Mikä on harvinainen sukunimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Jonttu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No meitä on alle 100, en nyt muista tarkkaan, mutta uskallan sen silti kirjottaa, on siinäkin tarpeeksi ihmisillä miettimistä, kuka niistä muutamasta kymmenestä olen :D

Vanajas, Kallinki, Pankinaho, Kotkaniemi, Metsäntaus, Tulimaa, Mosorin, Mappes, Tainijoki, Kurtelius, Lehisto, Lassuri, Peitsilä, Wald, Teemu, Naapanki, Wäli..... Löytyy pilvin pimein muutakin kuin tuiki tavallisi Virtasia ja Korhosia.

Kylläpäs tämä kaksplussan porukka ovat harvinaisia. Mistä nämä kaikki tänne eksyneet?
Meillä ei niin kummoinen, kuitenkin Saksasta lähtöisin ja kaunis. Ei meitäkään täällä montaa.

Mun tyttönimeä on 14:llä. Isäni kummitäti on viimeinen joka kantaa omaa sukunimeään. Ne on mun mielestä harvinaisia. (Eikä mitään keksittyjä kuten eräillä, vaan periytyneitä )

Alkuperäinen kirjoittaja kukas sitä täällä kertoisi:
Kylläpäs tämä kaksplussan porukka ovat harvinaisia. Mistä nämä kaikki tänne eksyneet?
Meillä ei niin kummoinen, kuitenkin Saksasta lähtöisin ja kaunis. Ei meitäkään täällä montaa.

Tälle palstalle on tosiaan keräytyny kaikki sellaset, joilla on ihan hirmuisen valtavan harvinainen sukunimi :D "Meitä on vain yksi koko maailmassa, joten enpäs kerrokaan sitä teille, ähäkutti" :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Tälle palstalle on tosiaan keräytyny kaikki sellaset, joilla on ihan hirmuisen valtavan harvinainen sukunimi :D "Meitä on vain yksi koko maailmassa, joten enpäs kerrokaan sitä teille, ähäkutti" :laugh:

No eihän toi nyt mitenkään kummallista ole Suomen kokoisessa maassa, jossa suurin osa sukunimistä on syntynyt isojaon jälkeen tilojen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Entinen:
Mun tyttönimeä on 14:llä. Isäni kummitäti on viimeinen joka kantaa omaa sukunimeään. Ne on mun mielestä harvinaisia. (Eikä mitään keksittyjä kuten eräillä, vaan periytyneitä )

Kaikkihan ne on keksittyjä? Vai mistä meinasit että sukunimet ovat tulleet? Pieni printti ensi-ihmisten persuksissa? Onko sillä millon nimi on keksitty mitään merkitystä? Kerranhan se vanhakin on uusi ollu.

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus harmailee:
Kuinka monen harvinainen nimi on ns. uusi nimi, eli itse keksitty joko omatoimisesti tai lähisukulaissa?

ei ole

Meitä on vain 4. Joskus viime vuosisadan alkupuolella suomalaisbuumissa suomennettu. On siis miehen nimi.

Sinänsä hassu juttu, että meidänkin nimi kuulostaa ihan tavalliselta. Sen sijaan tyttönimestäni moni aina sanoi, että onpas kiva ja harvinainen, vaikka sitä nimeä on useita satoja vähintään, useilla suvuilla eri puolilla Suomea.

Perhiö 28 ja ulkomailla 2 joten on aika harvinainen.
Minä en vaan pidä harvinaisena nimiä joita on esim se 100 tai 300 minusta reilusti alle 100 on jo harvinainen sukunimi ja tohdin epäillä näinköhän näillä palstalaisilla on oikeasti kun eivät voi nimiään julkaista.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

:D

No nyt vähän puolustellakseni totean et mun isoisoisoäidin sukunimeä on suomessa vaan yks johtuen siitä et hän on tullut suomeen muistaakseni saksasta :D
En ees tiennyt että se niin harvinainen kunnes tämän ketjun innoittamana soitin äidille kysyäkseni sitä ja tarkistin tuolta hausta :D

Meitä on vaan 10, vierasparäinen nimi, muttei mikään "kummallinen". Tyttönimeni kantajiakin on vaan 23, vaikka se on niin perisuomalainen nen-loppuinen nimi kuin olla ja voi. Enkä paljasta kumpaakaan tässä, sori.

Yhteistyössä