivan väärässä paikassa, jos elukat tai yhtä hyvin hammastahnatuubin puristelut kylppärissä tai katon maalaukset seksin aikana, koetaan tärkeiksi ja olennaisiksi.

Musta Suomi on jossain määrin "ylirealistinen" maa - sen kriitikkoja meillä ei juuri ole. Monet muut kulttuurit eivät kuitenkaan arvosta realismia yhtä paljon.

[QUOTE="mies";27654240]Eihän sen suurempaa syytä kunnioitukselle voi olla kuin se, että toinen välittää susta kovasti ja tahtoo osoittaa sen romanttisella tavalla ja vilpittömästi. Enempää ei ihminen voi saada.[/QUOTE]

Kyllä voi.

Minäkin pidän siitä, jos mieheni osoittaa romanttisuutta sanoilla tai teoilla. Minä arvostan näitä piirteitä. Mutta en minä häntä _vain_ ja _ainoastaan_ sen takia kunnioita suunnattomasti. Siihen vaaditaan muutakin.

Ja vaikka realisti olenkin, niin kyllä minuakin ihmetyttää, jos eläimet estävät totaalisesti naisen ja miehen välisen irtioton arjesta. Ehkä ap olisi voinut osoittaa arvostusta miehen teosta tulemalla puolitiehen vastaan ja yrittämällä auttaa eläintenhoitajan hankinnassa. En ymmärrä, miksi pitäisi mennä ääripäästä toiseen; joko mies hoitaa yksinään koko paletin järjestämällä kaiken, tai sitten ei mennä mihinkään vaan raahataan jääkaappi makkariin.

• Tykkää
Reactions: moekoe

Siis koiran hoitoa verrataan vauvan hoitoon.... Just. Koiralle ruokaa ja lenkkiä, siihen pystyy kuka tahansa ja jos kyse ulkokoirasta, niin pärjää yön yli lenkittämättäkin. Jos on niin ongelmakoira, ettei naapurin mamma voi sitä ruokkia, niin vikaa lienee vähän muuallakin kuin siinä mammassa.

Ymmärrän sekä ap:tä että hänen miestään. Itse en pidä sellaisista yllätyksistä, jotka aiheuttavat mulle ylimääräistä työtä, kiirettä tai stressiä. Jos mies olisi ensin hoitanut kaikki nuo käytännön asiat kuntoon ja vasta sitten varannut hotelliyön, tilanne olisi ihan toinen.

Jos ainoa ongelma oli koiran yölinen yksinolo, niin mies lie muut jutut hoitanut?

Ja kyllä, vastauksena ap:lle, mielestäni olet kiittämätön pariduhdetta ja lastesi ehjää kotia halveuksuva ämmä. (Tosin livessä asiasta keskustellessa taitaisin muotoilla mielipiteeni vähemmän suorasanaisesti itse mielipiteen siitä vesittymättä.)

:)

Kuka tässä on lapsista puhunut mitään? Ei taida olla lapsia...

Ap:ta ei selvästi kiinnosta pelastaa suhdetta, miksi olisi pakko...

Siis koiran hoitoa verrataan vauvan hoitoon.... Just. Koiralle ruokaa ja lenkkiä, siihen pystyy kuka tahansa ja jos kyse ulkokoirasta, niin pärjää yön yli lenkittämättäkin. Jos on niin ongelmakoira, ettei naapurin mamma voi sitä ruokkia, niin vikaa lienee vähän muuallakin kuin siinä mammassa.

Edelleenkin aloittajalla on laumanvartija, ne ei ole mitään sylikoiria joita se naapurinmamma voi käydä vähän lenkittämässä. Ylipäätään monet koirat toimivat niin, että päästävät vieraan ihmisen sisälle mutta eivät päästä ulos. Niin niiden kuuluukin toimia, eikä silloin ole koulutuksessa vikaa (päinvastoin). Ja missä kohtaa olen verrannut koiranhoitoa vauvanhoitoon? Tai no joo siinä, että mielestäni kummankin hoidosta ja hyvinvoinnista tulee huolehtia.

No tottakai vikaa on jossain muualla kuin mammassa. Onko tässä nyt jotain muuta väitetty? Vai meinaatko, että jos ap nyt relaa ja heittäytyy, niin ne koirankin ongelmat ratkeavat?

Muistinpa juuri yhden syyn, miksi tähän taloon ei lemmikkiä tule. Ainainen huoli, vastuu ja hoitajien etsintä, joka ei näköjään onnistu. Ei pysty nauttimaan ja heittäytymään edes parisuhteessa, kun koira estää sen.

Huh, ei sopisi mulle.

[QUOTE="ihanaa";27654307]Kyllä voi.

Minäkin pidän siitä, jos mieheni osoittaa romanttisuutta sanoilla tai teoilla. Minä arvostan näitä piirteitä. Mutta en minä häntä _vain_ ja _ainoastaan_ sen takia kunnioita suunnattomasti. Siihen vaaditaan muutakin.[/QUOTE]

Tietenkin muutakin on silloin kun on tutumpi jne. Mutta toisaalta, moni nainen on jo tyytyväinen siihen tuolla ulkomaailmassa, jos mies ei lyö eikä ryyppää valtavasti. Romanttisuus on jo aika luksusta tätä taustaa vasten. Kyllä minä ainakin voin kunnioittaa naista siksi, koska hän on rehellinen. Tietenkin muutkin syyt ovat mukana eli asiat eivät sulje toisiaan pois. Romanttisuus ja rehellisyys ovat kuitenkin keskeisiä syitä kunnioittaa ihmistä X, koska ne ovat oikeasti tärkeitä ja hienoja asioita.

Hieman asian vierestä: myös kiinnostuksen osoittaminen on musta hirveän arvokas asia, etenkin jos sen tekee romanttisesti. Itselle ainakin tulee vähän paha mieli, jos joudun torjumaan toisen ihmisen kiinnostuksen (jos mukana ei ole pahantahtoisuutta). Se on mittaamaton asia, että joku välittää. Musta välittäminen yksinään on kunnioituksen arvoinen asia tästä syystä eli silloinkin vaikka ihminen olisi ruma tai muita huonoja juttuja. Kyseessä on lahja eli vastapalvelu ei ole varma kun lahjan antaa. Välittäminen välittämisen vuoksi on riippumaton "muusta", samaan tapaan kuin suhteen hoitaminen tässä tapauksessa.

[QUOTE="vieras";27654368]Muistinpa juuri yhden syyn, miksi tähän taloon ei lemmikkiä tule. Ainainen huoli, vastuu ja hoitajien etsintä, joka ei näköjään onnistu. Ei pysty nauttimaan ja heittäytymään edes parisuhteessa, kun koira estää sen.

Huh, ei sopisi mulle.[/QUOTE]
Mäkään en ota enää koiraa. 15 vuotta koira oli ja vain muutaman viimeisen vuoden ajaksi saatoin antaa koiran hoitovastuun pojalleni. Nykyisin lievitän koirakuumettani olemalla siskoni pojalle vakkari koirahoitaja, kun nuoripari haluaa matkustella. Kissoja mulla on, mutta jopa 85 v äitini voisi köpötellä kerran päivässä tänne ruokkimaan ne ja siivoamaan hiekkalaatikon, eli kissat on huolettomampia hoidon suhteen.

Yhteistyössä