Mietin että pitäiskö erota :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Kun en jaksa tuota miestä yhtään.ollaan oltu 10.v vuotta yhdessä ja aina on jotain ongelmia.

-Miehelle on vaikea viettää joulua minun ja meidän lapsen kanssa ihan vaan kotosalla.Minun mielipiteellä ei ole mitään merkitystä.Viimeiset 10.v ollaan menty hänen toiveiden mukaisesti.tästä siis tuli riita.

-Mies haluaa käydä vanhempiensä luona melkein joka viikonloppu.Ja minun pitäisi myös.Ollaan näin tehty jo 10 vuotta.Nyt haluaisin myös viettää ns. omia viikonloppuja miehen ja lapsen kanssa.Miehelle vaikeaa.tästä tuli riita.

-En tykkäää hänen sukulaisistaan.yrittävät olla joka asiassa niin hiton täydellisiä.Tuntuu etten kuulu joukkoo.Haluaisin tehdä muutakin kuin aina olla heillä kyläilemässä.Mies taas haluaa kyläillä.Ja tästäkin tuli riita.

-Mies ei anna mulle hellyyttä yhtään,ei edes suukottele tai halaile.Ei edes omaa lastaan.

-meillä ei ole enää oikein mitään yhteistä kuin lapsi.

-Tuntuu ettei meillä ole ollenkaan omaa elämään.Aina toisten pillien mukaan pitää tanssia.

+Ainut plussa miehessä on se,että osaa tehdä remonttia eikä hypi baareissa.Niin ja on uskollinen.

MITÄHÄN MUN PITÄISI TEHDÄ.HYVÄKSYNKÖ TÄMÄN ELÄMÄN NÄIN JA TOTTELEN HÄNTÄ.VAI LÄHTISIKÖ ERI TEILLE:PÄÄSISIN NÄIN LOPULLISESTI EROON HÄNEN SUKULAISISTAAN!!

Ehdottomasti pistät stopin noille kyläilyille. Erota ei tietenkään tarvitse. Sano, että menköön kylään vaikka itse, jos niin hinkuaa. Pitää miehenkin kasvaa aikuiseksi!

Niin.Tänään se menikin TAAS sukuloimaan lapsemme kanssa.Tämä oli nyt eka kerta kun itse en lähtenyt mukaan.Tuli taas riita.Mutta suostui että en lähde.Suosutteli kuitenkin lapsen mukaan.

En tiedä miten tämä tulee onnistumaan.Aina jos lapsen kanssa lähtee kyläilemään niin ok.Mutta haluanhan minäkin viikonloppuisin viettää lapsen kanssa aikaa.

Tekis mieli lähteä eriteille,en tiedä..

Olet vaan liian kiltti. Sanot, ettet halua rasittaa sukulaisia jatkuvasti kyläilyillä. Ihan totta, ei heidänkään pitäis sun miestä joutua jatkuvasti kestämään.

Hetikö pitää erota!

Sanot suoraan, ettet sinä halua sukuloida. Ja se siitä! Antaa ukon riidellä, mutta eiköhän ajan kanssa opi, että se on sinun päätöksesi eikä periaatteessa keneltäkään pois.

Kyllä niitä viikonloppuja pitäs välillä jaksaa viettää ihan omalla porukalla, eikä aina tarvis kyläillä samoissa paikoissa. Voithan sinäkin välillä päättää kenen luona kyläilette ja varmaan isovanhemmat vois tulla teille välillä..

Se on sellainen "yhteisö" että kaikki miehen sisarukset ravaavat siellä vanhempiensa luona.Hehän varmaan loukkaantuisivat jos siellä ei käytäs muutamaan viikkoon. Inhottaa kun näistä asioista pitää riidellä.Ei usko suosiolla minun mielipiteitä yms.

Onko muiden miehet tälläisiä????Kauheeta elää tuollaisen "mamman pojan" kanssa. Ei asiat ole muuttuneet 10 vuoteen.Tuskin muuttuvatkaan.

