Mikä on mielestäsi pitkä matka synnyttämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
220km:n matkasta ja eipä tuo liian pitkä ollut, kun perille päästiin hengissä ja terve vauva syntyi perillä. Kaikki on niin suhteellista, varmaan jollain Hesalaisella ei tulis mieleenkään, että pitäs lähtee Jyväskylään synnyttämään. Täällä pohjoisessa on meno erilaista.

Meiltä on matkaa 450 km lähimpään synnytyssairaalaan. Ja KYLLÄ, kärvistelin ambulanssissa tuon koko matkan ilmaan kivunlievitystä.. Mut perille päästiin, vaikka lujaahan sitä sai huristella :)

Mun mielestä 50km on pitkä. Mulle passaisi, et sairaala olisi 20km sisällä. Ei tarvitsisi jännätä lähtemistä, vaan voisi ihan rauhassa oleilla kotona niin pitkään kuin suinkin kestää. Onneksi ei enään tarvitse mennä synnyttämään :D

Mulla oli sairaalaan matkaa 300km. Ihan hyvin matka meni mut nyt vauvakuumeisena mietityttää se et kun molemmat lapset on syntyneet aika nopeesti (esikoinen alle 5 ja kuopus alle 1 tunti) et mites sit mahdollisesti sen kolmannen kans kävis.

yli 200 km on jo vähän vaarallisen pitkä... mutta tuola käsivarressa jos asuu niin eipä sitä auta napista, siellä ku se matka on rolloon asti... :|

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
yli 200 km on jo vähän vaarallisen pitkä... mutta tuola käsivarressa jos asuu niin eipä sitä auta napista, siellä ku se matka on rolloon asti... :|

Onko mahdollista mennä synnyttään Norjaan Tromssaan? Sinnehän on lyhyempi matka ku Roihin, ainakin Kilpisjärveltä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmänä kyselen:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Onko mahdollista mennä synnyttään Norjaan Tromssaan? Sinnehän on lyhyempi matka ku Roihin, ainakin Kilpisjärveltä.

jaa-a... eipä taia olla. ku pitää suomessa synnyttää. ja ku tätä ipanaa oottelin niin luin semmosen jutun lehestä missä juuri kilpisjärveltä oli lähetty rovaniemelle synnyttämään... tais vielä mennä niin että olivat jo kerran käyneet väärän hälytyksen takia yhen keikan rollossa...

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
saako noista synnytysreissuista muuten kelasta matkakorvausta? onhan se aika pitkä jos 500km on matkaa synnyttämään.

Ambulanssistahan ainakin kela maksaa.itselle jää omavastuu-osuus.
ei taida oman auton käytöstä saada

Mulla on ollut 50 km matka synnärille. Ambulanssilla piti mennä jokaisella kolmella kerralla että päästiin ruuhkan ohi. Muuten matka olisi kestänyt tavallisella autolla yli 2 tuntia Espanjan kaaottisessa liikenteessä. Lanssilla matka-aika oli noin tunnin.

Yhteistyössä