Mietin että pitäiskö erota :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22971805:
Eroa olen kyllä vakavissani miettinyt.Mutta kun pitäisi asunto myydä ja löytää itselle ja lapselle asunto.Ja kaikki muutkin asiat siihen päälle.

Tai voishan tätä tilannetta vähän seurata.Jos ei minua ota tästä eteenpäin huomioon,niin katson sitten.

Ei ole kiva olla koko ajan stressaantunut tämän tilanteen takia.Pelottaa että masennun uudelleen ninkuin vuosi sitten syksyllä.

Ehdottomasti kannattaa katsoa tilanne loppuun. Jos teidän suhteessa ei ole muuta vaikeutta, vaan tällaisia käytännön ongelmia, alat vaan pitää puolesi.

Ärsyttää jo valmiix ensviikonloppuna kun pitää taas lähteä. kun viimeviikonloppuna meillä oli vieraita,niin ei päästy.Ja tottahan toki lapsi sinne mielellään lähtee.

Ei varmaan olekaan järkevää erota.Mutta kun näistä asioista joutuu koko ajan taistelemaan.On jo viikko pilalla kun ajattelee seuraavaa viikonloppua.Ja nythän se on taas kyläilemässä,veljensä luona,jossa on myös vanhemmat.

Tää on paisunut niin isoksi asiaksi mulle,että ero saattaa olla ainoa vaihtoehto.

Jos eroaisitte, jääkö teille mitään katkeruuksia välillenne? Jostain kuulin neuvon että sitten kun kaikki tunteet on käsitelty eikä mikään jää vaivaamaan niin sitten voi erota

Siis minkä takia sä vielä jäät seuraamaan tilannetta jos muuttus? siis jos tuo sama on jatkunu jo 10 vuotta, niin vitut se siitä enää muutu. Minä ainakin ois jo kauan sitten sanonu miehelle suorat sanat.. alko oikeen ärsyttää sun puolesta, mutta mun mielestä tossa ei oo mitää muuta vaihtoehtoo ku ero. Kyllähän sen huomaa, että ei tuo miehes muutu... hohhoijjaaa

Siis minkä takia sä vielä jäät seuraamaan tilannetta jos muuttus? siis jos tuo sama on jatkunu jo 10 vuotta, niin vitut se siitä enää muutu. Minä ainakin ois jo kauan sitten sanonu miehelle suorat sanat.. alko oikeen ärsyttää sun puolesta, mutta mun mielestä tossa ei oo mitää muuta vaihtoehtoo ku ero. Kyllähän sen huomaa, että ei tuo miehes muutu... hohhoijjaaa

Puhut asiaa.tästä on ennenkin keskusteltu.Ja nyt sitten vielä enempi.Lupashan hän muuttua.Mut ei siltä vaikuta.Ei osaa edes kieltäytyä puhelimessa,jos kutsuvat käymään.kuten kävi tänään.

Näytä tämä ketju hänelle. Mies ei oikeasti tunnu ymmärtävän, että te olette nyt oma erillinen perheenne kaikista muista ja teidän pitäisi olla ja elää niin että kaikilla perheenjäsenillä on hyvä olla. Hän voisi aloittaa vaikkapa sillä, että kävisi siellä äitinsä luona vain joka toinen viikonloppu. Nyt en muista mainitsitko tätä jossain viestissäsi, mutta kumpi pitää kumpaa otteesaan: ruinaako äiti poikaansa sinne vai eikö poika pysty irrottautumaan äidistään?

Eroamaan en ihan vielä lähtisi. Mutta ei sinun pidä tästä myöskään ikuisuuksia kärsiä. Jos tuntuu että puhuminen on vaikeaa tai ei tavoita häntä, niin kirjoita hänelle kirje. Lykkää se vaikka käteen kun mies menee vessaan istumaan. Siellä kun ei luulisi olevan paljon muutakaan tekemistä kuin lukea se kirje ;). Jos hän ei siis muuten sitä todennäköisesti lukisi. Ja sano suoraan, että jos asiat eivät muutu, sinä lähdet.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22971946:
Puhut asiaa.tästä on ennenkin keskusteltu.Ja nyt sitten vielä enempi.Lupashan hän muuttua.Mut ei siltä vaikuta.Ei osaa edes kieltäytyä puhelimessa,jos kutsuvat käymään.kuten kävi tänään.

Pystyykö hän sanomaan sulle ei? Jos pystyy, niin pitäisi pystyä sanomaan äidilleenkin. Kun seuraavaksi soittavat, hän vaan sanoo, että "tänä viikonloppuna meillä on muuta ohjelmaa jo sovittuna, katsotaan sitten seuraavan viikonloppuna uudestaan".

enempi se on siinä,että mies haluaa siellä käydä.Ovat kaikki niin tottuneita siihen.Ja kun se käyminen tarkoitaa vielä sitä,että siellä ollaan KOKO päivä!Huh.

