Mikä on huolestuttavaa juomista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stressierkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Stressierkki

Vieras
Mietin vaan että onko huolestuttavaa juomista 20 vuotiaalta joskus yksin kotona vetää kännit.
Tosin seuraavana aamuna hän kärsi krapulan ja that's it, mistään putkesta ei ollut kyse.
Onko siis ihan normaalia juoda joskus sillon tällön itse kotona ne kännit tuon ikäisenä?
Kyseessä on ystäväni, johon olen ihastunut. Mietin vaan että antaisinko tämän juomisen häiritä, en tiedä. Hän kyllä sanoo että ei todellakaan ole riippuvainen alkoholista, joskus on vaan kiva nollata. Vaikka sitten yksin kotona.
En ole huomannut hänen olevan kännissä mitenkään ikävä, päinvastoin erittäin avoin ja mukava. On kuulemma aina se joka huolehtii muista, ei itse ole koskaan joutunut olemaan kannettavana, vaan on ollut se joka kantaa muut.
No sen tiedän että hänelläkin on jotain minua kohtaan ja ajattelin uskaltaa ottaa asian puheeksi. En kuitenkaan aijo sietää kaikkea, enkä oikeen osaa sanoa voinko rajoittaa juomista? vai onko se kerran kuussa kunnolla 1 illan juominen niin vakavaa..

huoh, pää sekaisin niin rakkaudesta kuin stressistäki

ei se iästä ole kiinni jos tykkää joskus juoda yksin kotona. kyl sitä itsekin olen tehnyt. joskus on vain kiva esim siivota ja juoda siideriä samalla niin ettei siitä hommasta tule enää mitään. kerran kuusa kunnolla juominen vakavaa? no toisaalta en ymmärrä jos täytyy kaatokännit ottaa kun huppelissakin voi olla. eli riippuu mihin kuntoon itsensä juo.

Tämä ihminen on minulle todella rakas ja en haluaisi alkaa syyttelemään mistään "alkoholin ongelmakäytöstä" häntä, itse olen absolutisti jonka vuoksi en alkoholinkäytöstä paskaakaan tiedä.
Sen verran tiedän että alkoholia hän käyttää sillointällöin pähtymiseen. Ikinä ei ole sekoillut päissään, eikä koskaan sammunut. Ihan on itse pystynyt kotiin kävelemään.
Hyvä viinapää?

Et voi rajoittaa toisen juomista. Joten jos et pidä tuosta tavasta, älä ala suhteeseen. Muuten olet niitä mammoja parin vuoden päästä, jotka raivoa tihkuen kirjoittelevat tänne puolisonsa alkoholismista ja saamattomuudesta ja henkisestä väkivallasta ja ja ja. Tiedät kyllä kaavan. Toisia ei voi muuttaa ja ne tavat, jotka toisella on, harvoin muttuvat. Ainakaan ilman omaa tahtoa muutokseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Stessierkki:
Tämä ihminen on minulle todella rakas ja en haluaisi alkaa syyttelemään mistään "alkoholin ongelmakäytöstä" häntä, itse olen absolutisti jonka vuoksi en alkoholinkäytöstä paskaakaan tiedä.
Sen verran tiedän että alkoholia hän käyttää sillointällöin pähtymiseen. Ikinä ei ole sekoillut päissään, eikä koskaan sammunut. Ihan on itse pystynyt kotiin kävelemään.
Hyvä viinapää?

No ei tuossa mun mielestä mistään ongelmasta ole kyse, jos yhden illan juo kerran kuussa. Ja vielä jos ei sammumispisteeseen juo, eikä örvellä tai sekoile, niin ihan normaalilta kuulostaa.

Tietysti jos vaadit absolutismia henkilöltä, jonka kanssa seurustelet, sitten hän on varmaankin väärä valinta sulle. En kyllä alkaisi tuollaisesta huomautella mitään, selvästi on alkoholinkäyttö hanskassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Stressierkki:
vieras: voinhan kokeilla hänen kanssaan suhdetta, jos alkoholista tulee minulle ongelma= heihei.?

Paitsi jos sitä ennen olette ehtineet pyöräyttää mukulan taikka kaksi, muuttaa yhteen ja mennä naimisiin..

No jos kestät sen, ettei toinen ole sinun kaltaisesi absolutisti. Minulla oli päälle parikymppisenä avokkaana vegaani, joka teki minulle liharuokia. Ei vain voinut maistaa, että tuliko hyvää. Sitä minä pidän malliesimerkkinä suvaitsevaisuudesta. Ei mitään "minun tapani on ainoa oikea ja sinunkin pitää noudattaa sitä"-meininkiä.

totta turiset Turbojurpo. Sitten jos se juominen rupee häiritsemään voimme keskustella asiasta
mutta siis, eikä sekään tarkoita vaikka nyt joisi että juo sitten kun on se perhe ja ollaan naimisissa.
Juominen kuuluu vähän tähän ikäänkin.

Joo, niin muistelen. Vappuisin erityisesti harrastin krapulahakuista alkoholinkäyttöä. Kerran ensimmäinen oksennus maistui suussa ihan hyvältä, koska olin syönyt paljon salmiakkia.

Nyt on juominen iän ja perheen myötä jäänyt. Kotona on sikäli alkoholiongelma, että baarikaappi vain täyttyy eikä tyhjene. Lasten teini-ikäänkin on luvattoman pitkä aika.

En kyllä olisi vielä huolissaan tuollaisesta juomisesta, kuulostaa ihan normaalilta. Mun mielestäni on suorastaan järkevää juoda omassa kodissa ennemmin kuin jossain baarissa/kadulla tms. Kerran kuussa on ihan kohtuullinen määrä vielä.