Mikä on niin kamalaa siinä, että vastasyntynyt nukkuu pyykkikorissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kovajänis

Aktiivinen jäsen
29.11.2006
9 532
3
36
Kaverin kanssa oli puhetta ensisängyistä ja kun sanoin että olis kiva ja halpa ratkaisu tehdä muovisesta pitkästä pyykkikorista ensisänky, niin kaveri siihen että ootko nyt tosissas, eihän vauvaa voi mihinkään muovilaatikkoon laittaa.
En oikein ymmärtänyt miksi, vaikka kysyin, niin kaveri vaan että onhan se hirveää jos vauva joutuu pyykkikoriin makaamaan. No, ehkä sillä jotain antipatiaa pyykkikoreja vastaan :whistle:

Mä olen nukkunut tuossa äitiyspakkauksen laatikossa (niin tekee poikanikin) ja kun en mahtunut enää siihen nukuin sängyn alla olevassa vetolaatikossa missä säilytetään petivaatteita....

Mun ukkoa piti oikeasti suostutella siihen, että sain nukuttaa vauvan alunperin äitiyspakkauslaatikkoon. ....kai se alkuun kuvitteli, että tökkään sen laatikon semmoisenaan tohon ja tytön sinne. Kyllä se sille sitten kelpasi, kun ompelin siihen reunapehmustelakanan eikä sitä laatikkoa näkyny sieltä. =)

No en mä ainakaan vois, enkä kyllä edes ymmärrä niitä jotka nukuttaa vauvansa äp-laatikossa. Kyllä vauva tarvitsee oikean sängyn/kehdon/perhepedin tms, mutta ei pahvilaatikkoja tai pyykkikoreja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Mun ukkoa piti oikeasti suostutella siihen, että sain nukuttaa vauvan alunperin äitiyspakkauslaatikkoon. ....kai se alkuun kuvitteli, että tökkään sen laatikon semmoisenaan tohon ja tytön sinne. Kyllä se sille sitten kelpasi, kun ompelin siihen reunapehmustelakanan eikä sitä laatikkoa näkyny sieltä. =)

Tätä mäkin tulin myöhemmin ajatelleeksi, että ehkä kaveri luuli että joku laittaa vauvan suoraan siihen koriin, paljaalle muoville :D Kun mulla taas oli kuva siitä, että siinä on uuden patjan lisäksi kauniit lakanat ja reunatkin peitettynä. Eri mielikuvat siis molemmilla :D

Mä nukutin tyttöä äitiyspakkauksen laatikossa, mutta ihan saman asian toi pyykkikori mielestäni ajaisi =)
Kakkosen kohta syntyessä olenkin miettinyt ties mitä patentteja hänen kuskaamiseensa talossa (kun ykkönen on vasta taapero ja tarvitsee paljon apua + syliä). Yksi vaihtohto voisi juurikin olla pyykkikori, tosin soikea =)

ap-laatikko oli siitäkin hyvä, että aina kun vauva alkoi liikkumaan niin käsi osui laatikon reunaan ja heräsin siihen ääneen. Meillä nukkui vauva siinä niinkauan kuin mahtui vain olemaan.

kyllä vastasyntyneen laittaisin ennemmin äp:n laatikkoon kuin pinnikseen alussa. Ainakin jos en jotenkin pienentäis/rajais sitä pinnistä eka. Meillä onneksi mies teki itse kehdon <3

Pyykkikorissa on meillä syöty kaikki mistä tulee muruja

eikä, siis onko lapset komennettu syömään keksejä pyykkikoriin - tää niin niksipirkkaa, enemmän kuin niksipirkka itse. Hauskinta että lapsista se on jopa ollut mielenkiintoista.... teini-ikään asti...

Pakko vielä lisätä, et itse asiassa tokalle (jos semmoinen joskus tulee) pitääkin pitää mielessä tuo pyykkikori. Siis semmoinen rottikinkikori, johon myös tekisin itse pehmustelakanan. Oikein hjyvä idea. ;)

(se sänky on käytössä pari kuukautta, meidän tyttö mahtui ekaan sänkyynsä reilun 2 kk, jotta oikeasti siihen ei kannata käyttää musta paljon rahaa. Ja tuosta saa tosi nätin sängyn, patja on kuitenkin sama kuin olis jossakin kehdoksi tehdyssäkin sängyssä =) eli siltä kannalta ei eroa.)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

Niin se laatikko kun on oikein tarkoitettu siihen. Siihenhän on patjakin laatikossa valmiina. Sitä myös suositellaan vauvan ensisängyksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
No en mä ainakaan vois, enkä kyllä edes ymmärrä niitä jotka nukuttaa vauvansa äp-laatikossa. Kyllä vauva tarvitsee oikean sängyn/kehdon/perhepedin tms, mutta ei pahvilaatikkoja tai pyykkikoreja :)

Miksi?
Että se miellyttää vanhempien ja vieraiden silmää? Täysin esteettisiä ovat ne syyt, miksi vauva ei voi nukkua pahvilaatikossa tai pyykkikorissa.

Mun molemmat pojat on pikkuvauvoina nukkuneet pyykkikorissa ollessamme mummin ja vaarin luona yö- tai muuten vaan kylässä... =) Esikoinen vieläpä semmoisessa jalallisessa mikä muistutti vauvansänkyä muutenkin. Ja tottakai reunat oli vuorattu lakanalla ja pohjalla oli semmoinen jämäkämpi littaantunut tyyny patjana yms. En mä siinä mitään ihmeellistä nähnyt...

Sängyn muotoisia ratkaisuja on pilvin pimein kun vaan lähtee ideoimaan. Ei siihen tarvita mitään Stokke-leimaa, että voi lapsensa sinne laskea. Ja muuten, miksei voisi olla pieni patja nurkassakin, jos ei kertakaikkiaa ole muuta. Ei ne vastasyntyneet siitä mihinkään liiku.

Yhteistyössä