Mikä hitto on vikana ihmisellä, joka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
valehtelee ihan koko ajan, kokee tarvetta jatkuvasti mollata muita (ohikulkijoita esimerkiksi), jne?

Olen joskus ennenkin ihmetellyt täällä erästä tuttavaani, joka valehtelee jatkuvasti. Milloin ollaan käyty lomalla Marokossa (ja muutaman kuukauden päästä todetaan että pitäisi passitkin koko perheelle hankkia, kun ollaan tonne Kreikkaan menossa...eivätkä siis todellakaan ole koskaan missään käyneet), milloin hänen esikoisensa on oppinut uimaan ja suorittanut jonkun uintimerkinkin (ja seuraavana kesänä kun nähdään maauimalassa niin se sama esikoinen ei osaa edelleenkään uida metriäkään), lapsille on ostettu jos jonkinmoista kallista merkkihaalaria (niitä tosin ei ole olemassakaan ainakaan heidän vaatenaulakossaan), lapsi on ollut kovin kipeänä noroviruksen takia mutta toiselle kaverille kertoo saman lapsen olleen influenssassa, puhuu ex-aviomiehistä joita hänellä ei edes ole, oli tässä jokin aika sitten mukamas raskaanakin mutta juttu oli niin outoa ettei kenenkään oikea raskaus kyllä siten mene...jne. Puhuu paljon ja jatkuvasti, mutta 99% skeidaa. Eikä tunnu enää muistavan kenelle on kertonut mitäkin, koska sanoo myöhemmin jotain sellaista mistä aikaisemmat jutut paljastuvat valheeksi.

Ja se haukkuminen. Leikkipuistossa saattaa supista että "kato ton lapsen hattua, ihan hirvee...oho, tolla on varmaan pyjama unohtunut päälle kun on noin kamala kauhtunut asu...hih voiko rumempia lenkkareita enää ollakaan...". Oikeastaan ihan tauotta.

Hän oli ennen mukava, muutamia vuosia sitten. Sen jälkeen alkoi tuo outo käytös, valehtelu, haukkuminen...ja se vaan lisääntyy koko ajan. Oltiin ennen jonkinmoisia ystäviä, nykyään enää tuttuja, en voisi kaveriksikaan sanoa kun en todellakaan halua hänen seurassaan enää olla, emmekä tapaa suunnitellusti vaan sattumalta. En ole ainoa, joka on ihmeissään: yhteiset tuttumme ovat myös ottaneet asian puheeksi.

Ja juu, tänään meni hermot. Noin vartin verran "kato miten kauhee paita, hyi hitto mitkä sandaalit, ruma mekko, yäk"- juttuja kuunneltuani kilahdin ja karjuin kurkku suorana että a) eipä ne hänenkään lastensa vaatteet aina taida jokaisen silmää miellyttää, ja b) luuleeko hän muita niin tyhmiksi ettemme tajua hänen matkustelu/shoppailu/yms juttujensa olevan pelkkää paskapuhetta?! Toivotin hyvää loppuelämää ja häivyin poikani kanssa :snotty:

Joku mielenterveysongelma mullekin tuli mieleen. Kovin kummalliselta tuo muutos vaan vaikuttaa :/

Nyt kun asiaa ajattelee, niin hänen käytöksensä on ollut tosi outoa jo aika kauankin. Muistanpa sellaisen tapauksen, kun hän työnsi lastensa valokuvan nenäni eteen ja intti että "sano nyt voiko olla paremman näköisiä lapsia, sano nyt, häh, sano, rehellisesti, eikö ookkin maailman ihanimmat ja parhaan näköiset lapset?!". Siis silleen jopa agressiivisesti. Tuli sellainen olo, että olin piilokamerassa.

Voi myös olla, että sen tyypin elämä on niin kapeaa, ettei siitä ole revittävissä puheenaiheita, vaan on puhuttava höpöjuttuja tai vaihtoehtoisesti haukuttava muita.

EI kuulosta sellaiselta ihmiseltä, jota millään lailla kaipaisin tuttavapiiriini.. :ashamed: Mulla on kanssa yksi tuttu, jonka jutut vaikuttaa hiukan keksityiltä, ihan mitä vaan ikinä kertookaan, niin hänelle on se sama tapahtunut ja tuplasti pahempana. Mutta... jotain oman egon pönkittämistä toi on kai/pelkoa siitä ettei ole kiinnostava/mielenkiintoinen sellaisenaan. Tämä mun tuttu ei kyllä hauku toisia.. :/ Joo, ihan olisin samat varmaan tehnyt kuin Åbo. Slurp vaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Antisosiaalinen_persoonallisuush%C3%A4iri%C3%B6

Tuo ei kuulosta tutulta...ei hän tunnu omaa etuaan valehtelemalla tavoittelevan, eikä ole esim. kyllä mitenkään erityisen älykäs :snotty: (ja tämä ei ole haukkumista, vaan totuus), kykenemätön rakastamaan tai väkivaltainen/julma.

Mutta patologinen valehtelija voisi ollakin. Mikähän senkin mahtoi laukaista? :/

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Antisosiaalinen_persoonallisuush%C3%A4iri%C3%B6

Tuo ei kuulosta tutulta...ei hän tunnu omaa etuaan valehtelemalla tavoittelevan, eikä ole esim. kyllä mitenkään erityisen älykäs :snotty: (ja tämä ei ole haukkumista, vaan totuus), kykenemätön rakastamaan tai väkivaltainen/julma.

