Mies Viroon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reissulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipä kait sitä voi muuta kuin luottaa, en minä mitään poppakonsteja tiedä sen kummemmin kuin kukaan muukaan. Halusin vain tuoda oman näkökulmani esiin kun olen tuolla rajan takana reissannut ja kaikkea nähnyt. Onhan niissä miehissä toki rehellisiä ja uskollisia paljonkin, mutta kun ihmisluonto on mikä on, ei pidä aina olla varma että toisen tuntee läpikotaisin. Siinä saattaa saada kynsilleen aika kipeesti.

Katsomatta sen enempää muiden vastauksia, ilmoitan lyhyesti, että mieheni oli venäjällä pitkällä työreissulla. Se, mitä en tiedä, ei satuta, mutta mieheni vannoo kaiken nimeen olleensa uskollinen. Mitä niitä etukäteen pelkäämään ja miehen kimppuun käymään? Niin käy jos käy, silloin on myös suhteessa mätää.. Varsinkin jos mies lähtee noille maille juuri vieraan seksin takia. Suhde perustuu luottoon, se on jokaisen oma asia, haluaako sen hajoittaa....

Onkohan meillä sama mies? Minullakin on samoin alkanut juttu kuin sinulla (mies tapaili exäänsä, valehteli ja salasi ja peitteli eikä myöntänyt ja sitten kun myönsi, sanoi ettei mitään tapahtunut mutta tottakai tapahtui, sain selville)

Ymmärrän sinua ja tunnut olevan kohtalotoverini tässä asiassa. Kerroit, että pahin oikäänkuin ohitse nyt, että sinä liioittelit ja mies ei lähdekään Viroon. Mutta kaiken kaikkiaan olen kanssasi samaa mieltä, siitä mitä kerroit suhteessasi. Itse painin ajatuksissa samanlaisissa..

Ja näin lopuksi: Vain silloin kun osaa arvostaa itseä, muut osaavat arvostaa sinua. Ja mikä tärkeintä: Muut kohtelevat sinua niin kuin annat heidän kohdella itseäsi. Tämä on totta ja toivon, että ymmärrät sen merkityksen, samoin toivon sitä itselleni että vihdoin tajuan.. Ja siihen on vain yksi vaihtoehto.

Siis mikä ihmeen käsitys sinulla on, että naisten ja miestenillat ovat pelkkää vastakkaisen sukupuolen iskemistä??!
Jos me vietetään tyttöjen iltaa baarissa nii harvemmin siihen kuuluu yhtäkää miestä. Ja sama juttu toisinpäin. Kun äijät uhoo lähtevänsä kovalle reissulle johonkin niin siellä ne ryyppää porukassa ja sammuu istualleen ja herää aamulla onnellisena kun ei muija oo höpöttämässä krapulan aikana. Ei aina kaikkeen hauskanpitoon liity seksi hyvä nainen.!

Niin sanoi ystäväni mieskin, kun poikaporukassa lähtivät juhlimaan yhden kaverin nelikymppisiä Thaimaahan. Siis, että matkaan lähdetään poikien kanssa ja naiset ei kuulu heidän reissuun. Sitten kävi ilmi, että jokaisella "pojalla" oli ollut koko kahden viikon matkan ajan thai-huora käytössä yötä päivää. Että tämmösiä matkoja.

Meillä on mieheni kanssa aina ollut niin, ettemme käy kavereiden kanssa millään risteilyillä tai muilla reissuilla. Niin on aina ollut, koska olemme olleet toisistamme mustasukkaisia. Kummallakaan ei ole ollut hinkua lähteä kaverin kanssa vaikka Tallinnaan eikä kumpikaan ole halunnut, että toinen lähtee. Ollaan oltu yhdessä 13v josta suurin osa naimisissa. Baareissa on käyty erillään harvoin, jos on vaikka ollut jotain varpajaisia tms. Yleensä kuitenkin yhdessä ja risteilytkin aina yhdessä. Harvoin edes baareissa käydään nykyään, kun on kaksi pientä lasta.

