Miesten alkoholinkäytöstä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hallatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
No kyllähän sitä voi janoonsa muutakin juoda. :)

Minun isäni aikanaan joi joka viikonloppu. Ei koskaan remunnut tms, mutta jostain syystä opin inhoamaan tuota tapaa , kun se toistui aina.

Minusta on tullut viinanvihaaja. Minkäs teet.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:

Minun isäni aikanaan joi joka viikonloppu. Ei koskaan remunnut tms, mutta jostain syystä opin inhoamaan tuota tapaa , kun se toistui aina.

Tämä nainen juo itsekin. Mutta jos ois jotain tuommoista takana niin se ois ihan eri asia.

Mä oon kyllä ap:n kanssa samoilla linjoilla: Jos on kesä ja ollaan mökillä ja siinä on esim. puun hakkuuta, veden kantoa yms. "raskasta" työtä, niin mikä siinä nyt on jos ei muutamaa olusta sais ottaa, asenteella janojuoma? Jos ei ole rattiinkaan lähdössä? Ja eihän yhdestä-kahdesta kaljasta mihinkään känniin mene iso mies. Toiset tykkää kaljan mausta (itse en näihin lukeudu ), onko siinä jotain väärää?

Aika hysteeristä jäkättää jostain muutamasta kaljasta, jos se oikeasti pysyy siinä muutamassa kaljassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Totoro:
Mä oon kyllä ap:n kanssa samoilla linjoilla: Jos on kesä ja ollaan mökillä ja siinä on esim. puun hakkuuta, veden kantoa yms. "raskasta" työtä, niin mikä siinä nyt on jos ei muutamaa olusta sais ottaa, asenteella janojuoma? Jos ei ole rattiinkaan lähdössä? Ja eihän yhdestä-kahdesta kaljasta mihinkään känniin mene iso mies. Toiset tykkää kaljan mausta (itse en näihin lukeudu ), onko siinä jotain väärää?

Aika hysteeristä jäkättää jostain muutamasta kaljasta, jos se oikeasti pysyy siinä muutamassa kaljassa.

Ei olut ole mikään janojuoma, sehän vaan entisestään kuivattaa.

Ja vielä: mun mielestä yli 50-vuotias mies saa jo itse päättää montako kaljaa päivässä hän juo, eli kyllä hän varmaan noi terveydelliset jutut tietää. Ja kuinka moni nainen sietäis mieheltä vastaavanlaista kyttäämistä vaikkapa suklaan tai muun suhteen? Entä jos aina kuuluis huuto "monesko pala tuo oli jo tälle päivälle" kun otat kaapista Fazerin sinistä?
Ok, tiedä, alkoholi ei oo sama asia ku suklaa, mutta musta toi vertaus sopii nyt tähän kun kyse ei ole suurista määristä alkoholia. Sitä ei siis kiskota korikaupalla.

jaa, tää oli tällanen ketju. mie ajattelin otsikosta että täällä varmaan akat listaa että kuinka paljon miehet juo ja miten akat suhtautuu. täällä kun on jos minkälaista "pinoa". :laugh:

mie voin sanoa oman kantani: mies juo vähän mutta usein. en tykkää yhtään, kun sen isä kuoli jo nuorena alkoholismin aiheuttamaan sydäriin. ja muutenki suunnilleen kaikki omien vanhempieni ikäpolven tutut on alkoholisteja. minä olen joskus päättänyt etten ala alkoholistin kanssa elämään, mutta näköjään sitte elän kummiskin, kun en viitsi olla mikään nalkuttava akka, kun tuo kuitenkin käyttäytyy ihmisiksi sen muutaman kaljanki jälkeen. vaikka sitte juoki ne joka ilta, varsinki lomalla. onneksi sillä loppu jo loma.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
No jos se vaikka on mennyt useamman kerran överiksi. Tai sitten pariskunnalla ei olisi oikeasti rahaa siihen, että juo joka päivä olutta, vaikkei olisikaan kännissä. Tai jos äijä juo ihan koko ajan, vaikka ei olekaan kännissä niin pienessä sievässä koko ajan. Tai jos naisella on jotain huonoja kokemuksia alkoholista ja sen käytöstä.

