B
Beep
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:Eli et ole yksin ja pahemminkin asiat voisi olla :hug:
Minkä ikäisestä lapsesta kerrot tässä?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:Eli et ole yksin ja pahemminkin asiat voisi olla :hug:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:Eli et ole yksin ja pahemminkin asiat voisi olla :hug:
Minkä ikäisestä lapsesta kerrot tässä?
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:Meillä on kans syömätön lapsi. Ap sun lapsi syö mun näkökulmasta todella monipuolisesti :hug: Meillä tätä on ollu pikkuvauvasta saakka. Synnärillä meni 3vrk enneku vauva tajusi ruveta syömään (pullosta kun en voi imettää). Sen jälkeen ei sit muu kuin maito ole tahtonu kelvata. Kiinteitä koitettiin alottaa vellillä kun oli 4kk, mut vaikka laittoi 5 milliä pullolliseen maitoa niin sylki pois. Sen jälkeen alotettiin soseiden maistelu ja MIKÄÄN ei kelvannu vaikka monta viikkoa koitettiin tarjota yhtä ja samaa. Lopulta löytyi 1 hedelmäsose jota suostui syömään. Mitään lihaa/kalaa sisältäviä soseita ei syöny ikinä. Kieltäytyminen oli sitä että käänsi pään pois tai työnsi kädellä lusikan pois, jos ruuan sai suuhun niin sylki kaiken pois. Jos hedelmäsoseeseen koitti sotkea esim. lihaa niin sen seurauksena ei syöny edes hedelmäsosetta moneen päivään.
Sen jälkeen kun on saanu syödä samaa ruokaa muiden kanssa niin kausiluontoisesti joku ruoka kelpaa ja sitä syö sitten reilusti. Ainoa mikä on pysynyt kelpaavien listalla pitkään on elovena välipalakeksit. Kalapuikot oli pitkään se juttu mitä suostui syömään, mut nyt yritetään taas hakea mitä suostuisi syömään. Puuroa ei ole syöny ikinä, leivästä vaan näkkäri ilman voita kelpaa, kasviksista ja hedelmistä vain paprika ja omena kausittain. Kananuggetit menee joskus, lihapullat joskus ja siinä se sit olikin.
Ollaan puhuttu neuvolassa josta ainoa ohje on "et pidä nälässä niin kyllä se sit syö" ja ei muuten syö, mutta huutaa ja kiukkuaa kun on nälkä. Neuvola lääkäri totes että hyvin on kasvanut maidollakin. Neuvolasta laittoi perhetyöntekijälle lähetteen että se tulis katsomaan ruokailu tilannetta, mutta perhetyöntekijä totes että tuskin hänestä on apua kun ei kovin pelkältä uhmalta kuulosta kun on alkanu alle 6kk ikäsenä. Ravitsemusterapeutilla ollaan käyty ja saatu ohjeet mitä vitamiineja syöttää.
Eli et ole yksin ja pahemminkin asiat voisi olla :hug:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Ja se häpeä ja ahdistus kun pitäis jotain jossain miehen sukupäivällisillä syödä. Se on hirveetä. Koko suku tuijottaa ja taivastelee, vaikka olen miljoonasti sanonut että älkää keskittykö nyt tähän.
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Ja se häpeä ja ahdistus kun pitäis jotain jossain miehen sukupäivällisillä syödä. Se on hirveetä. Koko suku tuijottaa ja taivastelee, vaikka olen miljoonasti sanonut että älkää keskittykö nyt tähän.
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Ja se häpeä ja ahdistus kun pitäis jotain jossain miehen sukupäivällisillä syödä. Se on hirveetä. Koko suku tuijottaa ja taivastelee, vaikka olen miljoonasti sanonut että älkää keskittykö nyt tähän.
Mun käy niin sääliksi sinua ja samalla omaa miestä. Miten se jaksaa mua??
Juuri hänen sukupäivällisillään on mulla välillä tosi vaikeeta...
