Mikä kukka/kasvi tämä on, joka kasvaa mun pihalla ja onko näiden kukkien istutusväli riittävä? *kuvat on*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nuo ekat näyttää ihan liljoilta. itselläni samanlaisia alkuja penkissä ja ne on ruskoliljoja http://fi.wikipedia.org/wiki/Ruskolilja Muista sitten katsella liljoista liljakukot pois tai ne syö sun liljat. Liljakukko on kirkkaan oranssi kuoriainen ja ne pitää tappaa eli litistää. Muuten ne lisääntyy jatkuvasti....

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Nuo ekat näyttää ihan liljoilta. itselläni samanlaisia alkuja penkissä ja ne on ruskoliljoja http://fi.wikipedia.org/wiki/Ruskolilja Muista sitten katsella liljoista liljakukot pois tai ne syö sun liljat. Liljakukko on kirkkaan oranssi kuoriainen ja ne pitää tappaa eli litistää. Muuten ne lisääntyy jatkuvasti....

Todella nätti kukka :)

Siis tuleeko niitä ötököitä ehkä vai ihan varmasti :o

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Siis tuleeko niitä ötököitä ehkä vai ihan varmasti :o

Enkä. Mulla ei ole, mutta mutsilla on. Mutta ei se nyt niin vaikeata ole. Katselet säännöllisesti kukkiasi ja nappaat hyönteisen pois :D

Niitä saattaa tulla ja aika varmasti tulee muutama. Itselläni (kop,kop!) on ollut aina vähän, mutta esim. äidilläni on niitä aina paljon. Ja jos on tuota ruskoliljaa niin eivät ole liian tiheään istutettuja, koska siementää itse itseään syksyisin ja pudottavat siemenet viereen. Mä en ainakaan ole koskaan niitä harventanut. Tykkään tuosta kukasta, on oikein vanha laji. Muistan mummolassani olleen tuollaisia kukkia joskus 70-luvulla :)

Tuo kakkoskuva on tosiaan pihlaja-angervo, tosin tuo taimi näyttää aika erikoiselta kasvutavaltaan. Minulla on sellainen mummolasta pienenä pistokkaana otettu ja korkeutta sillä on noin 1,8 m ja leveyttäkin varmaan reilu 1,5 metriä eli viehän se tilaa...

Melkein kaikki kasvit itävät kaksilehtisinä (sirkkalehdet) eli ne pienet voivat olla mitä vaan, todennäköisesti rikkakasveja kuitenkin. Haraisin ne pois jo tässä vaiheessa.

Yhteistyössä