Kuitenkin tässä taannoin miehellä olisi ollut vapaaehtoinen työreissu Tallinnaan, jolle ei lähtenyt. Tiesi mitä mieltä olen asiasta, joten ei edes kysynyt, vaan ilmoitti töissä, ettei lähde, koska muija ei päästä. Sitten syytti minua kerran, että olen nolannut hänet, kun töissäkin tietävät, etten päästä Tallinnaan. Siellä olisi ollut joku työjuttu, mutta tietenkin illalla laivalla tai hotellilla olisi tietysti äijien kanssa ryypätty, joten myös osittain huvimatka. Ihmettelin, että miksi on töissä sanonut, että minä en häntä päästä, olisi sanonut, että meillä ei ole tapana käydä ilman toista, ja emme kumpikaan tee niin. Koen itse, että nyt minut on nolattu, olen joku hirviövaimo, joka ei päästä miestä työreissuun. Vaan kun tämä on ollut ennen molempien tahto, ja ihmettelinkin miehelleni, milloin tilanteeseen on tullut muutos. Aikanaan haki minut kaverin polttareista toisesta kaupungista kotiin kun ei antanut minun jäädä sinne yöksi, itse on kyllä Suomessa ollut yötä pois kotoa työreissujen tai koulutusten jne vuoksi, minä en koskaan. Sanoin miehelleni, että lähteköön jos haluaa, mutta sitten minäkin lähden risteilylle jonkun kaverini kanssa. Miehelle tulikin yhtäkkiä hätä sanoa, ettei ole reissuun lähdössä ja sillä selvä. Eli luin rivien välistä, ettei edelleenkään halua, että minä lähtisin, mutta olisi nyt itse halunnut lähteä. Ja täytyy sanoa, että olo on hieman pettynyt, kun mies edes haluaa lähteä Tallinnaan miesporukalla. Ihmettelinkin ääneen sitä, että on se kumma, että miehet suuntaavat aina johonkin Tallinaan, eikä vaikka Ruotsiin. Asia jäi siihen, mutta olen ajatellut joskus ottaa puheeksi, haluaisiko mieheni, että suhteen "sääntöjä" muutetaan. Mutta silloin se tarkoittaa sitä, että jos mies käy, niin sitten minäkin.

Ja sanon suoraan, että koskaan en mieheeni luottaisi niin paljoa, etten epäisili että jossain reissussa olisi jotain tapahtunut. Tiedän, että moni luottaa 100%:sesti, mutta kuinka ollakaan, toinen pettää minkä kerkeää, kun on vielä vapaus huidella ympäriinsä muka kavereiden kanssa, eikä toinen osaa edes epäillä. Jonkun mielestä pitää luottaa toiseen, mutta minusta se on sinisilmäisyyttä. Olen sen verran pessimisti, että ajattelen, että kun ei liikaa luota, niin sitten se mahdollisesti petetyksi tuleminen ei ole niin yllättävää, kuin jos olisi täysin luottanut toiseen.

Ja se vielä, että mieheni ei tiettävästi ole minua pettänyt, mutta on kuitenkin pettänyt luottamuksen pari kertaa tietyin tavoin. Siksi epäilen häntä lopun ikäni, ja mies tietää tämän. Olemme kuitenkin juuri sopivat ihmiset toisillemme ja rakastamme toisiamme ja haluamme elää tässä suhteessa loppuelämämme, joten turha kenenkään sanoa, että jos ei toiseen luota, niin erotkaa. Tuskin luottaisin keneenkään kunnolla! Ja epäilyt ei johdu siitä, että olisin itse pettänyt, jos joku niin kuvittelee. Sellaiseen ei ole ollut tarvetta eikä halua.

En minäkään kamalan mielelläni "päästä" miestäni miesporukan Tallinnan risteilylle vaikka luotankin mieheeni eikä hän ole koskaan antanut aihetta epäilylle. Omien sanojen mukaan syövät, ja juovat ja ovat vaan keskenään mutta mistä sen 100% varmasti tietää? Jos en päästäisi miestä, en myös itsekään voisi vaatia pääseväni tyttöporukassa matkoille ja en halua rajoittaa omaa saati miehen elämää. Olemme kuitenkin niin paljon yhdessä ja mies käy ehkä viitisen kertaa vuodessa ulkona kavereittensa kanssa. Mutta..en pidä ajatuksesta ja olen sen miehellekin sanonut.

