miestyöntekijä päiväkodissa ja ennakkoluulot.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja momo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on kaksi poikaa ja kummallakin on ollut päiväkodissa 5-vuotiaasta alkaen miespuolinen työntekijä. Toisen ryhmässä lastentarhanopettaja ja toisen ryhmässä lastenhoitaja. Mahtava juttu! Koen olevani etuoikeutettu, kun kumpikin lapsi on saanut naisvaltaisella alalla myös miespuolisen hoitajan.

Meidän päiväkodissa on yksi sivari suorittamassa palvelustaan ja on tosi suosittu lasten keskuudessa. Yhtenä päivänä tyttö kertoikin ylpeänä, että "X pyyhki mun kakan tänään" =) . Mulle on aivan sama, kumpaa sukupuolta hoitajat ovat. Mutta mun mielestä taustat pitäisi tutkia ihan jokaiselta hoitajalta, oli sitten talossa päivän tai kymmenen vuotta. Muistaakseni alle kolmen kuukauden sijaisuuksissa noita rikosrekisterejä ei tarkisteta?

Meidän koululaisten päiväkodissa oli kaksikin miespuolista hoitajaa ja sitten varmaan joku sivarikin lähinnä siivoilemassa. Miespuolinen lto oli ryhmän suurin suosikki hoitajista ja täytyy sanoa, että meno on vähän erilaista kuin mitä olisi vain naisia hoitamassa. Mukana on reippaampaakin tekemistä, eikä joka asiasta olla heti hyssyttämässä. Kuopus on eri päiväkodissa ja hän kyselee, miksei heillä ole miehiä täteinä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Meidän päiväkodissa on yksi sivari suorittamassa palvelustaan ja on tosi suosittu lasten keskuudessa. Yhtenä päivänä tyttö kertoikin ylpeänä, että "X pyyhki mun kakan tänään" =) . Mulle on aivan sama, kumpaa sukupuolta hoitajat ovat. Mutta mun mielestä taustat pitäisi tutkia ihan jokaiselta hoitajalta, oli sitten talossa päivän tai kymmenen vuotta. Muistaakseni alle kolmen kuukauden sijaisuuksissa noita rikosrekisterejä ei tarkisteta?

No kyllä ainakin meijän piti opiskeluaikana jo hankkia rikosrekisteriote, eikä oltu lähellekään 3 kk pk:ssa.

Mistäköhän mä oikein olen muistavinani tuon 3 kk? Mun ystävä tekee sijaisuuksia päiväkodeissa aina silloin tällöin, eikä häneltä ole sellaista pyydetty. Missäköhän se raja oikein menee? Tietääkö kukaan?

Tytön LTO on mies, pojalla on ollut lastenhoitajan sijaisena mies, ja harjoittelijoina on molemmilla ollut miehiä.
Ei ennakkoluuloja, kivaahan se on kun on miehiäkin paikalla.
Mitä vaipanvaihtoon tulee, niin miten me poikalasten äidit ikinä uskalletaankaan antaa naishoitajien vaihtaa vaippoja? :headwall: Jos tuolle linjalle lähtee, niin muistettakoon myös se että nainenkin voi olla pedofiili. Niih.

Niin ja aatelkaapa kaikkia niitä naispuolisia hoitajia, jotka on sairaaloissa ja vanhainkodeissa pesemässä pappoja ja käyttämässä niitä vessassa. Mitä kaikkea ne näkee ja koskee siinä? PERVOA! KIELLETTÄVÄ HETI!

Mistä näitä vainharhaisia ja fanaatikkoja sikiää? Varmaan tosi terve kuva tulee lapsillekin. *huoh*

Mä en voi käsittää että ihmiset vieläkin ajattelee noin :/
Kun oon ite ollut tarhassa 5-veenä, siellä oli mies töissä ja oon aina ite pitänyt sitä normaalina.
Voikohan vanhemmat kuitenkaan päättää kuka sitä vaippaa vaihtaa, paitsi siis jos vaihtavat hoitopaikkaa..

Nykyään pedofiilit ym. on enemmän pinnalla kuin ennen, niistä puhutaan enemmän, niitä tapauksia tulee vuosienkin takaa esille. Tämä kaikki varmasti jokaisen mielessä pyörii, varsinkin ehkä enemmän tyttölasten äideillä. Silti musta olis hienoa vaan, että mieshoitajiakin olis. Ja päiväkodissa muutenkin on varmaan melkein aina joku toinenkin vuorossa, joten on "vahtivaa silmääkin". Kyllä ne ennakkoluulot karisee jossain vaiheessa, toivottavasti. Itse ainakin naisena miesvaltaselle alalle opiskelevana toivon, etten joudu kokemaan sellasta, että puhutaan selän takana tai haukutaan suoraan, että sua ei tänne haluta etkä kuitenkaan osaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava harmaana:
Tytön LTO on mies, pojalla on ollut lastenhoitajan sijaisena mies, ja harjoittelijoina on molemmilla ollut miehiä.
Ei ennakkoluuloja, kivaahan se on kun on miehiäkin paikalla.
Mitä vaipanvaihtoon tulee, niin miten me poikalasten äidit ikinä uskalletaankaan antaa naishoitajien vaihtaa vaippoja? :headwall: Jos tuolle linjalle lähtee, niin muistettakoon myös se että nainenkin voi olla pedofiili. Niih.

Niin tai saatikka, miten annetaan lastemme isien pestä tyttöjemme pyllyjä :o

Yhteistyössä