Itse olen ollut avioliittomme alussa tilanteessa, jossa appivanhempani vaativat välien pysymiseksi kunnossa käymään heillä kylässä kerran viikossa. Vaatimus oli tyylillä suututaan, jos ette tule... Arki kolmen pienen lapsen kanssa niin kiireistä ihan omissa ympyröissäkin, ettei aikaa moiseen ole ollut. Jatkuvan appivanhempien syyllistämisen vuoksi välit kokonaan poikki, joten myöskään kyläilyongelmaa ei ole. Ja parasta on se, että mies on myös tilanteen kanssa sinut, vaikka kyseessä onkin hänen vanhemmat. Ainoat kärsijät ovat lapset. Esikoinen on nähnyt kyseiset isovanhempansa viimeksi kolme vuotiaana, keskimmäinen muutaman kuukauden ikäisenä ja nuorimmainen ei koskaan. Olisihan se kiva, jos lapset tuntisivat myös toiset isovanhempansa. Samassa rytäkässä välit myös miehen siskoihin katkesivat. Ja sama juttu täälläkin, en tuntenut kuuluvani joukkoon, joten hyvä näin!

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22971545:
Se on sellainen "yhteisö" että kaikki miehen sisarukset ravaavat siellä vanhempiensa luona.Hehän varmaan loukkaantuisivat jos siellä ei käytäs muutamaan viikkoon. Inhottaa kun näistä asioista pitää riidellä.Ei usko suosiolla minun mielipiteitä yms.

Onko muiden miehet tälläisiä????Kauheeta elää tuollaisen "mamman pojan" kanssa. Ei asiat ole muuttuneet 10 vuoteen.Tuskin muuttuvatkaan.

Sanoisin, että voisi olla viisainta eroa. Ensinnäkään sun ei tietenkään tarvitse tehdä mitään, mitä itse et halua. Kuten kyläillä joissain. Suurempi ongelma kuitenkin mielestäni on se, että on kamalaa kärvistellä koko ikänsä sellaisessa suhteessa, jossa ei ole hellyyttä ja läheisyyttä.

myy, no sulla sentään mies valitsi perheensä,eli sinut ja lapset.

Jos minä puhun omista tuntemuksesta,niin sanoo että minä vaan kuvittelen ja puolustaa sukulaisiaan.

eilen sanoin että olisi kiva juhannuksena vuokrata mökki ja olla siellä perheen kesken.Aina siis ollaan oltu heidän vanhempien kanssa.Niin eipä tuota ukkoa ajatus kiinnostanut.Sitten kun taas tuli riita,niin väkinäisesti sanoi että tehdään sitten niin.

Ei ole kivaa viettää sellaisen kanssa aikaa,joka on vastentahtoisesti on läsnä sitten.

Tämän takia varmaan Raamattukin sanoo, että miehen täytyy luopua isästään ja äidistään ja liittyä vaimoonsa. Kaikilla ei näemmä hyvin onnistu.
Sulla on oikeus sanoa "ei" ja jos miehen suku ei kunnioita sitä, niin ota etäisyyttä lisää.
Harvenna käyntejä aluksi kahteen kertaan kuukaudessa. Ja älä missään nimessä anteeksipyytele, vaan hommaat itsellesi menoa niille päiville. Tai jäät vaan reilusti kotiin.

Mutta jos mies vaan haluaa käydä,vaikka lapsen kanssa kaksin.Niin minä sitten olen kaikki viikonloput yksin.Ei sekään kivaa,kun haluan juuri perheeni kesken touhuta jotain kivaa.

Mun ex:n suku on just tuollaista "yhtä suurta onnellista perhettä". Kaikki asuu tiiviissä yhteisössä, kaikilla avain toistensa koteihin ja loukkaantua ei sovi jos naapuri on hakenu sun jääkaapista eväät kun omassa ei ollu.. Ei ollu kauheen kiva kun meni kotiin töistä ja ajatteli tehdä illallseksi vaik munakkaan..aamulla ne munat viel oli siinä mut kas kummaa kun joku olikin päivän aikana tarvinu.. Arvatkaa miks on ex... :/

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22971608:
Mutta jos mies vaan haluaa käydä,vaikka lapsen kanssa kaksin.Niin minä sitten olen kaikki viikonloput yksin.Ei sekään kivaa,kun haluan juuri perheeni kesken touhuta jotain kivaa.

No sitten pistät vaan kovan kovaa vasten. Pakotat viettämään jonkin aikaa teidän kanssa. Ja vaikka miehelläsi on varmasti aluksi "vieroitusoireita", oppii hänkin varmasti nauttimaan ajan kanssa muistakin jutuista kuin sukurakkaudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22971608:

Sopikaa vuoroviikonloput. Kuten erovanhemmilla monesti.

Äärimmäisen helppo valinta, riippuu ihan siitä onko sinulla monta elämää. Ja muista, että "mutta kun on lapsia" on pelkureiden tekosyy maata toimettomina kurjuudessa.

