Mikä HELVETTI siinä on, että mies ei osaa siivota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi vittu taas tätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi vittu taas tätä

Vieras
TAAS kerran kävi näin. On sovittu, että se joka on kotona, siivoaa. Eli kun minä olen aamuvuorossa niin siivoan illalla ja miehen pitäis siivota sillon kun minä oon iltavuorossa. Eilen taas olin illan töissä ja sanoin miehelle että siivoaa ja imuroi kun kerran on illan kotona ja se lupasi.
Heräsin aamulla ja huomasin että ei ole imuroitu, tiskit on tiskattu osittain, roskis pursuaa, lapsen huone on ihan sekaisin, pyykkejä ei oo laitettu kaappiin jne. jne. Ilmeisesti miehen käsitys siivoamisesta on se, että laittaa maidon kaappiin.
Vittu minä en jaksa tätä!!! Miten TYHMÄ on ihminen, kun ei osaa siivota?! Mä oon tuhat kertaa sanonut näistä asioista, että ei se voi olla niin vaikeeta.
Mies on muuten ihana ja mä häntä rakastan kyllä, mutta mua raivostuttaa tämä siivousasia!!!! Kyllä mä haluan että kun mies tulee töistä, sen ei tarvii alkaa siivoomaan jos mä oon ite kotona. Ilmeisesti mä en vaan ole niin arvokas, että olisin saman arvoinen.
Mulla kiehuu ihan just yli. VITTU!!!

[QUOTE="vieras";26024955]Hyväksy se tosiasia, että naiset tekevät huonoja valintoja.[/QUOTE]

Mies on muuten ihana mies ja kohtelee mua hyvin ja on hyvä isä. Ei kulje kapakoissa, käy töissä, ei polta ei juo, ei oo vieraita naisia.

Ei kyse ole siitä etteikö se mies osaisi siivota vaan siitä että se mies luulee ettei hänen tarvitse siivota samalla tavalla kuin sen naisen, mies oikeasti kuvittelee sen maidon kaappiin nostamisen riittävän.

Vähän kuin ajattelisi että riittää kun pitää linnoituksen pystyssä ja sisällä olevat hengissä mutta mitään extraa ei tarvitse ruveta tekemään.

Mitä jos tekisitte yksityiskohtaisen ja selkeän sopimuksen siitä, kuka siivoaa mitä ja milloin?
Jos se mies ei vaan oikeasti tajua, mikä kaikki kuuluu "siivoukseen".

Mä oon oikeesti monta kertaa kertonut sille, mitä siivotaan ,koska ja millä aineella ja miten. Mutta ei mene perille. Se väittää, ettei osaa siivota, mutta ei kukaan voi olla niin IDIOOTTI että kun on monta kertaa samaa asiaa jankattu niin ei älyä.
Kai kaikki tajuaa, että kun tiskataan niin tiskataan myös ne likaisena lojuvat kattilat eikä pelkkiä astioita. Tai että pöydät pyyhitään ja lavuaari siivotaan myös.

Meillä mies kyllä siivoaa, mutta ei tee sitä mun mielestä hyvän :D Hetki mennään kyllä ihan hyvin miehen siivoilla, mutta melko pian alkaa huomaamaan, että en ole tehnyt osaani. Mies ei osaa hävittää mitään, siirtää vaan turhuuksia eri paikkoihin. Ei osaa ottaa lapsen pieniä vaatteita pois kaapista, ei vie mitään kierrätykseen (lehtiä, purkkeja ym.) Tasot alkaa täyttyä tavaroista, lapsen lelut on sekaisen näköisesti siivottu ym.

Mutta kyllähän se pärjäis varmasti ilamn muakin.

Mä oon oikeesti monta kertaa kertonut sille, mitä siivotaan ,koska ja millä aineella ja miten. Mutta ei mene perille. Se väittää, ettei osaa siivota, mutta ei kukaan voi olla niin IDIOOTTI että kun on monta kertaa samaa asiaa jankattu niin ei älyä.
Kai kaikki tajuaa, että kun tiskataan niin tiskataan myös ne likaisena lojuvat kattilat eikä pelkkiä astioita. Tai että pöydät pyyhitään ja lavuaari siivotaan myös.

