Mikä minua vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnellinen mutta sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnellinen mutta sekaisin

Vieras
Toivoisin joitain näkökulmia tilanteeseeni.

Olen 25 vuotias nainen, olen ollut suhteessa nyt noin 8 kuukautta, tämä on ensimmäinen sellainen suhde, johon voin kuvitella jääväni pidempäänkin. Olen hyvin rakastunut poikaystävääni.

Mutta. Päässäni taitaa vähän viirata. Tunnen eloni ja asemani varmaksi tässä suhteessa vain silloin, kun olen poikaystäväni kanssa. Niinä päivinä kun emme tapaa, soittele tai viestittele, päässäni pyörii kaikenlaisia ajatuksia siitä, miten hän ei enää halua olla minun kanssani tai on kyllästynyt minuun tms. Lupaan aina itselleni että tällä viikolla en soita, en pyydä käymään, en mene käymään, hän saa olla se joka ehdottaa tapaamista, vaikka tällaisessa ei ole mitään mieltä, kun soitot jne. kuitenkin menee aika tasan. Minä en halua olla roikkuja, en missään nimessä. Enkä sitä olekaan. Kaipaan vaan hänen huomiotaan niin pirusti, vaikka sitä minä saankin.

Järjellä ajateltuna hän on myös rakastunut minuun ja meillä ihan oikeasti menee hyvin. Mitä minä pelkään?

Viikoittan ajattelen miten "ihanaa" olisi vähän keikuttaa venettä ja sanoa hänelle että tarvitsen miettimisaikaa, taukoa suhteesta, tai jopa että haluan erota kokonaan. Tosiasiassa en missään nimessä halua olla ilman häntä. Ehkä pelkään sitä että hän jättää minut, ja siitä en varmastikaan kovin nopeasti toipuisi.

Tässä ei ole mitään järkeä. Onko kaikki kuitenkin lähtöisin lapsuudestani, joka ei ollut ihan normaali? Auttaisiko ammattiapu? Toisaalta pärjään näinkin, niin pitkälle kun ajattelen asiat järjellä, enkä missään nimessä paljasta kumppanilleni näitä ajatuksiani ja mielenvaihteluitani. Kuinka pitkään pystyn pitämään tunteeni salassa, vai loppuvatko nämä tuntemukset joskus? Itse mietin, että siinä vaiheessa kun asutaan yhdessä, voin ehkä jo olla varma, että hän haluaa olla kanssani. Tämä on ehkä vain jotain huonoa itsetuntoa.. (jännä juttu, koska minulla ei muissa asioissa ole kovinkaan huono itsetunto)

Mikset voi kertoa ajatuksiani miehelle? Vahva parisuhde pitäisi perustua avoimuudelle ja siinä pitäisi voida olla "kotonaan" ilman teeskentelyä.
Ehkäpä hänellä on omat pelkonsa ja voisitte hälventää niitä puolin ja toisin.

Olet ihan normaali ihminen, itse olen jo aikuinen ja uudessa suhteessa jossain vaiheessa tuli samanlaisia fiiliksiä. Mutta onneksi voidaan puhua ihan kaikesta ja se on ihanaa

Heijastat lapsuuden ihmissuhteita mieheen. Käy terapiassa ja juttele miehesi kanssa, nämä asiat pitää käydä läpi että voi jatkaa oikeasti suhdetta. Älä pelkää, näinhän se menee jokaisella - kun tiedät sen on sun jo paljon helpompaa.
Ole oma itsesi suhteessa. Vain niin se on sitä oikeaa.

Minusta tuo kuulostaa ihan normaalilta - tai sitten meitä vinksahtaneita on kaksi!;) Minulla on ollut kaksi pidempää ja vakavampaa seurustelusuhdetta, ja kyllä kummassakin suhteessa ainakin ensimmäinen vuosi on mennyt tuollaisilla fiiliksillä. Ymmärrän myös täysin, mitä tarkoitat sillä, ettet haluaisi soittaa miehelle ihan joka kerta kuin sinun tekee mieli. Sitä haluaa näyttää, että oma elämä on tallella, vaikka oikeasti onkin ihan hurjan rakastunut ja haluaisi vaan koko ajan olla poikaystävänsä kanssa.

Minusta sinun ei kannattaisi sen enempää pohtia noita tunteita, vaan yritä ennemminkin nauttia niistä niin kauan kuin ne kestävät! Olo on samaan aikaan kamala mutta toisaalta myös kutkuttava, kun odottaa puhelimen pirahtavan. Ja sitten kun olet poikaystäväsi kanssa, kerro silloin hänelle, kuinka ihanaa sinulla on hänen kanssaan jne.

