mikä ihme vaivaa naista joka huutaa vieraalle ihmiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nellien
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nellien

Vieras
Taustatietoa: hänellä on useampi lapsi(ovat hiljattain muuttaneet pihapiirin) ja nää muksut ajaa ihan päättömästi fillareillaan(siksi jos he ovat ulkona en vo iantaa omilleni pyöriä koska sattuisi ja kovasti) no tämmä äiti huutelee vaan penkiltä käskyjä, mutta jos lapset esim heittelee hiekkaa, niin ei oikeesti puutu tilanteeseen vaan istuu vaan penkillä.

No sattui näin. Hänen eskari ikäinen lapsi ajoi pyörällä alamäessä täysiä minun isompaa lasta päin, lapseni reagoi tähän lyömällä.

Minä menin väliin niin äkkiä kuin pystyin ja ennenku ehin suuta avata tämä nainen HUUSI kurkusuorana minulle (siis tässä vaiheessa olin jo ottanut oman lapseni tiukasti syliin ja olin juuri aikeissa alkaa selvittää tilannetta lasten kanssa).

ja tää nainen vaan jatkoi minulle huutamista. Lopulta tokasin hänelle että minä sentään vahdin lapsiani enkä vaan istu penkillä huutelemassa tekemättä mitään niinku rouva tekee.

rouvapa meni istumaan nyreänä penkille, eikä edes pyytänyt anteeksi huutamistaan.

Minähän en tuossa tilanteessa tehnyt mitään väärää(enhän ehtinyt tekee juuri mitään ennen huudon alkua), puutuin tilanteeseen lapsi sai sanktion(lähti samantien sisälle) ja sanoin että en hyväksy tälläistä toimintaa vaikka toinen ajoikin päälle.

Mitä sai tämä hänen lapsi päälle ajosta(lapsellani oli loppuillan jalka kipee) no ei mitään! jos omani ajais jonkun päälle pyörä lähtisi justiinsa sillä hetkellä varastoon eikä ihan lähipäivinä takas tulis.

ei oo kivaa kun itsellä on impulsiivinen lapsi ja ite koettaa esimerkillään näyttää miten toimitaan tilanteissa oikein ja sit naapuri toimii aivan käsittämättömällä tavalla.

tosin se huutaa omille lapsillekkin lähes koko ajan

Ja minun lapsella on kaiken lisäksi adhd jolle lapsi ei voi mitään, ja merkittävissä määrin impulsiivisuutta(eli reagtio tulee eka ja sit vasta ajattelee) ja jos joku tulee tästä vääntää että kun piiloudutaan diagnoosin taakse, niin hahhah sanon minä siihen. Mutta faktat on faktoi ja ne pitää hyväksyä,vaikka lapsen tekoa ei voi hyväksyä.

nii, no väkisinkin tästä saa sen käsityksen että piiloudut poikasi diagnoosin taakse. Poikasi teki väärin ja minäkin olisin huutanut, mutta en sinulle vaan pojallesi.-

ai kuin, sähän et ees tietäs koko diagnoosia jos en ois kertonut sitä, niin miten sen kertominen saa sut ajattelee noin?

Tiedätkö kun mä oon keskustellut tästä niin monen alan asiantuntijan kanssa että mun on pakk otunnustaa se fakta että lapsellani ei toimi päässä kaikki normaalisti mistä johtuen hänellä on erinäisiä ongelmia.

Huomasitko että minun lapsi sai seuraamuksen väärin teostaan mutta naapurin lapsi EI!

ja taatusti omaani sattui enemmän. Mutta en mä silti ala kellekkään vieraalle huutaa kun asiat ei sillä ratkea.

[QUOTE="Molleri";27073873]Valitettavasti et voi määrätä miten naapurin tulee kasvattaa omiaan, joten siinä sivussa voit koittaa opettaa omilles mikä on oikein ja mikä ei.[/QUOTE]

No en. mutta pääasiahan tässä nyt oli se että tuo nainen kävi huutaa mulle! mikä on minusta tosi törkeää.

mikä ihme vaivaa naista joka tulee valittamaan huutavasta naisesta kaksplussalle eikä hoida asiaa livenä kyseisen naisen kanssa? enempi hyötyä mielestäni hänen kanssaan puhumisesta kasvokkain olisi mitä asian spekuloimisesta täällä....

No en. mutta pääasiahan tässä nyt oli se että tuo nainen kävi huutaa mulle! mikä on minusta tosi törkeää.

Onhan se törkeää, muttet myöskään voi muuttaa hänen tapojaan.

Mikäli hän samassa pihapiirissä asuu, tulee teillä olemaan vielä paljon yhteydenottoja milloin mistäkin asiasta... Varaudu siis valitettavasti siihen. Voithan esim. soittaa poliisit jos tuntuu että se päälle käy.

Kuullostaa kaupungin vuokra-asunnolta? itsekkin sellaisessa asuneena olen näitä nähnyt. Aikuiset istuu aamusta iltaan penkillä, rööki suussa oli sitten lapsi sylissä tai maha pystyssä. kiroillaan ja huudetaan. välillä syötetään lapsille eineksiä...

Alkuperäinen kirjoittaja älämölöä;27073962:
Kyllä olisin minäkin karjaissut, mutta sille lyövälle lapselle ensireaktiona. Mutta esim. haukkumaan en lähtisi, en lasta enkä lapsen vanhempia.

no joo olisinhan mä sen tavallaan ymmärtänyt jos ois lapselle huutanut että lopeta tms.

Jaa, minä olisin huutanut ehkä säikähdyksissäni omalle lapselleni jos olisi ajanut jotakuta päin pyörällä.

Ja ymmärrän hyvin, että siinä yliajettukin ensireaktionaan huitaisee, vaikka se väärin onkin.

Mitä hän sulle huusi?

• Tykkää
Reactions: Anonyymi
Mä en ymmärrä yhtään, jos äiti alkaa huutaa vieraalle aikuiselle, tai edes lapselle, kun hänen oma lapsensa aloitti. Äidin olisi pitänyt ojentaa omaa lastaan, joka ajoi toisen päälle ja ottaa pyörä jäähylle.
Aloittaja taas toimi oikein oman poikansa kanssa.

Yhteistyössä