Mistäs sitä tietää. Eikä niitä tuttujakaan niin hyvin tunne, että tietäisi mitä niillä on kahdenkesken välillään.

Jo nyt on kumma homma kun tätä samaa saa hokea koko ajan! Tää mies (ja mun mies siinä mukana) EI JUO KOKO AJAN, ne ottaa yhden kaljan parin tunnin välein, ja tekevät ne tunnit siinä välissä raskasta ruumiillista työtä. Rahasta ei ole kyse, ei terveydestä, ei mistään muusta ku naisen halusta kontrolloida miehen alkoholinkäyttöä, mitä mä en ymmärrä. Miesten kaljanottaminen EI AIHEUTA MITÄÄN ONGELMIA, naisella on lokoisat oltavat kun sitä kaks miestä passaa, mutta silti pitää valittaa. Miksi miksi miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:

No, mun isäni joi oikeastaan aina kaljaa, en muista joiko maitoa edes. Ihan sama oliko se ykkostä vai mitä mutta en ilolla muistele sitä että pöydässä komeili aina isän paikalla janojuomana kalja.

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
No jos se vaikka on mennyt useamman kerran överiksi. Tai sitten pariskunnalla ei olisi oikeasti rahaa siihen, että juo joka päivä olutta, vaikkei olisikaan kännissä. Tai jos äijä juo ihan koko ajan, vaikka ei olekaan kännissä niin pienessä sievässä koko ajan. Tai jos naisella on jotain huonoja kokemuksia alkoholista ja sen käytöstä.

Mistäs sitä tietää. Eikä niitä tuttujakaan niin hyvin tunne, että tietäisi mitä niillä on kahdenkesken välillään.

Jo nyt on kumma homma kun tätä samaa saa hokea koko ajan! Tää mies (ja mun mies siinä mukana) EI JUO KOKO AJAN, ne ottaa yhden kaljan parin tunnin välein, ja tekevät ne tunnit siinä välissä raskasta ruumiillista työtä. Rahasta ei ole kyse, ei terveydestä, ei mistään muusta ku naisen halusta kontrolloida miehen alkoholinkäyttöä, mitä mä en ymmärrä. Miesten kaljanottaminen EI AIHEUTA MITÄÄN ONGELMIA, naisella on lokoisat oltavat kun sitä kaks miestä passaa, mutta silti pitää valittaa. Miksi miksi miksi?

Hei, siis jos mies juo kaljan parin tunnin välein pitkin päivää, niin siitä tulee helposti 6-8 kaljaa/päivä ja semmoiset 40 olutta/viikko!

Se ylittää jo kaikki kohtuukäytön rajat kirkkaasti, ja joka väittää, että tuo ei ole terveysriski, niin on kyllä aika hakoteillä minusta.

Tuollaisella juomisella ei myöskään esim. ole ajokunnossa, ja voi vain kuvitella miten raivostuttavaa on katsella tuollaista pullo- tai tölkkimäärää nurkissaan ja haistella sitä kaljanhajuista hengitystä koko päivän. Rahasta ei ehkä ole pula, mutta aika älyttömän määrän rahaa siinä saa palamaan.

Olen miettinyt ihan samaa, että miksi jäkätän miehen kaljan juonnista. Ottaa usein iltaisin pari kaljaa, ei muutu ilkeäksi tai humallu.
Jos mies on esim. kesäkuumalla ulkotöissä ja janoonsa juo kaljan niin aina pitää olla sanomassa että lähtee se jano mehullakin. Miksei sitä janoa voisi kaljalla sammuttaa jos tykkää? Aloin tässä taannoin oikein itsekin miettiä että miksi mies ei saisi silloin tällöin paria juoda vaikka se sisältääkin alkoholia. Jotenkin vain ärsyttää se ainainen kaljatölkki miehen kädessä mutta jos se vetäis vaikka cocista samaan tahtiin niin sekin taatusti kohta ärsyttäis... Me Naiset...

