Mun mies on maanviljelijä. Tällä hetkellä tulot on vielä niin pienet, ettei kertakaikkiaan ole varaa palkata työntekijää, lisäksi työajat on mitä on, lähtö navettaan voi tulla mihin vuorokaudenaikaan tahansa, itse joutuu hoitamaan kaiken jos jotain menee rikki tai tulee muita ongelmia jne. Ei yksi työntekijä riittäisi, jos haluaisi olla ihan kokopäiväisesti kotona.[/QUO
mä tunen taas parikin maatalouslomittajaa jotak tulevat lyhyelläki varoitusajalla töihin, maatalouyrittäjäkin saa lomittajanjos vain haluaa. Maatalouyrittäjä voii kuitenkin olla kotonaan samaan aikaan ja lapet voi ottaa mukan monenkin maatilan juttuun. Itse olen melekin maatilalla kasvanut ( Mummiolassa vietin pitkiä aikoja) ja kyllä vaan on nii että vaika setäni olivat maatalousyrittäjiä, he myäs kävivät muualla töissä. Kesäiisn sitä hommaa oli eniten, kutienkin kasvattivat possuja ja kanoja ,ja oli maata ja metsää. Kyllä sitä aikaa oli muuhunkin. Isoäiit ei paljoa maatöitä jakasnut tehdä, mutta aina löytyi tekijöitä, naapuriapu on maallaa korvaamaton =) lapsetkin pysytvät maatilalla oleman mukana