Ei mut jos tekisitte ihan paperille selkeän sopimuksen vastuualueineen. Mitä kirjaimellisempi ja tarkempi, sitä parempi.
Kaikki ei oikeesti tajua.

[QUOTE="keimo";26025035]valivalivalivalivalivalivalivalivalivali siivotkaa itte jos ootte parempia...[/QUOTE]

Kyllä, onpa todella vaativaa pyytää miestä noin KERRAN VIIKOSSA osallistumaan kotitöihin.

ei se oo siitä tyhmyydestä. ei vaan viitsi, kun ei kiinnosta ja sä teet kuitenkin, kun jossain vaiheessa et jaksa katella sitä paskakasaa.

nimim. meillä ei mee se maito edes kaappiin

Ei mut jos tekisitte ihan paperille selkeän sopimuksen vastuualueineen. Mitä kirjaimellisempi ja tarkempi, sitä parempi.
Kaikki ei oikeesti tajua.

Tekeeko jotkut oikeasti "sopimuksia" miestensä kanssa siitä mitä sen pitää tehdä. Ihan sama kun antas jonkun tehtävä listan.

Mä ainakin raivostuisin, jos mies toisi jonkun paperin mulle, johon on tarkasti kirjattu mitä mun pitää tehdä ja milloin. Varmaan pakkaisin nopeaa tavarat ja lähtisin.

Mä olen asunut monessakin kimppakämpässä ennen miehen kanssa yhteen muuttoa ja oppinut elämään sillä taktiikalla, että se siivoaa ketä sotku häiritsee. Siinä on sitten turha kenenkään valittaa.

Meillä siivoan pääasissa minä. Enkä koskaan ole siitä miehelle valittanut. Enkä itsekään ota mitään stressiä siivoamisesta, vaikka tykkäänkin siitä, että talossa on siistiä. Joskus ei vain jaksa ja silloin ei ole pakko.

Ja varmasti nyt joku tulee nyt tähän sanomaan miten ole ihan tossun alla, kun en pakota miestä siivoamaan, mutta ei haittaa. Minä olen tyytyväinen tähän ratkaisuun :)

Minusta tässä voi olla kyse eri siisteyskäsityksistä. Tuollanen ongelma voi syntyä myös kahden naisen välillä.

On myös parisuhteita, joissa mies ei siivoa hyvin tai ollenkaan, koska nainen ajattelee, ettei mies "osaa oikein". Hlökohtaisesti ärsyttää se, ettei miehet muka ymmärrä tai tajua, ja ettei niiltä vaan VOI vaatia...Ihan käsittämätön ajatus, ellette ole sattunut ottamaan idioottia puoliksoksenne.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Tosiaan kirjalliset ohjeet.
Ja ehkä niistä siivoustason vaatimuksistakin vois yhdessä keskustella. Kuka sanoo, että sun tapa on ainoa oikea?

Eihän ne miehet osaakaan siivota, jos suhtaudutte niihin kuin lapsiin. Mutta jos jakaa vastuut ja kumpikin saa hoitaa ne omalla tavallaan ja ajallaan niin kyllähän nyt jokainen aikuinen hitto vie siivota osaa.

joskus oon miettinyt samaa ja tullut siihen tulokseen että se on itsekkyyttä! ei kukaan ole oikeasti niin tyhm ä ettei osaa, ne ei vaan viitsi eikä niitä huvita ajatella kuin sitä huvittaako asia itseään vai ei!
meill äjoskus mies pyyhki pöydät/tasot(kun pyysin) ja pyyhkäs vaan silleen huiskis yhen kerran=tasot oli ihan yhtä paskaiset. Minä suutuin asiasta että eikö mitään vo itehä kunnolla.

Mies siihene ttä no mä tein niin hyvin kun osaan. Minä sanoin että älä valehtele pyyhi ne kunnolla niine ttä ne on oikeesti puhtaat. No mies pyyhki ja puhdasta tuli!! Se on siis vaan viitseliäisyydestä kiinni sekä siitä että ajattelevat vaan itseään.

Tekeeko jotkut oikeasti "sopimuksia" miestensä kanssa siitä mitä sen pitää tehdä. Ihan sama kun antas jonkun tehtävä listan.