Jestas, onpa tää sulle herkkä paikka :D

Ei tää asia oo herkkä paikka vaan se, ettei halua ymmärtää asiaa oikealla tavalla. Eli jos jotain tänne kirjoitan niin sitä ei millään haluta uskoa. Se on aika ärsyttävää.

Mä oon aina ihmetelly, et miksi se pitää just olla se kalja? Miks ei vaikka pullo limua tai vissyä? Et onko se alkoholi satsi sitten vaan saatava päivittäin, tai kuin useesti se pullo nyt aukeekaan...

Mun ukko tekee ruumiillista raskasta työtä ja sen lisäks tekee paljon myös muita hommia. Ei se silti sitä kaljaa ota, ei edes kerran kuussa.

Kyllä se vaan aika iso määrä alkoholia on, jos lähes joka päivä juo useamman oluen, vaikkei olisikaan humalassa. Ne rajat suurkuluttajalle ovat kuitenkin varmaan tutkittuja juttuja. Mutta jos ei itse ajattele samoin, niin sitten ei.

olen samaa mieltä tuolla edellisen kanssa, että :JANOON VOI JUODA MUUTAKIN ja jos tämä kyseinen mies tietää että vaimoa harmittaa se kaljan juominen niin miksi pitää tahallaan kiusata?
P.S.samaa kokenut

Jestas, onpa tää sulle herkkä paikka :D

Ei tää asia oo herkkä paikka vaan se, ettei halua ymmärtää asiaa oikealla tavalla. Eli jos jotain tänne kirjoitan niin sitä ei millään haluta uskoa. Se on aika ärsyttävää.

Hei, sinä ymmärrät asian tavallasi ja joku muu omallaan, ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa. Niin kuin tuossa ylempänä sanoin, minusta joku 6-8 kaljaa päivässä on hiton paljon, ja sellaisen määränhän tuo ukkeli väistämättä juo, jos kertomasi pitää paikkansa.

Välttämättä vaimo ei siis ole niuho, vaan puhuu ihan asiasta. Ja oikeasti kun pariskuntien keskinäisestä elämästä ei välttämättä hirveästi tiedä hyvätkään tutut, niin tuskin siitä voimme mitään varmaa sanoa.

No sitähän mä just ajan takaa, että kun ihmiset ajattelee asioista eri tavalla niin haluaisin ymmärtää myös tämän naisen ajattelutavan.

Jos kertomasi miehen juomista kaljamääristä pitävät paikkansa, niin minä ainakin ymmärrän hänen vaimonsa ajattelutavan ihan täysin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kilowattituntimittari:
Voihan sen miettiä toisinkin päin, että miksi pitäisi sallia tissuttelu? Miksi pakko ottaa just alkoholipitoista ja miksi se pitäisi hyväksyä? ;)

Jos vaikka tykkää kaljasta...? Ja miksi toiselle ei voi suoda sitä iloa, että rankan duunin jälkeen ottaa kaljan, jos se toisesta tuntuu hyvältä?

Jos se mieskään ei suo vaimolle mitään iloja? Tiedätkö ihan tarkkaan heidän parisuhteensa, kuinka elelevät siellä kodissaan, kuinka kohtelevat toisiaan, jne? Vaimon paha mieli voi johtua jostain, jota muut ei tiedä.

Sen verran hyvin tän pariskunnan tunnen (ja mies tuntee vielä paremmin), että tuon ihanampaa miestä ei voi ollakaan! Ja tuollakin, missä nyt ovat, mies tekee KAIKEN: tekee ruuat, lämmittää saunan jne. sen lisäksi mitä muuta työtä tekevät. Tämä nalkuttava nainen makaa ja lukee kirjaa, kerran on kuulemma tehnyt hernekeittoa. Ja kotona heillä on sama systeemi; mies on jo eläkkeellä ja tekee kaikki kotityöt, rouva tulee töistä aina valmiiseen ruokapöytään...