en päästäisi miestä sinne. Mulla on jyrkkä suhtautuminen tähän asiaan, mutta olenkin juuri saanut selville että rakas poikaystäväni, (LUE: pian ex sellainen) on pettänyt mua kuin vierasta sikaa pitkin kyliä. Jaellut tuolla itseään kaikille kiinnostuneille. Minun kanssa oli kyllä naimisiin hinkuamassa mutta unohti kertoa tällaisen pienen taipumuksensa.. kylläpähän sen tietää mitä ne miehet siellä touhuaa. Melkein sama kuin päästäisi miehensä kahdeksi viikoksi pattayalle. Ajaa suoraan hutsujen syliin! Mies parat on täysin sen letkun vietävänä, joka tuolla jalkovälissä roikkuu. Varo vaan ettei tuo petiin epämiellyttäviä yllätyksiä Oma mieheni toi herpeksen. Ja minä kannan sitä mukanani hautaan asti! Anteeksi vaan tämä kyynisyys, sun miehesi voi olla suloinen ja kiltti nallekarhu, joka ei pettäisi vaikka aseella uhattaisiin, mutta jos sua vähänkään epäilyttää, niinkuin tuntuu tekevän, niin kehoittaisin luottamaan vaistoosi. Minä en sitä tehnyt ja tässä sitä nyt sitten ollaan! :(

Ei helkkarissa!

Vedet tirsusivat silmistä aloitusta lukiessani. Ei kahden kerran, minkälaisia parisuhteita sitä on! Ukot ryyppää heti kun silmä välttää ja akat luulee toisen pettävän heti kun nurkan taakse puolison päästää.

Mieheni oli juuri viime viikon Virossa kavereidensa kanssa kiertelemässä. Muistaakseni sanoin heti talvella reissusta kuultuani, että voi miten hyvä idea ja tietenkin lähdet mukaan.

Olikohan aloittaja tosissaan? Jos mies ja nainen ovat yhdessä, kumpikaan ei saa lähteä ulos "tyttöjen/poikien" iltaa viettämään ja jos lähtee, niin silloin tarkoituksena on tietysti vain ja ainoastaan vastakkaisen sukupuolen pokailu? Virossa ei voi tehdä mitään muuta kuin ryypätä/pokata vastakkaisen sukupuolen edustajia? No jep...

Useimmiten käymme miehen kanssa lomalla yhdessä, mutta esim. juuri työmatkoilla olen työporukan kanssa käynyt Tallinassa sen seitsemän kertaa ja ainahan siihen on sisältynyt myös vapaa-aikaa. Meillä sekä miehet että naiset ovat _pääasiassa_ vapaa-aikana käyneet syömässä/ostoksilla/oopperassa/taidemuseossa heti silloin, kun se avattiin/kampaajalla tai parturissa tai kyllä vain, myös siellä baarissa. Useimmiten baarissa on kuitenkin istuttu ja tanssittu pääasiassa "omassa porukassa". Joku on joskus puolisoaan pettänytkin, mutta nämä siellä pettävät ovat niitä, jotka pettävät jokaisen tilaisuuden tullen, vaikka se "matka" suuntautuisi vain työpaikan lähibaariin kaljalle.

Eli luottamuksen arvoisia ihmisiä on olemassa ja kyllä parisuhteen pitää luottamukselle perustua. Jos luottamus petetään, on sitten eri asia, että miten siitä eteen päin, mutta parisuhdetta on vaikea rakentaa siltä pohjalta, että jokainen pettää heti, kun ei olla yhdessä 24/7.

Olisi kiva tietää, jos AP käy vielä täällä, että miten heidän parisuhteensa on kehittynyt ja ovatko he vielä yhdessä. AP:n itsetunto tuntui ainakin tuolloin pari vuotta sitten olevan todella pohjalukemissa.

eikö naisia löydy suomestakin ihan samanlailla?
Jos et usko miehesi menevän kuitenkaan maksullisiin naisiin.

En kiellä ettei minullakin niskakarvat nousisi pystyy vastaavan viron reissun kanssa, mutta kertooko se enemmän meidän naisten itseluottamuksesta tai/ja epäluottamuksesta miehiimme, koska tosiaan pettäjä saa naisia suomestakin.

Ja pitäisi aina muistaa ettei itsekään mistään hinnasta pettäisi miestään, miksi mieskään tekisi niin?
Aina ei ole kyse vain haluista ja himoista ja seksistä, koska monesti nainen on suhteessa yhtä aktiivinen.

