Miesten alkoholinkäytöstä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hallatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä taas huomasin et mulla näkyy olevan täysin vääristynyt käsitys normaalista alkoholikäyttäytymisestä.. Ja joo, ei minustakaan 8 pulloa kaljaa päivittäin ole mikään sopiva määrä, mut esim. 2-3 SILLON TÄLLÖN on aikas sivistynyttä. Kyllä saa meillä äijä taas kiittää luojaansa että minkälaisen helmen on minussa löytäny. B) :xmas: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Ja kun monia tuntuu nimenomaan ärsyttävän just se KALJA, niin entä jos miehet ottaisikin aina lasin viiniä? Oisko se hyväksyttävämpää? Siis silleen eurooppalaiseen tyyliin.

taitaa olla niin, että montaa häiritsee se, et naista sanotaan nalkuttajaksi, koska naisillehan se on sallittua, jopa suotavaa.
Jos asia olisi toisinpäin, et mies niuhottaisi vaimon tekemisistä, leimattaisiin mies narsistiksi, josta pitäisi pikapuoliin ottaa ero..

On huono tapa ottaa muutama kalja joka päivä. Se on ärsyttävää, tuntuu etteikö se voi olla muuten kuin pienessä (tiedän, hyvin pienessä) hömpsyssä. Kalja vaikuttaa elimistöön, vaikka sitä ei ottaisikaan paljoa. Jos se kerran naista vaivaa niin paljon, niin jos mies ei siitä saa mitään, eli sanoo vaan juovansa janoon niin miksi ei mies voi juoda jotain muuta? Miksi mies tappelee kahden kaljan takia niin kovasti? Herättää sekin kysymyksiä...

Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
tarkotin tolla kyssärillä että onko se ja sama juoko kerran viikossa kunnolla tai joka ilta pari?

Siihen on olemassa joku testi netissä, en kyllä muista missä. Me ollaan se tehty, ja kohtuuden rajoissa meidän juominen menee - ja tuolla ko. paikassa juodaan samaan tahtiin...

Nyt tää kuulostaa siltä, että me juodaan joka päivä puoli koppaa bisseä :ashamed: No ei juoda, mutta varmaan enemmän ku keskimäärin ihmiset juo. Viiniä, olutta, siideriä, ruuan kanssa, janojuomaksi jne. Ei joka päivä, ei koskaan niin että se haittaisi työntekoa tai muuta elämää, ei koskaan velaksi, ei koskaan niin että muisti menis. Jotenki ihmisten on vaan hirveän vaikea ymmärtää, että alkoholia voi juoda myös muuten kuin humalahakuisesti...

no mä kyl naputan ukolle kaljan juonnista..vaik iteki otan joskus.se vaan vaik ukko tekee hommia ulkona ni mä en siedä ku se tulee niin helposti agressiiviseksi jos ottaa enempi...meillä vielä 4 pientä lasta josta nuorin 1kk...ja kokemuksia on juuri miehen agressiivisuudesta...

Alkuperäinen kirjoittaja tipsukka:
no mä kyl naputan ukolle kaljan juonnista..vaik iteki otan joskus.se vaan vaik ukko tekee hommia ulkona ni mä en siedä ku se tulee niin helposti agressiiviseksi jos ottaa enempi...meillä vielä 4 pientä lasta josta nuorin 1kk...ja kokemuksia on juuri miehen agressiivisuudesta...

Ja mitä tapahtuu kun nalkutat siitä?Auttaako se, vai juoko mies vielä yhden pullon enemmän kuin olisi juonut ilman nalkuttamista..

Jep jepille sen verran, että kyllä auttaa, jos suhteessa on yhtään kunnioitusta! Täytyy olla päiviä, jolloin otetaan tai mies ottaa, mutta myös päivä milloin naista kunnioitetaan, eikä pulloa avata. Tämä on pitkälti hyvän suhteen salaisuus eli molemmat joustaa. Jos toinen piruuttaan avaa vielä yhden pullon nalkutuksen takia niin painukoot jorpakkoon.

Ja kun monia tuntuu nimenomaan ärsyttävän just se KALJA, niin entä jos miehet ottaisikin aina lasin viiniä? Oisko se hyväksyttävämpää? Siis silleen eurooppalaiseen tyyliin.

Jos mies ottaisi viiniä 6-8 lasillista päivässä (eli sen verran kuin kerroit tämän esimerkkitapauksen juovan olutta), niin totta hitossa se olisi ihan yhtä huono juttu kuin olutkin.

Olennaista on minusta se, että juo koko ajan pitkin päivää isoja määriä vuorokaudessa. Se nyt vaan on epäterveellistä, estää autolla ajamisen, haisee pahalle ja vie rahaa tuhottomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
Alkuperäinen kirjoittaja tipsukka:

Ja mitä tapahtuu kun nalkutat siitä?Auttaako se, vai juoko mies vielä yhden pullon enemmän kuin olisi juonut ilman nalkuttamista..

no kyl se tehoo..en siis varsinaisesti nalkuta mutta sanon että vähän vois hillitä ku lapsetki tossa..esim..
minä hoidan pääasias muksut ja jos otan siiderin ni äijä joskus kehannu sanoo siitä..mut sanoin kyl takaspäin..eipä enää vikise.ei siis mua kaljan juonti muutes haittaa...jos se ei olis joskus alkanu riehuu lasten aikana ja hajottanu kämppää(onneks oli ainoo kerta)

Et todella voi tietää että onko alkoholi heidän perheessään ongelma. Ei tiennyt meidänkään perheestä KUKAAN että mies on alkoholisti ennen kuin asian kerroin kun ero tuli.