- Jos sinulla on monta elämää, voit haaskata tämän yhden huoletta huonossa parisuhteessa. Ei siis hätää.

- Jos sinulla ei ole montaa elämää, kannattanee ehkä elää tämä yksi niin, että on onnellinen.

[QUOTE="vieras";22971660]No sitten pistät vaan kovan kovaa vasten. Pakotat viettämään jonkin aikaa teidän kanssa. Ja vaikka miehelläsi on varmasti aluksi "vieroitusoireita", oppii hänkin varmasti nauttimaan ajan kanssa muistakin jutuista kuin sukurakkaudestaan.[/QUOTE]

Juuri näin!!Ja kunnon keskustelua kehiin muutenki parisuhteen tilasta!!

Niin.Ihanaa kun te ymmärrätte tämän tilanteen.Mies antaa ymmärtää että minä olen se outo ihminen kun en jaksa aina kyläillä.Rasittavaa.

Jos vaikka kolmen viikon välein kävisi kyläilemässä hänen sukulaisissaan.Niin muulloin voisi tehdä jotain muuta.Kaikki kaveritkin on jäänyt,kun ei ole enää aikaa ollut kyläillä muiden luona kuin vain hänen vanhemillaan.

Vaikeeta elää tälläisessa suhteessa.Kun minua sitten aina ärsyttää tuo juttu.

ois ihanaa kun olisi sellainen mies joka haluaisi olla enemmän perheensä kanssa.

[QUOTE="vieras";22971717]Oletko itse jotenkin epätäydellinen? Tyytymätön itseesi? Omaan sukuusi?

"...yrittävät olla joka asiassa niin hiton täydellisiä."[/QUOTE]

No en kai mä nyt epätäydellinen ole,enkä täydellinen.Mulla on vaan elämässä ollut vaikeuksia,masennuksia yms.

Omaan sukuun ihan tyytyväinen,ei ole ongelmia.Käydään siellä silloin kun huvittaa.Ehkä kerran kuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22971696:
Niin.Ihanaa kun te ymmärrätte tämän tilanteen.Mies antaa ymmärtää että minä olen se outo ihminen kun en jaksa aina kyläillä.Rasittavaa.

Jos vaikka kolmen viikon välein kävisi kyläilemässä hänen sukulaisissaan.Niin muulloin voisi tehdä jotain muuta.Kaikki kaveritkin on jäänyt,kun ei ole enää aikaa ollut kyläillä muiden luona kuin vain hänen vanhemillaan.

Vaikeeta elää tälläisessa suhteessa.Kun minua sitten aina ärsyttää tuo juttu.

ois ihanaa kun olisi sellainen mies joka haluaisi olla enemmän perheensä kanssa.

Sulla on ihan terve tunne tuo kyllästyminen. Nyt alat elää omaa elämääsi niinkuin haluat. Et alistu vallankäyttöön tuolla saralla. Miehellesi tekee varmaan hyvää, kun olette välillä erossa ja hellyyskin varmaan palautuu, kun tulee ikävääkin ;)

Mun miehellä on samanlainen tiivis yhteisö (miehen vanhemmat + sisko). Usein käymme siellä. Minusta se on ihanaa. On ihanaa saada olla niin tiiviin ja lämpimän yhteisön osa. <3

[QUOTE="eee";22971754]Mun miehellä on samanlainen tiivis yhteisö (miehen vanhemmat + sisko). Usein käymme siellä. Minusta se on ihanaa. On ihanaa saada olla niin tiiviin ja lämpimän yhteisön osa. <3[/QUOTE]

No onhan se hyvä kun molemmat ovat samanlaisia ja tykkäävät.olenkin miettinyt että miehelläni pitäisi olla juuri sinunlainen ihminen rinnalla.Ja minulla minunlainen. Kaikki olisivat onnellisia.

Eroa olen kyllä vakavissani miettinyt.Mutta kun pitäisi asunto myydä ja löytää itselle ja lapselle asunto.Ja kaikki muutkin asiat siihen päälle.

Tai voishan tätä tilannetta vähän seurata.Jos ei minua ota tästä eteenpäin huomioon,niin katson sitten.

Ei ole kiva olla koko ajan stressaantunut tämän tilanteen takia.Pelottaa että masennun uudelleen ninkuin vuosi sitten syksyllä.

Yhteistyössä