Mihin yhteyttä laittomasta lastensuojelun päätöksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mihin yhteyttä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mihin yhteyttä

Vieras
En nyt lähde erittelemään asioita sen kummemmin, mutta mikä taho tällä hetkellä hoitaa laittomia lastensuojelun päätöksiä?

Meidän lastensuojeluntyöntekijä, joka ei itse tee näitä päätöksiä, niin hänkin myönsi ettei lastensuojelulla ole todellisuudessa oikeutta/ SYITÄ tähän päätökseen mikä nyt on tehty? Lisäksi, meille ei ole edes tarjottu tukitoimia joita meidän kuuluisi saada. Tämän hetkistä päätöstä ei olisi voinut tehdä ilman ko. tukitoimia ja niiden sössimistä. Eli tämä päätös on senki vuoksi laiton, kun avohuollon tukitoimia ei ole myönnetty. Eli päätös nojautuu: EI MIHINKÄÄN.

Mm. huostaanottopn ei ole lainvoimaisia syitä tällä hetkellä ja Lastensuojelutyöntekijämmekin sanoi niin. Hänestä ei kuitenkaan ole apua lähteä asiaa hoitamaan, vaan hän hieman kumartelee ylempää tahoaan..

Niin. Mihin nyt yhteys? Entä mihin ilmoitan ls-työntekijästämme, joka hiljaa hyväksyy väärinkäytökset? Meillä ei ole varaa asijanajajaan.

En ennen uskonut, että Suomessa lastensuojelu oikeasti toimii mielivaltaisesti, mutta nyt sen tiedän kun omalle kohdalle napsahti.

Varmastikki oikeusaputoimistoon sitte jos ei rahaa asianajajaan ole.( Jotenki luulis että tällasessa tilanteessa sitä rahaa jostain vaikka lainaksi jos lapsen huoataanotto on siitä kiinni)
Kannattaa nauhoittaa vaikka kännykällä niitä keskusteluja, muuten on vaan sana sanaa vastaan.

Ap liity facessa Lastensuojelun tilanne huolestuttaa-ryhmään. Siellä on ihmisiä, jotka osaa neuvoa paremmin ku täällä. Ja siel on myös niitä karmivia kokemuksia lasten"suojelusta".

Varmastikki oikeusaputoimistoon sitte jos ei rahaa asianajajaan ole.( Jotenki luulis että tällasessa tilanteessa sitä rahaa jostain vaikka lainaksi jos lapsen huoataanotto on siitä kiinni)
Kannattaa nauhoittaa vaikka kännykällä niitä keskusteluja, muuten on vaan sana sanaa vastaan.

Mulla ei ole aiempaa kokemusta mistään asianajajien tuntiliksoista, mutta jotenkin tuntuu, että ne ovat tuhansia euroja.. Ei olla kovin suurituloisia ja lähipiirilläkään ei ole lainata.

Miten tuo nauhoittaminen sitten, kun alla joku sanoi että ne eivät ole "käypä todiste", jos ei ilmoita nauhoittamista nauhoituksen kohteelle?

Musta vaan tuntuu niin välillä, että olen kuin joku epäilty sarjamurhaaja jonka täytyy käydä läpi hirveä oikeustaistelu syyttömänä. Tämä on kuin tuulimyllyjä vastaan taistelisi..

Hallinto-oikeus on vain kumileimasin joka vie läpi sen suuremmin tutkimatta sossun päätöksiä.Turha ainakaan hallinto-oiekutta pitää minään pelastuksena.

Näin tämän minäkin olen käsittänyt.

Itsellä ei aiemmin kokemusta näistä asioista.
Olen vaan kuullut erään tarinan että erään naisen poika oli huostaanotettu (ilm. ilman kunnon syitä) ja nainen vei asian hallinto-oikeuteen, siellä sitten päätöstä odoteltiin yli 6 kk. .. Meneekö noissa oikeasti noin pitkään?

Eihän kukaan voi vaan ottaa toisen lasta, niin vanhempi joutuu odottamaan KUUKAUSI TOLKULLA että oikeus tapahtuu?

Yhteistyössä