Mikä miestä vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oste
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oste

Vieras
Tapailin kuukausia miestä jonka olen tuntenut jo vuosia. Alkuun ajattelin, että tuntuu hyvältä kun olemme tunteneet niin pitkään. Ainakaan ei tule epämielyttäviä yllätyksiä ajattelin.

Alkuun kaikki oli ihanaa. Nautimme toistemme seurasta. Syysmasennus kuitenkin vei minusta voimia ja aloin väsyä. Itkin myös, mikä saattoi johtua e-pillereiden käytöstä jotka olin aloittanut. Mies oli itkiessäni ja surressani hyvin toimeton. Ei osannut tehdä mitään. Istui vain sängyn laidalla ja ei ottanut edes syliin. Tämä ei minua kuitenkaan haitannut. Ymmärsin, että auttaminen on joillekin vaikeata. Itkukohtauksia oli kuitenkin vain kaksi.

Tapailun alussa mies oli myös sanonut, että ei jaksa naisia jotka valittavat kun hän hengaa ystäviensä kanssa ja ovat mustasukkaisia. Huomasin kuitenkin, että kun olin ystävieni kanssa ja hän oli yksin kotona tekemättä mitään, oli se hänelle iso pala. En ole myöskään mustasukkainen.

Keskustelukumppanina mies oli myös hämmentävä. Aina kun kerroin jotain, hän ei kommentoinut takasin vaan jatkoi omilla tarinoillaan. Tuntui välillä siltä, että en jaksa puhua hänen kanssaan kun keskustelu aina kääntyy häneen itseensä.

Viimeinen tikki oli ehkä uuden vuoden aattona. Meidän oli tarkoitus mennä elokuviin ja olin hieman väsynyt. Mies repi hakemansa leffaliput elokuvateatterin edessä, sanoi etten välitä hänestä ja kun kysyin miksi, hän vain sanoin että hänestä tuntuu siltä. Sanoin että asia ei ole näin, mutta fiilis oli lähinnä "wtf" enkä pystynyt sanomaan mitään. Mies lähti paikan päältä ja soitti klo 23 kun olin jo nukkumassa, että oli idiootti ja haluaa olla kanssani.

Hän oli myös aluksi mielialalääkkeitä vastaan, mutta sanoi masentuneensa. En tiedä johtuuko masennus minusta. Nyt hän syö lääkkeitä ja kun sanoin, että voin keskustella jos tuntuu, ei hän vastannut mitään. Ei olla nähty.

Kuitenkin tuntuu, että nyt hän on masentunut minun takiani ja kaikki kiukuttelupuuskaukset ja epäilykset siitä, etten välitä johtuu siitä, että en kokoajan jumaloi häntä sanallisesti tai halua pussailla 24 h.

Mikä miehiä vaivaa? Ehkä tyhmä kysymys, kun sitä ei varmaan koskaan voi tajuta. Huoh. Onko täällä palstalla miehiä? En ymmärrä vaan, että mitä tässä on tapahtunut :D

Fiilikseni miestä kohtaan ovat laskeneet huomattavasti, en tiedä haluanko enää jatkaa jos se tulee olemaan aina tällaista.

Mies projisoi kaikki omat ongelmansa, mitä ne sitten onkaan, teidän suhteeseen, keskittyy noihin asioihin pakonomaisesti. Kannattaisi yrittää keskustella asioista rauhallisesti. Jos mies ei siihen pysty, niin suhteessa ei ole mitään mieltä. Vaikuttaa siltä, että hän ei oikeastaan halua edes oppia tuntemaan sinua, vaan sinun ja suhteen pitäisi vastata vain jotain hänen mielikuvaansa, jonka sortuminen olisi liian kova pala. Varmasti hyvin rikkinäinen ihminen, joka ei ole valmis käsittelemään omia asioitaan.

Itselläni oli vastaavia ongelmia nuorempana, muttei noin isossa mittakaavassa, ja kumppaneissakin oli aika isoja vikoja.

No on sellainen soppa, että sehän on vain plussaa, että pääsee eroon tuollaisesta sopasta. Jos on noin ikävät ajatukset seurustelun aikana suhteesta ja toisesta osapuolesta, niin ei ole mitään järkeä jatkaa yhdessä.

