Mikä on elämän tarkoitus? *Unohtakaa ne uskonnolliset höpinät, kiitos!!*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kutistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Miten ihmeessä se jeesus tai jumala voi oikeasti olla ainoa vaihtoehto minkäänlaisen pahanolon tai tyhjyyden poistamiseen? Oikeesti? Eikö ihminen voi olla ihan vain vastuussa itsestään ja itselleen, ilman että siihen pitää sotkea joku henkiolento?

Koska Jumala on luonut jokaisen yksilöllisesti ja tietää, mitä kukin tarvitsee. Kun pyydämme apua Jumalalta, Hän auttaa.

Miten ihmeessä se jeesus tai jumala voi oikeasti olla ainoa vaihtoehto minkäänlaisen pahanolon tai tyhjyyden poistamiseen? Oikeesti? Eikö ihminen voi olla ihan vain vastuussa itsestään ja itselleen, ilman että siihen pitää sotkea joku henkiolento?

Onhan niitä muitakin. Senkun valitset.

teoistaan. Jos tekee väärin, niin täytyykin kohdata tekonsa seuraukset mitä on aiheuttanut muille jne. Mutta kyllä se tämän elämän perustarkoitus on saada Jeesus sydämeen, koska tämä maanpäällinen aika on lyhyt verrattuna ikuisuuteen, joka alkaa kuoleman jälkeen. On vain taivas ja helvetti. Taivas on ihana paikka Jeesuksen ja Jumalan luona. Helvettiä ei koskaan tarkoitettu ihmiselle ja se on aivan kammottava epäinhimillinen paikka. Näin sanoo Raamattu. Jeesus ei tahtoisi kenenkään joutuvan helvettiin. Ihminen luotiin taivasta varten..Jumalan yhteyteen :)

Alkuperäinen kirjoittaja 8:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
kyllä se on AINA IHMINEN kun lähtee pois Jeesuksen luota. Jeesus rakastaa jokaista ihmistä! Sinunkin vuoksi hän kuoli ristillä ja sovitti kaikki syntisi.

Tää on hämärä minulle. Jumalahan keksi juonen johon Jeesuksella ei ollut valtaa? Juudas oli Juudas Jumalan tahdosta?

Jeesus meni vapaaehtoisesti ristille, koska ihmisellä ei ollut muuta mahdollisuutta saada katkennutta yhteyttä takaisin suhteessa Jumalaan. Juudas oli kavaltaja omasta tahdostaan, ei Jumala häntä siihen pakottanut. Mutta koska Jumala ei ole sidottu aikaa eikä paikkaan, vaan Hän on kaikkivaltias, Hän tiesi, miten Juudas tulisi alitsemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja rita:

Koska Jumala on luonut jokaisen yksilöllisesti ja tietää, mitä kukin tarvitsee. Kun pyydämme apua Jumalalta, Hän auttaa.
Taitaa tuo auttaminen mennä vähän pärstäkertoimen mukaan...

teoistaan. Jos tekee väärin, niin täytyykin kohdata tekonsa seuraukset mitä on aiheuttanut muille jne. Mutta kyllä se tämän elämän perustarkoitus on saada Jeesus sydämeen, koska tämä maanpäällinen aika on lyhyt verrattuna ikuisuuteen, joka alkaa kuoleman jälkeen. On vain taivas ja helvetti. Taivas on ihana paikka Jeesuksen ja Jumalan luona. Helvettiä ei koskaan tarkoitettu ihmiselle ja se on aivan kammottava epäinhimillinen paikka. Näin sanoo Raamattu. Jeesus ei tahtoisi kenenkään joutuvan helvettiin. Ihminen luotiin taivasta varten..Jumalan yhteyteen :)

Juuri näin :)

kyllä se on AINA IHMINEN kun lähtee pois Jeesuksen luota. Jeesus rakastaa jokaista ihmistä! Sinunkin vuoksi hän kuoli ristillä ja sovitti kaikki syntisi.

Ja paskat! Lapsena rukoilin, teininä rukoilin, pyysin apua ja voimia. Mitään en saanut, sama paska jatkui!

Alkuperäinen kirjoittaja antijesse:

Taitaa tuo auttaminen mennä vähän pärstäkertoimen mukaan...

ei se niin ole. Jumala on luonut jokaisen ja tietää, kyllä jokaisen pärstän ja sisuksetkin ;). Tulee vain nöyrtyä ja pyytää Jumalalta apua.

Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:

Ja paskat! Lapsena rukoilin, teininä rukoilin, pyysin apua ja voimia. Mitään en saanut, sama paska jatkui!

mutta olet siinä, elossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ja aika hilkulla oli, alkoiko tämäkään elämä.. Äidilläni oli kovia vuotoja alkuraskaudessa ja lääkärit olivat sitä mieltä että kesken menee. No eipä mennyt. Mutta kasvuni oli koko raskauden ajan kovin heikkoa, tarkkailussa oli äitini ja minä. Silti tänne synnyin mitoilla 48cm ja 2,8kg, yliajalla.

