Mikä olisi reiluinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "poppana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"poppana"

Vieras
Naisella ja tämän ex-miehellä on yksi yhteinen, alle kouluikäinen lapsi. Mies tahtoo pitää lasta luonaan puolet ajasta, 2 viikon pätkissä. Kaksi äidillä, kaksi isällä. Mies käy töissä.

Naisella on uusi vauva uuden puolison kanssa ja hän on vauvan kanssa kotona. Isompi lapsi on äitiviikot uuden pikkusiskon kanssa kotihoidossa. Isäviikot eli puolet kuukaudesta hän käy päivähoidossa. Isä vaatii äitiä maksamaan puolet päivähoitomaksusta, äiti katsoo kuitanneensa oman osuutensa pitämällä lasta omilla viikoillaan kotona. Kun he olivat vielä pariskunta ja molemmat kävivät töissä, lapsi oli hoidossa koko kuukauden ja maksu maksettiin puoliksi.

Äidille sopisi hyvin pitää lasta luonaan päivisin esim. siten, että lapsi tarvitsisi max. 10 päivää hoitoa kuussa ja hintaa saataisiin alemmas. Isä taas on sitä mieltä, että tilanne on tällöin hänelle epäreilu, äidille kertyisi enemmän yhteisiä päiviä lapsen kanssa per kuukausi.

Miten ratkaisit tilanteen?

Lapsesta tappeleminen on todella tyhmää, rahasta tappeleminen turhaa. Mun mielestä isä maksakoon päivähoitomaksut, koska äiti on tarjonnut sitä vaihtoehtoa, että hoitaisi poikaa myös isäviikoilla.

siis mun mielestä isä maksaa hoitomaksun, koska hänen vuorollaanhan lapsi siellä on..

miks ihmeessä äidin pitää kustannuksiin osallistua kun hoitaa lapsen kotona vuorollaan

Vuoroviikot ja jopa tuio 2viikkoa putkeen molemmil vanhemmilla käy sillon ku on ajateltu lapsen parasta.
Tässä tapauksessa 2viikkoo ja 2viikkoo tuskin on siitä syystä,ainaki näyttäis siltä.

Jos ei suhteen ainana pysty huolehtiin yhdessä lapsen parhaasta,ni luulsi et se onnistuu sillon ku ei olla enää yhdessä.
Typerää tappelua viattomasta ihmisestä.

Ihan tosi ettei tuon 2viikon aina lapsi näkisi tsoita vanhempaansa ollenkaan,vbiitaten siihen et toinen saa tällöin enemmän aikaa lapsen kaa.Todellakin lapsi olisi äidil "hoidossa",jos kunnalliseen menemiseen ei olsi jotain muuta syytä ku toi et äippä saa muuten oll liikaa lapsensa kaa.

siis mun mielestä isä maksaa hoitomaksun, koska hänen vuorollaanhan lapsi siellä on..

miks ihmeessä äidin pitää kustannuksiin osallistua kun hoitaa lapsen kotona vuorollaan

Isän mielestä äidin pitäisi näin osallistua sen tukemiseen, että lapsi voi viettää puolet ajasta isällä. Hän vetoaa päivähoitomaksuun lapsen pakollisena kuluna, johon pitäisi osallistua em. syystä. Minusta nähden tarjous on ollut kohtuullinen, kun lapsi voisi edes ne muutamat päivät viettää äidin hoidossa, jos se vaan sattuisi isälle sopimaan.

Voi että kun on lapsellinen mies. Onhan se joo todella väärin jos lapsi saisi olla äitinsä kanssa eikä hoidossa. Vihaksi pistää, lapsen edun kuuluisi mennä oman navan edelle! Maksakoot körtti ite maksunsa, mur!

Olisiko sitten jo nöyristelyä ja luokille taipumista, jos isä saisi lapsen kerran päiväksi-pariksi äitiviikolla, jos äiti hoitaisi lasta isäviikoilla niin, että se alempihintainen hoitomaksu riittäisi? Ja toisekseen, rikkooko se lapselta lopunkin rytmin? Isä ei taatusti tule äidin uuteen kotiin kyläilemään lapsen luo.