Sen enempää tuohon alkoholiaiheeseen puuttumatta, niin monessako kodissa mies tulee valmiiseen pöytään ja nainen tekee kaiken?? Onko mielestäsi silloin mies ärsyttävä, laiska, nalkuttaja?

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
No sitähän mä just ajan takaa, että kun ihmiset ajattelee asioista eri tavalla niin haluaisin ymmärtää myös tämän naisen ajattelutavan.

Jos kertomasi miehen juomista kaljamääristä pitävät paikkansa, niin minä ainakin ymmärrän hänen vaimonsa ajattelutavan ihan täysin. :)

Niin no minustakin tuo on iso määrä alkoholia, mutta minusta on muutenkin tullut melko alkoholikielteinen ihminen. Sitä enemmän, mitä enemmän olen tutustunut aiheeseen alkoholin aiheuttamat maksavauriot.

Ihmiset eivät aina ymmärrä sitäkään, että ei tarvitse olla rappioalkoholisti, että juo maksansa pilalle. Erityisesti tälläisten "kohtuukäyttäjien" määrä maksapotilaissa on koko ajan lisääntymässä. Joten jos minun mieheni joisi useamman pullon päivittäin, niin saattaisin minäkin joskus siitä sanasen sanoa ;)

Nimenomaan tälläisen jatkuvan juomisen aiheuttamat terveyshaitat ovat rajussa kasvussa. Ja sillä tarkoitetaan nimenomaan tälläistä juomista, joka ei olekaan välttämättä humalahakuista, vaan muuten vaan jatkuvaa pientä tissuttelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Voihan sen miettiä toisinkin päin, että miksi pitäisi sallia tissuttelu? Miksi pakko ottaa just alkoholipitoista ja miksi se pitäisi hyväksyä? ;)

Jos vaikka tykkää kaljasta...? Ja miksi toiselle ei voi suoda sitä iloa, että rankan duunin jälkeen ottaa kaljan, jos se toisesta tuntuu hyvältä?

Jos se mieskään ei suo vaimolle mitään iloja? Tiedätkö ihan tarkkaan heidän parisuhteensa, kuinka elelevät siellä kodissaan, kuinka kohtelevat toisiaan, jne? Vaimon paha mieli voi johtua jostain, jota muut ei tiedä.

Sen verran hyvin tän pariskunnan tunnen (ja mies tuntee vielä paremmin), että tuon ihanampaa miestä ei voi ollakaan! Ja tuollakin, missä nyt ovat, mies tekee KAIKEN: tekee ruuat, lämmittää saunan jne. sen lisäksi mitä muuta työtä tekevät. Tämä nalkuttava nainen makaa ja lukee kirjaa, kerran on kuulemma tehnyt hernekeittoa. Ja kotona heillä on sama systeemi; mies on jo eläkkeellä ja tekee kaikki kotityöt, rouva tulee töistä aina valmiiseen ruokapöytään...

Sen enempää tuohon alkoholiaiheeseen puuttumatta, niin monessako kodissa mies tulee valmiiseen pöytään ja nainen tekee kaiken?? Onko mielestäsi silloin mies ärsyttävä, laiska, nalkuttaja?

Öö, nyt mä en oikeen ymmärtänyt.... Sen, jota passataan, pitäis olla tyytyväinen ja suoda sille, joka tekee ne hommat jokin ilo, oli se sitten olut, suklaa tai mikä tahansa. Nautintonsa kullakin.
Tajusinko mä tän nyt ihan oikein...

Ja kun monia tuntuu nimenomaan ärsyttävän just se KALJA, niin entä jos miehet ottaisikin aina lasin viiniä? Oisko se hyväksyttävämpää? Siis silleen eurooppalaiseen tyyliin.