[QUOTE="hmmm";29431789]Minkä ikäisiä olette? Miehellä selvästi huono itsetunto.[/QUOTE]

Ja miten tuota miehen itsetuntoa voisi kohottaa? En kokoajan jaksa jumaloida saatika kehua toista. Enkä jaksa kokoajan todistella, että haluan olla toisen kanssa vaikka toinen olisi epävarma. Ehkä se kielii myöskin luottamuksen puutteesta. En kyllä ole tehnyt mielestäni mitään, mikä olisi voinut saada miehen luottamuksen karille.

Olen uskollista tyyppiä.

Lisäksi tuli mieleen, että kun olin ottanut joulupäivänä hieman liikaa alkoholia. Mies soitti aamulla ja sanoi, että ei halua olla missään tekemisissä enää kanssani ja poistaa kostoksi minut facebook-kavereista. Mitään suurempaa draamaa ei ollut tapahtunut. Menin sitten häntä koipien välissä pyytämään anteeksi, kun mies oli niin loukkaantunut ja sain saman tien anteeksi. Aamulla käyty "jättämispuhelu" ei tullut kuuloonkaan. Hän sanoi että oli uhkaillut koska oli ollut vihainen ja pettynyt. Vihan ja pettymyksen kyllä ymmärrän jossain määrin, koska ei ole kivaa kun toinen on todella humalassa, mutta uhkailua en.

Ja miten tuota miehen itsetuntoa voisi kohottaa? En kokoajan jaksa jumaloida saatika kehua toista. Enkä jaksa kokoajan todistella, että haluan olla toisen kanssa vaikka toinen olisi epävarma. Ehkä se kielii myöskin luottamuksen puutteesta. En kyllä ole tehnyt mielestäni mitään, mikä olisi voinut saada miehen luottamuksen karille.

Olen uskollista tyyppiä.

Ei se varsinaisesti olekaan sun työ. Onko miehellä hyvä duuni, haastavia juttuja/harrastuksia, oikeita ystäviä? Oletteko ihan "eri liigoista", eli esim sinä jollain tasolla paremman näköinen, koulutettu, varakkaampi?

Mistä näitä "miehiä" sikiää? Aivan kauheen kuuloista draamaa tuo teidän suhde! Ja äijä on jo 30v. Se ei tosta tule muuttumaan. Mieti haluatko tuollaista elämää eteenpäin. Uhkailee fb kaveruuden poistamisella :D ei elämä!!!!

[QUOTE="hmmm";29431976]Ei se varsinaisesti olekaan sun työ. Onko miehellä hyvä duuni, haastavia juttuja/harrastuksia, oikeita ystäviä? Oletteko ihan "eri liigoista", eli esim sinä jollain tasolla paremman näköinen, koulutettu, varakkaampi?[/QUOTE]

En nyt kokisi, että ollaan eri liigoista. Mies opiskelee tällä hetkellä sosionomiksi. Itse olen duunariduunissa, mutta haaveilen yliopistotason koulutuksesta. En koe, että raha olisi ollut missään vaiheessa meillä ongelma joka saisi miehen epävarmaksi. Siitä ei edes puhuta, eikä se ole kumpaakaan mielestäni stressannut. Kumpikaan ei ole lisäksi materialisti tai puhuisi kokoajan tavaroista. Puhutaan sen sijaan monista muista asioista.

Pidän ulkonäöstäni ja kropastani huolta. Syön terveellisesti ja tykkään laittautumisesta. Mutta niin moni muukin nainen.

Mun mies on aika samantyyppinen. Ja mekin oltiin tunnettu monta vuotta ennen kuin alettiin olla yhdessä, joten minäkin kuvittelin, ettei yllätyksiä tulisi. Mutta niitä tuli ja paljon. On luonteeltaan äkkipikainen ja ylireagoi, siis vertaan tuohon, kun ap:n mies repi ne liput. Meillä on lentänyt esim. tärkeät vakuutuspaperit pitkin katua. Mitään pieniä vastoinkäymisiä mies ei kestä, tosipaikan tullen kyllä skarppaa.