Alkuperäinen kirjoittaja jenni---petetty:
en päästäisi miestä sinne. Mulla on jyrkkä suhtautuminen tähän asiaan, mutta olenkin juuri saanut selville että rakas poikaystäväni, (LUE: pian ex sellainen) on pettänyt mua kuin vierasta sikaa pitkin kyliä. Jaellut tuolla itseään kaikille kiinnostuneille. Minun kanssa oli kyllä naimisiin hinkuamassa mutta unohti kertoa tällaisen pienen taipumuksensa.. kylläpähän sen tietää mitä ne miehet siellä touhuaa. Melkein sama kuin päästäisi miehensä kahdeksi viikoksi pattayalle. Ajaa suoraan hutsujen syliin! Mies parat on täysin sen letkun vietävänä, joka tuolla jalkovälissä roikkuu. Varo vaan ettei tuo petiin epämiellyttäviä yllätyksiä Oma mieheni toi herpeksen. Ja minä kannan sitä mukanani hautaan asti! Anteeksi vaan tämä kyynisyys, sun miehesi voi olla suloinen ja kiltti nallekarhu, joka ei pettäisi vaikka aseella uhattaisiin, mutta jos sua vähänkään epäilyttää, niinkuin tuntuu tekevän, niin kehoittaisin luottamaan vaistoosi. Minä en sitä tehnyt ja tässä sitä nyt sitten ollaan! :(

mutta miehesi on varmasti pettänyt myös suomessa, joten tottakai tuollainen pettää jos on helppoa naista saatavilla.
Uskon, että kyllä mies pettää suomessakin, jos on pettääkseen!!!!!!!! yhtä tyrkkyjä naiset on suomenkin ravintoloissa :)

Naisystäväni joka on ollut työnsä puolesta miesporukoissa ulkomailla, on kertonut minulle että kyllä siinä helvetin portit aukeaa kun nämä "kunnolliset" aviomiehet ja perheenisät pääsevät miesporukalla ulkomaille.

Jollakin tyypillä on kännykkä täynnä ulkomaisten typyjen numeroita vaikka on avovaimo. Siinä on sitten selittelemistä kun vahingossa kännissä laittaa avokilleen englanninkielisen lämmittelyviestin jonka on ollut tarkoitus mennä Suzielle.

Luottakaa jos haluatte, mutta kannattaa laittaa mies sukupuolitautitesteihin välillä!

Jaaha, joku on näköjään kaivanut tämän esille täällä...

Joku utelias kyseli olemmeko vielä yhdessä ja miten parisuhteemme voi.
Kiitos kysymästä, olemme edelleen yhdessä ja parisuhteemme voi erittäin hyvin. Luotan mieheeni, joka on erittäin paljon poissa kotoa edelleenkin, tosin Viroon hän ei ole nyt ollut lähdössä. Saksaan hän oli lähdössä taannoin, mutta matka peruuntui minusta johtumattomista syistä, eli en olisi yrittänyt estää häntä lähtemästä.
Hän kertoi tavanneensa ihan vasta exänsä, joka haluaisi hänet vielä takaisin, mutten tuntenut mitään mustasukkaisuutta, joten eiköhän itseluottamukseni ole ihan kohtuullisessa kunnossa.
Edelleenkään emme kumpikaan vietä mitään "tyttöjen" tai "poikien" iltoja, koska emme muutenkaan käy ravintoloissa - ne vaan eivät ole meidän juttuja.

Ihmettelen vähän tätä ketjua. Eikö teidän miehet tee muuta kuin lähtee kaveriporukalla huoriin ja ryyppäämään kun silmä välttää? Kyllä meidän porukassa ukot riekkuu ja kännää, mutta ei nyt ihan joka hetki huorissa ravata.
Me asutaan Tallinnassa ja usein tulee kaveriporukkaa kylään, usein pelkkää kundiporukkaa. kyllä on kaikkien vaimot päästäneet lähtemään, en voisi kuvitellakaan etteivät päästäisi. Kyllä minäkin päästän mieheni sinne Suomeen ihan yksikseen moneksi päiväksi, Latvassakin ravaa joka toinen viikko. En yhtään epäile häntä, luotan täysin. Jos jotain sattuu, se voi sattua missä tahansa.

Ja sitten se suurin inhotus, mikä helvetin ajatus siinä on että täällä Eestissä ei muuta olekaan kuin huoria? Suomalaisten käsitys balttinaisista on KUVOTTAVA.

Minä olin se utelias, joka mietti parisuhteenne tilaa : ) Hyvä, että teillä menee hyvin ja että olet oppinut luottamaan mieheesi, siihenhän se parisuhde perustuu - luottamukselle nimittäin!