Mies pitää minua vaan outona ja kuulema stressaan ihan turhaan.Nytkin olen ihan kireenä,kun ärsyttää.Saas nähdä monelta tänään ilmaantuu kotiin.

arkipäivät on niin kiireisiä ja väsyneitä koko sakki,niin olispa kiva ees viikonloput ottaa rennosti.

Sun täytyy tehdä sille selväksi, että ei vaan toisen pillin mukaan eletä. Ei sun pitäisi joutua väkisin kokoajan johonkin kyläilemään. Sano sille, että menköön hän, jos haluaa, ja että sä tuut vaikka kerran kuussa tai kerran kahdessa kuussa mukaan tms. Meillä oli yhteen aikaan vähän vastaavaa, appivanhemmilla olis pitänyt kokoajan rampata, joka viikko suunnilleen. Mä tein selväks, että mulla on viikonloppuisin kotihommia niin paljon, etten aina ehdi. Ja että ihan lepoa ja omaa rauhaakin tarvisi. Perustelin ihan järkisyillä sen, miksei aina voi olla menossa. Ja nyt asia on paljon paremmin, käydään ehkä kerran kuussa. Silloinkin vähän marisevat, että niin harvoin käydään.. Mutta en ota kuuleviin korviini. Olen vain kohtelias ja kerron, kuinka paljon tekemistä on jne.

Sun täytyy tehdä sille selväksi, että ei vaan toisen pillin mukaan eletä. Ei sun pitäisi joutua väkisin kokoajan johonkin kyläilemään. Sano sille, että menköön hän, jos haluaa, ja että sä tuut vaikka kerran kuussa tai kerran kahdessa kuussa mukaan tms. Meillä oli yhteen aikaan vähän vastaavaa, appivanhemmilla olis pitänyt kokoajan rampata, joka viikko suunnilleen. Mä tein selväks, että mulla on viikonloppuisin kotihommia niin paljon, etten aina ehdi. Ja että ihan lepoa ja omaa rauhaakin tarvisi. Perustelin ihan järkisyillä sen, miksei aina voi olla menossa. Ja nyt asia on paljon paremmin, käydään ehkä kerran kuussa. Silloinkin vähän marisevat, että niin harvoin käydään.. Mutta en ota kuuleviin korviini. Olen vain kohtelias ja kerron, kuinka paljon tekemistä on jne.

Miehesi siis myös käy kerran kuussa?Kiva että olette saanut sovittua.Voi kunpa meilläkin mies ymmärtäisi..Varmasti turha toivo. Varmaan jos nyt sanon että ensiviikonloppu ollaan sitten kotona,niin sotahan siitä syntyy.

Äärimmäisen helppo valinta, riippuu ihan siitä onko sinulla monta elämää. Ja muista, että "mutta kun on lapsia" on pelkureiden tekosyy maata toimettomina kurjuudessa.

- Jos sinulla on monta elämää, voit haaskata tämän yhden huoletta huonossa parisuhteessa. Ei siis hätää.

- Jos sinulla ei ole montaa elämää, kannattanee ehkä elää tämä yksi niin, että on onnellinen.

Iiiisoo peesi! Hyvin sanottu!

Minun miehelläni on aikaa vievä harrastus. Olin aluksi vastaan, mutta nyt osaan nauttia vapaudesta.
Etkö voi olla vaikka yhteydessä kavereidesi kanssa silloin viikonloppuisin? Haluatte siis olla tiiviisti yhdessä miehesi kanssa? Minusta itsenäistyminen ei tarkoita aina eroa. Sen voi tehdä myös kohteliaasti. Jos pidät taukoa kyläilystä, anna heidän kuitenkin ymmärtää, että he ovat ok tyyppejä ja se ei ole henkilökohtaista. Voit sanoa saman myös miehellesi.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22972211:
Miehesi siis myös käy kerran kuussa?Kiva että olette saanut sovittua.Voi kunpa meilläkin mies ymmärtäisi..Varmasti turha toivo. Varmaan jos nyt sanon että ensiviikonloppu ollaan sitten kotona,niin sotahan siitä syntyy.

Silloin tällöin mies käy lasten kanssa, että saan jäädä kotiin rauhassa tekemään omia juttujani. Hänkin oli ehkä vaan niin tottunut siihen jatkuvaan käymiseen, tuntuu tulleen ihan luonnollisesti vähitellen hänellekin tämä muutos. On tullut mukavuudenhaluiseksikin sillälailla, että on kivempi olla kotona vaan välillä. Tämä on tuonut myös positiivisen muutoksen siihen, että appivanhemmat _vähän_ vähemmän puuttuvat meidän asioihin nykyään. Ehkä ovat huomanneet, että ollaan aikuistuttu sen verran, ettei tarvi kaikessa olla "neuvomassa".

Toivottavasti teilläkin ajanmittaan helpottaa. Sun täytyy vaan pitää itse puoliasi!

Yhteistyössä