Ollaan kaikesta peestä huolimatta oltu yhdessä jo kymmenen vuotta. Ollaan nelikymppisiä ja on mies paljon tasoittunut alkuajoista.

En nyt kokisi, että ollaan eri liigoista. Mies opiskelee tällä hetkellä sosionomiksi. Itse olen duunariduunissa, mutta haaveilen yliopistotason koulutuksesta. En koe, että raha olisi ollut missään vaiheessa meillä ongelma joka saisi miehen epävarmaksi. Siitä ei edes puhuta, eikä se ole kumpaakaan mielestäni stressannut. Kumpikaan ei ole lisäksi materialisti tai puhuisi kokoajan tavaroista. Puhutaan sen sijaan monista muista asioista.

Pidän ulkonäöstäni ja kropastani huolta. Syön terveellisesti ja tykkään laittautumisesta. Mutta niin moni muukin nainen.

Etkö keksi sitten mitään, mistä mies voisi kokea alemmuutta? Miehesi ei ole töissä lainkaan? Minusta sekin, ettei rahasta puhuta, on outoa. Voihan olla että syy on ihan muu ja miehesi on vaan idiootti.

Vaikea sanoa mikä homman nimi, mutta itse en tollasta jaksaisi. Mä haluan Miehen rinnalleni, jolla on omanarvontuntoa, itsetuntoa ja joka menestyy elämässään (en tarkoita vain rahallisesti). Mies, joka on myös lämmin ja haluaa, että mulla on kaikki hyvin.

Miehellä on kuvailemasi kaltaisia ongelmia ja sinä yrität etsiä syitä niihin itsestäsi?

No tuntuu, että vika on nyt minussa. Kaikki tuo hänen masennuksensa puhkeaminen sen jälkeen kun itse olen ollut stressaantunut töissä ja kärsinyt kaamosmasennuksesta. En kuitenkaan ole syyllistänyt häntä missään vaiheessa. Eihän masennukselle tietenkään mitään voi, mutta se puhkesi juuri nyt. Juuri kun minä olen hänen kanssaan.

[QUOTE="hmmm";29432142]Etkö keksi sitten mitään, mistä mies voisi kokea alemmuutta? Miehesi ei ole töissä lainkaan? Minusta sekin, ettei rahasta puhuta, on outoa. Voihan olla että syy on ihan muu ja miehesi on vaan idiootti.

Vaikea sanoa mikä homman nimi, mutta itse en tollasta jaksaisi. Mä haluan Miehen rinnalleni, jolla on omanarvontuntoa, itsetuntoa ja joka menestyy elämässään (en tarkoita vain rahallisesti). Mies, joka on myös lämmin ja haluaa, että mulla on kaikki hyvin.[/QUOTE]

No samaa mäkin haluaisin, mutta tää systeemi muuttui ihan yhtäkkiä. :( Lisäksi se kysyi jatkuvasti että häpeänkö mä sitä. MIKSI? Sain sitten totuutella, että en todellakaan häpeä. Tätä se kysyi tosi usein. Tuli paha mieli jo siitä, että se epäili moista.

No samaa mäkin haluaisin, mutta tää systeemi muuttui ihan yhtäkkiä. :( Lisäksi se kysyi jatkuvasti että häpeänkö mä sitä. MIKSI? Sain sitten totuutella, että en todellakaan häpeä. Tätä se kysyi tosi usein. Tuli paha mieli jo siitä, että se epäili moista.

Eli se tuntee alemmuutta itsestään, ulkonäöstä, asemastaan (opiskelija), iästään, whatever. Sinuna puhuisin suun puhtaaksi ja kysyisin, mikä on homman nimi.

[QUOTE="hmmm";29432315]Eli se tuntee alemmuutta itsestään, ulkonäöstä, asemastaan (opiskelija), iästään, whatever. Sinuna puhuisin suun puhtaaksi ja kysyisin, mikä on homman nimi.[/QUOTE]

Oon kysynyt, että miks sillä on sitten huono omatunto? Ei vastausta. Kirosanoja tähän perään. Ehkä mä vaan luovutan ja unohdan.

Yhteistyössä