Sinuna minä en keikuttaisi venettä ainakaan kauhean kovilla otteilla, sillä seuraukset eivät välttämättä ole ennustettavissa. Itse kerran mokasin erään juttuni, kun otin liian kovat keinot käyttöön. Lopputulos oli täysin päinvastainen, kuin mitä olisin toivonut. Sen sijaan näytä hänelle pienillä jutuilla, että olet itsenäinen nainen, niin kyllä hänen mielenkiintonsa varmasti pysyy yllä. Eli entiseen tapaan suunnittele ohjelmaa myös ystäviesi kanssa ja välillä anna hänen soittaa ensin. (Sori jos tämä kuulostaa Cosmopolitan-mössöltä, mutta olen havainnut tämän oikeasti toimivan sekä omien kokemusteni että ystävieni kokemusten perusteella.)

Minä uskon, että vibasi kyllä kertoisivat, jos sinun pitäisi olla oikeasti huolissasi poikaystäväsi tunteista. Jos mitään epäilyttäviä merkkejä hänen suunnaltaan ei kuitenkaan ole havaittavissa, olet pelkästään hurjan rakastunut. En toki tiedä, millaisia kokemuksia sinulla on lapsuudestasi, mutta minusta tunteesi eivät kuulosta mitenkään kummallisilta siihen nähden, että seurustelette vasta ensimmäistä vuotta.

Tsemppiä!=)

Naiselle on ihan normaalia sellainen tunteiden ailahtelevuus. Juuri siksi moni nainen valittaa, kun ei saa kehuja ja rakkaudentunnustuksia mieheltä riittävästi. Miehet kun ovat näissä asioissa vakaampia. Nainen kun kokee, että pitäisi sanoa suunnilleen joka päivä joku kehu ja mielellään vielä paljon halauksia, pusuja jne.

Mun mielestä sulla on kyse vain siitä, että oikeasti välität miehestä. Lievä mustasukkaisuus jne on ymmärrettävää, kun ette tunne toisianne vielä niin hyvin.

Jos poikaystäväsi mielestä teillä on kaikki hyvin ja suhde vakaalla pohjalla, niin hänelle voi tulla todellisena järkytyksenä, jos yhtäkkiä ilmoitat, että haluat miettimisaikaa. Se voi saada hänet vetäytymään suhteesta ja vaikutus voi olla huono.

Minusta parasta on se, että kerrot avoimesti tuntemuksistasi. Suosittelen samaa kuin edellinen, että kerro, miten ihanaa on olla yhdessä ja miten turvallisen oloista on olla hänen kainalossaan. Voit kertoa, että tuntuu, kuin et saisi tarpeeksi hänen seurastaan tms. Voit myös kertoa, että sulla on erotessa ikävä ja että olet aina ilahtunut, kun saat häneltä vaikkapa edes tekstarin tai puhelinsoiton. Tällä tavoin saa miehen ymmärtämään, että vaikkei aktiivinen yhteydenpito olisikaan MIEHELLE tärkeää, se on tosi tärkeää naiselle.

"Itse kerran mokasin erään juttuni, kun otin liian kovat keinot käyttöön. Lopputulos oli täysin päinvastainen, kuin mitä olisin toivonut. Sen sijaan näytä hänelle pienillä jutuilla, että olet itsenäinen nainen, niin kyllä hänen mielenkiintonsa varmasti pysyy yllä. Eli entiseen tapaan suunnittele ohjelmaa myös ystäviesi kanssa ja välillä anna hänen soittaa ensin. (Sori jos tämä kuulostaa Cosmopolitan-mössöltä, mutta olen havainnut tämän oikeasti toimivan sekä omien kokemusteni että ystävieni kokemusten perusteella.) "

"os poikaystäväsi mielestä teillä on kaikki hyvin ja suhde vakaalla pohjalla, niin hänelle voi tulla todellisena järkytyksenä, jos yhtäkkiä ilmoitat, että haluat miettimisaikaa. Se voi saada hänet vetäytymään suhteesta ja vaikutus voi olla huono."

Poimin Mannan ja N69 jutuista nuo kohdat. Pitävät täysin paikkansa.
Mies menee kuin juna. Varsinkin suhteen alkuaikoina mies voi tulkita, että kaikki ei ole normaalia, jos nainen käyttäytymään oudosti. Eli ei kannata miehelle mennä sanomaan, että en oikein tiedä mitä tästä tulee.

Yhteistyössä