Ääks, eli isän mielestä on reilua laittaa lapsi ennemmin lapsi vieraille hoitoon, koska olisi epäreilua, että lapsi saisi olla enemmän äidin kanssa. Lasta siis tuosta epäreiluudesta rangaistakoon?? Nyt ei sentään kuitenkaan ole kyse karkkipussin jakamisesta.
Noh, isä maksaa tietenkin ne päivähoitomaksut. Mutta voiko isä vaatia tuollaista järjestelyä?

Kyllä kai isä saa omalla lapsiviikollaan ratkaista hoitokysymyksen itsenäisesti? Mutta ymmärtääkseni ei äidillä ole mitään velvoitetta maksaa kustannuksia. Ideaalitilanteessa homma toimisi aikuismaisesti, mutta se ei taida onnistua ihan lähiaikoina.

Pirskatti, mua alkoi ihan oikeasti suututtamaan. Ihan kihisen kiukusta miestä kohtaan! Nyt sanot sille että kasvaa aikuiseksi taikka meette johonki neuvontaan sosiaalitoimeen jossa ne kyllä vääntää sille rautalangasta mitä tarkoittaa LAPSEN PARAS! Miksi se haluaa sua noin kiusata?

Siis, jos olisitte yhdessä ja teillä olisi vauva, kai sä hoitaisit silloinkin yhteisen isomman lapsen kotona.

Eikö isä voisi tuoda isäviikolla lapsen sun luo "hoitoon" töiden ajaksi, ja hakea töiden jälkeen omaan kotiinsa.

Tarvittaessa äitiviikolla tehdä pari kertaa samoin, jos lapsella olisi kova ikävä isäänsä?

Lapsen etu tärkein!

Kyseessä ei ole oma mies, lapsi on kummilapseni. Olen itse keskusteluväleissä molempien vanhempien kanssa, joten toivoin, että saisin kasaan joitakin semmoisia perusteita/ehdotuksia, joiden kanssa voisin yrittää auttaa. Hankalaahan se on, etenkin kun pitää yrittää esittää asia niin, että se tuntuu isästäkin järkevältä eikä vain äidin pussiin pelaamiselta.

[QUOTE="poppana";23112811]Kyseessä ei ole oma mies, lapsi on kummilapseni. Olen itse keskusteluväleissä molempien vanhempien kanssa, joten toivoin, että saisin kasaan joitakin semmoisia perusteita/ehdotuksia, joiden kanssa voisin yrittää auttaa. Hankalaahan se on, etenkin kun pitää yrittää esittää asia niin, että se tuntuu isästäkin järkevältä eikä vain äidin pussiin pelaamiselta.[/QUOTE]

MIKÄ OLISI PARASTA LAPSELLE???
Eikö se ole se olennaisin kysymys.
Vaikea tilanne. Ei pikkulasten vanhemmat saisi erota.. Voi kurjaa.

[QUOTE="poppana";23112811]Kyseessä ei ole oma mies, lapsi on kummilapseni. Olen itse keskusteluväleissä molempien vanhempien kanssa, joten toivoin, että saisin kasaan joitakin semmoisia perusteita/ehdotuksia, joiden kanssa voisin yrittää auttaa. Hankalaahan se on, etenkin kun pitää yrittää esittää asia niin, että se tuntuu isästäkin järkevältä eikä vain äidin pussiin pelaamiselta.[/QUOTE]

Hei, ihana olet :) Todella toivon että saat jotain järkevää aikaiseksi noiden välillä. Jonkun pitäisi saattaa se mies tähän maailmaan ja ymmärtämään mikä on hänen lapselleen parasta.

[QUOTE="mää";23112803] Eikö isä voisi tuoda isäviikolla lapsen "hoitoon" töiden ajaksi, ja hakea töiden jälkeen omaan kotiinsa.

Tarvittaessa äitiviikolla tehdä pari kertaa samoin, jos lapsella olisi kova ikävä isäänsä?

Lapsen etu tärkein![/QUOTE]

Jotakin tällaista voisin hyvin ehdottaa, uskon, että äiti on myöntyväinen. En tiedä, miten tämä onkin miehelle niin tiukka paikka, luottamus eksään on nollassa ja takana pelko siitä, että pikku hiljaa hän päätyy vain vkl-isäksi. Välillä kyllä tuntuu, että isän statuksen säilyttäminen ajaa lujaa ohi siitä lapsen edusta.

Yhteistyössä