Sinuna mä lukisin edellisistä elämistä. Vaikket lukemastasi saisikaan vastausta kysymykseesi, saattaisit saada ymmärrystä tunteellesi ja siten keinoja jatkaa eteenpäin.

Kiitos! Onko sulla mitään vinkkejä mistä voisin aloittaa?

Varmaan aika helvetin rasittavaa ap:lle, kun tähänkin on nyt suollettu kaiken maailman jeesus-lätinää viestitolkulla... :xmas:

No eniweis, mun mielestä elämällä ei ole mitään kummempaa tarkoitusta. Palloillaan vain täällä aikamme.

Joo, ja vitun hehkeetä on ollut! Vastoinkäymistä toisen jälkeen! Ei tää tunnu edes elämiseltä enää.

täytyi Jumalan lähettää poikansa sovittamaan meidän syntimme, jotta pääsisimme takaisin Jumalan yheyteen. Synti katkaisi yheyden Jumalaan. Juudas valitsi väärin ja tietoisesti. Jumala salli näin tapahtua, jotta suunnitelma Jeesusta varten ja siten ihmiskuntaa varten toteutuisi.

Monikaan täällä ei ymmärrä sitä että meidän moraali ja käyttäytyminen johtaa kristinopista. Tuntuu siltä että moni ajattelee että kymmenen käskyä olisivat olleet ihmisille jotenkin sisäänrakennettuja sääntöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Varmaan aika helvetin rasittavaa ap:lle, kun tähänkin on nyt suollettu kaiken maailman jeesus-lätinää viestitolkulla... :xmas:

No eniweis, mun mielestä elämällä ei ole mitään kummempaa tarkoitusta. Palloillaan vain täällä aikamme.

Joo, pariin kertaan jo pyytänyt että nää jeesushommelit jäis pois tästä ketjusta! Mutta ku ei mee perille :headwall:

Joo, ja vitun hehkeetä on ollut! Vastoinkäymistä toisen jälkeen! Ei tää tunnu edes elämiseltä enää.

:(. Ei meille ole kellekään luvattu helppoa elämää... Otan osaa.

täytyi Jumalan lähettää poikansa sovittamaan meidän syntimme, jotta pääsisimme takaisin Jumalan yheyteen. Synti katkaisi yheyden Jumalaan. Juudas valitsi väärin ja tietoisesti. Jumala salli näin tapahtua, jotta suunnitelma Jeesusta varten ja siten ihmiskuntaa varten toteutuisi.

Siis voitko jättää nää jutut pois, pyydän! Kiitos.

Sinällään ei ole väliä, mistä kirjasta aloitat. Mutta jos ainakin aluksi haluat välttää asiaan liittyviä eri uskontojen näkemyksiä, niin aloita vaikka Florence Wagner McClainin kirjasta Entiset elämät. Mä olen tykännyt myös Nothart Rohlfsin toimittamasta kirjasta Entiset elämät ja nykyisyys. Jälkimmäisessä on tosin käsitelty jälleensyntymistä myös joidenkin uskontojen näkökulmasta.

:(. Ei meille ole kellekään luvattu helppoa elämää... Otan osaa.

Kun tässä nyt ei ollut kyse helposta elämästä!! Vaan siitä että ei tunnu kuuluvansa tänne.

Ok, ajattelin, kun puhuit vastoinkäymisistä. Koetko, että oot lapsena jäänyt paitsi huolenpidosta tai joutunut selviytymään paljon itse?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Sinällään ei ole väliä, mistä kirjasta aloitat. Mutta jos ainakin aluksi haluat välttää asiaan liittyviä eri uskontojen näkemyksiä, niin aloita vaikka Florence Wagner McClainin kirjasta Entiset elämät. Mä olen tykännyt myös Nothart Rohlfsin toimittamasta kirjasta Entiset elämät ja nykyisyys. Jälkimmäisessä on tosin käsitelty jälleensyntymistä myös joidenkin uskontojen näkökulmasta.

Jos sä kutistunut oikeesti haluut elämään järkeä ja selvyyttä, niin älä sotkeudu näihin :(. Mä tein aikanaan sen virheen ja sain kamppailla raskaasti pois.

Joo-o,omalla tavallani mä kuvittelen ymmärtäväni sua.Olen esimerkiksi pienestä pitäen ajatellut että haluaisin oman perheen mutta aina ajatellut että se ei tule tapahtumaan minun kohdallani koska en ole olemassa enää silloin.Kuitenkin olen olemassa.Tämä elämä ei tunnu omalta,minun ei kuulu olla tässä.Hullulta kuulostaa,tiedän.Olen kahdesti välttänyt mahdollisen kuoleman.Kokoajan vaivaa tunne että tämän ei pitäisi olla näin.En pysty kuvittelemaan itselleni tulevaisuutta.Masentunut olen ajoittain mutta se ei mielestäni liity tähän mitenkään vaan senhetkiseen jaksamiseen.Sekavaa tekstiä,tiedän :)

Yhteistyössä