Mikä on liikaa alkoholia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vaan"

Vieras
Mikä on liikaa alkoholia? joka viikonloppu? Mies juo joka ikinen viikonloppu, jos ei kännejä vedä niin ainakin se 4 kaljaa saatava, ensin perjantaina ja sitten lauantaina. Mies väitti että voi helposti olla juomatta jos vain on hyvä syy, nyt juo kun ei kuulemma tehdä mitään yhdessä. Kaikki muutkin perheet kuulemma tekee vaikka mitä ja käy vaikka missä. mutta eipä tuo sitten mikään kiinnosta kun ehdottaa.
Nyt mies väitti että olihan hän viime viikonlopun juomatta, sillon piti saada 3kaljaa. eilenkin keksi yhtäkkiä et hän lähtee kavarilleen, tietenkin juomaan, vaikka sano vain muutaman ottavansa. Olenko minä vain nyt liian skitso, pitäisikö löysätä pipoa ja antaa miehen pitää huvinsa?
Mulla yks juoppo ukko ollu ja toista en tarvii. Mies tietää etten juoppoa nurkissani enää katsele, liian paljon tuhlasin sellaisen kanssa elämääni aikanaan. että mikä on liikaa?

Olet skitso. 4 kaljaa illassa ei ole paljon. Joku tietty väittää että koska on pakko juoda niin se on liikaa. Aika monet juo viikonloppuna ja vielä paljon enemmän.

Olet skitso. Kehtaat vahdata aikuisen miehen muutaman oluen juomista viikonloppuna. Minä olen nainen ja saunoessa otan viikonloppuisin 2-3 siideriä, lähes joka viikonloppu.
Vitja että minua ottaa ohimoon nuo kaljanlaskija naiset. Jos oisin miehes niin vittuuntuneena varmaan joisin tahallani, koska minusta aikuista ihmistä ei voi käskyttää ja rajoittaa tuossa asiassa.
Jos sinulle TODELLA on ongelma miehen kolme tai neljä kaljaa viikonloppu iltana, tee miehellesi palvelus ja jätä se.

4 kaljaa ei ole paljoa isolle miehelle, joka juo usein ja paljon. Ap sanoi, että juo vähintään sen neljä (päivässä?) ja muuloin enemmän. Itse olen sitä mieltä, että miehesi ei ehkä vielä ole alkkis, mutta alkoholin suurkuluttaja on ja mitä enemmän sitä alkoholia kuluttaa, sitä suuremmat riskit on alkoholisoitua. Pitääkö mies koskaan ns. tipatonta tammikuuta eli onko koskaan esim. kuukautta juomatta?

4 kaljaa ei ole paljoa isolle miehelle, joka juo usein ja paljon. Ap sanoi, että juo vähintään sen neljä (päivässä?) ja muuloin enemmän. Itse olen sitä mieltä, että miehesi ei ehkä vielä ole alkkis, mutta alkoholin suurkuluttaja on ja mitä enemmän sitä alkoholia kuluttaa, sitä suuremmat riskit on alkoholisoitua. Pitääkö mies koskaan ns. tipatonta tammikuuta eli onko koskaan esim. kuukautta juomatta?

No ei todellakaan ole koskaan kuukautta ilman, en edes muista milloin olis ollu sellainen viikonloppu ettei olis ottanu kaljaa ollenkaan.
Ehkä sitten skitsoan turhasta ja pidän suuni tästä edes kiinni. mies vaan on ennen ollu välillä useammankin viikonlopun juomatta perä jälkeen, nykyisin pitää saada aina kaljaa ja valvoa aamuyöhön ja nukkua seuraava päivä. Joskus vaan toivois että voitas tehdä jotain muutakin, mutta mies vetoaa aina että ei ole rahaa.
Mutta tulipahan enemmistön päätöksellä selväksi että olen tiukkapipo X)

Alkoholivanhempien kasvattina, en hyväksy joka viikonloppuisia saunakaljoja, siittä se mun vanhemmillakin lähti, kohta saunaa lämmitettiin viikollakin, eikä mennyt aikaakaan kun huomattii, että sillä rahalla millä saunaa lämmittää niin sillähän ostaa vaikka kuinka monta olutta. No pian se olut vaihtui viinaan, kun sitä oli niin paljon helpompi tuoda kuin salkullista olutta.

Jos olet jo yhtä juoppoa katsonut ja sun nyksäs tietää taustasi, niin kai hän ymmärtää huolesi alkoholin käytön suhteen. Mun mies ei juurikaan juo, kun tietää mitä alkoholista ajattelen. Toki en aikuista miestä holhoa, mutta mun mielestä joka viikonloppu ei todellakaan tarvitse ottaa sitä sauna olutta.

No jos pitää joka viikonloppu tehdä tuollain, että nukkuu seuraavan päivän 'minimaalisen ja täysin normaalin alkoholinkäyttönsä' seurauksena, niin tiukkapipo olisin minäkin.

