Mikä naisia vaivaa? Kotiäitiydestä ja työssäkäynnistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Einari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Einari"

Vieras
Täälläkin törmää jatkuvalla syötöllä siihen paskaan, että kotiäidit ovat vain laiskuuttaan kotona ja niiden työ on pieni pieru ansiotyöhön verrattuna...jne. Mikä naisia vaivaa???

Ensinnäkin, tämä asia on täysin tilannekohtainen, kenen kotiolot ovat työoloja rankempia ja kenen päinvastoin.

TOISEKSI, kaikki tuntemani miehet, jotka ovat saaneet maistaa koti-isyyttä, ovat poikkeuksetta sitä mieltä, että kotonaoleminen on huomattavasti rankempaa, kuin työssäkäynti.
Olen itsekin tätä mieltä, ehdottomasti.

Kysymys kuuluu: mistä tulee se naisten väite, että kotona makaisi vain laiskoja akkoja ja työssäkäyvät ovat niitä ahkeria naisia?
Onko se sitä, että suurinosa naisista haluaisi oikeasti olla kotona, eivätkä yksinkertaisesti kestä sitä tai voi tehdä sitä ja ovat ehkä kateellisia niille, jotka näin jaksavat/voivat tehdä?

Koska asiahan on silleen, että mikäli ihmisellä on tarve puhua pahaa toisesta, tällä paskanpuhujalla täytyy olla enemmän tai vähemmän huono olo, hän ei voi siis hyvin?

Itse en ole mitään mieltä siitä, kumpi on "parempi" vaihtoehto, olla kotona vai käydä töissä, koska se on täysin perhekohtainen asia, MUTTA:
kuka voi oikeasti väittää, että kotiäitiys ei olisi vähintään yhtä rankkaa kuin työssäkäynti, ehkä jopa rankempaa? Mikä ihmeen tarve on herjata kotiäitejä?
Se paine ja stressi, joka kotona lasten kanssa on lähes jatkuvasti läsnä, on ihan jotain omalaatuista...työelämän paine ja stressi harvoin on niin kokonaisvaltaista. Koska onhan se täysin eri asia hoitaa OMIA LAPSIA, kuin jonkun vieraan ihmisen ASIOITA.
Vaikka tärkeitä ovat molemmat.

Jep. Tulipa sanottua.

-Einari

Mun mielestä tämä työssäkäynti on rankempaa. Olin 5 vuotta kotiäitinä ja silloin mulla oli koko päivä aikaa tehdä kotitöitä ja hoitaa lapsia. Nyt mulla on klo 17-> aikaa tehdä samat asiat kuin silloin oli koko päivä.

Itse olen kotiäitinä juurikin siksi, että saan tehdä enemmän ja antaa enemmän itsestäni. Koen, että ansiotyössä pääsisin paljon helpommalla ja valitsen sen vaihtoehdon sitten, kun en tätä enää jaksa.:) Nyt elän totisesti täyttä elämää.

Mä ihmettelen kanssa sitä, että täytyy puhua pahaa, oli sitten kotiäiti tai työssäkäyvä. Ja juuri tuota oon pohtinu, että mistä lähtee tarve haukkua juuri sitä mitä itse ei ole. Mä en jaksaisi olla kotona täysin, mutta en haluisi viedä lapsia hoitoonkaan. Niinpä mä teen keikkatyötä ja saan näin ollen molemmat. Silti mulle on ihan sama miten kukin järjestää asiansa. Ja kun eihän kaikki nyt voi kokea kotona oloa samalla tavalla. Toivottavassti nää mammat ei tartuta tuota arvostelemistaan lapsiin...

Itse olen ollut sekä kotiäitinä että käynyt töissä lasten ollessa pieniä ja minusta töissä käynti oli todella paljon raskaampaa, niin henkisesti kuin muutenkin. Vuorotyössä jouduin raahaamaan lapsia hoitoon ennen kukonlaulua tai väsyneinä siihen aikaan kun pitäis olla jo kotona nukkumassa,puhumattakaan valvotuista öistä kun sen jälkeen pitää jaksaa töissä olla tarkkana ja skarppina vaativassa hoitotyössä missä pienikin virhe voi olla anteeksiantamaton. kotona ollessa saatoin ottaa torkut mihin aikaan sitten lapset nukkui päikkärit ja säästyin säässä kuin säässä tehdyiltä työmatkoilta ja hoitoon vienneiltä. Minusta on naurettavaa tehdä täsä asiasta mitään kilpailua kelläkiiltävin kruunu ja rankin arki! Jos rahatilanne sallisi, monet varmasti jäisivät kotiin tai vaikka tekisivät vain osa-aikaisesti töitä. Ärsyttää kun aina kyseenalaistetaan oletko hyvä äiti jne. parhaansa varmaan kaikki tekee omaa perhetilannettaan ajatellen. Nautin kotiäitiydestä vaikka ei se ruusuillatanssimista ollut, mut se oli vaan sitä lapsiperheen elämää, ja jos voisin valita, ottaisin sen mieluummin kuin työssäkäynnin 3.ekana lapsen vuotena.

Antaa kaikilla olla oma mielipiteensä. Toivoisin vaan että kaikki tekevät niinkuin parhaalta tuntuu. Ikävä on yli 50v katkera nainen joka ruikuttaa kun ei ollut lastensa kanssa kun olivat pieniä.

Toiset ei halua olla, mikä on ok mutta omien ratkaisujensa kanssa pitäisi olla sinut Elämä on liian lyhyt että sitä kannattaa käyttää muiden toimien ruotimiseen. Täytyisi elää ja nauttia niistä pienistä hetkistä. Jollekkin se on kotitöiden keskellä kupillinen kahvia, jollekkin työpäivän aikana sattuneet jutut.

Itse koen saavani kritiikkiä kun viihdyn kotona. Olen tehnyt pätkätöitä ja aina välillä olen kotona. En koe että kärsin pätkätöistä, jotenkin tuntuu että kuuluisi. Saan huolehtia perheestäni, puuhastella kotona ja ei ole kiire. Mikä sen mukavampaa.

Uusimmat

Yhteistyössä