Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Tyttö myös pelkää hysteerisesti suihkua, ihan vauvasta asti jo. Nyt alkaa kyllä tosissaan mietityttää. :|
Minkä ikäisenä toi SI-häiriö yleensä "puhkeaa"? Nää vaatejutut on aivan uusia.
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:Onko lapsesi kehittynyt ikätasoisesti? Puhuuko ikätasoisesti?
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Mä tänään kyllä hermostuin tosi paljon, ja on niin paha mieli nyt. En oikeasti jaksa enää. Jos saisin jonkun varmuuden siitä, että tälle on joku järjellinen peruste niin voisi olla helpompaa. Mä väsyn monta kertaa päivässä siihen, kun KAIKKI mahdollinen on nykyään niin tarkkaa. Mulla on aina sata hommaa kesken ja vauva odottamassa vuoroaan ja kaikki tuntuu kaatuvan niskaan. Ja siinä sitten mimmi vääntää kuinka haarukka on vääränvärinen, toinen sukka huonosti, ruoka liian kuumaa, liian vähän raejuustoa, hiha huonosti kääritty, sormessa mössöä.
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Mä tänään kyllä hermostuin tosi paljon, ja on niin paha mieli nyt. En oikeasti jaksa enää. Jos saisin jonkun varmuuden siitä, että tälle on joku järjellinen peruste niin voisi olla helpompaa. Mä väsyn monta kertaa päivässä siihen, kun KAIKKI mahdollinen on nykyään niin tarkkaa. Mulla on aina sata hommaa kesken ja vauva odottamassa vuoroaan ja kaikki tuntuu kaatuvan niskaan. Ja siinä sitten mimmi vääntää kuinka haarukka on vääränvärinen, toinen sukka huonosti, ruoka liian kuumaa, liian vähän raejuustoa, hiha huonosti kääritty, sormessa mössöä.
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Tyttö myös pelkää hysteerisesti suihkua, ihan vauvasta asti jo. Nyt alkaa kyllä tosissaan mietityttää. :|
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Tyttö myös pelkää hysteerisesti suihkua, ihan vauvasta asti jo. Nyt alkaa kyllä tosissaan mietityttää. :|
voi sun pientä, mun tulee ihan suru. se suihku sattuu häntä, tuntee sen varmaan pikkuisina nauloina ihollaan. olen aika varma, että kyse on si-häiriöstä, se ei ole vakava juttu ja lientyy yleensä iän myötä. tärkeintä olisi nyt, että osoitat lapselle, että ymmärrät häntä ja miten hän asiat kokee. kukana lapsi ei taatusti jaksaisi aamusta ilmaan valittaa kaikesta ja olla hankala. ne on todellisia tuntemuksia.
mun pojalla oli pienenä ääniin yliherkkyys, hän meni pakokauhuun kun joku alkoi huutaa tai meluta, lääkäri selitti mulle, että se on ihan sama kuin normi-ihmisen kodissa käännettäisiin yhtäkkiä volyymit jokaisesta laitteesta niin lujalle, että kipukynnys ylittyy. tarhassa poika itki nurkassa kun muut leikkivät ja piti käsitä korvillaan. ääni siis sattui kovasti ja se tuntui kipuna korvissa ja päässä.
yleisimmin alkaa tulla esiin juuri viimeistään tuossa vaiheessa, vauvana on saattanut olla itkuinen ja vaikeahoitoinen vauva?
voimia sinulle! tyttösi käytökseen on järkisyy!
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:tyttösi käytökseen on järkisyy!
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Syömisherkkyys on ollut alusta asti. Pulloa ei huolinut mistään hinnasta, ja kiinteät oli alusta asti silkkaa tuskaa. Kirjoitinkin jo siitä imetyksen lopettamisen yhteydessä tehdystä sairaalareissusta. Neuvolassa hoetaan "kun sä tiedät että sulla on ihanat lapset". Mitä vittua hei?
Alkuperäinen kirjoittaja maymay:sorry, tiedän et tää ei oo sitä mut se kuulostaa TODELLA huvittavalta. nauran kippurassa näille.. anteeksi...
Alkuperäinen kirjoittaja maymay:sorry, tiedän et tää ei oo sitä mut se kuulostaa TODELLA huvittavalta. nauran kippurassa näille.. anteeksi...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta ei ne asiat siitä miksikään muutu, vaikka syyn saisit selville. Yhtälailla sun pitää sitä arkea jaksaa teillä, helpottaako se sitten sitä käytöksen kanssa taistelua, jos sille jonkun syyn hakee. Parempihan se on jos ei mitään ole. Si häiriöton vähän kauaskantoisempia kuin pelkkä iän myötä ilmenevä tarkkuus jota kuitenkin aika usealla lapsella on. On värät vaatteet, väärää ruokaa, väärää juomaa, ei voi syödä sitä eikä tätä ja kiinnittää huomion epäolennaisiin pieniin asioihin kokoajan. Ja kuten minäkin vastasin, niin kaikki voi olla aivan normaalisti kuten meillä, vaikka lapsi on tarkka.
Alkuperäinen kirjoittaja endie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta ei ne asiat siitä miksikään muutu, vaikka syyn saisit selville. Yhtälailla sun pitää sitä arkea jaksaa teillä, helpottaako se sitten sitä käytöksen kanssa taistelua, jos sille jonkun syyn hakee. Parempihan se on jos ei mitään ole. Si häiriöton vähän kauaskantoisempia kuin pelkkä iän myötä ilmenevä tarkkuus jota kuitenkin aika usealla lapsella on. On värät vaatteet, väärää ruokaa, väärää juomaa, ei voi syödä sitä eikä tätä ja kiinnittää huomion epäolennaisiin pieniin asioihin kokoajan. Ja kuten minäkin vastasin, niin kaikki voi olla aivan normaalisti kuten meillä, vaikka lapsi on tarkka.
mua ainakin helpottais jos ois joku ihan ns.konkreettinen syy mistä asiat johtuu. jotain josta vois lukea ja etsiä tietoa ja ylipäänsä vaan TIETÄÄ mikä lapsella on jos on jokin ollakseen.
epätietoisuus ja huoli on hirveetä. kun tietää että joo ei ole kuolemaksi varmaan, mutta silti.vaikea selittää :ashamed: