mikä näitä äitejä nykyään vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle tulee aina näistä aloituksista mieleen kysymys et kuinka huono itsetunto tällaisen ketjun aloittajalla mahtaa ollakaan kun näin vähäpätöisestä asiasta pitää suu vaahdossa paasata omasta paremmuudesta. Hauku ja lyttää toisia, taivastele kyllästymiseen asti, mutta ei se susta yhtään sen parempaa äitiä tee.

ihmisiä on erilaisia. kaikki ei ennen vauvaakaan halunnu baariin ja toiset vietti aikaa siellä plussaan asti ja jotkut kävi joraamassa raskausaikanakin.
nainen kuitenkin on raskaana hyvin pitkän ajan. jo siinä loppuvaiheessa ne äidit jotka juhlinnasta pitää rupee haikaileen siihen juhlahumuun,ei ehkä niinkään juomaan.
joillakin on voinut kaveritkin kadota kun on raskaana,kun ei viitti kysyä odottavaa mukaan juhliin.
Jos lapsen isä on vauvankanssa en näe mitään syytä miksi äiti ei voisi mennä nopeastikin synnytyksenjälkeen juhlimaan. kaikki ei juo edes,jotkut muutaman ja toiset perskännit. lapsellehan se on sama onko äiti poissa mistäsyytä ja selvinpäin tai ei,äiti on silti poissa. mutta jos se yksi ilta piristää ja saa voimaan hyvin niin miksi ei? jos sen ottaa tavaksi joka vkonloppu niin ei kuulosta enää hyvälle.

Ensimmäisen ja toisen kohdalla lapset oli jo isoja ennenkuin menin baariin ekaa kertaa heidän syntymän jälkeen.

Nyt kun kolmas on loppusuoralla masussa niin haaveilen jo siitä, että pääsen kavereiden kans käymään tuulettumassa oikeen kunnolla.
En tiedä menenkö 2vkon vai 2kk päästä siitä ku vauva syntynyt ku sen näkee sit miten imetys sujuu yms. mut jos menee niinku kahden ekan kohdalla ettei imetys juurikaan onnistu niin eipä se laps kärsi siitä jos hänen isänsä antaa yhtenä iltana ja aamuna ruoan tuttipullosta ku varmasti tulee syöttämään pientä muutenkin jos pullovauva on =)

Nämä nuoret äidit on just tuollaisia välimpitämättömiä. Oma napa heille kaikkein tärkein :(

mä sain esikoisen ollessani 19vuotias, baariin menin eka kertaa lapsen ollessa 8kk, sitä ennen en käynyt oikeestaan missään ilman lasta, uimahallissa pari kertaa kuukaudessa, jolloin mies oli vauvan kanssa.

kuopusta aloin odottamaan kun esikoinen oli 11kk, ja kuopuksen syntymän jälkeen meni 3kk kun menimme miehen kanssa ystäväpariskunnan häihin, jolloin lapset menivät mummolaan yökylään. huonoa omaatuntoa en kokenut. Olen hyvä äiti lapsilleni, viihdyn mainiosti lasteni seurassa ja käyn 2-3kertaa vuodessa baarissa, joko kavereiden kanssa tai yhdessä mieheni kanssa. onneksi on ihanat mummot, jotka mielellään ovat lasten lastensa kanssa.

nyt lapset ovat jo 6,5v. lähes 8v. edelleen touhutaan todella paljon perheenä kaikkea, ollaan viikonloput ja vapaapäivät yhdesä kotona, mutta silloin tällöin lapset ovat mummulussakin yötä, joko omasta toiveesta tai miehen ja mun toiveesta, saatetaan olla miehen kanssa ihan vaan kotona kaksin tai lähteä leffaan,syömään ja parille drinksulle, joskus mennään ystäväpariskuntien kanssa iltaa viettämään ja joskus vietetään hotelliyö.

kesälomat ja talvilomat omistetaan täysin lapsille, käydään kylpyläreissuilla, huvipuistoissa, laivalla yms.

Ei se ikä aina merkkaa sitä miten usein käy tuulettumassa, tai miten usein lapset viettävät aikaa mummulassa. toisilla on hyvät tukiverkostot ja mahdollisuus käyttää muutama päivä vuodesta ihan aikuisten keskeiseen aikaankin, mun mielestä on tosi surullista jos vanhemmat ei pääse kosaan hengähtämään aikuisessa seurassa, se ei siltikään tarkoita sitä, etteikö lapsiaan rakastaisi tai tekisi heidän puolestaan mitä vain.

Mä tiedän monia varattuja perheellisiä naisia jotka panevat surutta muitten kanssa...

No mitä sitten? Eiköhän noita idiootteja ole joka ihmisryhmässä, valitettavasti. En todellakaan yleistänyt yh-äitejä joten siitä on turha alkaa syyttämään. Kerroin vain pari esimerkkiä. Ei tarvitse olla herkkänahkainen ja olettaa että leimaan kaikki yh-äidit muutaman idiootin perusteella, moni tekee hienoa kasvatustyötä mutta jotkut eivät todellakaan!

Jos ei äiti saisi mennä baariin istumaan muutamaksi tunniksi lapsen ollessa ihan pieni esim. 0-1kk niin miksi ihmeessä äiti saisi sitten lähteä esim. shoppailee yksin tai kavereita moikkaamaan tai vaikka nukkua kokonaisen yön jos isi hoitaa syötöt ja vaipan vaihdot??Onko sillä jotain väliä missä se mutsi luuraa?Kunhan tulee takaisin vähän ajan päästä hoitamaan vauvaa taas.Ja se että nyhjää kuukauden päivät vauva sylissä niin ei kyllä auta ketään.Varsinkaan kun vauva voi yhtä rauhallisesti nukkua sängyssä ilman häiriöitä.Ja onko käynyt mielessä että ehkä se isäkin haluaisi viettää laatu aikaa vauvan kanssa kaksistaan vaikka ei ole tätä itse synnyttänyt?!?

Yhteistyössä