Mikä on liikaa alkoholia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt puhuttiin 4 kaljasta, mutta ei sen kaljan koosta mitään.
Minusta kuitenkin 4 0,5 kaljaa jatkuvassa käytössä on paljon.

JOs taas puhutaan pikkutölkeistä se ei ole paljon.

Ja selkeästi on havaittavissa ap:n miehenkohdalla vaikeutta olla ja elää ilman sitä alkoholia, joten kyllä minusta olisi keskustelun paikka ja siitä sitten katsoa mitä itse haluaa jatkolta.

minä lopetin äijälle juomisesta nipottamisen ja siitä kavereiden tykönä ravaamisesta huutamisen 6 vuotta takasin ja siihe jäi ns. kavereiden kanssa ravaamine joka vko.loppu. toki käy kerran ulkona parin kuukauden välein.. mut hän tokas itsekki et ainanen nipotus vaan lisäs sitä et sit ainaki halus lähtee kavereiden mukaa ku ämmä huutaa kailottaa harvase päivä. mut ny on menny kaik hyvi viimise 6 vuode aja.

Amerikassa on kehitetty teoria, joka selittää, miksi kannattaa juoda viinaa. Tätä teoriaa nimitetään puhvelilaumateoriaksi: Kaikkien luonnontieteellisten tutkimusten mukaan puhvelilauma pystyy juoksemaan vain niin nopeasti kuin lauman hitain ja heikoin puhveli. Kun intiaanit, sudet ja muut pedot metsästävät puhveleita, hitaimmat ja heikoimmat joutuvat metsästäjien saaliiksi. Kokonaisuuden kannalta tämä on laumalle hyödyllistä, sillä kun hitaimmat on karsittu, lauma pystyy juoksemaan nopeammin kuin aikaisemmin. Kaikkien tutkimusten mukaan viina tappaa aivosoluja. Viinaa juotaessa hitaat ja huonot aivosolut kuolevat ensin. Nopeat ja suorituskykyiset aivosolut jäävät jäljelle ja aivot pystyvät parempiin suorituksiin kuin ennen juopottelua.

[QUOTE="Miisa";25849588]minä lopetin äijälle juomisesta nipottamisen ja siitä kavereiden tykönä ravaamisesta huutamisen 6 vuotta takasin ja siihe jäi ns. kavereiden kanssa ravaamine joka vko.loppu. toki käy kerran ulkona parin kuukauden välein.. mut hän tokas itsekki et ainanen nipotus vaan lisäs sitä et sit ainaki halus lähtee kavereiden mukaa ku ämmä huutaa kailottaa harvase päivä. mut ny on menny kaik hyvi viimise 6 vuode aja.[/QUOTE]

ps. itselläki stressi taso laskenu kympistä kakkosee

Jos 4 kaljaa juo 2 päivänä viikossa niin minusta on liikaa. Jos yhden päivän viikost ni ei. Mut sinuna olisin enemmänki huolissani tost et mies menee kaljal sen takii ku teil ei oo keskenään hauskaa vaan on pakko mennä eli häntä vituttaa nii paljo. Keskustele hänelle ja jos ei usko jätä se!!

Meillä kanssa miehelle tuo olut maistuu minun mielestäni ihan liikaa. Miehen mielestä jokainen normaalimies käyttää olutta samanverran ja lisäksi ei voi olla alkoholiongelmaa kun juo olutta eikä väkeviä, koska alkoholistit hänen mielestään juo vain väkeviä.
Yleensä juo jo kaksi 0,5 l olutta jo töissä ennen kotiintuloa ja kotona ainakin toiset kaksi. Viikonloppuina olut avautuukin jo heti aamulla aamupalaksi.
Olen nyt laittanut päivittäisiä määriä paperille ylös ja laskeskellut että melkein 2 korillista olutta menee viikossa.
Paljon myös ärsyttää että mies ei ikinä ole ajokunnossa vaan minun vastuullani on kaikki lasten kuljetukset yms. Kauppareissullakin se olut pitää avata heti autossa, ei voi edes odottaa kotiin saakka.
Nytkin " nukkuu" tossa sohvalla ja kahdeksan 0,33 l olutta on jo ehtinyt tänäänkin kumota.

Meillä kanssa miehelle tuo olut maistuu minun mielestäni ihan liikaa. Miehen mielestä jokainen normaalimies käyttää olutta samanverran ja lisäksi ei voi olla alkoholiongelmaa kun juo olutta eikä väkeviä, koska alkoholistit hänen mielestään juo vain väkeviä.
Yleensä juo jo kaksi 0,5 l olutta jo töissä ennen kotiintuloa ja kotona ainakin toiset kaksi. Viikonloppuina olut avautuukin jo heti aamulla aamupalaksi.
Olen nyt laittanut päivittäisiä määriä paperille ylös ja laskeskellut että melkein 2 korillista olutta menee viikossa.
Paljon myös ärsyttää että mies ei ikinä ole ajokunnossa vaan minun vastuullani on kaikki lasten kuljetukset yms. Kauppareissullakin se olut pitää avata heti autossa, ei voi edes odottaa kotiin saakka.
Nytkin " nukkuu" tossa sohvalla ja kahdeksan 0,33 l olutta on jo ehtinyt tänäänkin kumota.

Tuommoisesta en minäkään tykkäisi, ja aika paljon tuo 2 koria olutta viikossa...ja se on paljon kuukaudessa..saati vuodessa..

Pakkohan niitä olusia on laskea,koska miehet puhuu parista,vaikka ois kumonnu kymmenen.siis ihan perusteltua logistista kirjanpitoa,ettei määrät vääristy käyttäjän omassa päässä.oma mies on liikakäyttöön taipuvainen ja alkaa ahdistaa.syitä käytölle on ripakopallinen jos toinenkin....stressi,ilo,alakulo,oikeus,kesä,kevät,syksy,kumminkaiman nimipäivä...jne.tässä kans itse miettii,et mitä on tulevaisuus tämä kaverin rinnalla.