Mutta patologinen valehtelija voisi ollakin. Mikähän senkin mahtoi laukaista? :/

juu,väärä linkki. sis tää:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mytomania

Taitaa olla mielenterveysongelmia. Ihmettelen kyllä, miksi sä karjuit hänelle? Siis tottakai varmasti hermo menee tollaseen, mutta eihän hän nyt varsinaisesti ole sua satuttanut ja terveen ihmisen pitäisi mielestäni ymmärtää, ettei tuo hänen käytös ole tervettä ja normaalia. Miksi siis et kysynyt asiallisesti vaikka että miksi hän haukkuu koko ajan muita ja että miksi hän valehtelee koko ajan? Olisi muuten ollut aika mielenkiintoista tietää, mitä hän ois vastannu jos oikeesti oisit kysynyt suoraan päin naamaa, että miksi valehtelet :)? Vai ootko aiemmin sanonu että huomaat että se valehtelee?

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Taitaa olla mielenterveysongelmia. Ihmettelen kyllä, miksi sä karjuit hänelle? Siis tottakai varmasti hermo menee tollaseen, mutta eihän hän nyt varsinaisesti ole sua satuttanut ja terveen ihmisen pitäisi mielestäni ymmärtää, ettei tuo hänen käytös ole tervettä ja normaalia. Miksi siis et kysynyt asiallisesti vaikka että miksi hän haukkuu koko ajan muita ja että miksi hän valehtelee koko ajan? Olisi muuten ollut aika mielenkiintoista tietää, mitä hän ois vastannu jos oikeesti oisit kysynyt suoraan päin naamaa, että miksi valehtelet :)? Vai ootko aiemmin sanonu että huomaat että se valehtelee?

Olen pari kertaa kysynyt esim. että oliko se XXX nyt influenssassa vai norossa, kun mulle sanoit että noro ja ZZZ:lle että influenssa, yms. Ei siltä saa vastausta, minkäänlaista.

Mulla meni hermot. Tuota p*skanjauhamista ja mollaamista on kestänyt jo kauan, varmaan kaksi vuotta. Nyt tuli se kuuluisa viimeinen pisara, oljenkorsi joka katkaisi kamelin selän. Sairas tai ei, ei mun tarvitse tuollaista enää kuunnella.

mäkin olisin ihan rauhallisesti kysynyt, että miksi valehtelet koko ajan. jä mielenkiinnolla jäänyt kuuntelemaan, että mitä vastaa. se vastaus kertoo sit aika paljon että mitä ihmisen päässä oikein liikkuu.

Olen pari kertaa kysynyt esim. että oliko se XXX nyt influenssassa vai norossa, kun mulle sanoit että noro ja ZZZ:lle että influenssa, yms. Ei siltä saa vastausta, minkäänlaista.

Mulla meni hermot. Tuota p*skanjauhamista ja mollaamista on kestänyt jo kauan, varmaan kaksi vuotta. Nyt tuli se kuuluisa viimeinen pisara, oljenkorsi joka katkaisi kamelin selän. Sairas tai ei, ei mun tarvitse tuollaista enää kuunnella.

mä tunsin joskus mytomanisen ihmisen ja se oli kyl hämmästyttävää. kerran sanoi että heidän koira kuoli eilen. sitten oli seuraavana päivänä sen koiransa kanssa lenkillä. :o ja ihan koko ajan suolsi paskaa. ei sellasen ihmisen kanssa pysty keskustelemaan kun ei ees tajuu olevans mitenkään sairaskaan.

Hyvä kun sait sanottua, oletkohan ainoa, joka on siitä sanonut?

Mulla oli kans yks tommonen tuttava, laitoin kyllä väit poikki aikoja sitten jo. Aina koko ajan sellasia pikku valheita ja ihmejuttuja.. Sitten nää jutut alko riistäytyä käsistä! Kertoi että oli perinyt isältään satoja tuhansia ja tuhlannut ne sitten vaatteisiin yms parissa kuukaudessa.. Kuitenkin hänellä oli kymmeniä tuhansia velkaa eri paikkoihin esim Ellokselle ja muihin postimyntipaikkoihin joista sai lainaa ihan törkeellä korolla.. Hän valehteli mulle että on raskaana ja sitten vähän päästä kerto tehneensä abortin. Sitten sepitti että hänet on raiskattu. Uskoin nämä, kun ei nyt ollut aihetta epäillä. Myöhemmin selvisi että oli valehdellut mulle. Meillä meni välit poikki mutta pidimme kuitenkin yhteyttä silloin tällöin.. Siiten vähän tän jälkeen hän kertoi kyynelsilmin että hänellä on aivokasvain, menin jopa yhdelle sairaalakäynnille hänen kanssaan joka sitten olikin peruttu. Sitten tajusin että täähän on ihan suoraan kun Mian tarina Salkkareissa, (jos joku muistaa!) Oli just sillon telkussa samaan aikaan. Tää oli sit viimenen pisara, ja sanoin et turha ottaa enää yhteyttä... Oli sepittänyt näitä samoja juttuja muillekkin meidän tutuille. Painotan vielä että otin nää raiskausjutut ja muut todella vakavasti ja tein kaiken auttaakseni häntä! Se tässä raivostutti eniten kun tuhlasin niin paljon aikaa ja energiaa hänen auttamiseen ja tukena olemiseen ja rahallisestikin häntä tuin minkä pystyin.. Ikinä en näitä rahoja takaisin saanut, arvasitte jo varmaan.. Aivan ihmeellisiä tyyppejä kyllä nää patologiset valehtelijat, en ymmärrä miten jotkut tähän pystyy!! Vieläkin suututtaa, mur! :headwall:

Yhteistyössä