Eestlane, oletko itse siis virolainen vai Virossa asuva suomalainen? Sillä nyt ei ole merkitystä tähän, mutta siis kyllähän moni meistä Suomessa asuvista suomalaisistakin ihmetteli tätä ajatusmaailmaa, etteikö Virossa olisi muuta tekemistä kuin "käydä huo**ssa" ja myös totesi, että pettäjä onnistuu pettämään vaikka lähikapakassa, ei siihen ulkomaanmatkoja tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja eestlane:
Ihmettelen vähän tätä ketjua. Eikö teidän miehet tee muuta kuin lähtee kaveriporukalla huoriin ja ryyppäämään kun silmä välttää? Kyllä meidän porukassa ukot riekkuu ja kännää, mutta ei nyt ihan joka hetki huorissa ravata.
Me asutaan Tallinnassa ja usein tulee kaveriporukkaa kylään, usein pelkkää kundiporukkaa. kyllä on kaikkien vaimot päästäneet lähtemään, en voisi kuvitellakaan etteivät päästäisi. Kyllä minäkin päästän mieheni sinne Suomeen ihan yksikseen moneksi päiväksi, Latvassakin ravaa joka toinen viikko. En yhtään epäile häntä, luotan täysin. Jos jotain sattuu, se voi sattua missä tahansa.

Ja sitten se suurin inhotus, mikä helvetin ajatus siinä on että täällä Eestissä ei muuta olekaan kuin huoria? Suomalaisten käsitys balttinaisista on KUVOTTAVA.

Aivan asiaa.

Ihmettelin minäkin tuota yleiskäsitystä, "eihän siellä Virossa ole muuta tekemistä kuin huoraaminen ja ryyppääminen".

Viro on kaunis maa jossa nähtävää ja koettavaa riittää vaikka useammaksi viikoksi.

Sen verran vielä, että varmaan vähän samantyyppinen mieliala tulisi jos hän nyt Viroon olisi lähdössä kavereiden kanssa. Siinä suhteessa ajatukseni eivät ole mihinkään muuttuneet. Mutten estäisi, enkä näyttäisi hänelle mitä ajattelen. Koettaisin vaan jotenkin antaa asian olla ja unohtua, koska minun päänsisäinen vikanihan se on eikä miehen.

Jostain syystä tämä ketjuni putkahti mieleeni ja päätin kokeilla vieläkö se netin uumenista löytyy. Löytyi näköjään;)

Kiinnostuneille (lieneekö noita enää) kerrottakoon, että olemme edelleen miehen kanssa yhdessä ja ihan hyvin menee vieläkin.
Olen oppinut olemaan olematta mustasukkainen, tosin edelleenkään mies ei nimenomaan Virossa ole käynyt (tietääkseni);)
Mutta esim. vietti hän exänsä (siis tämän exän joka haluaisi hänet takaisin) luona toisella puolella Suomea pari päivää ja yönseudun, oli siellä auttamassa naista kun tämä exä ei löytänyt ketään muuta siinä tilanteessa...
Enkä ollut edes mustasukkainen, vaikka olivatkin yötä samassa asunnossa.

Ja edelleenkään mitään "tyttöjen tai poikien iltoja" meillä ei vietetä. Itse en käy edelleenkään oikeastaan missään ilman miestäni, korkeintaan shoppailemassa yksin jossain. Mieheni liikkuu paljon enemmän yksin jo työnsäkin puolesta enkä läheskään aina tiedä missä hän on tai on ollut. Mutta en skitsoile enkä tenttaa.

Joten siinäs näette, kyllä mustasukkaisuudesta ja epävarmuudesta voi päästä eroon ja luottaa 100 %:sti.

Joten siinäs näette, kyllä mustasukkaisuudesta ja epävarmuudesta voi päästä eroon ja luottaa 100 %:sti.[/QUOTE]

No hyvä kun olet päässyt eroon mustasukkaisuudesta ja epävarmuudesta. Eikä kalvaa mielikään, jos miehesi saattaisi pettää exän tai käy Virossa tai tekee muutakin siinä sivussa. Vaikka koskaan ei voi olla satasen varma. Ja mies on onnesta kankea, kun vaimo on tyytyväinen. Mies on tyytyväinen, kun saa luuhata ympäri suomea ja vaimo on kotihiiri.

Uusimmat

Yhteistyössä