Sitä paitsi mun mies nalkuttaa mulle, mutta eri asioista. Milloin on roskis liian täynnä, milloin jätän autoon roskia. yms. eikä kyseessä ole naisellinen mies!! Kyllä miehetkin osaa nalkuttaa!

tulin vielä mainitsemaan, että mulla vituttaa, kun joka paikka pursuaa kaljatölkkejä!!!! :kieh: :kieh: :kieh: Yksi kaappi on aina niitä täynnä. ukko sen sitten tyhjentää pussiin ja vie varastoon kun meinaavat tulla itestään ulos... :| Varastossa on jo varmaan 10 pussia. kerääntyneet puolessa vuodessa. kuka haluaa hakea pois ja ottaa pantit... ajattelin jo että lähen kaupungille kyttään onko siellä se yksi papparainen joka kulkee potkukelkalla kesät talvet keräämässä pulloja.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kilowattituntimittari:
Alkuperäinen kirjoittaja kilowattituntimittari:
Voihan sen miettiä toisinkin päin, että miksi pitäisi sallia tissuttelu? Miksi pakko ottaa just alkoholipitoista ja miksi se pitäisi hyväksyä? ;)

Jos vaikka tykkää kaljasta...? Ja miksi toiselle ei voi suoda sitä iloa, että rankan duunin jälkeen ottaa kaljan, jos se toisesta tuntuu hyvältä?

Jos se mieskään ei suo vaimolle mitään iloja? Tiedätkö ihan tarkkaan heidän parisuhteensa, kuinka elelevät siellä kodissaan, kuinka kohtelevat toisiaan, jne? Vaimon paha mieli voi johtua jostain, jota muut ei tiedä.

Sen verran hyvin tän pariskunnan tunnen (ja mies tuntee vielä paremmin), että tuon ihanampaa miestä ei voi ollakaan! Ja tuollakin, missä nyt ovat, mies tekee KAIKEN: tekee ruuat, lämmittää saunan jne. sen lisäksi mitä muuta työtä tekevät. Tämä nalkuttava nainen makaa ja lukee kirjaa, kerran on kuulemma tehnyt hernekeittoa. Ja kotona heillä on sama systeemi; mies on jo eläkkeellä ja tekee kaikki kotityöt, rouva tulee töistä aina valmiiseen ruokapöytään...

Tästä kirjoituksesta tuli ihan dejavuu-tunne. Joku palstalainen varmaan on kirjoittanut joko itsestään tai vanhemmistaan missä mies tekee kaiken. On siis eläkkeellä ja passaa vaimoaan. Siis tuli mieleen ei varmaan oo sama. Kun kirjoitti niin kauniisti. Olikohan et joku paltstalainen kirjoitti omista vanhemmistaan missä mies eläkkeellä ja tekee noi kotityöt.

Ja vielä: mun mielestä yli 50-vuotias mies saa jo itse päättää montako kaljaa päivässä hän juo, eli kyllä hän varmaan noi terveydelliset jutut tietää. Ja kuinka moni nainen sietäis mieheltä vastaavanlaista kyttäämistä vaikkapa suklaan tai muun suhteen? Entä jos aina kuuluis huuto "monesko pala tuo oli jo tälle päivälle" kun otat kaapista Fazerin sinistä?
Ok, tiedä, alkoholi ei oo sama asia ku suklaa, mutta musta toi vertaus sopii nyt tähän kun kyse ei ole suurista määristä alkoholia. Sitä ei siis kiskota korikaupalla.

ja on se suklaakin haitallista isommissa määrin. monet naisee oikeesti kiskoo herkkuja kilokaupalla, eivät liiku yhtään ja televisiota töllöttävät sitten iltaisin. eikä puhettakaan kotitöistä. ja toiset miehet juo iha pelkkää pilsneriä, ja yhestä oluesta ei kukaan tuu humalaan. se vain voi olla sellainen pään nollaaminen. että palkitsee itseään yhdellä oluella.

kyllä mua ainakin ärsyttäis jos kaljaa pitäis janojuomaksi ottaa. olkoonkin se parin tunnin välein, mutta kyllähän se jo vaikuttaa ajokuntoon ja tulee jossain vaiheessa pikku huppeliin. en tiedä miksi, mutta mun mies on ainaki tosi ärsyttävä kännissä ja usein se tissuttaminen riistäytyy käsistä....

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Jep jepille sen verran, että kyllä auttaa, jos suhteessa on yhtään kunnioitusta! Täytyy olla päiviä, jolloin otetaan tai mies ottaa, mutta myös päivä milloin naista kunnioitetaan, eikä pulloa avata. Tämä on pitkälti hyvän suhteen salaisuus eli molemmat joustaa. Jos toinen piruuttaan avaa vielä yhden pullon nalkutuksen takia niin painukoot jorpakkoon.

Niin ja nainenkin voi tehdä asiat muuten selväksi kuin nalkuttamalla tai piilo..ttuilemalla.

:)