V
vierailija
Vieras
Auttakaa mua! Meidän elämä on täynnä tällaisia "pikku juttuja" joista jatkuvasti riidellään. Mies irrottaa puoli vuotta aiemmin eteisen alakaapin oven ja jättää siellä olleet tavarat lattialle. Vauvan oppiessa konttaamaan ja kävelemään hän tutkii likaisia ja teräviä putken palasia ja kukkaruukkuja. Oon sanonut miehelle että voitko viedä tavarat pois ja/tai uusia oven. Mitään ei tapahdu. Nyt siivotessa huomasin että tavaroiden joukossa on kukkaraikastemyrkkypusseja ja paljon ruuveja. Sanoin että voitko viedä ne pois ja että ottaa päästä että et ole vienyt tavaroita. Kaikki ovet jää muiden jäljiltä auki, lapsi pistää kaiken suuhunsa ja minä stressaannun kun tuntuu että miltei kaikesta turvallisuusasioista pitää huolehtia yksin. Hänestä se on "fifty/fifty". Hän vetää herneet nenään kun "syyttelen"! Hänen mielestään minun kuuluu ne viedä kun olen ne huomannut ja ne minua häiritsevät. Mä sanon vastaan että en voi koko ajan seurata kaikkia täällä poliisina että huolehditaanko asioista. Monet asiat jäävät levälleen ja keskeneräisiksi projekteiksi. Joka päivä tapellaan pikku asioista kun mua ei voi ymmärtää huolineni vaan mä vaan syyttelen. Voimat loppuu, koko ajan pitää taistella tällaisista. Sanoin että on vaikea "ottaa rennosti" kun tuntuu että on yksin tän kaiken keskellä. Mies lähtee tilanteesta aina pois, vähättelee kaikkea. Vetää herneen nenään ja kääntää kaiken mun syyksi. Sitten suutun ja harmittaa kun lapsi kuulee koko ajan riitaa. Kun hermostun, mies katsoo vittumaisesti, että sä tarvit apua. No auttakaa nyt.