Mietityttää.. laspen nukuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuruisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkuruisen äiti

Vieras
Meil aikaisemmin vauva nukkui omaan sänkyyn ensin maitoa tuttisuuhun ja sänkyn unipeiton kanssa.
Oppi 6½kk iässä viikon sisään konttamaan, istumaan ja nous seisomaan (oli aikaisemmin lyhyitä matkoja ryöminu). Sit meni omaan sänkyyn nukahtaminen mahottomaksi. Samoihin aikoihin jouduin lopettamaan lopullisesti imetyksen ja siirryimme kokonaisvaltaisesti pullolle.
Alkuun yritin nukuttaa lapsen pullolle sänkyyn, ei. Yritin et käärin kapaloon, meni pariyötä mut sit raivostu ku ei pääse liikkeelle. Tassuttelu ei. Viereen nukuttaminen ei.
Ainut keino on et juo maidon sylissä tutti suuhun harsokasvoille ja antaa avoimessa otteessa nukahtaa siihen ja sitten siirretään omaan sänkyyn. Nyt ikää on 7½kk ja nukutan edelleen avoimessa otteessa syliin. Omaan sänkyyn oon yritättäny viedä nukkuun, mut tassuttelusta suuttuu ihan silmittömästi. Sit jos jättää sen vain sinne ni nousee salamana seisomaan pinniksen reunoja vasten ja muutaman kerran ku käyn laittaan takas nukkuun on melkoinen iltavillipäällä.
Yöllä rauhoittuu kyl tutille omaan sänkyyn. Kerran yössä oon antanu janojuomaksi 20-30ml maitoa.

Toisaalta oon miettiny et samakait se on kuhan nukahtaa, et kait se joskus oppii nukkuun omaan sänkyyn. Esikoinen meil oli pidempään tissillä ja myöhemmin nukahti aina iltapullolle tai viimestään ku anto tutin suuhun. Sai tutista ihan erilaista tyydytystä mitä tämä.

Oon miettiny tutin jättämistä pois, mut oon muutaman kerran nähny tytön sit imevän peukaloa tai peitonkulmaa ku tutti on tippunu. Et mieluummin tutti mitä peukalo tai peitonkulma.

mietin et oonko tehny sellaisen virheet et vielä 2v:näki lapsi nukkuu vain ja ainoastaan syliin, et pitäisikö hammasta purren vain nukuttaa omaan sänkyyn.. näin vain tuntuu lapsen kannalta parhaalta. Nukuttamiseen sylissä menee n. 5-10min

Siis mä en ymmärrä tätä et miksi se lapsi ei voi riehua siellä sängyssä ennen nukahtamista. Meidän lapsi 1v riekkuu aina ja joskus tunninkin sängyssään ennen kuin nukahtaa sinne ITSE.
Kunhan ei vain mene huoneeseen niin kaikki on hyvin, muuten villiintyy entisestään jos menee käymään. Silloin lapsi tekee siitä leikin.

Hmm, mä olen aina tehnyt samoin; pullon juo sohvalla sylissä, tutti suuhun ja kanto omaan sänkyyn.
Tuossa isässä tulikin se eka koetinkivi.. Kesti varmaan vajaa kk verran..
Pidät vain samaa tahtia yllä, niin lopussa kiitos seisoo. ;)

Miksi ei saa nousta ja veivata omiansa sägyssään? Jotkut tarvitsee vain aikansa rauhoittuakseen. Meillä ainakin sai vuosikas remuta niin paljon kun huvitti sängyssään, eihän se sieltä pois pääse. Ja yleensä aina jossain vaiheessa sinne nukahti.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Siis mä en ymmärrä tätä et miksi se lapsi ei voi riehua siellä sängyssä ennen nukahtamista. Meidän lapsi 1v riekkuu aina ja joskus tunninkin sängyssään ennen kuin nukahtaa sinne ITSE.
Kunhan ei vain mene huoneeseen niin kaikki on hyvin, muuten villiintyy entisestään jos menee käymään. Silloin lapsi tekee siitä leikin.

onkohan eriasia kun kyseessä on reilu 7kk ikäinen, mitä 1v??

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Miksi ei saa nousta ja veivata omiansa sägyssään? Jotkut tarvitsee vain aikansa rauhoittuakseen. Meillä ainakin sai vuosikas remuta niin paljon kun huvitti sängyssään, eihän se sieltä pois pääse. Ja yleensä aina jossain vaiheessa sinne nukahti.

siks et meillä nukkuu samassa huoneessa myös 2½v, saavat toisensa melkoiseen villiin. Tuo isompi nukahtaa kyl näppärästi, mut jos pienempi saa hyppiä sängyssä ni herää. En kyl tosin ole kokeillu et kauanko tuo tuolla hyppis, mutten ku siihen asti et alkaa itkemään väsymystä/yksinäisyyttä.

Meil vauva menee nukkuun n.klo 21, eli jos se vielä sitten tunnin riehus sängyssä ja sit pääsis isompi rauhoittumaan nukkumaan ni kellohan ois jo puolessa yössä..

Kyl me nukutettiin siten kun paras oli. Nukahtaminen oli muutenkin pojalle hirmusen vaikeaa ja raivostunutta oli mahdoton saada enää uneen. Ei menny niin että ois riekkunu ja nukahtanu. Osaa se nykyään nukahtaa itsekin vaik pitkään se vei.

Mä en ymmärrä tuota, antakaa meuhkata niin kauan et nukahtaa periaatetta.. mikäs siinä jos lapsi on tyytyväinen siellä pinniksessä, mut itkevänä en todellakaan veis

Uusimmat

Yhteistyössä