Mä ainakin raivostuisin, jos mies toisi jonkun paperin mulle, johon on tarkasti kirjattu mitä mun pitää tehdä ja milloin. Varmaan pakkaisin nopeaa tavarat ja lähtisin.

Ei oo tarvinnut tehdä. Mutta kuulostaa, että ap:n tapauksessa kommunikointi siivouksesta ei toimi, joten paperi ja kynä on ihan hyviä apureita sillon.

Ja EI, sitä sopimusta ei tehdä noin, että ap vie listan, jota mies toteuttaa. Mikä SOPIMUS se olisi?

Tässähän on kyse siis siitä, että ap:n ja miehen välillä ei kommunikointi toimi. Mies ei ilmeisesti ymmärrä mikä ap:ta haittaa. Silloin sille pitää selittää. Tässä tapauksessa ei selvästikään myöskään siivousstandardit kohtaa. Silloin niitä pitää selventää. Ei niin, että toinen kertoo toiselle, vaan niin, että molemmat kertoo näkemyksensä ja sit sovitaan, mikä olis hyvä kompromissi.

Ja eniten mua risoo just se, että kun se LUPAA tehdä ja ei teekään. Oon yrittänyt sille sanoa, että se nakertaa mun luottamusta kun se ei pidä lupauksiaan. Sitten se vaan alkaa valittaa, että miten niin. Eihän hän oo muitten naisten kanssa tms. Mutta kun se oikeasti pettää sen lupauksen!
Meillä on erilaiset siisteyskäsitykset ja mä todella yritän katsoa sitä sormien läpi. Mutta tuo, että ei imuroi ollenkaan ja jättää paskaiset astiat vaan siihen pöydälle, mistä älysi kuitenkin ne muut astiat tiskata, OTTAA PÄÄHÄN!! Se ei vaan kehtaa. Sen äiti siivos kotonaan sen huoneenkin aina ja sen kyllä huomaa ettei oo kotona tarvinnut tehdä mitään.

Mä olen asunut monessakin kimppakämpässä ennen miehen kanssa yhteen muuttoa ja oppinut elämään sillä taktiikalla, että se siivoaa ketä sotku häiritsee. Siinä on sitten turha kenenkään valittaa.

Musta tää on äärimmäisen epäreilu taktiikka. Mitä jos toisella on pölyallergia ja toinen on tottunut imuroimaan kerran kuussa? Pitääkö sen pölyallergisen aoina siivota? Eikä olis reilumpaa sopia vuoroista, siitä että se toinen imuroi edes sen kerran kuussa?

Itsekin oon asunut lukuisissa kimppakämpissä. Yhdessä toimi siivous loistavasti ilman erillisiä sopimuksia. Muissa ollaan sovittu yhdessä, toisinaan ilman paperia, joskus ihan paperin kanssa. Ei näistä mikään ollut "oikea" tapa, tärkeintä on, että pystytään kommunikoimaan tarpeista. Joskus siihen tarttee paperia, joskus ei.

Ja anteeksi kun raivoon täällä, mutta yritän purkaa sen ensin tänne että kun mieheni tulee kotiin, kykenen keskustelemaan enkä ala vaan huutaa.
Pakko tämä on (taas) kerran puhua. Vaikka tuskinpa se (taaskaan) auttaa kun ei oo auttanut ennenkään, vaikka tästä on puhuttu.

Sopiminen on sellaista, että toiselta kysytään. AP:n ongelma on hyvin tuttu. Minä olen kysynyt perheeltä, miten siivous heidän mielestään järjestetään, ottanut kantaa, ja oikeasti yhdessä on sovittu, mitä siivotaan ja milloin. Se toimii jollakin lailla, koska minä en tosiaankaan siivoa, jos joku jättää alueensa siivoamatta. Sitten meillä on sotkuista, ja urputan siitä, ja lapset ovat kotiarestissa kunnes siivous on hoidettu. Kaikki siivousikäiset kyllä kantavat vastuuta omista alueistaan. Muistuttaa pitää.

Raivoo vaan ihmeessä niin paljon kuin jaksat! Parempi se on tänne ladata kuin miehelle :D

Siis asiasta on toki syytä puhua, mutta se raivo voi olla ihan hyvä etukäteen laannuttaa.

Yhteistyössä