Alkuperäinen kirjoittaja Eloveena:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Kiitos kirjoituksestasi. :hug: Meille kanssa annettu ohjeeksi että "ei terve lapsi itseään nälkään tapa". Tekee kyllä mieli vetää päin näköä, kun olen itse tosiaan ollut sairalassa lapsen kanssa joka oli omasta halustaan syömättä ja juomatta sen 4 vuorokautta eikä enää tajuissaan pysynyt.
Se meillä on hyvin, että melkein kaikki sokeriset ja rasvaiset herkut maistuu. Tosin esim. munkissa ei saa olla hilloa, vaikka hillosta ihan tykkää. Mutta enhän mä voi 2-vuotiasta koko ajan ruokkia pizzalla, suklaalla ja pullallakaan!?
MUOKS: Toi mustattu on aina pätenyt kans täällä.
Uhmasta ei kyllä taatusti ole täälläkään kyse. Vähän on sivulauseessa viitattu joihinkin kotioloihinkin. En kyllä ymmärrä mikä niissä saisi tytön oireilemaan. Meillä on mielestäni parisuhde tosi hyvä ja lämmin, ja tyttöä on aina kohdeltu kuin kukkaa kämmenellä. Siis tähän asti. :'( Mutta nyt täällä on yksi loppuunpalanut äiti.
Mä meen nyt nukkumaan, että jaksaa tota samaa rumbaa taas huomenna. Kiitos teille naiset. :hug:
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Ehdotan kahta asiaa:
1) Lopeta toi bodausvillitys.
2) Seuraa tästä lapsesi kehitystä: http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/index.php
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:Ja se häpeä ja ahdistus kun pitäis jotain jossain miehen sukupäivällisillä syödä. Se on hirveetä. Koko suku tuijottaa ja taivastelee, vaikka olen miljoonasti sanonut että älkää keskittykö nyt tähän.
Mun käy niin sääliksi sinua ja samalla omaa miestä. Miten se jaksaa mua??
Juuri hänen sukupäivällisillään on mulla välillä tosi vaikeeta...
Varmaan siten, että se ei ole vastuussa sun syömisistä..
Alkuperäinen kirjoittaja Eloveena:"ei toki nälkälakkoon asti mut 2,5 vuotiaan luulis jo syövän jos tosissaan on nälkä.. " ja täältä tulee sitä samaa taas.. mut pointti oli se et noi muut jutut on MUN mielestä aika normaaleja ikäjuttuja mut toi neitin syöminen on kyl varmaan aika hiuksiapäästärepivää..![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:Alkuperäinen kirjoittaja Eloveena:"ei toki nälkälakkoon asti mut 2,5 vuotiaan luulis jo syövän jos tosissaan on nälkä.. " ja täältä tulee sitä samaa taas.. mut pointti oli se et noi muut jutut on MUN mielestä aika normaaleja ikäjuttuja mut toi neitin syöminen on kyl varmaan aika hiuksiapäästärepivää..![]()
Niinhän sitä luusin, mut kun ei vaan syö :headwall: meillä syöminen nälkäisenä onnistuu itseasiassa paremmin jos saa ensin pikkasen maitoa, niin sit saattaa keskittyä paremmin syömiseen
Pienelle vauvalle, jos joudutaan tekemään paljon toimenpiteitä suunalueella, voi siitä olla myöhemmin seurauksena esim aistiyliherkkyyttä. Näin miulle keskolan terapeutti kertoi. Ihan pienillä keskosilla, kun voi esiintyä ruokailujen kanssa ongelmia ja hän sen takia meidän kanssa hiukan asiasta puhuikin, jotta osataan sitten ottaa yhteyttä, jos jotain lapsen kasvaessa ilmaantuu. Valitettavasti suurin osa puhutusta meni hiukan minulta ohi :ashamed: enkä siksi tuon tarkemmin muista mitkä kaikki asiat voivat vaikuttaa noiden ongelmien syntyyn.Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:Yksi asia joka kuulemma voi aiheuttaa syömishäiriötä on et jos on jouduttu laittamaan nenämahaletku (tuolla oli synnärillä) ja nielun alueen leikkaukset (kitarisat on leikattu), mutta mene ja tiedä :/