Hyvä syy? Mikä hemmetin hyvä syy on se, että ei voi perheenä tehdä mitään kun ei ole rahaa, mutta viikonlopun aikana kuluu mäyräkoirallinen olutta?
Ai niin joo, olut on halpaa. :xmas:

Nyt kun ap valaisit tilannetta rehellisesti, niin ei taida olla pelkästä neljästä kaljasta kysymys jos seuraava päivä pitää maata! Ryhtyisin minäkin vastaavassa tilanteessa tiukkapipoksi. Minä luulin että mies oikeasti juo sen 3-4 joka ei normaalisti miehellä tunnu juurikaan päässä eikä perseessä. Mutta jos tosiaan sitten menee krapuloissaan makoiluksi ja vetämättömäksi mies niin ongelma on.... No, pysyn ehdotuksessani, kerää kamat ja lähde :)

[QUOTE="minä vaan";25849103] .
Mutta tulipahan enemmistön päätöksellä selväksi että olen tiukkapipo X)[/QUOTE]

Enimmistö taisi liikaa ajatella sitä 4 olutta. Ei ole vielä lainkaan paha, jos joka perjantai ja/tai lauantai iso mies juo 4 olutta, mutta jos juo vähintään toisena päivänä kännit ja toisena 4-10 kaljaa, niin se on paljon. Tietty, jos yleensä juo sen 4 olutta ja kerran pari viikossa enemmän, ei mitään huolta ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;25849122:
Nyt kun ap valaisit tilannetta rehellisesti, niin ei taida olla pelkästä neljästä kaljasta kysymys jos seuraava päivä pitää maata! Ryhtyisin minäkin vastaavassa tilanteessa tiukkapipoksi. Minä luulin että mies oikeasti juo sen 3-4 joka ei normaalisti miehellä tunnu juurikaan päässä eikä perseessä. Mutta jos tosiaan sitten menee krapuloissaan makoiluksi ja vetämättömäksi mies niin ongelma on.... No, pysyn ehdotuksessani, kerää kamat ja lähde :)

Eihän ap sanonut että krapuloissaan makaa, vaan että ukko juo muutaman oluen ja valvoo samalla yötä myöten, joten nukkuu seuraavana päivänä aina pitkään, eli onko tämä nyt sitten sun mielestä ongelma vai ei? Aikasemmin ei ollut mitään ongelmaa jos aikuinen iso mies juo 4 olutta, tietämättä juomisen sivu vaikutuksista...

[QUOTE="vieras";25849132]Eihän ap sanonut että krapuloissaan makaa, vaan että ukko juo muutaman oluen ja valvoo samalla yötä myöten, joten nukkuu seuraavana päivänä aina pitkään, eli onko tämä nyt sitten sun mielestä ongelma vai ei? Aikasemmin ei ollut mitään ongelmaa jos aikuinen iso mies juo 4 olutta, tietämättä juomisen sivu vaikutuksista...[/QUOTE]

No niin sinisilmäinen minä en ole että uskon todellisen määrän olevan sen 4 kaljaa mutta valvoo aamuyöhön..... Taisi olla melkoisen sievistelty se määrä.
4 olutta ja päiviin vaikuttamaton rytmi on ok, mutta jos mies tissuttelee aamuyölle kitaten sitä juomaa humalluttavia määriä ja NUKKUU päivät, niin ei ois mun mies.

Tuo on alkoholismia. Terve ihminen ei päihteitä kaipaa.

kerrolisaa.jpg

Aivan järkyttävä ajattelumalli.

Sellainen määrä on liikaa, joka vaikuttaa arjesta suoriutumiseen, tai juomiseen on riippuvuus.

4 kaljaa kerran-kaksi viikossa ei sitä ole, mutta jos tapaansa kaikki viikonloput keskittyvät vain kaljan ympärille ja sen vuoksi on esim. aamuisin kyvytön, niin onhan siinä ongelma. Ei välttämättä alkoholi-, mutta perheensisäinen kuitenkin.

Mulle olisi liikaa joka viikkoinen oluen juominen. Tai edes joka toinen viikonloppu. En vaan pystyisi elämään sellaisen kanssa joka lipittää kaljaa koko ajan, vaikka sitten vaan sen pari päivässä. Mutta enpä sellaisen kanssa olisi lähtenyt kotia perustamaankaan.

ei haittais 4 kaljaa perjantaina ja lauantaina, mutta en ikinä kattois miestä joka makaa koko viikonlopun ja valvoo yöt. Teininä voi tehdä niin kuin itse haluaa, sitten kun on perhe, niin tuommoinen ei toimi.

Kyllä mua ärsyttäis tollanen neljän kaljan jatkuva kittaaminen. Ärsyttää sekin jos on joka ilta otettava yks tai kaks.
Kaljaa juonut ihminen haisee ällöttävältä enkä haluis montaa kertaa viikossa nukkua sellaisen vieressä. Ja jotenkin ärsyttävä katsella sellaista tissutteluakaan.